וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המוות: הכירו את יריבות ישראל במוקדמות אליפות אירופה

4.12.2011 / 16:13

סרביה האיכותית במוקדמות היורובאסקט, מונטנגרו לא קוטלת קנים, וגם בשאר אסור לזלזל, אולי חוץ מאיסלנד. יריבות ישראל

באיגוד הכדורסל קיוו היום (ראשון) להגרלה נוחה לנבחרת הגברים של ישראל בדרך לאליפות אירופה בסלובניה 2013, אבל התקוות נגוזו. ישראל הוגרלה לבית קשה עם נבחרות סרביה ומונטנגרו החזקות, ועם נבחרות אסטוניה, סלובקיה ואיסלנד, שעל הנייר חלשות מישראל. על מנת לרשום אליפות אירופה 11 ברציפות תצטרך ישראל לסיים באחד משני המקומות הראשונים של הבית, או לסיים בין ארבעת הנבחרות הטובות במקום השלישי.

ננאד קרסטיץ' שחקן נבחרת סרביה מול ליאור אליהו שחקן נבחרת ישראל. Christof Koepsel, GettyImages
הפעם זה יהיה קשה מתמיד. אליהו מול קרסטיץ'/GettyImages, Christof Koepsel

להלן היכרות ראשונית עם היריבות שיקשו על המאמן הלאומי, שטרם נבחר, את החיים בקיץ הקרוב.באיגוד הכדורסל קיוו היום (ראשון) להגרלה נוחה לנבחרת הגברים של ישראל בדרך לאליפות אירופה בסלובניה 2013, אבל התקוות נגוזו. ישראל הוגרלה לבית קשה עם נבחרות סרביה ומונטנגרו החזקות, ועם נבחרות אסטוניה, סלובקיה ואיסלנד, שעל הנייר חלשות מישראל. על מנת לרשום אליפות אירופה 11 ברציפות תצטרך ישראל לסיים באחד משני המקומות הראשונים של הבית, או לסיים בין ארבעת הנבחרות הטובות במקום השלישי. להלן היכרות ראשונית עם היריבות שיקשו על המאמן הלאומי, שטרם נבחר, את החיים בקיץ הקרוב.

סרביה – החזקה במוקדמות

למרות התפרקות יוגוסלביה, נשארה סרביה מעצמת כדורסל עולמית, כשרק כישלון ברבע גמר אליפות אירופה, ובמשחקי הדירוג מוביל אותה למשחקי המוקדמות. מאז התפרקות המעצמה זכתה סרביה 3 פעמים באליפות אירופה, פעמיים באליפות העולם ועוד פעם אחת במדליית הכסף במשחקים האולימפיים. בפעם האחרונה גברה ישראל על סרביה באליפות אירופה 2007 בספרד, ובמפגש האחרון בין הנבחרות, באליפות אירופה בליטא, ניצחה סרביה 80:89.

הנבחרת הסרבית, המודרכת על ידי דושאן איבקוביץ' הותיק, היא ללא ספק המועמדת הבכירה להעפיל מהמקום הראשון בבית. הסגל העמוק שלה כולל בין היתר את כוכבי היורוליג מילוש תיאודוסיץ' וננאד קרסטיץ' מצסק"א מוסקבה, מילנקו טפיץ' מפנאתנייקוס, דושקו סבנוביץ' מאפס איסטנבול, מרקו קסל מאולימפיאקוס וכמובן מילאן מצ'באן, ששייך למכבי תל אביב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מילוש תאודוסיץ' שחקן נבחרת סרביה מול יותם הלפרין שחקן נבחרת ישראל. Christof Koepsel, GettyImages
פעם חברים לקבוצה, הפעם יהיו יריבים. הלפרין ותאודוסיץ'/GettyImages, Christof Koepsel

מונטנגרו – שוב נפגשים

רק לפני שנתיים עלתה מונטנגרו לדרג א' של אליפות אירופה, ובשנה שעברה רשמה את אליפות אירופה הראשונה בתולדותיה, ואכזבה. הנבחרת, שבניגוד למוקדמות מלפני שנתיים בה הופיעו עם דושקו ווישוביץ' כמאמן, לא הצליחה לשחזר את משחקי המוקדמות המצוינים שהציגו כולל ניצחון מרשים על נבחרת ישראל בפודגוריצה 69:79. כזכור במפגש בתל אביב היו שחקניו של אריק שיבק עם ידם על העליונה בניצחון 73:77, וגם הפעם צפויות שתי הנבחרות להאבק על המקום השני בבית.

מונטנגרו הודרכה באליפות אירופה על ידי דיאן רדוניץ', שהתפטר שבועיים אחרי האליפות לאחר שלא הצליח לעמוד בציפיות, ובתקופה הקרובה צפוי להתמנות מאמן במקומו. הסגל המונטנגרי כולל מעל לכל את שחקן ה-NBA ניקולה פקוביץ', שישראל התקשתה למצוא לו פתרונות, ולצידו את הענק סלאבקו וראנאס בגובה 2.30. המתאזרח עומאר קוק מוביל קו אחורי מוכשר לצד גוראן ירטין ומילוש בוריסוב כששני הפורוורדים ולדימיר דאסיץ' ו-ולדימיר דרגיצ'ביץ', חברו של יותם הלפרין מספרטק סנט פטרסבורג, משלימים את החבורה.

ניקולה פקוביץ' שחקן נבחרת מונטנגרו. petros giannakouris, AP
שוב ביד אליהו. פקוביץ'/AP, petros giannakouris

אסטוניה – נא לא לזלזל

הנבחרת האסטונית לא העפילה לאליפות אירופה מאז שנת 2001, חזרה השנה לתחרות מדרג ב', והשם המוכר האחרון ששיחק בה הוא שחקן ה-NBA לשעבר מרטין מיוראספ, אבל ללא ספק מדובר במוקש לא קטן, במיוחד באולם בטאלין. בעידן המודרני הופיעה אסטוניה פעמיים באליפות אירופה, ב-1993 הדהימה כשהגיעה עד המקום השישי עם אקס מכבי רמת גן ראונו פקה, וב-2001 לא הצליחה לרשום ניצחון והגיעה למקומות האחרונים. המפגש האחרון שלה עם נבחרת ישראל נגמר בניצחון אסטוני במשחק אימון בשנת 2008 66:69.

מאמן הנבחרת האסטונית הוא המקומי טיט סוק, שלא הגיע להישגים רבים בקריירת האימון שלו. הסגל של סוק כולל בעיקר את הקפטן כריסטיאן קאנגור (2.02, 29) מוארזה, שהפך בשנתיים האחרונות לשחקן יציב בליגה האיטלקית, ואת חברו לקבוצה יאנאר טאלאטס (2.06, 28). את הסגל משלימים בעיקר שחקנים מהליגה המקומית כשאת עיקר תשומת הלב יתפוס הרכז ריין ויידרמן שהוביל את נבחרת העתודה האסטונית בקיץ האחרון לדרג א' של אירופה, דרג אחד מעל נבחרת ישראל.

הכדורסלן האסטוני כריסטיאן קאנגור (משמאל). mindaugas kulbis, AP
הכוכב הגדול של אסטוניה. קאנגור משמאל/AP, mindaugas kulbis

סלובקיה – אין ממה לפחד

נבחרת סלובקיה מעולם לא הייתה באליפות אירופה כנבחרת עצמאית לאחר התפרקות מעצמת צ'כוסלובקיה. בעוד הנבחרת הצ'כית הצליחה בשנים האחרונות לרשום כמה עליות לדרג הראשון, בסלובקיה הסתפקו בהישג השיא של מקום רביעי בבית המוקדמות בשנת 1995. גדול שחקני סלובקיה ככל הנראה הוא ג'וזף קלינה ששיחק עם נבחרת צ'כוסלובקיה במשחקים האולימפיים בשנת 1986.

הנבחרת הנוכחית, שהספיקה לחטוף בשנה שעברה תבוסה ב-19 הפרש משוויץ המאיימת, היא נבחרת עם מעט שחקנים מוכרים כשהבולטים שביניהם הם הגארד אנטון גאבל מבאמברג וצמד האחים הותיקים מרטין ורדוסלאב רנצ'יק. מלבדם אפשר למצוא עוד כמה כשרונות צעירים כמו ריצ'ארד גרזנאר, מלך הסלים של אליפות אירופה לנבחרות עתודה דרג ב' בקיץ האחרון, וכוכב נבחרת הנוער הסלובקית בויאן בוינובסקי (2.16) שחתום בגראן קנאריה.

הכדורסלן הסלובקי אנטון גאבל (מימין). mario vedder, AP
הבולט בשחקני סלובקיה. גאבל מימין/AP, mario vedder

איסלנד – החלשה במוקדמות

נבחרת איסלנד, ממש כמו נבחרת סלובקיה, מעולם לא העפילה לאליפות אירופה. יתרה מכך, בזכות הופעה כושלת בדרג ב' בשנת 2007, היא אפילו לא השתתפה בדרג ב' בשנת 2009. הכדורסל האיסלנדי לא הצליח להצמיח כשרונות גדולים בשנים האחרונות, והנבחרות הצעירות שלו לא מצליחות, על אף המימדים המרשימים, לרשום הישגים מפתיעים באליפויות דרג ב' השונות.

אז למי שווה לשים לב באיסלנד? בעיקר לשני הנציגים של הכדורסל בליגה הספרדית. יון סטפנסון קנה לעצמו שם בשנים האחרונות בליגה הספרדית בזכות הקליעה שלו ומשחק כיום בסרגוסה. האוקור פאלסון הצעיר הוחתם על ידי מנרסה, ובינתיים לא מקבל הזדמנויות גדולות מדי. לצידם משחקים שחקנים שמשחקים בליגה המקומית, בעיקר בקבוצות השונות של הבירה ריקיוויק ועוד שני נציגים בליגה השבדית.

כדורסל בוואלה! ספורט

הכדורסלן האיסלנדי יון סטפנסון (מימין). murad sezer, AP
קנה לעצמו שם בליגה הספרדית. סטפנסון/AP, murad sezer

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully