וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: מי יכול איליי?

16.1.2012 / 2:55

איליי מאנינג הוליך את ניו יורק ג'איינטס לגמר ה-NFC עם 20:37 מדהים בגרין ביי על הפאקרס האלופים. בולטימור-יוסטון 13:20

איליי מאנינג, ניו יורק ג'יאנטס, מול גרין ביי. רויטרס
לא מפחד מאף אחד. איליי מאנינג/רויטרס

בולטימור - יוסטון 13:20

זה לא היה משחק התקפי מבריק, אבל ההגנה של הרייבנס עשתה את שלה, ובולטימור תצא בשבוע הבא לפוקסבורו, שם תפגוש את טום בריידי וניו אינגלנד לקרב על הזכות לעלות לסופרבול.

לרייבנס יש הרבה בעיות בחלק ההתקפי. קריאת המהלכים מאוד מוגבלת וקבלת ההחלטות של הקוורטרבק ג'ו פלאקו שנויה במחלוקת. למזלם של העורבים, ההגנה המפורסמת בראשות אד ריד, ריי לואיס והאלוטי נאטה הצליחה לסכל כל הזדמנות שנקרתה בדרכו של טי ג'יי ייטס, הקוורטרבק האורח. ייטס נחטף שלוש פעמים בהתמודדות, פעמיים על ידי לרדריוס ווב המצוין ובפעם השלישית על ידי ריד, שתי דקות לסיום, ובולטימור שוב עלתה בזכות היכולת שלה לבלום את היריב. בשבוע הבא בריידי יצטרך להתמודד עם האתגר הלא פשוט הזה, כנראה עם ריד, שנפצע כשהדף זריקה לאנדזון בשניות הסיום. הוא נפג בקרסול אך הצליח לעמוד על רגליו והצפי הוא שישחק.

ליוסטון מגיעות הרבה מחמאות, אבל איתן היא גם נשארת. הטקסאנס פיגרו 17:3 לאחר שתי טעויות - השמטה של ג'קובי ג'ונס לבעיטת הרחקה, שהובילה למסירת טאצ'דאון של פלאקו אל קריס ווילסון, ואיבוד אווירי של ייטס שהוביל למסירה של פלאקו אל אנקואן בולדין, אבל הטקסאנס הראו הרבה אופי, כשעם שער שדה ועוד טאצ'דאון של אריאן פוסטר הנפלא צימקו ל-17:13. ברבע השלישי לא רשמה אף קבוצה נקודות וברביעי העלה בילי קנדיף עוד שלוש על הלוח עם שער שדה. שתי דקות לסיום הגיעה החטיפה של ריד וסגרה עניין.

מספרים: פלאקו סיים עם 176 יארד לאחר שהשלים 14 מ-27 מסירותיו וסיים עם שני טאצ'דאונים. ריי רייס רשם 60 יארד ב-21 נשיאות. בטקסאנס, ייטס סיים עם 17 מ-34 ל-184 יארד ושלושה איבודים אוויריים, כש-111 מהיארדים שלו הלכו לאנדרה ג'ונסון. פוסטר המעולה סיים עם 132 יארד על הקרקע ב-27 נשיאות, יחד עם הטאצ'דאון. 2.5 הפלות קוורטרבק לשני הפסיכופטים מההגנה של יוסטון, המנסרים מטקסס ג'יי ג'יי וואט וברוקס ריד.

ריי לואיס שחקן בולטימור רייבנס. Nick Wass, AP
ניו אינגלנד, אני בא. ריי לואיס עם שאגת אריה/AP, Nick Wass

גרין ביי - ניו יורק ג'איינטס 37:20

לפני ארבע שנים הגיעה ניו יורק ג'איינטס לסופרבול, למשחק מול ניו אינגלנד הבלתי מנוצחת. את הדרך לשם היא עשתה בלמבו פילד, ואז ניצחה גם את הפטריוטס ורשמה זכייה סנסציונית באליפות. הלילה היא עשתה לפאקרס, שהגיעו למשחק עם מאזן 1:15, את מה שעשתה להם אז, בהבדל אחד: הפעם היא לא נזקקה להארכה.

הג'איינטס, שהיו קבוצת החוץ הראשונה שניצחה בפלייאוף השנה, התגברו על ארון רוג'רס וההתקפה הכוחנית שלו בזכות כל מה שמאפיין אותם כשהם משחקים בינואר: נחישות, הגנה טובה והימורים נכונים בשני צדי הכדור. איליי מאנינג, שקורץ מחומר של אלופים, וחבריו התגברו על שיפוט ביתי מובהק, שכלל פסיקה תמוהה כבר בתחילת המשחק ועוד אחת לקראת סיומו, שיתקו ותסכלו את רוג'רס ובסופו של דבר יסעו בשבוע הבא למפרץ, למפגש שני העונה מול סן פרנסיסקו.

רוג'רס נתן עונה נפלאה ויזכה, כנראה, בתואר ה-MVP, אבל בפלייאוף הגנות עדיין מנצחות משחקים, ולגרין ביי אין אחת כזו. הליינבקרים של הפאקרס לא הצליחו להגיע לאיליי מאנינג, קליי מת'יוס לא משחק כמו בעונה שעברה ולהאקים ניקס הנפלא לא נמצאה תשובה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ארון רוג'רס, גרין ביי פאקרס. רויטרס
יצא מאזור הנוחות ושילם בתואר. ארון רוג'רס/רויטרס

הג'איינטס פתחו אגרסיבי ועלו ל-3:10 עם מסירה לטאצ'דאון של מאנינג לניקס. במצב הזה שמט גרג ג'נינגס מהפאקרס כדור שנראה כמו פאמבל ברור, אבל לשופט ביל לוי זה לא נראה אפילו אחרי ערעור והוא הורה להשאיר את הכדור אצל הפאקרס. השגיאה החמורה סייעה לרוג'רס לאזן ל-10:10 עם מסירה לג'ון קון. הג'איינטס עלו ל-10:13, השיגו את הכדור מאיבוד של הפאקרס, אחד מחמישה במשחק (שלושה פאמבלים, חטיפה וחסימת דאון רביעי), ואז נרשם המהלך שאולי הכריע את ההתמודדות. עם אפס שניות על השעון זרק מאנינג הייל מרי מ-37 יארד לאנדזון, היישר לזרועותיו הבטוחות של ניקס - 10:20 לג'איינטס.

המחצית השנייה נמשכה כמו הראשונה. הפאקרס צימקו ל-13:20, ניו יורק חזרה ליתרון של עשר נקודות ואז סגרה את ההתמודדות כמעט הרמטית עם החזרת כדור מהשמטה של ריאן גרנט ומסירה של מאנינג למריו מאנינגהאם, שקבע 13:30 והוסיף לתואר האלופה של גרין ביי את המילה "היוצאת". בהמשך רשמה כל קבוצה טאצ'דאון, מה שלא שינה את העובדה שהג'איינטס נוסעים לסן פרנסיסקו.

מספרים: בג'איינטס, מאנינג השלים 21 מ-33 מסירותיו ל-330 יארד, שלושה טאצ'דאונים ואיבוד. ניקס סגר משחק מפלצתי של 165 יארד וצמד, ויקטור קרוז הכל יכול סיים עם 74 יארד באוויר ואחמד בראדשו סגר 63 יארד על הקרקע. בגרין ביי, רוג'רס זרק ל-264 יארד, שני טאצ'ים ואיבוד אווירי וגם היה הרץ המוביל של הקבוצה עם 66 יארד. 45 יארד באוויר לדונלד דרייבר.

האקים ניקס, ניו יורק ג'יאנטס. רויטרס
איזה משחק היה לו, איזה פלייאוף בכלל יש לו. האקים ניקס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully