וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל תל אביב ניצחה 1:3 את מכבי בדרבי

מערכת וואלה! ספורט

27.11.2011 / 22:45

האדומים שמרו על ההגמוניה בעיר עם ניצחון גדול. פצ'אלקה (38), אלרואי כהן (45) ואבוטבול (90) כבשו. יצחקי (75) צימק

דברו איתנו על הדרבי הגדול בפייסבוק

בתל אביב אין כל חדש. הדרבי ה-145 של העיר נערך הערב (ראשון) בבלומפילד, ושוב הסתיים בחגיגה גדולה באדום, כשהפועל תל אביב ניצחה 1:3 את מכבי וחזרה לפסגת ליגת העל. שחקניו של דרור קשטן העניקו למאמנם מתנה נהדרת לכבוד הדרבי ה-20 שלו בהפועל, כשמריו פצ'אלקה (38) ואלרואי כהן (45) כבשו כבר במחצית הראשונה, ושי אבוטבול (90) סגר עניין אחרי השער המצמק של ברק יצחקי (75). מכבי תל אביב שוב מתרפסת בפני יריבתה, רושמת דרבי 11 ללא ניצחון (מאז מרץ 2008) וסופרת כבר שלושה הפסדי ליגה רצופים. הפער בין שתי התל אביביות עומד כבר על שבע נקודות. אליפות? כרגע מוטי איוניר רק צריך למצוא את הדרך לייצב את הספינה הטובעת, ששקעה עד למקום השביעי.

שחקני הפועל תל אביב חוגגים, עומר דמארי (שמאל). ברני ארדוב
תל אביב שוב צבועה אדום בוהק. שחקני הפועל תל אביב חוגגים/ברני ארדוב

פתיחת המשחק אולי נטעה תקוות כלשהן בליבם של אוהדי מכבי תל אביב. הצהובים עלו בהתלהבות גדולה והגיעו לשני מצבים שאלירן עטר החטיא (אפולה אדל עצר פעם אחת, נאעל חוטבא הציל מהקו בהזדמנות השנייה). הקצב דעך בסביבות הדקה ה-20, ושם השליטה עברה לרגלי הפועל תל אביב, שבניגוד ליריבתה ידעה להפיק מכך את המקסימום.

רועי גורדנה המצוין ניווט במרכז השדה והעלים את קשרי מכבי (מישהו זוכר מהלך ראוי לציון מצד האריס מדוניאנין או דור מיכה?) ובדקה ה-38 בישל בכדור חופשי את הראשון למריו פצ'אלקה, שברח למוסא קונאטה הבלתי ממושמע ונגח פנימה. מכבי נכנסה להלם, בדיוק כמו שקרה לה בלא מעט דרבים קודמים בשנים האחרונות, ונענשה בזמן הכי לא מתאים - בתוספת הזמן של המחצית. אלרואי כהן, שהשתפר פלאים בתקופה האחרונה, מצא את הרשת במבצע נהדר אחרי מסירה של טוטו תמוז. מי אמר שרק החלוצים כובשים בהפועל?

גם החילופים בקישור בתחילת המחצית השנייה לא הטו את הכף לטובת מכבי תל אביב במרכז המגרש. המצבים היחידים הגיעו מכדורים ארוכים לעברו של עטר, ורק הרחקתו המיותרת של גל שיש בדקה ה-65, לאחר שביצע תנועה מגונה לעבר הקהל, דרבנה את הצהובים לצאת קדימה. עטר, שלא הצליח לכבוש בעצמו, בישל את השער המצמק למחליף ברק יצחקי בדקה ה-75, ולמכבי היה מספיק זמן כדי לחזור. אלא שהאדומים החזיקו מעמד, עקצו במתפרצת של שי אבוטבול (90) ונתנו את האות לשמחה אדירה ביציעים. הפועל תל אביב שוב במקום הראשון, ואין מתוק יותר מלחזור לפסגה בעזרת ניצחון בדרבי.

מחצית ראשונה

דקה 1: 14 אלף צופים בבלומפילד, אווירה נהדרת ביציעים ובעיקר הרבה מתח. עכשיו נקווה שרמת הכדורגל תתאים עצמה למעמד.

דקה 4: טעות קשה של חוטבא סידרה מצב נהדר לעטר ברחבה, אבל חלוצה של מכבי בעט בשמאל ונעצר על ידי אדל. הזדמנות ראשונה לצהובים.

דקה 12: אחרי דקות ארוכות בהן החזיקה בכדור, מכבי תל אביב שוב סיכנה את השער. קולאוטי בעט החוצה מחוץ לרחבה.

דקה 13: איגייבור דהר למתפרצת ומ-18 מטרים שחרר בעיטה שסטתה שמאלה והחטיאה בשני מטרים את המסגרת.

דקה 15: עטר מצא עצמו לבד ברחבה, ניסה לעבור את אדל לצד ימין ומזווית קשה בעט כדור שהורחק מקו השער על ידי חוטבא. עם קצת יותר ריכוז, עטר כבר יכול היה להיות עכשיו עם צמד.

דקה 19: אלרואי כהן הגביה כדור חופשי, תמוז נגח כדור קשתי שהחטיא במעט את המסגרת.

דקה 25: הפועל תל אביב מתעוררת באמצעות גורדנה ומתחילה לתקוף עם יותר שחקנים. מכבי נרגעה.

דקה 28: ידין חטף כדור ובעט שטוח מ-20 מטרים, ברק לוי הדף פעם אחת וקלט בניסיון השני.

דקה 31: הנה יש לנו כרטיס צהוב ראשון. שיש תפס את קונאטה ונכנס לפנקס של ליאני.

דקה 34: דמארי פרץ נהדר בצד ימין והעביר כדור רוחב לאיגייבור, שניסה להתחכם עם כדור מסובב שחלף מעל המשקוף.

דקה 36: עטר נכנס לרחבה מצד ימין והשאיר אחורה לקונאטה, שבעט כדור שטוח מזווית אלכסונית לידיו הבטוחות של אדל.

דקה 38: גול! גורדנה הגביה כדור חופשי מ-30 מטרים לרחבה, פצ'אלקה ברח מהשמירה הלקויה של קונאטה ונגח מחמישה מטרים באין מפריע אל הרשת. 0:1 להפועל תל אביב.

דקה 39: שימו לב לנתון הבא: בשמונת הדרבים האחרונים בליגה ספגה מכבי חמישה שערים מבלמי הפועל: באדיר (2), דה סילבה (2) ופרנסמן. פצ'אלקה דאג לשישי. הצהובים לא לומדים.

דקה 45: מדוניאנין ירה כדור חופשי מ-30 מטרים, אדל קלט ללא קושי.

דקה 45+1: גול! תמוז העביר משמאל לצד השני, שם המתין אלרואי כהן. הקשר הטעה את קונאטה האומלל, ברח גם מברק לוי ובעט בסיבוב לפינה הרחוקה. שער נהדר, 0:2 להפועל תל אביב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מחצית שנייה

דקה 46: שני חילופים במכבי: אלברמן וזיזוב החליפו את דהן ומיכה האנמיים.

דקה 47: זיו הגביה משמאל, קונאטה נגח חלש ואדל לא לקח סיכון והדף לקרן.

דקה 54: אלרואי כהן סיפק מסירת פז לדמארי, אבל החלוץ פספס את הכדור בתיבת החמש.

דקה 60: יצחקי המחליף קיבל הזדמנות להשפיע מיידית על המשחק, אבל הבעיטה החופשית שלו הייתה רחוקה מהמסגרת.

דקה 65: כרטיס אדום! השופט ליאני שלף אדום ישיר לעברו של שיש, שביצע תנועה מגונה לעבר אחד מאוהדי מכבי תל אביב. הפועל ב-10 שחקנים.

דקה 74: אלברמן בעט מחוץ לרחבה, הכדור שלו חמק ליד הקורה.

דקה 75: גול! מכבי תל אביב חוזרת? עטר נשלח לרחבה עם כדור עומק נאה של יצחקי, אדל יצא לעברו בצורה מוזרה והמתין, כשהכדור של החלוץ עלה לרחבה וננגח פנימה על ידי יצחקי. רק 1:2 להפועל.

דקה 79: ידין בעט כדור חזק מ-30 מטרים, ברק לוי לא לקח סיכון והדף לקרן.

דקה 81: איגייבור הוריד כדור בראשו לאבוטבול, שהפציץ מ-18 מטרים וראה את הניסיון שלו פוגע באלברמן וחומק מעל המשקוף.

דקה 84: ייני הגביה לרחבה וקולאוטי נגח חזק, אבל אדל היה במקום.

דקה 88: הפועל תל אביב ניצל בנס. כדור של זיו הורחק ממש מהקו על ידי באדיר, גם הניסיון השני של יצחקי נבלם ברגע האחרון. איזה לחץ של מכבי.

דקה 90+2: גול! תמוז הוציא את הפועל למתפרצת קטלנית, אבוטבול העניש מקרוב. 1:3 גדול להפועל תל אביב.

איש המשחק: רועי גורדנה

עם כל הכבוד לכובשים פצ'אלקה, כהן ואבוטבול, לגורדנה הייתה ההשפעה הכי גדולה על המשחק - וברגעים החשובים ביותר. בדקה ה-20 הקשר הצעיר השתלט על מרכז השדה, ומשם הפועל תל אביב לא הביטה לאחור. מלבד הבישול לשער הראשון, גורדנה עבד ללא לאות, חילץ כדורים והוציא את האדומים להתקפות מהאגפים, עד שנפצע והוחלף. כולם דיברו על ההתלבטות בין ידין לאבוטבול, אבל התעלמו מהבחירה החד משמעית של קשטן. הוא מאמין בגורדנה.

הרכב מכבי תל אביב: ברק לוי, עומר ורד, שרן ייני, סאבו פאביצ'ביץ', יואב זיו, רפי דהן (גל אלברמן, 46), האריס מדוניאנין, דור מיכה (אלי זיזוב, 46), מוסא קונאטה (ברק יצחקי, 57), רוברטו קולאוטי, אלירן עטר.

הרכב הפועל תל אביב: אפולה אדל, נאעל חוטבא, וואליד באדיר, מריו פצ'אלקה, גל שיש (הורחק, 65), אביחי ידין, רועי גורדנה (שי אבוטבול, 69), נוסא איגייבור (סלים טועמה, 86), אלרואי כהן (עמרי קנדה, 77), עומר דמארי, טוטו תמוז.

לדף המשחק

כל הכתבות על הדרבי התל אביבי הגדול

מכבי תל אביב בוואלה! ספורט

הפועל תל אביב בוואלה! ספורט

ליגת העל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully