וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובאק דג'וקוביץ' גבר על רפאל נדאל וזכה באליפות אוסטרליה

המדורג 1 בעולם ניצח את רפאל נדאל בגמר אוסטרליה אחרי חמש מערכות מטורפות, 7:5, 4:6, 2:6, 7:6, 5:7. הריעו לאלוף, שניצח בגמר הגרנד סלאם הארוך בהיסטוריה

נובאק דג'וקוביץ' עשה את זה שוב! גבירותיי ורבותיי, קבלו את אלוף אוסטרליה לשנת 2012, שזכה בתואר אחרי משחק בלתי נשכח. הסרבי בן ה-24 ניצח היום (ראשון) 7:5, 4:6, 2:6, 7:6 (5), 5:7 את רפאל נדאל בגמר אליפות אוסטרליה במלבורן, הגן על התואר מהשנה שעברה, זכה בתואר גרנד סלאם חמישי בקריירה, שלישי ברציפות ורביעי בחמשת הטורנירים האחרונים, כשרק הדחה בחצי הגמר ברולאן גארוס מקלקלת לו את המאזן החלומי.

מדהים ומרגש: צפו בתקציר הניצחון של דג'וקוביץ' על נדאל

נולה ניצח בתום קרב של 353 דקות, משמע שבע דקות פחות מ-6 שעות. זה היה המשחק הארוך ביותר בתולדות האליפות, כשהקודם גם היה של נדאל מול ורדסקו בחצי הגמר ב-2009, וכמובן גמר הגרנד סלאם הארוך בהיסטוריה - הראשון אי פעם שעובר את גבול חמש השעות.

המדורג מספר אחת בעולם הפך לטניסאי החמישי בעידן המקצועני שזוכה בתואר גרנד סלאם שלישי ברציפות, אחרי שרוד לייבר האגדי עשה את זה ב-1969, פיט סמפראס ב-1993 ו-1994, רוג'ר פדרר ב-2005/6 ו-2006/7 ורפאל נדאל ב-2010.

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ' בסיום גמר אליפות אוסטרליה. רויטרס
איזה ווינר ענק. דג'וקוביץ'/רויטרס

לדג'וקוביץ', כאמור, זהו התואר החמישי בקריירה לאחר הזכייה באוסטרליה ב-2008 (ניצח בגמר את ג'ו ווילפריד צונגה) ובשנה שעברה (אנדי מארי), בווימבלדון אשתקד (נדאל) ואליפות ארצות הברית 2011 (נדאל). השור ממאיורקה, שספג הפסד שביעי ברציפות מהסרבי והמאזן ביניהם עומד עכשיו על 14:16 לטובת נדאל, ינסה לזכות בתואר מספר 11 בקריירה במשטח החביב עליו ברולאן גארוס, אבל עד אז הוא יזכור היטב את ההפסד היום.

נדאל רשם היום קאמבק נהדר במערכה הרביעית, כשכפה שובר שווין וניצח בו בצורה דרמטית, וגם במערכה החמישית הוא כבר השיג שבירה ונראה שהוא בדרך לניצחון, אבל דג'וקוביץ' לא נכנע. במצב של 5:5 במערכה החמישית, כששני הטניסאים מתקשים לעמוד על הרגליים, הסרבי השיג שבירה והגיש לניצחון, וגם במשחקון הארוך ומותח העצבים הוא הצליח לזכות, בטרם נשכב על המשטח, שאג בהתרגשות, חיבק את יריבו, וקרע את חולצתו באקסטזה.

רפאל נדאל, נובאק דג'וקוביץ', בסיום גמר אליפות אוסטרליה. רויטרס
רפאל נדאל, נובאק דג'וקוביץ', בסיום גמר אליפות אוסטרליה/רויטרס

אגב, כל הניצחונות האחרונים של דג'וקוביץ' על נדאל היו בגמרים, באינדיאן וולס, מיאמי, מדריד, רומא, ווימבלדון ואליפות ארצות הברית. כל המשחקים הללו היו בשנה שעברה. הסרבי ממשיך להראות דומיננטיות ברורה על רפא, וגם היום הוא הוכיח שהוא ללא ספק ראוי למקום הראשון בעולם.

כמו כן, דג'וקוביץ' עלה למקום ה-12 בטבלת הזכיות בטורנירי גרנד סלאם בעידן הפתוח, כשהשווה את מספר הזכיות של רוד לייבר וג'ון ניוקאמב האוסטרלים. זכייה נוספת תשווה את המאזן שלו לאגדות כמו סטפן אדברג ובוריס בקר. מנגד, נדאל יוכל להשתוות לביורן בורג ברולאן גארוס, מה שיהיה סמלי במיוחד כי אז הוא גם יוכל לשבור את שיא הזכיות שלו בטורניר החימר הפריסאי.

אגב, לנדאל זה היה ההפסד הראשון בגמר גרנד סלאם אחרי שהוא זוכה במערכה הראשונה. חוץ מזה, הספרדי עמד על מאזן של 1:133 במשחקים בטורנירי גרנד סלאם לאחר שזכה במערכה ראשונה. ההפסד היחיד היה אי שם ב-2007 באליפות ארצות הברית הפתוחה והמנצח היה דויד פרר.

כמה מספרים מהמשחק:

אחוזי דיוק בהגשה ראשונה: דג'וקוביץ' (59%), נדאל (67%)
אייסים: דג'וקוביץ' 9, נדאל 10
טעויות לא מחויבות: דג'וקוביץ' 69, נדאל 71
ווינרים: דג'וקוביץ' 57, נדאל 44
כמות הנקודות הכללית: דג'וקוביץ' 193, נדאל 176

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. רויטרס
ההפסד רק מראה איזה ספורטאי ענק הוא. נדאל/רויטרס

מערכה ראשונה - 5:7 לנדאל

המשחק נפתח כששני השחקנים שומרים על המשחקונים שלהם (נדאל על האפס) וזה 1:1. הספרדי עלה ל-30:0 על ההגשה של דג'וקוביץ' במשחקון ההגשה של הסרבי, אך האחרון התאושש בעזרת הרבה אגרסיביות, זכה בארבע נקודות רצופות ועלה ל-1:2. נדאל שמר על ההגשה שלו תוך שהוא זוכה בנקודה נהדרת במצב של 15:15. נדאל הצליח להשיג שבירה ראשונה ולעלות ל-2:3, תוך הצגת משחק הגנה מושלם וניצול טעויות לא אופייניות של דג'וקוביץ'.

נדאל הצליח לשמור על ההגשה אחרי משחקון של 12 דקות ועלה ל-2:4. נולה שמר על ההגשה שלו בקלות והשיג שבירה ראשונה אחרי משחקון ארוך נוסף וזה 4:4. במשחקון הבא הצליח רפא לעלות ל-30:0 על ההגשה של הסרבי, אך חוסר מזל וכדור שפגע ברשת ועבר בקושי החזירו את נולה לעניינים והוא עלה ל-4:5.

נדאל שמר על ההגשה שלו אחרי פורהנד אדיר ואיזן ל-5:5. דג'וקוביץ' נשבר במשחקון הבא אחרי טעות לא מחויבת וזה 5:6 לנדאל, שיגיש למערכה. הספרדי הוביל כבר 15:40, אך דג'וקוביץ' חזר לשוויון. זה לא הלחיץ את המדורג השני שזכה במערכה עם 5:7 אחרי 80 דקות. מעריצי נדאל הרבים ודאי ישמחו לשמוע שהשור ממאיורקה מעולם לא הפסיד בגמר גרנד סלאם אחרי שזכה במערכה הראשונה.

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
איזה קרב אדיר. דג'וקוביץ'/רויטרס

מערכה שנייה - 4:6 לדג'וקוביץ'

דג'וקוביץ' שמר בקלות על ההגשה שלו ועלה ל-0:1. הסרבי עלה ל-40:15 על הסרב של נדאל, אך הספרדי חזר וזכה במשחקון בדרך ל-1:1. גם נולה הצליח לשמור על ההגשה ועלה ל-1:2. הסרבי הצליח להשיג שבירה שנייה במשחק אחרי וולי מושלם וזה 1:3. נולה שמר על הסרב ועלה ל-1:4, אך נדאל לא נלחץ ושמר בעצמו על ההגשה בדרך ל-2:4. דג'וקוביץ' שמר על ההגשה שלו עם דרופ שוט רך ועלה ל-2:5.

נדאל הצליח לשמור על ההגשות שלו בקושי וצימק ל-5:3. דג'וקוביץ' הוביל כבר 15:40 ואחז בשתי נקודות מערכה, אך נדאל ניצל טעות קשה שלו כדי לזכות בנקודה שלישית ברציפות ולהשיג נקודת שבירה. דווקא שם ביצע הסרבי שגיאה כפולה ואיבד את יתרון השבירה, 4:5. דווקא כשנדמה היה שדג'וקוביץ' שוב יתפרק, הוא התעלה על עצמו והשיג שבירה יפה ואת המערכה השנייה כולה, 4:6, אחרי 66 דקות ושוויון בגמר באוסטרליה אחרי לא פחות משעתיים ו-27 דקות.

ויקטוריה אזרנקה טניסאית בלארוסית. Scott Barbour, GettyImages
גם אלופת הנשים הגיעה לצפות במשחק. אזרנקה/GettyImages, Scott Barbour

מערכה שלישית - 2:6 לדג'וקוביץ'

נולה המשיך את סיום המערכה הקודמת ולקח את משחקון הפתיחה על האפס. הוא היה קרוב לשבור שוב, אך נדאל התעשת בזמן ושמר על ההגשה. גם דג'וקוביץ' שמר על שלו וזה 1:2. הסרבי הצליח להשיג שבירה נוספת אחרי טעות ממש לא אופיינית של נדאל ועלה ל-1:3. דג'וקוביץ' שמר על ההגשה ועלה ל-1:4. השניים שמרו שוב על ההגשות וזה 2:5 למדורג מספר אחת בעולם. נדאל נראה מפורק לחלוטין ואיבד את משחקון ההגשות שלו על האפס בדרך ל-2:6 תוך 45 דקות. דג'וקוביץ' בדרך לניצחון.

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. רויטרס
יצא ממצבים בלתי אפשריים עד הנקודה האחרונה. נדאל/רויטרס

מערכה רביעית - 6:7 (5) לנדאל

שני הטניסאים התקשו בתחילת המערכה, אך הצליחו לשמור על משחקוני ההגשה שלהם וזה 1:1. נולה שמר על ההגשה עם משחקון קל במיוחד על האפס ועלה ל-1:2. גם נדאל שמר על ההגשה שלו ואיזן ל-2:2. דג'וקוביץ' המשיך לשלוט במשחקוני ההגשה שלו ועלה ל-2:3, אך נדאל לא התרגש גם ממצב 30:30 ושמר על ההגשה שלו בדרך ל-3:3. דג'וקוביץ' שמר על ההגשה שלו ועלה ל-3:4.

במצב הזה, הצליח הסרבי לעלות ל-40:0, אך נדאל גילה ווינריות מדהימה והוכיח שאם דג'וקוביץ' רוצה לזכות בתואר הוא יהיה צריך לעבוד קשה וחזר בדרך ל-4:4. שני הטניסאים שמרו על ההגשות גם במשחקונים הבאים וזה 5:5. דג'וקוביץ' גילה הרבה אופי ולא התרגש מהחזרה של נדאל בדרך ל-5:6. נדאל שמר על ההגשה והמערכה הלכה לשובר שוויון. נדאל הצליח להשיג מיני שבירה כדי לעלות ל-2:3, אך חבטה התקפית שלו הלכה לרשת והחוצה בדרך ל-3:3. נולה הצליח להשיג עוד מיני שבירה אחרי צ'לנג' לא מוצלח של הספרדי וזה 3:4. עוד נקודה מושלמת של דג'וקוביץ' קבעה 3:5. אך שני ראלים ארוכים נגמרו כשהספרדי עם ידו על העליונה וזה 5:5 הירואי. הספרדי המשיך עם סרב מצוין ועלה ל-5:6 וניצל עוד טעות של הסרבי כדי לזכות במערכה עם 6:7 (5) אחרי 88 דקות.

ילנה ריסטיץ', בת זוגו של נובאק דג'וקוביץ', לצד ולאדה דיבאץ'. רויטרס
חגיגה גדולה. בת זוגו של דג'וקוביץ', ילנה ריסטיץ', וכדורסלן העבר ולדה דיבאץ/רויטרס

מערכה חמישית - 5:7 לדג'וקוביץ'

המערכה הראשונה נפתחה עם שמירה קלה של נדאל על הסרב וזה 0:1. גם דג'וקוביץ' שמר על ההגשה ואיזן ל-1:1. הספרדי שמר על הסרב עם משחקון חלק ועלה ל-1:2. נולה שמר על הסרב שלו על ה-30 ואיזן ל-2:2. נדאל שמר על ההגשות, שוב על האפס, ועלה ל-2:3. דג'וקוביץ' נלחץ ולא שמר על ההגשה שלו, כשנדאל נראה הרבה יותר יציב ובטוח בעצמו ושבר על ה-30 בדרך ל-2:4. אבל הדרמה פשוט לא נגמרת ברוד לייבר ארינה! דג'וקוביץ' שובר בחזרה לאחר החזרה מושלמת לרגליו של נדאל ומצמק ל-4:3. הסרבי שמר על ההגשה וקבע 4:4. איזה מתח. השניים שמרו על ההגשות וזה 5:5. בשלב הזה הצליח דג'וקוביץ' להשיג שבירה קריטית ולעלות ל-5:6. במשחקון הבא נדאל כבר הצליח להשיג נקודת שבירה משל עצמו, אך הסרבי התעשת מהר ובעזרת ווינר מהחלומות ניצח במערכה 5:7 וזכה במשחקון, במערכה, במשחק ובטורניר כולו!

נובאק דג'וקוביץ' זוכה באליפות אוסטרליה. רויטרס
המשחק נמשך עד 1:30 בלילה שעון אוסטרליה. דג'וקוביץ' חוגג בסיום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully