וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תוך 3 שנים יהיה לישראל שחקן סנוקר מקצועני"

3.1.2012 / 12:41

פי.ג'יי נולאן, מאמן סנוקר אירי בכיר שמדריך גם את שחר רוברג הישראלי, מאמין שחניכו יכול להגיע לטופ העולמי. העיקר שצה"ל יכיר בו כמצטיין

האנשים שמנהלים את הסנוקר הישראלי מנסים כבר שנים להשתחרר מ"סטיגמת החגיגה בסנוקר" כפי שהם מכנים אותה, ודי ברור למה הם מתכוונים. אבל מי שעקב אחרי סנוקר מאז שהספורט הנפלא הזה שודר בימיו הראשונים של ערוץ הספורט בשנות התשעים, מודע לעובדה שהענף רחוק מלהיות עממי. מי שמכיר את הסיפור של שחר רוברג בן ה-17, יודע בעצם עד כמה הספורט הזה יקר. אחרי הכל, ללא תמיכה כלכלית מסיבית של אבא שלו, לא היה לו סיכוי להפוך לשחקן סנוקר אמיתי. אחרי הופעות מרשימות באליפויות העולם ואירופה עד גיל 21 אפשר לכנות אותו ככה, ויש האומרים שזה רק עניין של זמן, עד שהתואר שלו יהפוך למכובד יותר. לא רק אמיתי - מקצוען.

צפו ברוברג משיג ברייק של 147 במהלך אימון

"השנתיים הקרובות הן הקריטיות"

בדירה במרכז תל אביב המוקדשת רק לאימוני סנוקר, העביר שחר רוברג את אחד השבועות האחרונים במחנה אימונים עם פי.ג'יי נולאן, מאמן סנוקר אירי בכיר שמנהל אקדמיה בה עוברים מיטב שחקני הנוער של אירלנד. נולאן מגיע לישראל מספר פעמים בשנה בתור מאמן העל של רוברג, ובמקרים נוספים פוגש אותו הנער התל אביבי באירלנד, בבריטיניה או בטורנירים ברחבי העולם. נולאן הוא שם דבר בסנוקר האירי, ופרט להיותו מאמן העל של הנבחרות הצעירות, עברו אצלו באקדמיה שמות גדולים כמו השחקן האירי הבכיר כיום, פרגל אובריאן. במקרים אחרים הוא שיתף פעולה עם השחקן האירי הטוב של השנים האחרונות, סגן אלוף העולם לשעבר קן דוהרטי. במסגרת שבוע האימונים האחרון ראה נולאן את רוברג "מנקה" את שולחן הסנוקר פעמיים ברצף עם ברייק מקסימלי של 147 נקודות, ומיהר להעלות את הקטעים הנדירים ליוטיוב. "זה ממש לא עניין של מה בכך, לעשות דבר כזה באימונים, גם ברמות הבינלאומיות של שחקנים בגיל כזה. העליתי את הקטע הזה לאתר שלי ולרשת כי אני מאמין ששחר יכול לגרום למוטיבציה בקרב השחקנים האירים שלי", סיפר השבוע נולאן.

נולאן עובד עם רוברג כבר מספר שנים, כשעד לאחרונה האימונים נראו בדרך כלל טוב יותר מהמשחקים. הילד השתתף בלא מעט טורנירים ברחבי העולם. במצבים מסוייימים הוא היה משיג ברייקים של יותר מ-100 נקודות מבלי להניד עפעף, בעוד שבמצבים אחרים הוא היה מפסיד ליריבים שנראו בבירור חלשים ממנו, ונכשל בקטע המנטלי. זה מה שקרה לו באליפות אירופה לנוער שהתקיימה לפני שנתיים, אותה סיקרנו בוואלה! ספורט. כעת הוא בן 17, ומדובר בתקופה קריטית מאוד בהתפתחותו של שחקן סנוקר כפי שמסביר המאמן נולאן. "השנתיים הקרובות יהיו הכי קריטיות, כי בתקופה הזאת הוא יהיה חייב להשתתף בטורנירים בינלאומיים לבוגרים, ואנחנו בונים על סבב ה-PTC (סבב השחקנים המשודר ביורוספורט - ד"ב). חשוב מאוד שהוא יגיע להתאמן למשך תקופות באי הבריטי, כי הוא חייב לשחק מול מגוון של שחקנים ברמה גבוהה וזה משהו שאין בישראל".

"הכי חשוב זה שהצבא יידע להתחשב"

בסביבתו של שחר רוברג חוששים ממכשול נוסף בדרך להתפתחותו כשחקן סנוקר מקצועני, וזה המכשול הצבאי. כיום הוא תלמיד כיתה י"ב בבית ספר "גימנסיה הרצליה" בתל אביב, אבל בעוד שנה הוא כבר אמור להתגייס לצה"ל, שם לא רגילים לשחקני סנוקר שמבקשים מעמד של ספורטאי מצטיין. מי שרוצה להיות ספורטאי מצטיין והוא לא כדורגלן או ספורטאי אולימפי, צריך לרשום הישג יוצא דופן. שחר רוברג כבר הוכיח את עצמו בזירה הבינלאומית לצעירים עד גיל 21. באליפות העולם הלפני אחרונה, כשהיה בן 16, הוא גבר על לי האנג הסיני שהמשיך עד לגמר של התחרות, בו הפסיד לשחקן אנגלי בשם סם קרייגי. האנג וקרייגי הפכו למקצוענים בשנה לאחר מכן, וגברו על שחקנים מוכרים שאנחנו רגילים לראות בטורנירי הדירוג הגדולים ביותר בטלוויזיה. זה רק ממחיש את הרמה אליה הגיע רוברג בשנים האחרונות. באשר לחוסן המנטלי שלו אומר מאמנו: "הוא יותר טוב היום ב-50 אחוז ממה שהוא היה באליפויות אירופה האחרונות לנוער. חשוב לי שהוא גם יבין את זה ויחייה את זה, זאת הסיבה שאני מעלה לרשת כל דבר טוב שהוא עושה. אני מאמין שתוך שלוש שנים הוא יוכל להפוך לשחקן מקצוען מן המניין ולשחק בטורנירים הגדולים ביותר. הוא יכול להגיע לטופ העולמי, יש לי כרגע חמישה שחקנים בטופ העולמי ואני בטוח שבגילו של שחר הם היו פחות טובים. יש לו את זה, ולא רק אני אומר את זה אלא גם סטיב דייויס (אגדת סנוקר - ד"ב). הכי חשוב זה שהצבא יתחשב בו וייאפשר לו להתאמן כמו שצריך. בשנה הבאה הוא יצטרך לכוון את עצמו לארבע תחרויות גדולות ולהתכונן לכל אחת מהן במשך חמישה שבועות, מדובר בסך הכל ב-20 שבועות של הכנה".

מנהלו האישי של רוברג, אלברט זנפט, סיפר כי כבר הוגשה בקשה לועדה שתבחר את הספורטאים המצטיינים בשנת הגיוס של רוברג ובחודשים הקרובים צפויה להינתן תשובה. בכלל, מקורביו של שחר רוברג פועלים בשנים האחרונות לקידום הסנוקר הישראלי. רק השנה נבדקה אפשרות לקיים בישראל את אליפות אירופה עד גיל 21, אלא שבינתיים הרעיון נדחה בשנה. בנוסף, אביו של רוברג שוקל ברצינות להביא לישראל את אחד הטורנירים בסבב השחקנים היוקרתי, בו מתחרים השחקנים הטובים בעולם לצד אלמוניים המחפשים את הפריצה. בינתיים, רוברג ימשיך בענייניו ובחודש מרץ הקרוב יטוס לבירת בולגריה סופיה, כדי להשתתף באליפות אירופה עד גיל 21, תחרות שבה זכייה במקום הראשון מעניקה כרטיס אוטומטי לסבב המקצועני, שגם שם צריך לדעת איך לשרוד. ביוני הוא צפוי לשחק באליפות אירופה לבוגרים בלטביה, והשאיפה הגדולה במבט קדימה היא כמובן לשחק בכמה שפחות אליפויות אירופה, שכן הצטיינות בהן היא שפותחת את הדלת לזירה המקצוענית ולאליפות העולם האמיתית. עד אז הוא ימשיך ליהנות מההשקעה הנדירה של אביו, ממתקן אימונים ייחודי, ממנהל אישי, פסיכולוג ספורט, מאמן על ומה לא? העיקר שמכאן יצא שחקן הסנוקר הישראלי המקצוען הראשון, כי בלי ההשקעה הזאת - זה לא יוכל לקרות.


צפו בשחר רוברג מנקה את השולחן בברייק של 147

ביליארד בוואלה! ספורט

  • עוד באותו נושא:
  • שחר רובנג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully