וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בחמשת השערים היפים של ברצלונה במשחקי אל קלאסיקו

7.12.2011 / 12:00

לא מעט שערים נדירים כבשה ברצלונה לרשת ריאל מדריד. לרגל אל קלאסיקו, מיכאל יוכין בחר עבורכם את חמשת הגדולים

701 שערים הובקעו בתולדות מפגשי אל קלאסיקו בין ריאל מדריד לברצלונה. איך בוחרים את היפים שבהם? למען האמת, אין לנו כוונה כזו, מה גם שרוב הכיבושים כלל לא תועדו כראוי במצלמות הטלויזיה. ובכל זאת, כדי לעורר את התאבון לקראת המשחק הענק בשבת, מצאנו חמישה שערים מרהיבים ומשמעותיים של כל קבוצה. מסי ורונאלדו לא כאן, כי זה כבר משעמם מדי. החגיגה שייכת לכוכבי העבר בלבד. קבלו את השערים הקלאסיים של ברצלונה.

ומהם חמשת השערים הגדולים של ריאל בקלאסיקו?

יוהאן קרויף, 17 בפברואר 1974, ריאל מדריד – ברצלונה 5:0

יוהאן קרויף שחקן ברצלונה לשעבר. Evening Standard, GettyImages
יוהאן קרויף/GettyImages, Evening Standard

אם מאניטה בקאמפ נואו זו השפלה, אז מהי חמישיה בברנבאו? הלהקה של יוהאן קרויף ארגנה את המופע המושלם במבצרה של היריבה הגדולה בדרך לזכייתו של הגאון ההולנדי באליפות היחידה שלו בספרד. חואן מנואל אסנסי כבש אז צמד, אבל על השער היפה ביותר חתום המאסטרו עצמו, עם סלאלום מרהיב ברחבה שלא הותיר ללבנים סיכוי. ריאל שנפרדה מהמאמן האגדי מיגל מוניוס באמצע העונה, וסיימה אותה במקום התשיעי, אבל בגמר הגביע פירקה את בארסה 0:4, וכבר ב-1975 החזירה לעצמה את הכתר.

צפו בסלאלום המרהיב של יוהאן קרויף

מרקוס, 4 ביוני 1983, ברצלונה – ריאל מדריד 1:2

כדורגלן העבר הגרמני ברנד שוסטר במדי ברצלונה. Bongarts, GettyImages
גם הוא מככב בקטע. ברנד שוסטר/GettyImages, Bongarts

אם כבר מדברים על קלאסיקו בגמר גביע, אז אחד השערים הדרמטיים בתולדותיו נכבש ב-1983, בדקה ה-90 בקרב המותח שנערך בסראגוסה. מרקוס אלונסו, הקיצוני המהיר עבורו היתה זו עונת בכורה בקאמפ נואו, היה נחוש במיוחד להוכיח את עצמו – הרי הוא נזרק בהיותו נער מהאקדמיה של ריאל. בארסה שילמה תמורתו לאתלטיקו סכום שיא של 150 מיליון פסטות, ואיש בקטלוניה לא הצטער על כך אחרי נגיחת הזינוק המרהיבה שלו. היא נמצאת בסיום התקציר שלהלן, אבל כדאי מאוד לראות את כולו וליהנות משיתוף הפעולה בין דייגו מראדונה לברנד שוסטר ולצחוק על אחד השערים הביזאריים ביותר שנכבש בתולדות הקלאסיקו שנכבש על ידי סנטיאנה אחרי טעות של חרארדו.

צפו בשער הדרמטי שהבקיע מרקוס

דייגו מראדונה, 26 ביוני 1983, ריאל מדריד – ברצלונה 2:2

דייגו מראדונה חוגג ניצחון של ברצלונה באולד טראפורד על מנצ'סטר יונייטד ב-1983. GettyImages
דייגו מראדונה/GettyImages

לא הכל הלך לגאון הארגנטיני בקאמפ נואו, ולנזק העיקרי אחראית דווקא בילבאו. הבאסקים של חאבייר קלמנטה זכו בשתי האליפויות כשדייגו בילה בקטלוניה, והקצב אנדוני גויקוצ'אה גרם לפציעתו הקשה. עם זאת, הוא הספיק לכבוש ארבעה שערים בקלאסיקו, ואת היפה ביותר שמר דווקא למפעל גביע הליגה, אשר נוסה על ידי ההתאחדות הספרדית כמעין חיקוי של הנעשה באנגליה, ובוטל אחרי שלוש עונות בלבד בשל עומס המשחקים הרב שיצר. במשחק הראשון במדריד, הארגנטיני לא רק עבר את השוער, אלא גם חיכה למגן חואן חוסה כדי להשכיב אותו על הקו השער. סתם בשביל הכיף. היציעים בברנבאו ידעו להעריך את המופע וזיכו את דייגו בסטנדינג אוביישן.

צפו בשער היפה ביותר של דייגו מראדונה בברצלונה

קצת קשה להאמין שרק לפני שש שנים היה רונאלדיניו בדרך הבטוחה לכאורה להפוך למראדונה החדש, וקיבל אף הוא תשואות רמות בברנבאו. הרכש שהובא לקאמפ נואו כפיצוי על כשלונו הידוע מראש של הנשיא הטרי ז'ואן לאפורטה לקיים את הבטחת הבחירות בנוגע לדייויד בקהאם, היה אז על גג העולם. באחת ההצגות האישיות הגדולות אי פעם, פירק הברזילאי את ריאל לחתיכות, וסרחיו ראמוס יזכור את היום ההוא עד סוף חייו. השאלה הגדולה באמת היא איזה שער מהצמד שהבקיע רונאלדיניו בפריצותיו באגף השמאלי יפה יותר. הראשון שלו, והשני של בארסה, בדקה ה-59 – הכיבוש שהכריע את גורל המשחק וגורל העונה – לוקח.

צפו ברגע הגדול של רונאלדיניו בסנטיאגו ברנבאו

רומאריו, 8 בינואר 1994, ברצלונה – ריאל מדריד 0:5

שחקן ברצלונה, רומאריו. Amilcar de Leon, AP
רומאריו/AP, Amilcar de Leon

זו היתה האליפות הרביעית ברציפות, והאחרונה, בעידן יוהאן קרויף כמאמן בארסה, ולכן סמלי שהנצחון המפואר ביותר שלו על היריבה הלבנה הושג אז. בניטו פלורו המסכן ישב על הספסל שמנגד בדרך לפיטורים, וצפה בהצגה פנומנלית של רומאריו. השער הראשון שלו נכנס לפנתיאון מיד כאשר הכדור נשק לרשת של פאקו בויו. הברזילאי קיבל את הכדור ברחבה וראה מולו את רפאל אלקורטה הקשוח. בתנועת גוף אחת הוא זרק הותיר את בלם נבחרת ספרד מאחור, ובנגיעה השניה גלגל באלגנטיות לפינה הרחוקה. זה היה ביצוע מושלם, ובהמשך הוסיף רומאריו שני שערי נוספים, קלים הרבה יותר. על השער האחרון בחמישיה חתום אחד השחקנים האלמונים של בארסה, איבן איגלסיאס (בדיוק כמו ג'פרן לפני שנה). כל הרגעים הגדולים מהמפגש ההיסטורי נמצאים כאן.

צפו ברומאריו מבקיע שער שנכנס לפנתיאון

מהו השער היפה ביותר שהבקיעה ברצלונה בקלאסיקו?

יוהאן קרויף
12%
מרקוס
3%
דייגו מראדונה
18%
רונאלדיניו
51%
רומאריו
16%
הסקר הסתיים
2547 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully