וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יליאן שוורץ היא משלנו?

בזמן שרבים מאיתנו חוגגים את הישגה של ג'יליאן שוורץ, שהעפילה ללונדון 2012, אחרים מתמרמרים על ההזנחה של הישראלים האמיתיים ולא מתלהבים מהצלחתה של היהודיה-אמריקאית

בעמודי הפייסבוק של אנשי האתלטיקה בארץ אפשר היה להתרשם מחילוקי דעות ברורים בתחילת השבוע, כשהתבשרנו על התוצאה המצוינת של ג'יליאן שוורץ בניו יורק (4.52 מ') שסידרה לקופצת במוט מקום במשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים בלונדון 2012. היו כאלה שנשמו לרווחה כי עד לאותו יום רק אתלט ישראלי אחד (זוהר זימרו) הבטיח את מקומו בלונדון, וקשה לראות אתלטים נוספים שיעמדו בקריטריון. אבל היו גם כאלה שהגיבו בציניות כלפי ההכרזה של יו"ר איגוד האתלטיקה שלמה בן גל, שאמר ביום ראשון ש"ההישג של שוורץ הוא תוצאה של פרויקט המקצוענות של שרת התרבות והספורט באתלטיקה". מדובר באותם אנשים שמתמרמרים על כך שאיגוד האתלטיקה (יחד עם גופים נוספים) משקיע בספורטאית יהודיה מארצות הברית, שכנראה שלעולם לא תגור כאן, בעוד שהאתלטים הישראלים האמיתיים מחפשים בנרות את התמיכה הכלכלית שתעזור להם להגיע להישגים דומים לאלו של שוורץ ברמה הבינלאומית - משהו שהוא בהחלט בר השגה עם תמיכה נכונה.

אי אפשר להתווכח עם דבריו של בן גל על חשיבות פרויקט המקצוענות. אחרי הכל, כל פרויקט שעוזר לקדם ספורטאי ישראלי ופועל מעבר לנהלים הסטנדרטיים הוא מבורך. אבל צריך לזכור שהפרויקט הזה הוקם בעיקר עבור אתלטים כמו דניאל פרנקל (שנפצעה ולא תוכל להשתתף במשחקים האולימפיים), יוחאי הלוי (שעובד קשה ומשפר שיאים, אבל עדיין רחוק מהקריטריון) ודימה קרויטר (שהתחיל להיפצע בגיל מוקדם מדי). ג'יליאן שוורץ, לעומת זאת, חווה את המקצוענות האמיתית בארצות הברית, עם שלל קופצות במוט ברמה שלה ומאמן אמריקאי שמלווה אותה לאורך הקריירה.

אפשר גם להתווכח על מקומה של ג'יליאן שוורץ במשלחת הישראלית ללונדון מהצד המוסרי. יתכן מאוד מצב אבסורדי שבו הקופצת המוכשרת מארקנסו תקבע בלונדון תוצאה של 4.60 מ' בגמר ותסיים במקום השביעי, למשל. בספרי ההיסטוריה שלנו נציין את זה כאחד ההישגים הטובים של האתלטיקה הישראלית, אבל בספרי הסטטיסטיקה של איגוד האתלטיקה, התוצאה הזאת לא תוכר כשיא ישראלי. הסיבה היא שלפי התקנון, שיא ישראלי יכול להיחשב רק אם מי שקבע אותו גר לפחות שנה אחת בארץ. ג'יליאן שוורץ לא עשתה את זה, ולפי מה שמספרים היא גם לא מתכוונת לעשות את זה (השיא הישראלי הרשמי עדיין שייך לאולגה דוגדקו ועומד על 4.03 מ'). אם ננסה ללמוד על ג'יליאן שוורץ דבר או שניים מהערך הוויקיפדי שלה ברשת, הרי שב-2009 היא החליטה לייצג את ישראל רק בגלל שהבינה כי כך תוכל להגיע ללונדון 2012 כשהיא תלויה רק בעצמה, כי במבחנים האולימפיים האמריקאים ב-2008 היא סיימה במקום הרביעי ולא הגיעה לבייג'ינג. אם ממשיכים להשתעשע בתיאוריה הזאת, בעוד 20 שנה ג'יליאן שוורץ תהיה "האמריקאית ההיא שייצגה את ישראלית בלונדון ומאז לא ראו אותה". דרך אגב, כבר היו כמה כאלה בעבר.

ג'יליאן שוורץ הבטיחה את מקומה בלונדון 2012

לקראת סוף 2010 נקבע: ג'יליאן שוורץ ודימיטרי גלושצ'נקו יכולים לייצג את ישראל

אתלטיקה בוואלה! ספורט

לונדון 2012 בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully