וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: גיא פניני ייעדר כשבועיים

הפורוורד סובל מקרע קטן בשריר התאומים. בלאט אחרי עפולה: "לא דומה לז'לגיריס". בירנבוים: "שנה שנייה בפיינל פור"

חלום הגביע של הפועל תל אביב נקטע הערב (חמישי). האדומים מהליגה השנייה, שהגיעו בעונה שעברה לחצי הגמר, כשלו הפעם בשלב רבע הגמר כשהפסידו 79:70 למכבי ראשון לציון. לקבוצה מעיר היין זהו חצי גמר חמישי בהיסטוריה, כשרק פעם אחת היא העפילה לגמר ובשאר המקרים הודחה בידי מכבי תל אביב או הפועל ירושלים. בכך נמנעה אפשרות לדרבי בהמשך הדרך, שכן מכבי תל אביב העפילה לחצי הגמר עם 86:116 קליל על הפועל עפולה מהליגה השנייה. מכבי ראשון לציון ומכבי תל אביב הצטרפו להפועל חולון שכבר עלתה אתמול, כשבכרטיס האחרון זכתה מ.כ. הבקעה עם ניצחון 64:70 על מכבי אשדוד.

בלאט: "ג'יימס עשה טריפל דאבל? שיעשה גם נגד ז'לגיריס"

"היה משחק כיפי", הודה בסיום מאמן מכבי תל אביב, דיוויד בלאט. "אני יודע שעפולה קבוצה טובה שניצחה שבעה משחקים לפני כן בליגה ויש לה את אבנר יאור שהוא מאמן מצוין. שון ג'יימס עשה טריפל דאבל? יפה, עכשיו שיעשה את זה גם נגד ז'לגיריס. שתי הקבוצות שיחקו כדורסל נקי והיה ערב נחמד. אנחנו עובדים על הדברים לקראת היורוליג - מבחינת הרכבים וטקטיקות - אבל שום דבר כאן לא דומה למה שנראה ביום חמישי הבא".

גיא פניני נפצע במהלך המשחק בשריר התאומים. הפורוורד סובל מקרע קטן, זקוק לשלושה ימי מנוחה ולאחר מכן פיזיותרפיה. זמן ההחלמה המשוער הוא כשבועיים, מה שאומר שהוא ייעדר מהמשחק הראשון בטופ 16 מול ז'לגיריס ובספק למשחק הביתי מול ברצלונה. בסך הכל הוא צפוי להחמיץ חמישה משחקים.

אבנר יאור: "שיחקנו חזק, ככל שיכולנו. יכול להיות שהפתיחה שלנו הייתה מהוססת, גם ברבע השלישי, אבל אם נסתכל על כל התמונה אז עשינו את כל מה שאפשר. מאוד היה חשוב לנו במהלך משחקים מהסוג הזה להיות ביחד, גם כשלא מצליח. אני חושב שהחבר'ה עשו זאת בצורה טובה בסך הכל. נראה לי שמכבי די התאמצה, לא נראה לי שהיה זלזול או משהו כזה".

קרופורד: "ראשון לציון יכולה לזכות בגביע"

אפי בירנבוים, שתמיד נהנה לשחק מול הקהל של הפועל תל אביב, סיכם עוד ערב מוצלח של מכבי ראשון לציון: "זו שנה שנייה שאנחנו בפיינל פור. החלפנו קבוצה אחרי הפיינל פור בליגה, ועכשיו אנחנו בפיינל פור של הגביע. יש כאן חבר'ה צעירים, נמרצים וטובים. אנחנו מנסים לשמור כל הזמן על ההוראות ואמרתי לחבר'ה ליהנות ולשאוב אנרגיה מהאווירה הנהדרת שהייתה כאן".

ג'ו קרופורד, שהצטיין בשורות ראשון לציון עם 27 נקודות: "אני מרגיש היום הכי טוב מזה שלוש או ארבע שנים. אני עובד קשה עם מאמן הכושר שלנו שהחזיר אותי לעניינים. אנחנו בהחלט יכולים לזכות בגביע, אנחנו משתפרים ממשחק למשחק והכל אפשרי. ידענו שנצטרך להתעלות בלי ברנדון באומן, וכל שחקן באמת נתן את הכל. זה לא היה ניצחון קל".

מן העבר השני, ארז אדלשטיין כבר מכוון לעבר המשימה האמיתית בליגה: "לא הצלחנו. שיחקנו בשבוע האחרון נגד שתי קבוצות צמרת מהכדורסל הישראלי. אנחנו קבוצה בשנה הראשונה וניסינו לעשות את המקסימום. היו שריקות שעצרו לנו את השטף. ראשון לציון משחקים עם ארבעה גארדים ומרווחים כמו בליגה השנייה, אבל לא הגבנו טוב. נלמד מהמשחק הזה, כלום לא קרה. המטרה הייתה ונשארה לעלות ליגה. אני מאמין שנעמוד בה".

יונתן שולדבראנד הוסיף: "הם הוציאו אותנו מהדברים הרגילים שלנו בהתקפה. הם שיחקו מצוין. עשינו מה שיכולנו, אבל גם זה קורה. נכנסו להם זריקות ולנו פחות. נמשיך כמו ששיחקנו היום וזה יספיק לנו בליגה".

אשכנזי: "כולם היו מדהימים היום"

חגיגה גדולה הייתה גם אצל אנשי מ.כ. הבקעה, שהשיגו ניצחון מרשים באשדוד ועלו לחצי הגמר. "אני חושב שעשינו משהו מדהים", אמר לאחר המשחק אבי אשכנזי. "נהניתי מאוד מהמשחק, שיחקנו הגנה מדהימה והיינו נחושים מאוד. למרות שאיבדנו יתרון בדקה האחרונה, חזרנו למשחק וניצחנו אותו. זה מסוג הערבים שאפשר ליהנות. אני לא אחד שיוצא מגדרו אף פעם, אבל בוודאי שאני מאושר בפנים. זה יהיה כיף להגיע עם הבקעה לנוקיה. לאט לאט יש לנו יותר אוהדים".

לגבי יחזקאל סקוורר, שקלע שלשה חשובה בשניות האחרונות, אמר המאמן: "סקוורר עושה עבודה טובה כל העונה, וזה עומד לזכותו. אני שמח שהוא קלע את זה, ואני חושב שכולם היו מדהימים היום". על ההגרלה לשלב הבא, אמר אשכנזי: "מי שבא, ברוך הבא".

מאמנה של אשדוד עופר ברקוביץ' אמר לאחר ההפסד: "בדקות האחרונות הבקעה הצליחו בפעילות המכריעות יותר טוב מאיתנו. זה סיפור שחוזר על עצמו וחבל. היו לנו היום אפשרויות טובות לנצח את המשחק ולא ניצלנו אותם. לא יודע להגיד אם היינו יכולים לגמור את המשחק קודם. היה משחק שקול נכון שהיה לנו שלב של מומנטום קטן אבל לא ניצלנו אותו כדי לברוח באמת. בסה"כ היה משחק של חפירות, של סל לכאן וסל לשם. משחק של הקרבה. אנחנו כשלנו בפעולות המכריעות שלנו".

מכבי ראשון לציון ניצחה 70:79 את הפועל תל אביב

כדורסל ישראלי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully