וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדרר: " אחד הניצחונות הגדולים בחיים שלי"

המדורג 4 התרגש מהניצחון הקליל: "הופתעתי מזה שהצלחתי לנצח בצורה מרשימה". נדאל: "לא חושב ששיחקתי רע"

רויטרס

וידאו: רויטרס, עריכת וידאו: גדי ויינסטוק

רק בימים האחרונים טען טניסאי העבר הצרפתי, יאניק נואה כי הספורט הספרדי נגוע בסמים. אחת הסיבות להצהרה של הצרפתי היא כמובן רפאל נדאל, ששלט במשך תקופה ארוכה בטניס העולמי. אלא שהערב (שלישי), כשפגש נדאל את רוג'ר פדרר בשלב הבתים של טורניר גמר הסבב בלונדון, נדמה היה שדווקא השוויצרי נתמך בסמים משפרי יכולת. פדרר הציג את אחד המשחקים המושלמים שנראו על מגרש טניס בתקופה האחרונה, כשדרס את הספרדי 3:6, 0:6.

המפגש ה-26 בין שני היריבים הוותיקים, שזכו ב-26 תארי גרנד סלאם במשותף, הסתיים בניצחונו התשיעי בלבד של פדרר על נדאל, שהיה גם הרביעי ברציפות שלו באולם, כולל גמר הטורניר אשתקד בלונדון, בעוד ש-12 מניצחונותיו של נדאל הגיעו על החימר האהוב עליו.

פדרר בן ה-30, שמנסה לזכות בטורניר גמר הסבב בפעם השישית בקריירה, חבט 28 ווינרים מול 4 בלבד של יריבו והאריך את רצף הניצחונות שלו בסבב ל-14, בעוד שנדאל, שמעולם לא זכה בטורניר סוף השנה, עדיין מחפש תואר ראשון מאז הרולאן גארוס.

"בהחלט ראיתי את רפא משחק טוב יותר", אמר בסיום פדרר הנלהב, "אך גם ללא ספק שיחקתי גרוע יותר בעבר. זה ללא ספק היה אחד הניצחונות הנעימים יותר, זה ברור. היו לי כבר כמה ניצחונות גדולים בחיים, אבל זה אחד הגדולים שבהם בגלל היריב שלי". למרות זאת, הסתכל פדרר קדימה ואמר: "בסופו של דבר, זה טורניר גמר הסבב, וזה מה שחשוב. זה עדיין לא הגמר, אני יודע את זה, אבל זה צעד בכיוון. זה שהצלחתי לנצח בצורה כל כך מרשימה זה מפתיע גם אותי. יכול להיות שהוא התקשה קצת באולם וחזר אחרי חמישה שבועות בחוץ".

השוויצרי המשיך ואמר: "תמיד ידעתי שאני יכול לנצח את רפא. השאלה תמיד היתה איך הוא ישחק, כי זה בדרך כלל קובע. כמה שהמשטח מהיר יותר, זה לטובתי. שיחקנו כל כך הרבה פעמים אחד נגד השני, ולפעמים המשחק פשוט לא מתחבר. זה מה שקרה לרפא היום לדעתי. אני לא יודע כמה מתוך זה מנטלי. ברגע שאתה בפיגור של מערכה ושבירה במערכה השניה, אתה כבר לא משחק כדי לנצח, אתה רק רוצה להישאר במשחק".

השוויצרי המחויך התייחס בסיום גם לעובדה כי האולם בו ניצח את הספרדי היה אותו אולם בו השיג את הניצחון האחרון על נדאל- בגמר הטורניר של שנה שעברה. "על החימר הכל הולך לטובתו", אמר פדרר, "לפחות לי יש משטח אחד בו הדברים הולכים לטובתי".

מהעבר השני נדאל הקפיד שלא לייחס את התבוסה לעובדה שלא שיחק תקופה ארוכה לפני הטורניר בשל פציעה בכתף: "הייתי צריך לעבוד הרבה על הכתף שלי אחרי המשחק מול פיש, שבסיומו בכלל לא ידעתי אם אוכל להיות כשיר למשחק הבא. אבל זה לא השפיע על המשחק שלי הערב כי הרגשתי מושלם מבחינה פיזית".

"זה מצחיק, אבל אני לא חושב ששיחקתי רע", אמר נדאל, שייאבק מול ג'ו ווילפריד צונגה על מקום בחצי הגמר. "פשוט לא היו לו טעויות לאורך כל המשחק, והוא היה אגרסיבי מדי בשבילי. אני צריך לקבל את התוצאה ולברך את רוג'ר ששיחק ממש טוב. אבל זה לא הרגע שלי להיפרד מהטורניר, כי אני צריך להמשיך להיאבק בגישה חיובית. נתתי את הכל, כמו שאני תמיד נותן את הכל, אבל כשרוג'ר משחק ככה הוא יותר טוב ממני, והערב זה לא היה מספיק".

בפוקס ספורטס ריצ'ארד אוונס טוען ש"פדרר שלח מסר חזק לנדאל" בכותרת, וציין בטור המסכם שלו למשחק כי "נדאל אולי לא הרגיש מאה אחוז וכמובן צריך לשחק טוב יותר, אבל הוא נלחם עד הסיום בצורה נערצת, ניסה להתנגד בצורה עקרה בזמן שפדרר המשיך להכות ווינרים". ב-ESPN טענו ש"השילוב של הסרב עם הפורהנד של פדרר עדיין מאיים, והפורהנד אף פעם לא קירטע".

כמו כן, הוסיפו שם ש"במאסטרס בפריז ומוקדם יותר השבוע, פדרר דיבר על לוח הזמנים שלו ובמיוחד על הוויתור שלו על הוויתור על אסיה. זה עבד בצורה גאונית שכן פדרר זכה בבאזל ובפריז, אבל פדרר יודע שאם הוא היה מפסיד באחד משני הטורנירים בשלב מוקדם, השאלות שהיו עולות היו למה היה צריך את פסק הזמן הזה".

פדרר התפוצץ על נדאל ודרס אותו 3:6, 0:6

עוד בטורניר: צונגה ניצח את פיש, מארי פרש מהטורניר

טניס בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully