וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: רפאל נדאל ניצח את רוג'ר פדרר ועלה לגמר

הספרדי נזקק ל-222 דקות כדי לגבור על השוויצרי 7:6 (5), 2:6, 6:7 (5), 4:6 ויפגוש את המנצח בין אנדי מארי לנובאק דג'וקוביץ'

מה עוד נשאר לומר? רפאל נדאל שוב הוכיח שבעימות ראש בראש מול רוג'ר פדרר יש לו עליונות ברורה. השור ממאיורקה ניצח הבוקר (חמישי) 7:6 (5), 2:6, 6:7 (5), 4:6 את השוויצרי אחרי 222 דקות (שלוש שעות ו-42 דקות) ועלה לגמר אליפות אוסטרליה. לנדאל זהו ניצחון מספר 18 ב-27 מפגשים מול פדרר, כשהמאזן ביניהם בטורנירי גרנד סלאם עומד כבר על 2:8 לזכות המדורג מספר שתיים בעולם. עכשיו, ימתין הספרדי לחצי הגמר השני בין נובאק דג'וקוביץ' (1) לאנדי מארי (4) כדי לראות מי עומד בינו לבין זכייה בתואר גרנד סלאם מספר 11 בקריירה ושני על המשטח הכחול במלבורן. הפנומן השוויצרי סוגר שנתיים ללא תואר גרנד סלאם, לאחר שהזכייה האחרונה שלו הייתה באליפות אוסטרליה 2010.

רפאל נדאל טניסאי ספרדי עם רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. Quinn Rooney, GettyImages
השור ממאיורקה שיפר את מאזנו ל-18:9 מול השוויצרי. פדרר ונדאל/GettyImages, Quinn Rooney

נדאל פתח את המשחק לא טוב, כשפדרר משיג שבירה מוקדמת ועולה כבר ל-0:2, אך השור ממאיורקה ידע להתעלות ולחזור למשחק תוך שהוא גורר את השוויצרי למשחק החביב עליו עם החזרות מאחורה דרך הפורהנד שלו עם הרבה טופ ספין. אמנם נדאל הפסיד במערכה הראשונה 7:6 (5), אך החל מהמערכה השנייה פדרר התקשה לעמוד בעוצמות של הספרדי, ובעיקר ביכולת שלו להגיע לכל כדור והתחיל לבצע הרבה טעויות לא מחויבות וגם הסרב לא עבד כמו שהוא רגיל. נדאל זכה במערכה השנייה בקלות עם 2:6, וידע להתעלות ברגעים הקריטיים גם במערכות הבאות כשהוא זוכה בשלישית עם 6:7 (5) וברביעית 4:6.

נדאל הצליח להשיג אחוזי דיוק חלומיים בהגשה הראשונה (77), לעומת 64 בלבד של פדרר, כשהוא גם מבצע כמות מזערית של טעויות לא מחויבות (34), בהתחשב ב-63 של השוויצרי. גם ההבדל בווינרים ביניהם לא היה כל כך משמעותי, כשנדאל ייצר 36 כאלה, לעומת 46 של פדרר. בנוסף, נדאל הצליח להשיג שש שבירות מתוך 16 ניסיונות, בעוד RF שבר שלוש פעמים בלבד מתוך 19 ניסיונות.

התאומות של רוג'ר פדרר. רויטרס
התאומות באו לצפות באבא רוג'ר בעבודה ובוודאי התאכזבו בסיום/רויטרס

מערכה ראשונה - 6:7 (5) לפדרר

פדרר הגיש ראשון וזכה במשחקון שלו על האפס בקלילות בדרך ל-0:1. במשחקון הבא השוויצרי היה ביתרון 30:15 והחטיא וולי קל, אך גם זה לא מנע ממנו את השבירה לאחר בקהנד נהדר וזה 0:2. פדרר שמר בקלות על משחקון ההגשה שלו ועלה ל-0:3 אחרי שנדאל החטיא וולי. נדאל הצליח להיכנס למשחק עם חבטות עמוקות יותר וצימק ל-3:1. פדרר המשיך לשלוט בקלות במשחקון ההגשה שלו ועלה ל-1:4.

נדאל שמר על ההגשה שלו והצליח לשבור את RF אחרי שהאחרון ביצע כמה שגיאות לא אופייניות וזה 3:4. השניים שמרו על ההגשות וזה 4:5 לפדרר. נדאל השלים משחקון הגשות שני ברציפות על האפס וזה 5:5. השניים שוב שמרו על ההגשות והמשחק הלך לשובר שוויון. פדרר כבר עלה ל-3:6, אך נדאל חזר ל-6:5 בזכות ווינר נהדר בפורהנד. בשלב הזה, טעות לא מחויבת של השור ממאיורקה עלתה לו במערכה וזה 6:7 (5) לשוויצרי אחרי 56 דקות.

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. Clive Brunskill, GettyImages
שוב יוצא מאוכזב אחרי מפגש עם נדאל. פדרר/GettyImages, Clive Brunskill

מערכה שנייה - 2:6 לנדאל

השוויצרי פתח מצוין והצליח להשיג שבירה על האפס כבר במשחקון הראשון כדי לעלות ל-0:1. מי היה מאמין? נדאל מחזיר בשבירה על האפס מיידית ומאזן ל-1:1. נדאל שמר על ההגשה שלו ועלה ל-1:2. פדרר שמר בקלות על ההגשה ואיזן ל-2:2.

נדאל שמר על ההגשה שלו ובמשחקון הבא הציג את הטניס הכי טוב שלו עד כה בטורניר, עם שתי נקודות מהחלומות בדרך לשבירה השנייה במערכה ול-2:4. נדאל שמר על ההגשה ועלה ל-2:5, עד שהזיקוקים לכבוד יום אוסטרליה כפו פסק זמן של 10 דקות. גם ההפסקה הזו לא פגעה במומנטום של נדאל, ששבר על האפס וזכה במערכה עם 2:6 נהדר אחרי 44 דקות. פדרר שומט מערכה ראשונה בטורניר.

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. רויטרס
שלוש מערכות מושלמות. נדאל/רויטרס

מערכה שלישית - 6:7 (5) לנדאל

נדאל שמר בקלות על משחקון ההגשה שלו והצליח לעלות ל-40:0 על ההגשה של פדרר, שגם ביצע שתי שגיאות כפולות. אך השוויצרי חזר נהדר וזכה במשחקון ואיזן ל-1:1. נדאל שמר על ההגשה ועלה ל-1:2, אך פדרר הגיב במשחקון הגשה מושלם מבחינתו, שכלל שני אייסים, וקבע 2:2. נדאל היה אגרסיבי מאוד במשחקון הבא ועלה ל-2:3. פדרר הוביל כבר 0:40 במשחקון הבא, נדאל חזר ל-30:40, אך השוויצרי התעלה ואיזן ל-3:3.

נדאל נראה פחות טוב במשחקון הבא ופדרר הצליח לשבור בזכות טעות של הספרדי אחרי ארבע הזדמנויות שבירה בדרך ל-3:4. נדאל גייס דווקא במצב הזה את הטניס הכי טוב שלו, כש-RF ממשיך לבצע שגיאה כפולה נוספת וזה 4:4. נדאל שמר בקלות על ההגשה ועלה ל-4:5. המדורג מספר 3 בעולם שמר על ההגשה ואיזן ל-5:5. נדאל שמר על ההגשה ועלה ל-5:6. פדרר כבר נקלע לנקודת שבירה, אך חזר למשחקון ואיזן ל-6:6. בשובר השוויון הצליח נדאל לעלות כבר ל-1:6, כשפדרר נראה רע מאוד. אך השוויצרי התעשת וצימק ל-6:5. בשלב הזה השור ממאיורקה לא התרגש והשיג את הנקודה המיוחלת כדי לזכות במערכה עם 6:7 (5) אחרי 63 דקות. הבשורה הלא משמחת מבחינת אוהדי פדרר היא שהפעם האחרונה בה השוויצרי חזר מפיגור של מערכה נגד נדאל במשחק של הטוב מחמש הייתה אי שם במיאמי 2005.

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. רויטרס
התחיל לבצע כמות גדולה של טעויות לא מחויבות ושילם ביוקר. פדרר/רויטרס

מערכה רביעית - 4:6 לנדאל

פדרר פתח את המערכה הרביעית מצוין וזכה במשחקון ההגשה שלו בקלות, 0:1. גם נדאל לא התקשה במשחקון הבא ואיזן ל-1:1 אחרי טעות נוספת של השוויצרי. השניים שמרו על ההגשות וזה 2:2. במשחקון הבא, על ההגשה של פדרר, נקלע השוויצרי לפיגור 40:15, אך נשאר רגוע וחזר ממנו בדרך ל-2:3. נדאל שמר על ההגשות בצורה מושלמת וקבע 3:3. פדרר שמר על ההגשות שלו ועלה ל-3:4.

פדרר הצליח להשיג נקודת שבירה במשחקון הבא, אך שלח פורהנד פשוט יחסית החוצה ונדאל זכה במשחקון בדרך ל-4:4. במשחקון הבא הצליח נדאל להשיג שבירה נוספת ולעלות ל-4:5. המשחקון ה-10 היה אולי הכי מטורף שראינו במהלך המשחק כולו, כשבנקודת שבירה לטובת פדרר, הצליח הספרדי להכות לוב חלומי ולהציל נקודת שבירה נוספת בדרך ל-4:6 במערכה האחרונה וזה 7:6 (5), 2:6, 6:7 (5), 4:6 במשחק כולו.

טניס בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully