וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לי קורזיץ אלופת העולם בגלשני רוח

11.12.2011 / 9:40

גולשת הרוח הישראלית המשיכה להדהים בפרת' כששמרה על מקומה הראשון גם בשיוט המדליות, וזכתה בפעם השניה בקריירה באליפות. קליגר וסלע סיימו במקום הרביעי ב-470

גולשת הרוח הישראלית לי קורזיץ סגרה הבוקר (ראשון) שבוע מושלם כשזכתה באליפות העולם הנערכת בפרת' שבאוסטרליה. קורזיץ, שהובילה לאורך כל התחרות, סיימה במקום החמישי בשיוט המדליות שבו הניקוד הכפול. למעשה, היא הצליחה לשמור על הפער מיריבותיה מספרד ופולין, שהיו צריכות לעקוף אותה בשלושה וארבעה מיקומים (בהתאמה) בשיוט המדליות. מי שניצחה בשיוט המדליות הייתה הנציגה הישראלית השניה בתחרות, מעיין דוידוביץ'. זוחה קלפצקה הפולניה סיימה שניה, והייתה צריכה שקורזיץ תסיים שישית כדי לעקוף אותה - מה שלשמחתנו לא קרה. למעשה, מי שתרמה רבות למדליית הזהב של קורזיץ הייתה דוידוביץ', שלו הייתה מאבדת את ההובלה בשיוט המדליות, קרוב לודאי שקורזיץ הייתה נאלצת להסתפק במדליית הכסף. מעיין דוידוביץ' סיימה במקום השישי באליפות, ההישג הטוב בקריירה שלה. אגב, מרינה אלבאו הספרדיה שדורגה שניה בהפרש של שש נקודות שליליות מקורזיץ, לא הצליחה לסכן אותה וסיימה אחריה בדירוג של שיוט המדליות. אלבאו דורגה בסופו של דבר במקום השלישי הכללי אחרי קלפצקה שסיימה שניה.

זו הפעם השניה בקריירה של קורזיץ שבה היא זוכה באליפות העולם. בפעם הראשונה היא הייתה בת 19, והדגם היה המיסטרל שהוחלף על ידי הניל פרייד אחרי המשחקים האולימפיים ב-2004. בניגוד לפעם הקודמת שבה קורזיץ הפתיעה מאוד באליפות העולם, כיום היא נחשבת לאחת הגולשות הטובות והמהירות בעולם, ולמועמדת חזקה מאוד למדליה אולימפית בלונדון 2012. בזכות ההישג האדיר שלה תקבל לי קורזיץ מענק של 100 אלף שקלים מהוועד האולימפי הישראלי, בעוד מאמנה בן פינקלשטיין יזכה למחצית מהסכום.

צמד השייטים גידי קליגר וערן סלע סיימו הבוקר (ראשון) במקום הרביעי במפרשיות 470 באליפות העולם בשייט המתקיימת בפרת'. לשניים היה סיכוי לשפר מיקום ולזכות במדליה, אבל הם לא הצליחו להתברג בצמרת של שיוט המדליות שבו הניקוד כפול, וסיימו את השיוט בסופו של דבר במקום העשירי והאחרון. בכל מקרה, קליגר וסלע כבר הבטיחו את מקומם במשחקים האולימפיים בלונדון בתחרות הקדם אולימפית שהתקיימה בקיץ, אבל הם קיוו מאוד למדליה משותפת ראשונה באליפות העולם, אחרי שעשו זאת פעמיים באליפות אירופה.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את לי קורזיץ אחרי הזכייה

בספטמבר קורזיץ הכריזה בוואלה! ספורט: "אני הכי מהירה בעולם"

פרשנות אולימפית: משיח? צוברי? קורזיץ הפייבוריטית למדליה מלונדון

שייט בוואלה! ספורט

צפו בלי קורזיץ מנצחת וחוגגת באליפות העולם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully