וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת הנשים בכדורסל בוטלה

6.11.2011 / 14:48

באיגוד הכדורסל הודיעו על ביטול הליגה, מאחר ולא הושגה התקדמות משמעותית במגעים עם ארגון השחקניות

איגוד הכדורסל הודיע היום (ראשון) על ביטול עונת 2011/12 בליגת הנשים מאחר ולא הושגה התקדמות במשא ומתן בין ראשי האיגוד לארגון השחקניות. יו"ר איגוד הכדורסל שי שני אמר לאחר ההודעה: "זה בהחלט לא רגע קל, לא לי באופן אישי ולא לאיגוד הכדורסל. זה מצב שהוא בטח לא משמח. אנחנו בדרך כלל שמחים לעשות מסיבת עיתונאים כדי להודיע על פתיחת ליגה או על מפעל כזה או אחר.

"אנחנו מגבים באופן מוחלט את ההחלטה הקשה שמנהלת ליגת הנשים הגיעה אליה לפיה הליגה לא תשוחק. אין טעם מאחר שהקבוצות הודיעו לשחקניות והמנהלת הודיעו לשחקניות שעליהן להודיע עד 12 בצהריים על חזרה למשחקים, אחרי שלא קיבלנו אישור מהשחקניות שהן חוזרות לשחק, אין טעם להמשיך ככה את הליגה. זאת ליגה מקצוענית ואי אפשר לנהל ככה ליגה מקצוענית. זה רגע עצוב שחבל שהגענו עליו אבל זאת עובדה".

שני הוסיף: "השביתה הזאת היא לא חוקית – חד משמעית. ארגון השחקניות מעולם לא היה והוא לא ארגון יציג, לא בקרב הקבוצות ולא באיגוד הכדורסל. בשביל יציגות צריך להיות לפחות שליש מהעובדים, השחקניות השובתות לא מהוות שליש מכל קבוצה, ולא שליש מהשחקניות באיגוד הכדורסל. כל סכסוך העבודה הזה לא חוקי, ולכן עד היום לא התייחסנו לארגון השחקניות כארגון יציג איתו נושאים ונותנים. ישבנו איתן, אבל לא מול ארגון השחקניות, מה גם שאיגוד הכדורסל הוא לא ארגון מעסיקים, אז אני לא נכנס לדיני עבודה. כל עילות הסכסוך הן ציניות ומצוצות מהאצבע.

"בכאב אני אומר שהשחקניות הלכו אחרי מנטרה שאין בה ממש, כל השחקניות חתמו על הסכמים לאחר שהתקבלה החלטה בועדת נשים פה אחד שהשנה משחקים עם 4 זרות בליגת העל, מכל מיני סיבות. בשורה התחתונה היה ברור שצריך ליגה תחרותית, וברגע שהחליטו על 4 זרות, מי שחותם על הסכם לא יכול להגיד חודש וחצי אחרי זה שההסכם לא מתאים לו. כל השחקניות חתמו על הסכמים אישיים בקבוצות אחרי שידעו שיש החלטה על 4 זרות. אם זה לא מתאים להן, אז למה הן חתמו?

"בסוף השבוע משרד הספורט בראשות השרה נכנס לעבודה, אמרתי למשרד הספורט שאנחנו שמחים שהם נכנסים לעובי הקורה, אבל הן לא יכולות לקבוע כמה שחקנים ואיך ישחקו, אבל המעורבות שלהן נפלה על אוזניים קשובות. משרד הספורט אמר שהוא מוכן לתת לנו יד נוספת בקידום כדורסל הנשים, ראש מנהל הספורט השקיע בזה המון שעות עבודה.
לצערי הגענו לנקודה שבה אנחנו נמצאים היום, ואני כיו"ר איגוד הכדורסל לא רואה טעם לקיום הליגה ונותן גיבוי מלא להחלטת המנהלת להפסיק את הפעילות, ואני משוכנע שהמנהלת בראשותו של גדעון והחברים האחרים יפתחו את העונה הבאה בצורה אחרת".

יו"ר ארגון השחקניות ניר אלון אמר בתגובה לביטול: "אנחנו קוראים לאיגוד הכדורסל לבוא ולנהל מו"מ מול ארגון השחקנים. כמו שהם הודיעו על סגירת הליגה אפשר להודיע על פתיחתה מחדש. חבל שבמקום לנהל מו"מ ולהגיע לפתרון, איגוד הכדורסל ממהר לסגור את הליגה. שוב אנחנו קוראים לו, מצאנו מספר פתרונות יצירתיים למצב שנוצר. עד עכשיו האיגוד נמנע מלהיכנס למו"מ, אנחנו קוראים לו להיכנס לזה".

שרת התרבות והספורט לימור לבנת הוסיפה כי "על איגוד הכדורסל ומנהלת הליגה היה למצות את כל הדרכים על מנת להגיע להידברות ולמשא ומתן אפקטיבי עם שחקניות הכדורסל על מנת להביא לפתיחת הליגה. המאבק על קיום ליגת כדורסל ישראלית, שבה יש נציגות משמעותית לישראליות על המגרש הוא מאבק לגיטימי. משרד הספורט פעל לגשר בימים האחרונים בין הצדדים. לצערי, מנהלת הליגה ואיגוד הכדורסל בחרו בפיתרון הקל והמזיק. לאור ההחלטה לבטל את הליגה, ישקול משרד הספורט נקיטת אמצעים לצמצום התמיכה באיגוד הכדורסל".

גדעון בריקמן: "אני מתחיל לעבוד על 2012/13"

לחץ כבד הופעל במהלך סוף השבוע על מנהיגות המאבק מצד הקבוצות, האיגוד ואף משרד הספורט על מנת להיפגש עם האיגוד לפגישה נוספת, לאחר שהפגישה האחרונה שנערכה באמצע השבוע שעבר הסתיימה ללא תוצאות למרות שנמשכה שעות רבות. בארגון השחקניות פסלו את הצעתו של יו"ר מנהלת ליגת הנשים גדעון בריקמן לתת לו 30 יום ללמוד את הנושא ולנסות להגיע לפשרה ופסלו אפשרות לשחק עם ארבע שחקניות זרות על המגרש. "בריקמן רוצה זמן, כבר שבוע מאז שהוא ביקש זמן וכלום לא נעשה", אמרה אחת השחקניות במהלך סוף השבוע.

גדעון בריקמן אמר היום בצהריים: "יש משפט שמלווה אותי כל הזמן ואומר שאם ההריון קשה אז בסוף הילד יצא יפה. כידוע אני התמניתי לפני 10 ימים ליו"ר מנהלת ליגת הנשים, קיבלתי את התפקיד בהרבה אהבה, וכאחד שבא מהספורט באתי לתפקיד עם ידיים נקיות ולב פתוח והרבה מקצועיות להשקיע בתפקיד. כשבאתי לתפקיד ידעתי על הסכסוך שהכריזו השחקניות. יום אחרי שנבחרתי נפגשתי ביוזמתי עם נציגות השחקניות, ישבנו למעלה משעתיים ואמרנו שנדבר בשבת. למחרת דיברנו עוד פעם ולא הגענו לשום כיוון של החלטה. אחת ההצעות הייתה שיתנו לי פרק זמן סביר כדי לתת הצעה טובה. לקראת סוף השבוע הבנתי שאם המצב יימשך הנזק הבלתי הפיך שיגרם לקבוצות הוא דרמטי.

"כינסנו ישיבת הנהלה, והגענו להחלטות לאור כל האינפורמציה, וקיבלנו החלטה שאם עד היום ב-12 השחקניות לא יחזרו בהם על הסכסוך שהם הכריזו, אנחנו כמנהלת נקבל החלטה שבשלב הזה נודיע על ביטול הליגה. מהיום אני מתחיל לעבוד על ליגת מנהלת הנשים 2012/13 עם כל המשתמע בכך, כולל ההיבטים הכלכליים. אני טוען שאם הליגה שלנו לא תהיה ליגה מקצועית ותחרותית מהמדרגה הראשונה, וככה אני אנסה למצב אותה, אין לה טעם. קיבלנו את ההחלטה, ההחלטה לאור המצב הכלכלי שאנחנו מצויים בו, הקבוצות נהגו לאור ההסברים המשפטיים שקיבלנו וכך אנחנו פועלים".

ד"ר אורי שפר, ראש מינהל הספורט במשרד התרבות והספורט מסר: "החל מיום חמישי האחרון אני עוסק בגישור בין הצדדים על דעת איגוד הכדורסל ונציגי השחקניות במטרה להביא לסיום השביתה ולפתיחת ליגת הכדורסל. לצערי הרב ובניגוד לרושם שקיבלתי מאיגוד הכדורסל, הודיע שי שני לפני זמן קצר על ביטול הליגה, בה בעת שאני מנהל מגעים עם נציגות השחקניות במטרה לגשר על הפערים בינם לבין האיגוד - פערים שמאז יום חמישי ועד היום הלכו והצטמצמו. מעבר לנקודות שבמחלוקת, הצעתי להביא לפתרון רחב ומעמיק יותר שענף הכדורסל נשים בישראל היה נהנה ממנו לעוד שנים רבות קדימה. ההכרזה על ביטול הליגה היא הכרזה מזיקה ורעה לספורט והיא מונחת לפתחו של איגוד הכדורסל".


כדורסל נשים בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully