וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושגה עסקה, השביתה ב-NBA בדרך לסיום

בתום פגישה של 15 שעות הגיעו השחקנים והבעלים להסכם ניסיוני. דייויד סטרן: "מאמין שהליגה תצא לדרך ב-25 לדצמבר"

בשעה טובה ומוצלחת, ארגון שחקני ה-NBA, בעלי הקבוצות והליגה הגיעו הבוקר (שבת) להסכם ניסיוני שיסיים את השביתה הנמצאת ביומה ה-149, ויחדש את הליגה לקראת תקופת החגים בארצות הברית. בתום דיונים קדחתניים שנמשכו עד לשעות הלילה המאוחרות בארצות הברית, סיפר קומישינר הליגה דייויד סטרן: "הצלחנו להגיע להסכם ניסיוני, זה עדיין מצריך כמה אישורים אבל נכון לעכשיו אנחנו מאוד אופטימיים באשר לפתיחתה של עונת ה-NBA בחג המולד, ה-25 לדצמבר". סטרן לא הסתיר את אושרו מהשגת ההסכם: "אנחנו שמחים שהגענו למצב הנוכחי, מאמינים שזה יישאר ככה ושהעונה תצא לדרך".

אחרי כמה פגישות סודיות שהתקיימו במשך השבוע, שני הצדדים נפגשו הלילה לשיחות שארכו כ-15 שעות. לפי הסיכום הראשוני, עונת ה-NBA תקוצר מן הסתם ולכל קבוצה יהיו 66 משחקים. במקביל הודיע סטרן כי מחנות האימונים של קבוצות ה-NBA ייפתחו כבר ב-9 לדצמבר. משמעות הודעה זו היא שכל הקבוצות האירופיות, ש"חגגו" על השביתה ובינהן כמובן גם מכבי תל אביב וג'ורדן פארמר, ייאלצו להיפרד משחקני הרכש שלהן כבר בימים הקרובים.

אף על פי שהושג הסכם בין הצדדים, הדברים אינם סגורים וחתומים בוודאות, שכן גם השחקנים וגם הבעלים צריכים לאשר באופן סופי את ההבנות שהושגו בין נציגיהם. מבחינת הליגה יידרשו 15 אישורים מצד בעלי הקבוצות, מתוך 29 קבוצות אפשריות (הליגה מחזיקה בקבוצת ניו אורלינס הורנטס). ההצעה תעלה לאישור הבעלים כבר הערב.

מבחינת השחקנים, המצב מעט יותר בעייתי. אירגון השחקנים זקוק לרוב מבין 430 חבריו, אלא שלאחר שסבב השיחות הקודם קרס, האירגון עשה את דרכו לפירוק ומספר שחקנים פנו לבית המשפט במינסוטה והגישו תביעות. כעת, השחקנים ייאלצו תחילה לבטל את אותן תביעות ולהקים את האירגון מחדש.

בינתיים, נציג ארגון השחקנים בילי האנטר, נשמע מרוצה גם הוא ואמר לאחר הפגישה: "אנחנו שמחים שהצלחנו לגבור על הרבה מחלוקות ולפתור את הבעיות. היינו צריכים לעשות זאת, כדי להציל את המשחק. כרגע אנחנו בשלב שבו העברנו את כל הסיכומים לעורכי דין שעוברים עליהם".

גם השחקנים הנרגשים החלו להעביר את תגובותיהם. דווין וויד אמר: "ההרגשה היא של 'סופסוף', הגיע הזמן". קווין דוראנט, ששמו נקשר עם מספר קבוצות באירופה, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אם זה נכון, אני מעיר את כל המשפחה, שם חליפה וכובע של הת'אנדר ומתחיל לבכות. בבקשה שזה יהיה נכון".

בכל מקרה, נכון לעכשיו ההסכם עדיין לא נחתם סופית מכיוון ששני הגופים (ה-NBA וארגון השחקנים) יצטרכו לאשר אותו סופית, אחרי בחינתם כל הסעיפים שעדיין לא פורסמו בתקשורת). לפי דיווחים שונים בארצות הברית, יתכן והחתימה הסופית על ההסכם תתבצע רק בתוך 10 ימים, כך שמבחינתן של הקבוצות האירופאיות שמחזיקות בשחקני NBA כמו מכבי תל אביב, המשמעות היא שאפשר יהיה להשתמש בהם לשבוע עד 10 ימים הקרובים.

NBA בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully