וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצאה ליאור

6.2.2012 / 12:16

המעמד החדש של ליאור רפאלוב ויוסי בניון מחייב את אלי גוטמן לקבל החלטות קשות בהרכב הנבחרת שלו. מדור השגרירים המצטיינים

מזג האוויר הסוער באירופה לא פסח גם על השגרירים. משחקיהם של טל בן חיים, גילי ורמוט ובן שהר נדחו ובסך הכל רק 13 שחקנים נטלו חלק במדי קבוצותיהם. הבשורות הטובות: הופעות בכורה לאוחיון ובן דיין, זהבי חזר מפציעה להרכב פאלרמו וגם שכטר שב מהרחקה להרכב קייזרסלאוטרן. בחמישיית השגרירים המצטיינים השבוע אין שינוי בפסגה ושני הישראלים הלוהטים בבלגיה שמרו על המקומות הראשונים. בפינת הנורה האדומה, נעיף מבט אל מצבו של קפטן נבחרת ישראל בלונדון.

1. ליאור רפאלוב (קלאב ברוז')

ליאור רפאלוב שחקן קלאב ברוז'. GettyImages
מנהל את העניינים בברוז'. רפאלוב/GettyImages

שחקן העונה לשעבר מוביל שבוע שני ברציפות את רשימת המצטיינים ואין בכלל ספק מיהו השגריר הלוהט של התקופה האחרונה. רפאלוב נמצא בכושר מצוין, הוא נכנס לעניינים ובשבועות האחרונים הכל הולך לו. אחרי שכבש שני שערים תוך ארבעה ימים, הקשר סיפק תצוגת תכלית אמיתית וניהל את ההצגה ב-1:5 הביתי על בירסחוט. רפאלוב בישל את השער החמישי, אבל היה בכל מקום במגרש, איים על השער וחילק כדורים מצוינים לחברים.

זה בעצם המפתח להצלחה והפריחה של הישראלי. המאמן כריסטוף דאום מאמין בו ושם אצלו את המפתחות לשחק חופשי במרכז המגרש. ויקטור ואסקס, הרכש שהגיע הקיץ מברצלונה והיה אחד השחקנים הבולטים בקבוצה בתחילת העונה, ירד לאחרונה לספסל ובבלגיה נכתב: "רפאלוב נכנס למשבצת של ואסקס ולפי איך שהוא נראה, אין לו שום כוונה לוותר עליה". הילד מושגה בקנגה, שכבש שער בבכורה שלו, הוסיף: "כיף לשחק עם שחקן גדול כמו רפאלוב".

ב-4-2-3-1 של לואיס פרננדז בנבחרת, רפאלוב שיחק בדרך כלל באגף השמאלי, תפקיד שהופך אותו לפחות אפקטיבי. כשהוא משחק במרכז, עם הפנים לשער ומשוחרר ממשימות טקטיות, רפאלוב שמח, מסוכן וקטלני יותר. וכן, אין סיבה שרפאלוב לא יקבל את המושכות גם מאלי גוטמן.

בכלל, אחת הבעיות הגדולות של נבחרת ישראל תחת דרור קשטן ולואיס פרננדז הייתה המעקב אחרי השגרירים. השניים לא תמיד ידעו מי נמצא בפורמה ועל מי אפשר לוותר. גוטמן מבין היטב שבסיטואציה הנוכחית, הוא חייב להיות בקיא בנעשה בבלגיה לא פחות מלהיות נוכח בהצגות של קרית שמונה. הוא כבר יצא לסבב פגישות, צפה במשחקים ושומר על קשר עם השחקנים והמבחן הראשון שלו יהיה מול אוקראינה בסוף החודש. רפאלוב, כמו גם השם הבא ברשימה, חייבים להיות בהרכב.

2. אליניב ברדה (גנק)

אליניב ברדה שחקן גנק. ברני ארדוב
המשכיות ויציבות. ברדה/ברני ארדוב

שבוע מעניין עבר על חלוץ גנק. בשבוע שעבר ברדה היה טוב ובישל ב-0:5 על לובן, אבל לא אהב את החילוף בדקה ה-72 ומיהר לחדר ההלבשה. שם קיבל את החדשות כי אשתו כורעת ללדת. על פי פרסומים בבלגיה, הוא מיהר למאמן מריו בין, קיבל אישור לעזוב את תחומי האצטדיון ורץ להיות נוכח בלידת בנו, אח לשתי בנות. בין השאיר את בדרה מחוץ להרכב במשחק החוץ מול המוליכה אנדרלכט, אבל הכניס אותו בדקה ה-46 וקיבל ממנו שער שלא מנע מהאלופה הפסד 4:2.

השורה הסטטיסטית של ברדה העונה משתפרת למרות ירידה מסוימת בדקות המשחק. ב-18 הופעות (רק חמישה משחקים מלאים), ברדה רשם שמונה שערים ושישה בישולים. רק יילה ווסן כבש יותר ממנו (10), אך הוא עשה את זה ב-22 משחקים. גנק כבר לא תשמור על התואר של העונה והמספרים של ברדה בולטים במיוחד לאור העונה הקבוצתית הבינונית שעוברת על הקבוצה. היציבות וההמשכיות בתוצרת הפכו את ברדה לכוכב גדול בבלגיה ואולי לחלוץ הבכיר בכדורגל הישראלי כיום.

3. ניר קלינגר (פראלימני)

ניר קלינגר מאמן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
הביא את השינוי. קלינגר/ברני ארדוב

שלושה וחצי חודשים לא ניצחה פראלימני בליגה לפני מינויו של המאמן הישראלי. מאז, מחזיק קלינגר במאזן מצוין של שני ניצחונות רצופים לצד הפסד חוץ מול אנורתוזיס. בשבת, קלינגר ושחקניו הפתיעו עם 0:1 על א.א.ק לרנקה והתייצבו במקום ה-10 המוביל לפלייאוף האמצעי המנומנם. "קלינגר הביא את השינוי גם בפן הפסיכולוגי ואנחנו מקבלים את התוצאות שרצינו", התבטא סגן נשיא המועדון אחרי המשחק. המטרה של קלינגר העונה היא ברורה - להשאיר את פרלאימני בליגה ורצוי ללא דרמות מיותרות - וכרגע, כל הסימנים מראים כי הוא בדרך הנכונה. למאמן יש שם טוב באי, אבל בסוף השנה הוא יצטרך לקבל החלטה קשה. להמשיך לנסות לפלס דרך לאחת הגדולות בקפריסין, מה שלא קרה בקדנציה הקודמת שלו באי, או לשוב לכדורגל הישראלי ולחבור לגוטמן בנבחרת בתפקיד יותר יוקרתי, אך הרבה פחות דומיננטי.

4. תומר חמד (מאיורקה)

תומר חמד שחקן מאיורקה. Denis Doyle, GettyImages
התחרות קשה יותר. חמד/GettyImages, Denis Doyle

דווקא אחרי ההצגה מול ריאל מדריד, חלה עצירה מסוימת אצל חמד. בשני משחקי הליגה האחרונים הוא ישב 90 דקות על הספסל ובתווך, רשם שתי הופעות לא מרשימות בצמד משחקי הגביע מול בילבאו. בשבת, במסגרת רוטציית החלוצים שלו, החזיר חואקין קפארוס את חמד להרכב וקיבל ממנו 62 דקות סולידיות וטובות. החלוץ רשם הזדמנות אחת וגם סחט את הכדור החופשי שהוביל לשער הניצחון מול בטיס (0:1). לקפארוס אין יותר מדי אופציות התקפיות, אבל הוא אוהב לשנות ולנסות, להחליף את שיטת המשחק ואת שחקני החלק הקדמי. חמד נמצא בתחרות עם שחקנים בדמות אנסואה, אוגונג'ימי ואלפרו שאף אחד מהם לא חלוץ מרכזי טבעי (או כוכב יותר מדי גדול). בהקשר הזה, רק יציבות ביכולת לאורך זמן יכולה לגרום לקפארוס לחדול ממנהגו ולחמד לבסס את מעמדו בהרכב.

5. מאור מליקסון (ויסלה קרקוב)

מאור מליקסון שחקן ויסלה קרקוב. GettyImages
איתות מקרקוב. מליקסון/GettyImages

דיווחים מעודדים ממחנה האימונים של ויסלה קרקוב בפורטוגל מספרים על הקשר הישראלי שנמצא במיטבו. מליקסון כבש בשני משחקי הידידות האחרונים של הקבוצה ועל פי התקשורת הפולנית, מגלה יכולת גבוהה מאוד. חצי שנה קשה במיוחד עברה על הישראלי. פרשת ייצוג נבחרת פולין פגעה בו מאוד ואחריה הגיעה פציעה ממושכת. לפני מספר שבועות טען השחקן כי הוא מרגיש שהוא חוזר לכושר של לפני הפציעה. גם ההחלטה לייצג את נבחרת ישראל שמה קץ לספקולציות ועכשיו מליקסון חופשי להתרכז אך ורק בכדורגל ויש לו לא מעט משימות עד תום העונה. בעוד שבועיים תחזור הליגה הפולנית מפגרת החורף ועוד לפני כן מחכה לוויסלה מפגש עם סטנדרד ליאז' בליגה האירופית. תאמינו או לא, זוהי הופעת הבכורה של אחד השגרירים הבולטים אשתקד במדור. האם 2012 הולכת להיות השנה שלו?

נורה אדומה: יוסי בניון (ארסנל)

שחקן ארסנל תיירי הנרי (מימין) יושב על הספסל לצד תיאו וולקוט, יוסי בניון. רויטרס
לא צפוי שינוי מהותי בקרוב. בניון/רויטרס

דקות המשחק של קשר ארסנל נמצאות בירידה חדה. כצפוי, החזרה של תיירי הנרי והקרדיט הגדול שמקבל ילד הפלא אלכס אוקסלייד צ'מברליין משפיעים באופן ישיר על מיקומו של בניון ברוטציה. בחמישה מתוך שמונת המשחקים האחרונים של ארסנל בכל המסגרות, הקשר בן ה-31 השלים 90 דקות על הספסל. אם עד לפני כחודשיים בניון נחשב לשחקן 14-15 ברוטציה של ונגר, היום מצבו קצת פחות מעודד ולמרות שהתותחנים פעילים בשלוש מסגרות, לא בטוח ששינוי מהותי צפוי בקרוב. ואם הזכרנו את המבחן של גוטמן מול אוקראינה ב-29 בפברואר, מעניין יהיה לראות את יחסו המקצועי של מאמן הנבחרת לסופרסטאר הגדול של הכדורגל הישראלי, שחווה עונה בהחלט לא פשוטה. האם גם אחרי עונה כזו, בה הוא בקושי משחק, שוב יבנו על בניון בתור המושיע, השחקן המוביל בנבחרת ישראל?

ערב מוצלח לברדה, רפאלוב, שפונגין ובן דיין

דה חראפשחאפ - המקום הנכון עבור ורמוט

איתי שכטר חזר מהרחקה להרכב קייזרסלאוטרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully