וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוליה גלושקו אלופת ישראל בטניס, גברה על שחר פאר

גלושקו (206 בעולם) הציגה יכולת נהדרת וניצחה 3:6, 4:6 חלק את פאר (37 בעולם). פאר: "הפסדתי לא בגללה, אלא בגללי"

יוליה גלושקו הדהימה היום (שישי) את שחר פאר, כשגברה עליה בשתי מערכות 3:6, 4:6 בגמר אליפות ישראל וזכתה לראשונה בתואר אלופת ישראל בטניס. גלושקו הפסידה בארבע השנים האחרונות לפאר בגמר האליפות, אבל הפעם ידעה להתעלות ברגע הנכון ולנצל את כושרה הלא יציב של פאר בדרך לתואר ראשון ומתוק.

פאר, המדורגת 37 בעולם, קיוותה להכניס את התואר השמיני לארון (והשישי ברציפות), אבל המשיכה את השנה הלא יציבה שלה והרבתה לשגות במהלך המשחק. הייתה זו הוכחה נוספת לדעיכה של הטניסאית הבכירה שלנו, בתקווה שתתאושש לקראת המשחקים החשובים שלה, בפתיחת העונה באוסטרליה.

גלושקו, מנגד, המדורגת 206 בעולם, הראתה שוב כמה כישרון יש בה, וכמה מצוין היא יכולה לשחק כשהיא נהנית מביטחון ומתמיכה של הקהל. גלושקו עדיין לא יציבה, ולפעמים נוטה לעצבנות, אבל עדיין חשפה עוצמות אדירות והרבה נחישות. היא פתחה נהדר, שברה שוב ושוב את מכות ההגשה של פאר, ובסופו של דבר ניצחה במשחק בצדק רב.

כמו כן יש לציין את האווירה הנעימה במגרשים ברעננה, כשהקהל שהציף את היציעים נהנה לא רק מטניס איכותי וממזג אוויר נעים, אלא גם מארגון יעיל ואווירה ספורטיבית מצוינת.

מהלך המשחק:

איזו פתיחה מוחצת לגלושקו, ששברה פעמיים את מכות ההגשה של יריבתה תוך שהיא מפגינה טניס עוצמתי ומדויק, ומנצלת את השגיאות של יריבתה. פאר הצליחה להגיב עם שבירה וצימקה ל-3:1, אבל גלושקו שוב שברה (פעם שלישית ברציפות) ועלתה ל-1:4. פאר לא נכנעה וצימקה ל-4:3, אבל יוליה עמדה בלחץ והשלימה ניצחון במערכה הראשונה, 3:6.

פאר פתחה חזק את הסט השני, ועם שבירה מהירה ומשחקון ארוך ומתיש עלתה ל-0:2. שתי הטניסאיות שמרו על ההגשה שלהן, עד שבמשחקון השישי גלושקו שוב ניצלה רפיון של שחר והשוותה ל-3:3. משם גלושקו המשיכה במומנטום ושברה בדרך ל-3:5 והגישה לניצחון, אבל פאר שברה מול גלושקו העצבנית וצימקה ל-5:4. גלושקו נראתה לחוצה, אבל גם אחרי שפספסה את ההזדמנות, היא המשיכה ללחוץ, פאר שוב איבדה את ההגשה, וגלושקו השלימה את הניצחון 4:6 וזכתה בתואר המתוק.

גלושקו: "ידעתי כמה חשוב לשמור על יציבות"

בסיום גלושקו לא יכלה להסתיר את ההתרגשות שלה. "עשיתי תקופת הכנה אינטנסיבית ולמרות שהיו משחקים השבוע, גם התאמנתי מאוד חזק", אמרה גלושקו, האלופה החדשה, "זה נותן לי המון ביטחון, ואני מקווה לשחק ככה כל השנה. אני מקווה שהשנה אני אצליח להגיע לטורניר גרנד סלאם".

נראה היה שגלושקו כבר עומדת לאבד מומנטום, לאחר שהגישה לניצחון ואיבדה את הסרבים שלה, וגם במשחקון האחרון היא נראתה לחוצה, אבל בסיום היא הצליחה להשיג את הנקודה האחרונה והמתוקה. "חשבתי במהלך המשחק שאסור שיהיו לי עליות וירידות", אמרה גלושקו, "ידעתי שלשמור על יציבות יהיה הדבר הכי חשוב. אני אשקר אם אגיד שאני לא מופתעת מזה שניצחתי בשתי מערכות, אבל האמנתי בעצמי".

שחר פאר לא נראתה מרוצה בסיום: "הפסדתי, אבל זה לא נורא. אליפות ישראל חשובה לי, אבל יש לי מטרות יותר חשובות. הפסדתי כי עשיתי הרבה טעויות, וזה פחות נורא מלהפסיד כשהיריבה טובה יותר. אני מאחלת ליוליה הרבה הצלחה. לאן היא יכולה להגיע? אני לא מגדת עתידות, אני לא יודעת".

עוד אמרה פאר: "זה ממש לא רציני. אני תמיד אוהבת לנצח ולא אוהבת להפסיד, אבל גם זה קורה. לא הייתי יציבה ולא הייתי אגרסיבית, אבל הדברים האלה עוד צריכים להתחבר. פעם הייתי יותר מדי דפנסיבית, פעם יותר מדי אגרסיבית, ואני מחפשת את האיזון. אני מרגישה שהשנה תהיה לי שנה טובה. מצבי הפיזי בסדר גמור. אני לא קרובה לטופ-10, אבל חשוב לי יותר לחזור לכושר. אני שמחה שאוהדי הטניס מעריכים את זה שהשחקנים הבכירים משחקים פה באליפות, זה לא משהו שקורה בכל הארצות".

דודי סלע זכה באליפות ישראל לגברים

סיכום עונת הטניס העולמית, סבב הגברים

סיכום 2011 בטניס הנשים

טניס בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully