וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: פריס סן ז'רמן זכתה באליפות החורף

ניצחה 0:1 את סנט אטיין וניצלה את ההפסדים של מונפלייה וליון וה-4:4 המשוגע בין ליל לניס. 90 דקות לבן בסט, תיקו לברסט

הליגה הצרפתית יצאה הערב (רביעי) לפגרת החורף המסורתית שתארך שלושה שבועות וחצי, כשהיא משאירה תיאבון עצום להמשך. ארבע קבוצות מצאו עצמן ערב המחזור עם אפשרות לזכות באליפות החורף, אבל רק פריס סן ז'רמן הצליחה לנצח, עם 0:1 ביתי על סנט אטיין, וכבשה את המקום הראשון. מונפלייה הפסידה 4:2 לאוויאן ואיבדה את הפסגה עם משחק שלישי רצוף ללא ניצחון. ליל כבר הרגישה את המקום הראשון, אך ספגה בתוספת הזמן וסיימה ב-4:4 משוגע מול ניס, וגם ליון פישלה עם הפסד 1:0 בוולנסיין. עדן בן בסט שיחק 90 דקות ב-0:0 של ברסט בטולוז, בעוד בן שהר הפצוע לא נכלל בסגל של אוקזר מול דיז'ון (2:2).

סנט אטיין - פריס סן ז'רמן 1:0

כל המיליונים ששפכו הקטארים בקיץ על הפרויקט שלהם בבירה הצרפתית, מתחילים להניב פירות. פריס סן ז'רמן הייתה היחידה מבין ארבע המוליכות שניצחה הערב, והיא עשתה זאת במשחק חוץ קשה ומול קבוצה שניצחה ארבעה מחמשת משחקיה האחרונים. פ.ס.ז' הייתה עדיפה במחצית הראשונה, ובדקה ה-32 היה זה מתיו בודמר שהמשיך קרן של ננה עם נגיחה חזקה לקורה. הכדור ניתז משם לראשו של השוער המקומי סטפן רופייה, וחדר פנימה. האורחים ידעו לשמור על התוצאה, ניצחו בסטאד ז'ופרה גישאר בסך הכל בפעם השנייה ב-17 השנים האחרונות ויגיעו לחציה השני של העונה כשהם במקום הראשון.

אוויאן - מונפלייה 2:4

הקבוצה המפתיעה של רנה ז'יראר קיוותה לחזור לעצמה אחרי שני משחקים ללא ניצחון, אבל הפסידה לעולה החדשה וכעת תקווה שפריס סן ז'רמן לא תנצח כדי להיות בכל זאת אלופת החורף. מונפלייה המתינה מחצית שלמה כדי לעלות ליתרון, כשיונס בלהאנדה בעט בשמאל אל הרשת בדקה ה-47. סדריק ברבוסה הוותיק, אקס מונפלייה, השווה עבור אוויאן בדקה ה-52, אבל שתי דקות לאחר מכן בלהאנדה בישל לאוליבייה ז'ירו את שערו ה-13 העונה. דווקא כשנראה היה כי מוליכת הטבלה שועטת לניצחון, סאבר חליפה איזן בדקה ה-68 וסדריק קמבון הדהים עם מהפך שלוש דקות לאחר מכן. בריס ג'ה ג'ג'ה חתם את ההפתעה רבע שעה לסיום.

ליל - ניס 4:4

האלופה ומחזיקת הגביע חזרה עם 0:0 מספק מפריס ולא הפסידה בליגה מאז המחזור השני. זה כמעט קרה לה בתום משחק משוגע מול ניס מהתחתית. הבלם אורליאן שג'ו כבש לזכות ליל בדקה התשיעית, אבל הבלם מהצד השני, רנאטו סיבלי, גבר על שג'ו בכדור קרן ונגח פנימה בדקה ה-16. ג'ו קול חגג את השלישי שלו בליגה הצרפתית וליל שוב הוליכה בדקה ה-27, אך פרנק ג'ה ג'ג'ה המשיך את היום המוצלח של המשפחה, התעלל בשג'ו וכבש צמד בדקות 35 ו-45. לודוביק אוברניאק עוד הדביק כדור למשקוף, ומי אם לא אדן הזארד הרגיע את האוהדים בסטאד מטרופול עם שוויון בדקה ה-77, אחרי הרחקתו של אריק מולונגי האורח (71). נגמר? עוד לא. פלורן בלמון עצר בחזה כדור שהעביר אוברניאק, ובחצי יעף ירה לרשת שתי דקות לסיום. הדאבליסטית שוב במקום הראשון? לא אם זה תלוי בפרנסואה קלרק, שאיזן עמוק בתוספת הזמן וקלקל את החגיגה של ליל.

טולוז - ברסט 0:0

אחרי הניצחון הביתי החשוב על אוקזר, ברסט יצאה לטולוז בניסיון לעשות עוד צעד בבריחה מהתחתית, אולם הסתפקה בתיקו מספר 12 העונה. עדן בן בסט, שקיבל מחמאות רבות ממאמנו אלכס דופון לפני המשחק, השלים 90 דקות והיה פעיל מאוד במחצית הראשונה, אך לא הצליח לכבוש. טולוז הייתה קרובה להשיג ניצחון, אלא שפאולו משאדו הפורטוגלי בעט למשקוף בדקה ה-78.

אוקזר - דיז'ון 2:2

ללא בן שהר שנטש את האימון המסכם בגלל פציעה ברגלו השמאלית, אוקזר אירחה את דיז'ון ונמנעה ממבוכה גדולה בדרבי. שתי הקבוצות ידעו כי מעבר ליוקרה מדובר בקרב תחתית חשוב, ודיז'ון הייתה עדיפה בזכות עוד מחצית ראשונה מצוינת של התגלית בנג'מין קורנייה. הכישרון העולה, שעד לפני שלוש שנים היה חובבן, כבש במתפרצת בדקה השביעית את השביעי שלו העונה. בריס ז'וביאל הכפיל בדקה ה-33, אבל המארחים חיכו ל-10 הדקות האחרונות. המחליף אנתוני לה טאלק צימק בדקה ה-81, ועוד מחליף, עיסאם ג'מע, קבע 2:2 דרמטי בתוספת הזמן.

ולנסיין - ליון 0:1

העלייה הדרמטית לשמינית גמר ליגת האלופות עשתה רק טוב לליון, שהמשיכה את המומנטום בליגה וניצבה מרחק שתי נקודות מהפסגה. אלא שבוולנסיין אף פעם לא הולך לה בקלות, וכך היה גם הפעם. בשלושת ביקוריה הקודמים אצל קבוצת התחתית חילצה ליון רק נקודה, והערב חוותה הפסד נוסף שהותיר אותה מאוכזבת במקום הרביעי. ליסנדרו לופס אמנם פתח בהרכב, אך ולנסיין הייתה עדיפה במחצית הראשונה ולקחה את כל הקופה הודות לשער עצמי של עלי סיסוקו בדקה ה-27, אחרי לחץ שהפעיל עליו רמי גומיס.

משחקים נוספים:

ראן - בורדו 0:1
לראן: ז'יר אקוקו (53)

סושו - אז'קסיו 2:0
לאז'קסיו: בנג'מין אנדרה (65), מהדי מוסטפה (78)

לוריין - קון 0:0

כדורגל צרפתי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully