וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: פגז מן העבר

7.11.2011 / 8:24

כמו בסופרבול 42, הג'איינטס הנחילו לפטריוטס הפסד דרמטי עם 20:24. גרין ביי מושלמת, סוויפ לבולטימור על פיטסבורג

אמצע העונה ב-NFL זה בדיוק הזמן לבדוק לאן כל קבוצה הולכת ואכן, שבוע המשחקים התשיעי סיפק מספר תובנות מעניינות לגבי כושרן של הקבוצות והסיכוי שלהן לשחק פוטבול גם בפלייאוף. את הצהרת הכוונות הכי גדולה סיפקו החבר'ה של רקס ריאן. ניו יורק ג'טס יצאה למשחק לא קל על הנייר ובזכות הגנה גדולה השיגה ניצחון חוץ ראשון העונה, 11:27 על בפאלו, שמצידה מתחילה לדעוך לאחר פתיחה מצוינת. סן פרנסיסקו המפתיעה ממשיכה למצוא דרכים לנצח ונראה ששום דבר כבר לא יעצור אותה בדרך לזכייה בבית ה-NFC מערב. הפעם הניינרס ניצחו 11:19 את וושינגטון. יוסטון ממשיכה לטייל בבית שלה ועברה ללא קשיים 12:30 את קליבלנד. מיאמי סופסוף הראתה ספורטיביות עם ניצחון 3:31 ענק על קנזס הלא יציבה, אינדיאנפוליס לעומתה ממשיכה להתבזות עם תבוסה נוספת 31:7 לאטלנטה. דאלאס לא מוותרת וגברה 13:23 על סיאטל וניו אורלינס השיגה ניצחון חשוב 16:27 מול טמפה.

סדרת המשחקים השנייה הייתה צמודה ומשוגעת לחלוטין. איליי מאנינג שוב הנחיל לניו אינגלנד הפסד דרמטי, ממש כמו בסופרבול בפברואר 2008, כשהגיע עם הג'איינטס לפוקסבורו וניצח 20:24 בשניות הסיום. גרין ביי עדיין ללא הפסד עם 38:45 מטורף בסן דייגו, סינסינטי לא עוצרת והיא ניצחה 17:24 את טנסי, אריזונה ניצחה את סנט לואיס 13:19 בהארכה וטים טיבו? הקסמים של דנבר נמשכו, איכשהו והברונקוס יצאו עם 24:38 גדול מאוקלנד. בולטימור הכניעה בהיינץ פילד את פיטסבורג 20:23 כדי לנעול את הלילה.

טום בריידי שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. Charles Krupa, AP
אותה תמונה מסופרבול 42. בריידי על הדשא של פוקסבורו, הלילה/AP, Charles Krupa

בפאלו (3:5) - ניו יורק ג'טס (3:5) 27:11

זהו, אחרי שהג'טס פתחו את העונה בצליעה קלה והבילס רצו קדימה, הגיעו היום הסילונים לדרבי בצפון מדינת ניו יורק ולא השאירו סיכוי למקומיים, בעיקר בזכות תצוגה הגנתית אדירה, שהזכירה את הימים הגדולים שידעו הג'טס בעונות האחרונות. המחצית הראשונה לא הייתה משהו שכדאי לספר עליו הביתה, כשרק שלוש דקות לסיומה ניק פולק כבש מ-49 יארד ומעלה את הג'טס ראשונים על הלוח. פולק הוסיף עוד שער מ-50 יארד במחצית השנייה וניו יורק לא נעצרה והשיגה נקודות בארבעה דרייבים רצופים כדי לפתוח פער של 3:27, שהיה גדול על הבילס. מארק סאנצ'ז כהרגלו לא הרשים אך היה יעיל עם 230 יארד, טאצ'דאון ואיבוד, פלקסיקו בורס תפס ל-79 יארד, סנטוניו הולמס ל-29 וטאצ'דאון. לדניאן טומלינסון לא זהר עם 18 יארד על הקרקע, אבל גם עם הטאצ'דאון הראשון של הג'טס. פרד ג'קסון ניסה ללא הועיל לסחוב את הבילס עם 82 יארד על הקרקע ו-38 יארד באוויר, אבל ריאן פיצפטריק לא תיפקד עם 191 יארד, טאצ'דאון ושני איבודים.

יוסטון (3:6) - קליבלנד (5:3) 12:30

ניצחון קליל לטקסאנס, שממשיכים לשעוט לכיוון הופעת פלייאוף היסטורית. בניגוד לשבוע שעבר, בו יוסטון התקשתה לנצח, הפעם מאט שאוב וחבריו עשו לעצמם חיים קלים כבר מהפתיחה, כשעלו ל-0:14 אחרי פחות משמונה דקות עם גיחה של בן טייט והשתלטות על פאמבל שהפכה למסירה של שאוב לאנדזון. המשחק המשיך ללכת בכיוון אחד בלבד, כשהתקפת הבראונס לא מוצאת את עצמה ואילו יוסטון מתגברת על חסרונו של אנדרה ג'ונסון, עם משחק קרקע מצוין, שהניב 261 יארדים (124 וטאצ'דאון לאריאן פוסטר, 115 לטייט). שאוב היה סולידי עם 119 יארד ואיבוד, קולט מק'קוי המפסיד סיים עם 146 יארד, טאצ'דאון ואיבוד ולא הסתדר ללא משחק ריצה של קבוצתו.

קנזס (4:4) - מיאמי (7:1) 31:3

נו, מי היה מאמין. ניצחון ראשון העונה לדולפינס ואיזה ניצחון ענק זה היה. הצ'יפס חזרו לימים הרעים של פתיחת העונה, עם תבוסה ביתית צורבת, בדיוק כשנראה היה שהם עולים על הגל. מיאמי לא ריחמה מהרגע הראשון והפכה פיגור מוקדם בזכות שלוש מסירות לאנדזון של מאט מור, שסופסוף סיפק משחק טוב. הנהנים היו אנתוני פסאנו פעמיים וברנדון מרשל עם תפיסה גדולה. רג'י בוש הוסיף טאצ'דאון רביעי עם ריצה ל-28 יארד ומיאמי אולי סדרך להפסד במירוץ אחר אנדרו לאק, אבל לפחות הכבוד של המועדון חזר מעט היום. מור סגר 244 יארד, בוש 92 בריצה ומרשל 106 באוויר. בקנזס, מאט קאסל היה בינוני עם 253 יארד ואף טאצ'דאון לרפואה. סטיב בריסטון התאמץ עם 115 יארד בריצה.

רג'י בוש שחקן מיאמי דולפינס. Ed Zurga, AP
הכל אפשר אם רק רוצים. רג'י בוש ומיאמי גם במנצחות/AP, Ed Zurga

וושינגטון (5:3) - סן פרנסיסקו (1:7) 19:11

להגיד שהניינרס הרשימו- לא ממש. להגיד שהם כבר עם ניצחון שביעי וקשה להאמין שיש קבוצה שתוכל למנוע מהם זכייה ב-NFC מערב והשתתפות בפלייאוף- בהחלט כן. דייויד אייקרז המשיך לעשות את העבודה עם ארבעה שערי שדה, אלכס סמית' מצא את ברוס מילר באנדזון וזה הספיק. ניסיון קאמבק נואש של הרדסקינס לא צלח והקבוצה של מייק שנאהאן ממשיכה להתפורר. סמית' הסתפק ב-200 יארד למנצחים, בדיוק הכמות שהוא צריך לזרוק כדי לא לעשות שטויות והכי חשוב, עוד משחק ללא איבוד. פרנק גור המשיך להיות המנוע עם 107 יארד קרקעיים. ג'ון בק הפסיד עם 254 יארד, טאצ'דאון ואיבוד, כשהוא זורק לא פחות מ-47 פעמים, מול 15 מהלכי ריצה (ארבעה מהם אפילו היו שלו). ככה וושינגטון לא תנצח לעולם.

אינדיאנפוליס (9:0) - אטלנטה (3:5) 31:7

עכשיו, אחרי שאפילו הדולפינס ניצחו, הקולטס כבר ממש לבד, במרתף הליגה, ללא ניצחון וממשיכים להתבזות. הפעם היה תורם של הפאלקונס להגיע לאצטדיון לוקאס אויל ולחגוג בלי קשיים.מייקל טרנר פרץ את הסכר במהרה וחוליו ג'ונס השב מפציעה חזר לעניינים עם שתי תפיסות לטאצ'דאון אחת ל-50 יארד והשנייה ל-80. גם טוני גונזאלס הותיק זכה להשתתף בחגיגה עם טאצ'דאון אווירי והפאלקונס לא מוותרים במירוץ ל-NFC דרום. מאט ריאן עם שלישייה, איבוד ו-275 יארד. באינדי, קרטיס פיינטר האומלל מסר ל-98 יארד ואיבוד והוחלף על ידי דן אורלובסקי. כל הקבוצה ביחד השיגה 186 יארד. עצוב מאוד באינדיאנפוליס בימים אלו.

דאלאס (4:4) - סיאטל (6:2) 13:23

אחרי ההשפלה מול האיגלס בשבוע שעבר, הקאובויס לא יכלו להרשות לעצמם עוד הפסד ועשו את העבודה, בצורה מעט מכוערת, מול הסיהוקס האיומים. אחרי מחצית ראשונה שקולה וחלשה התקפית, עם שתי בעיטות שדה בלבד לכל כיוון, הטקסנים יצאו בסערה וטוני רומו מצא בכדור נפלא את ג'ייסון וויטן לטאצ'דאון של 33 יארד ששבר את הקרח. בהמשך מצא רומו את לאורנט רובינסון לטאצ'דאון נוסף ודאלאס הבטיחה את הניצחון, שמשאיר אותה באזור של הג'איינטס ופילדלפיה. רומו הציג משחק לא רע עם 279 יארד, אבל הסיפור הגדול הוא הרוקי דימרקו מארי, ששוב היה נהדר עם 139 יארד על הקרקע. ומה שלום טראבריס ג'קסון אתם שואלים? ובכן, לא משהו, 221 יארד ושלושה איבודים, זה מה שיצא מהבחור, כש-135 יארד וטאצ'דאון בריצה של מרשואן לינץ' לא עוזרים.

ניו אורלינס (3:6) - טמפה ביי (4:4) 16:27

ניצחון חשוב לסיינטס, שאיזנו את ההפסד לבאקנירס לפני שלושה שבועות. דרו בריס לא היה במיטבו, אבל ידע למצוא את לאנס מור ודארן ספרולס באנדזון כדי להציב את הקדושים ביתרון מבטיח. הבועט עם שם העל, קונור בארט, צימק בשלושה שערי שדה, אלא שפייר תומאס מצא את הפירצה ורץ לטאצ'דאון משלו. קלן ווינסלו תפס כדור של ג'וש פרימן באנדזון והחייה את המשחק עם חמש וחצי דקות על השעון, אבל ניו אורלינס ניהלה דרייב טוב, בסיומו השחיל ג'ון קייסי קשישא את בעיטת השדה שהבטיחה את הניצחון. 258 יארד, צמד ואיבוד לבריס, 78 יארד לג'ימי גרהאם. פרימן הפסיד למרות 281 יארד, לה גארט בלאונט חזר מפציעה ל-72 יארד על הריצפה.

פרנק גור שחקן סן פרנסיסקו פורטי ניינרס נבלם על ידי לונדון פלטשר שחקן וושינגטון רדסקינס. AP
כולם מנסים, אבל אף אחד לא מצליח לעצור את פרנק גור והניינרס/AP

ניו אינגלנד (3:5) - ניו יורק ג'איינטס (2:6) 24:20

מה נאמר ומה נגיד אחרי משחק כזה? ההיסטוריה קמה לתחייה בפוקסבורו, כשאיליי מאנינג שוב הוביל דרייב מנצח מול ניו אינגלנד, ממש כמו בשלישי לפברואר 2008, בסופרבול ההוא שהרס לפטריוטס את העונה המושלמת. הפעם, העונה של ניו אינגלנד רחוקה מלהיות מושלמת, כשההפסד השלישי העונה והשני ברציפות גם קטע רצף של 20 ניצחונות ביתיים בעונה הסדירה. הפטריוטס נראים פגיעים והפלייאוף בספק, בטח כשמצפה להם מפגש חוץ מול הג'טס בשבוע הבא. אבל אם נשוב לסיפור הגדול, חייבים לדבר על איליי. כמות העליות והמורדות שהקוורטרבק של הענקים מצליח לספק במשחק אחד היא עצומה, אולם בסופו של יום, את היכולת לנצח משחקים הוא בהחלט שאב מהאח הגדול למשפחת מאנינג.

המחצית הראשונה הייתה איומה מבחינה התקפית והסתיימה ב-0:0 ראשון העונה בליגה. ההמשך היה מעט יותר טוב, אם כי מבולבל לא פחות. הג'איינטס כבר עלו ל-0:10 אחרי טאצ'דאון של ברדנון ג'ייקובס, אחרי פאמבל של בריידי, שהיה האיבוד השלישי שלו במשחק. הפטריוטס צימקו בשער שדה והגענו לרבע האחרון, שכמיטב המסורת בין הקבוצות היה עוצר נשימה. ראשון היה זה בריידי שמצא את ארון הרננדז באנדזון והשווה. שער שדה נוסף סידר למארחים יתרון שלוש, אלא שהג'איינטס ניצלו פאס אינטרפירנס של 35 יארד ומאנינג מסר למאנינגהאם והשיב את היתרון לכחולים, שלוש דקות לסיום. בריידי הוביל דרייב מנצח, שהסתיים בידיים של רוב גרונקובסקי באנדזון, דקה וחצי לסיום. הוא לפחות חשב שזה היה הדרייב המנצח, אלא שתפיסה מטורפת של ג'ייק בלארד ופאס אינטרפירנס נוסף קירבו את ניו יורק מרחק יארד מהאנדזון ובלארד גם התכבד בטאצ'דאון המכריע. מאנינג סיים עם 250 יארד, שני טאצ'דאונים ואיבוד, ויקטור קרוז תפס ל-91 יארד. בריידי ניפח סטטיסטיקות ברבע האחרון וסיים עם 342 יארד, צמד, שני איבודים ופאמבל, ווס וולקר היה חד כהרגלו עם 136 יארד וצ'אד אוצ'וסינקו היה עלוב כהרגלו עם אפס תפיסות מתוך חמש מסירות לכיוונו.

אריזונה (6:2) - סנט לואיס (7:1) 13:19 בהארכה

משחק מוזר בגלנדייל. ג'יי פילי מהקרדינלס וג'וש בראון מהראמס החליפו ביניהם שערי שדה עד למצב של 6:9 לאורחים, שחיפשו ניצחון שני ברציפות. הם נראו בדרך הנכונה עם שני סייפטי תוך ארבעה דקות שכפו על ג'ון סקלטון, שפתח באריזונה. לארי פיצג'רלד השיג טאצ'דאון כדי להשוות חמש דקות לסיום ובמהלך הראשון של אריזונה בהארכה פטריק פיטרסון החזיר פאנט ל-99 יארד וניצח את המשחק. 222 יארד לסקלטון, 225 ואיבוד לסאם בראדפורד המפסיד. 130 יארד בריצה לסטיבן ג'קסון גם כן לא עזרו לראמס.

טום בריידי שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. Winslow Townson, AP
הפטריוטס ובריידי במשבר עמוק/AP, Winslow Townson

סן דייגו (4:4) - גרין ביי (0:8) 45:38

עוד משחק גדול בסיומו האלופה היוצאת (ואולי גם הנכנסת?) צולחת מוקש גדול בקליפורניה ואילו הצ'ארג'רס שוב מראים יכולת אבל לא אופי. זה התחיל טוב עבור סן דייגו עם טאצ'דאון של וינסנט ג'קסון ממסירה של פיליפ ריברס, הראשון מתוך שלושה כאלו במשחק, אלא שריברס היה פעיל גם בצד הלא נכון ואחרי שג'רמייקל פינלי השווה, הקוורטרבק של סן דייגו זרק בזו אחר זו שתי מסירות שהפכו לטאצ'דאונים ישירים בצד השני. הצ'ארג'רס חזרו ברבע השני עם טאצ'דאון של מייק טולברט ושער שדה מ-52 יארד של ניק נובאק, אבל ארון רוג'רס הבלתי נגמר מצא את ג'ורדי נלסון כדי להשיב את הביטחון לפאקרס. ממשיכים, אנטוניו גייטס תפס לטאצ'דאון והוריד את הפער לשבע, אבל ג'יימס ג'ונס וגרג ג'נינגס קיבלו סוכריות מרוג'רס ועשר דקות לסיום זה כבר היה 24:45. ריברס וג'קסון ניסו להוביל קאמבק עם שני טאצ'דאונים מהירים אחרי אונסייד קיק מוצלח, אבל הקוורטרבק איבד כדור נוסף, 18 יארד מהאנדזון של גרין ביי והמשחק נגמר. ההבדל בין שתי הקבוצות מסתכם בקוורטרבקים, רוג'רס לא השתולל עם 247 יארד, אבל גם ארבעה טאצ'דאונים, ריברס זרק ל-385 יארד, גם ארבעה טאצ'דאונים, אבל הוא הוסיף שלושה איבודים. 105 יארד באוויר לג'ורדי נלסון, 141 לוינסנט ג'קסון.

אוקלנד (4:4) - דנבר (5:3) 38:24

מחלקת הניסים והנפלאות של טים טיבו חוזרת לפעולה אחרי תקלה קלה בשבוע שעבר. איכשהו, הקוורטרבק והברונקוס יצאו עם ניצחון גדול בחור השחור מול אוקלנד המבולגנת, שכבר הוליכה 7:17 במחצית. טיבו מצא את אדי רויאל לטאצ'דאון, וויליס מגהאי הפציץ עם שתי ריצות לאנדזון, אחת מהן מ-60 יארד ורויאל הוסיף גם החזרת פאנט ל-85 יארד. לצד שליישית טאצ'דאונים ו-332 יארד, קרסון פאלמר המשיך את מסורת שלושת האיבודים שלו באוקלנד. טיבו "ירה" ל-124 יארד, צמד ואפס איבודים, ולכל זה הוא הוסיף 117 יארד. טוב או לא טוב, הבחור בא לעבוד. 163 יארד למגהאי במשחק מפלצתי.

טנסי (4:4) - סינסינטי (2:6) 24:17

איזה כיף להיות אוהד של הבאנגלס בימינו. הקבוצה מאוהיו נהנית מכל רגע וממשיכה לנצח, כשעכשיו מצפים לה המבחנים הקשים ביותר בדמות שני משחקים מול פיטסבורג ואחד מול בולטימור בחודש הקרוב. בינתיים, אנדי דלטון מראה שהוא כאן כדי להישאר והוא הוביל קאמבק יפה במחצית השנייה, כשסך הכל הוא מוסר לשלושה טאצ'דאונים ו-217 יארד. אי. ג'יי. גרין בלתי ניתן לעצירה ותפס 87 יארד, מאט האסלבק הפסיד למרות 272 יארד וצמד, אולי בגלל שכריס ג'ונסון הצליח להפיק מעצמו רק 64 יארד על הקרקע. הגנת סינסינטי, מהטובות בליגה, סגרה הרמטית את טנסי במחצית השנייה ולא איפשרה לה אף נקודה לרפואה.

אנטוניו גייטס שחקן סן דייגו צ'ארג'רס מול דזמונד בישופ שחקן גרין ביי פאקרס. Lenny Ignelzi, AP
משחק מהנה בסן דייגו. דזמונד בישופ נאבק באנטוניו גייטס/AP, Lenny Ignelzi

פיטסבורג (3:6) - בולטימור (2:6) 23:20

משחק הלילה הבטיח וקיים, כשבסיומו ירדו הרייבנס כשידם על העליונה בפעם השנייה העונה מול הסטילרס. כפי שקורה לא מעט במפגשים ביניהן, בולטימור איבדה יתרון דו ספרתי, 6:16, אותו פתחה ברבע השלישי כדי להיכנס לפיגור 20:16, אבל מסירה של ג'ו פלאקו לטוריי סמית' מ-26 יארד שמונה שניות לסיום הפכה את התוצאה, בלי שלסטילרס יהיה די זמן על השעון כדי להשוות. פלאקו סיים עם 300 יארד וטאצ'דאון אחד ברגע המשמעותי, אנקואן בולדין תרם 88 יארד באוויר. בפיטסבורג, בן רות'לסברגר מסר ל-330 יארד עם טאצ'דאון למייק וואלאס, 109 יארד באוויר לאנטוניו בראון.

טוריי סמית' שחקן בולטימור רייבנס חוגג טאצ'דאון ניצחון על פיטסבורג סטילרס. Don Wright, AP
סוויפ נאה. טוריי סמית' חוגג בפיטסבורג/AP, Don Wright

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully