וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: משבר בעיתוי הגרוע ביותר

31.1.2012 / 8:09

בלאט מבקר את השחקנים, שחקנים מבקרים את בלאט, שחורציאניטיס במצב מדאיג נפשית ופיזית, ובלו מודה ש"לא קל עם העומס". לפני המסע לקאנטו, ההפסד לאשדוד מדאיג את הצהובים

מכבי תל אביב לא יכלה לבחור עיתוי גרוע יותר להפסיד. הצהובים עדיין מלקקים את הפצעים מההפסד המאכזב לברצלונה ביורוליג, בעוד יומיים יפגשו הצהובים את קאנטו האיטלקית למשחק חשוב במסגרת הטופ-16, וההפסד הביתי אמש (שני) למכבי אשדוד מהווה מכה מנטלית עבור הצהובים, עם שני הפסדי בית רצופים ביד אליהו.

האווירה בקבוצה בהתאם. במהלך המשחק פניהם של קברניטי מכבי הסגירו את חוסר שביעות רצונם מהתצוגה הרעועה של הקבוצה, כשהאווירה המתוחה בקבוצה הורגשה היטב גם בסיום המשחק. המאמן דיוויד בלאט העדיף להסתגר כ-20 דקות עם השחקנים לשיחה ארוכה בחדר ההלבשה טרם התראיין לטלוויזיה. בשיחה זו אמר בלאט בין היתר: "כל אחד צריך להסתכל על עצמו במראה ולשאול את עצמו כיצד יכול לעשות ולתרום יותר לקבוצה. כולנו צריכים להקריב יותר עבור הקבוצה, כל אחד צריך לקחת יותר אחריות".

בדומה לאחר ההפסד לברצלונה, המשיך בלאט לציין כי אינו מרוצה מההוצאה לפועל של המהלכים ובחירת הזריקות, כשהוא מבקש מהשחקנים להתרכז. המאמן אף העיר על ההגנה ועל הנחיתות בריבאונד, ובמיוחד על הגישה של השחקנים שספגו מאשדוד 27 נקודות במהלך הרבע הראשון.

דייויד בלו: "זה נובע מחוסר ריכוז"

"זה לא משנה אם המצב אידיאלי לפני חמישי או לא. זה המצב, הפסדנו מול אשדוד", אמר דייויד בלו. "אשדוד קלעה הרבה קליעות מולנו, היו להם קליעות פתוחות וגם זריקות קשות, והם הצליחו בכך. לא עשינו דברים כפי שצריך ובריבאונד. זה לא היה הפסד טוב, וכל שחקן ושחקן צריך לקחת יותר אחריות".

לדבריו של בלו, הקושי בהוצאה לפועל "נובעת מחוסר ריכוז. אני חושב שצריך לשאול כל שחקן באופן אישי למה לא הוא הוציא את מה שצריך, אבל לפי דעתי האישית זה פשוט חוסר ריכוז".

בלו הוסיף: "האם העייפות פוגעת בנו? צריך לזכור שיש לנו הרבה פציעות. בליגה הישראלית ניתן לשתף ארבעה שחקנים זרים, ויש פחות גוף על המגרש. עדיין צריך להתאמן, ויש גם מסעות חוץ ארוכים, אז בלאט עושה מה שאפשר בכדי לשמור עלינו רעננים ואנרגטיים, אבל זה לא קל, ובטח לא הופך פתאום להיות קל יותר. אבל הדבר הכי חושב זה לשים את ההפסד מאחורינו, לנוח קצת, ולהגיע מוכנים ליום חמישי".

איך ההפסדים ישפיעו? בלו לא מודאג. "בכל מה שקשור לשחקנים, אנחנו עדיין מאמינים בעצמנו ויש לנו ביטחון בעצמנו. אנחנו קבוצה טובה, ועדיין עובדים קשה. כל השחקנים מבינים שהפסדים זה גם חלק מהמשחק. זה לא אישי, במקרה כזה צריך 'זיכרון קצר' ולהמשיך הלאה".

התקופה הרעה של שחורציאניטיס

למרות דבריו האופטימיים של בלו, נראה שבקבוצה קיימות בעיות מסובכות הרבה יותר. הסגל העמוק והדקות המוגבלות שיש למאמן לחלק לחניכיו נותנים את אותותיהם. בלאט אולי ידוע כ"מאמן של שחקנים", אולם מאחורי הקלעים לא מעט שחקנים מביעים את מורת רוחם מהמאמן, ואינם מבינים את ההיגיון בהחלטותיו המקצועיות כשהם מעידים על חוסר כימיה עמו.

בעיה נוספת מגיעה מגזרתו של סופוקליס שחורציאניטיס. הסנטר היווני ממשיך להציג יכולת חלשה, כשאתמול שיחק 15 דקות וקלע 4 נקודות בלבד ולא היווה פקטור במשחק. בדומה לתקופה האחרונה, גם אתמול העדיף הסנטר לעזוב את ההיכל ולחמוק דרך היציאה האחורית.

במכבי מודאגים מאוד ממצבו של היווני, שאמרו להיות אחד מהנשקים של מכבי באירופה ובמשחקים החשובים. שחורציאניטיס, הנוטה למצבי רוח, מצוי בתקופה רעה ובמכבי מנסים לשוחח עם הסנטר. "אנחנו מדברים איתו ופועלים איתו בצורה מתחשבת יותר מאשר שחקנים אחרים. בסופו של דבר, אנחנו מעריכים את הרצון שלו לשחק ואת כך שהוא משתדל", מעיד גורם בקבוצה. ההערכות הן ששחורציאניטיס יצטרך לעבור ניתוח בברכו במהלך הקיץ, בכדי לנסות לפתור את הבעיה.

למה נתנו לסופו לשחק?

בלאט עצמו אמר לאחר המשחק כי לאור הפציעה של שון ג'יימס, לא הייתה ברירה אלא לשתף את שחורציאניטיס ("היה עדיף שלא, אבל לא היה מה לעשות").

אולם נראה כי בסוגיה זו ישנם חילוקי דעות, כשגורם בכיר בקבוצה קבל על החלטתו של בלאט: "זו הייתה טעות לתת סופו לשחק מול אשדוד. הוא מתלונן על כאבים ולא מרגיש הכי טוב עם עצמו. אולי היה עדיף לתת לו נוח במשחק אתמול לקראת המשחק החשוב מול קאנטו".

גורם אחר אומר דברים דומים: "יכול להיות שמבחינת מכבי, עדיף שבלאט יקבל החלטה לשחק עם סופו רק ביורוליג, עד שסופו יתרגל לשחק עם הכאבים בברך. אולי עדיף שבמקום המשחקים, יכינו אותו פיזית ויעזרו לו לשמור על המשקל שלו, כי בינתיים נראה שזה לא עוזר לסופו לשחק. להפך, זה גורם לו להיות מתוסכל מכך שהוא לא בכושר טוב ודווקא פוגע בו", סבור הגורם.

בלו מצביע על נקודה נוספת המעכירה את מצב רוחו של הסנטר: הריחוק מאשתו ההרה. "בתור אבא לילדים, אני מבין את הדאגה שלו, אשתו לפני לידה ואמורה ללדת, ואני יודע שזה מדאיג. לגבי הפציעה, סופו עושה את הכי טוב שהוא יכול".

עם זאת בלו מדגיש ש"זה המצב הקיים, וצריך להיות מקצועיים. זה חלק מהעבודה, אף אחד לא ירחם עליו במשחק, וסופו מבין את זה, ולכן הוא עושה מה שהוא צריך. אבל הוא רק בן אדם וכולנו חברים שלו. הוא יעבור את זה ויהיה המנהיג שאנו יודעים שהוא יכול להיות".

אשדוד הדהימה את מכבי ת"א ביד אליהו עם 73:78

בלאט מנסה להסביר: "ידענו שבעונה כזאת, יהיו מעידות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully