וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסי-מה הלחוצה מדי של תומר חמד

29.10.2011 / 8:00

למרות היתרונות הרבים, שערי הפנדל של חלוץ מאיורקה יוצרים עבורו אווירה מסוכנת שעלולה להיחשף בקאמפ נואו האימתני

ההפסד הביתי של מאיורקה לספורטינג חיחון (2:1) הגיע בתזמון הכי גרוע שיכול להיות. דווקא אחרי רצף תוצאות מחמיאות ורגע לפני משחק החוץ הקשה ביותר שיש בלה ליגה - מול ברצלונה בקאמפ נואו (20:00, ספורט5 וספורט5 HD) - מאיורקה פספסה הזדמנות לפתוח פער משמעותי מהתחתית. עבור קבוצה ביתית מובהקת שממעטת לאבד נקודות במגרשה, הפסד ביתי לקבוצה מהמקום האחרון הוא אסון, בטח כשהמטרות הצנועות של מאיורקה העונה הן לשרוד בליגה על רקע הבעיות הכלכליות במועדון.

תומר חמד ודאי לא היה אשם בהפסד, אבל פספס הזדמנות להעלות את קבוצתו ל-0:2 וב"דיאריו דה מאיורקה" בחרו לעקוץ אותו אחרי המשחק: "חמד הוכיח שהוא כובש מצוין בפנדלים, אבל רע במשחק פתוח. מאיורקה תלויה בפנדלים, אבל זה לא קורה בכל משחק. אין פנדל, אין שערים, אין נקודות והתוצאה היא הפסד".

הביקורת אולי מעט חריפה, אבל משקפת נהדר את מצבו של חמד. ארבעת השערים שכבש מהנקודה הלבנה העלו את הבאזז סביבו בספרד ובמקביל העלו את רף הציפיות ממנו לגבהים חדשים. כשמדברים על שחקן בן 24, שבעונתו הראשונה באירופה משחק בליגה הטובה בעולם, ייתכן שהציפיות הללו מגיעות מוקדם מדי.

מה עוד מצפה לשגרירינו בסוף השבוע?
שגריר על הסכין - כל הכתבות

תומר חמד שחקן מאיורקה, מאחוריו שחקני ולנסיה חוגגים. Manu Mielniezuk, AP
מה הסוד שלך? חמד/AP, Manu Mielniezuk

תופעה של שחקן שמבקיע ארבעה פנדלים ללא החטאה די שכיחה בעולם הכדורגל, אבל חמד צד את עיני התקשורת הספרדית משתי סיבות: גם בגלל שמדובר בחלוץ לא מוכר בעונת הבכורה בלה ליגה וגם בגלל הרקורד העלוב של מאיורקה מהנקודה הלבנה בשנים האחרונות והעובדה שלקבוצה לא היה בועט קבוע תחת המאמנים גרגוריו מנסאנו ומיכאל לאודרופ.

חמד זכה לשלל כינויים: "סניור דה פנאל (אדון הפנדלים)" ו"המומחה לפנדלים". בעיתוני מאיורקה אף ניתחו את סגנון הבעיטה והחמיאו לקור הרוח, שכן החלוץ כבש פעמיים בדקות המכריעות. חמד אף נדרש באחת ממסיבות העיתונאים "לגלות את הסוד" וענה: "אין נוסחא קבועה, הבעיטה היא לפי איך שאני מרגיש באותו רגע. יש הרבה לחץ בפנדל בדקה האחרונה, אבל שחקנים אוהבים להיות במצב של לקחת בעיטה שיכולה להביא נקודות. אישית, אני אוהב סיטואציות כאלה".

השיא הגיע השבוע כשבאחד האתרים פורסמה קריקטורה שבאה לצחוק על ליאונל מסי. הארגנטינאי החמיץ כזכור פנדל מכריע חמש דקות בתוך תוספת הזמן ב-0:0 של בארסה עם סביליה ובאותה קריקטורה נראה חמד צופה בהחמצה וחושב לעצמו: "חובבן". ולמרות שמדובר בקוריוז, לא בטוח שחמד צריך סוג של השוואה למסי וגם לא תיוג של שחקן שרק מצטיין בפנדלים.

מאיורקה היא קבוצה חלשה עם כלים התקפיים מוגבלים. היא לא יוצרת מספיק מצבים ולראייה, במאזנה שמונה שערי ליגה בלבד. כלומר, חמד אחראי על מחצית מהשערים של קבוצתו ואם מוסיפים לכך את הבישול מהמחזור הראשון הרי שהוא מעורב באופן ישיר ב-60 אחוז מהשערים של מאיורקה. על הנתון הזה אפשר להסתכל בשתי דרכים: אחת, שערים זה שערים וחמד מספק את הסחורה בכל הקשור לשורה הסטטיסטית. שתיים, למרות השורה התחתונה, לחמד יש עוד דרך לעבור כדי להוכיח שהוא חלוץ לגיטימי בליגה הספרדית.

האמת נמצאת איפשהו באמצע כי כשמדברים על חמד, חייבים להזכיר את ההיסטוריה שלו. לפני שנתיים הוא ירד ליגה עם מכבי אחי נצרת אליה הגיע אחרי עונות לא מאוד מרשימות במכבי הרצליה ובני יהודה. גם בעונה שעברה הוא יובש על הספסל של מכבי חיפה במשך סיבוב שלם לפני שכבש את שערו הראשון (מתוך 12 בליגה) במחזור ה-15. הפריצה המטאורית הזו הסתיימה עם חוזה בספרד. חמד הגיע לקבוצה עם שאיפות צנועות בידיעה שמביאים אותו להיות שחקן מוביל. מבחינתו, הבחירה הייתה טבעית ולא קפיצה גדולה מדי ועכשיו חובת ההוכחה עליו.

"כשהגעתי לספרד, ידעתי שמדובר בליגה הטובה בעולם", אמר השחקן לאחרונה. "ידעתי שעליי לעבוד קשה כי לא יהיה לי קל מאחר וזו הפעם הראשונה שאני משחק מחוץ לישראל. היה לי קשה להתרגל לאימונים בהתחלה, אבל עכשיו אני מרגיש טוב יותר ומשתפר ממשחק למשחק. אני מתחיל להבין את הליגה ואיך אני צריך לשחק ובטוח שאשתפר עם הזמן".

שוער ברצלונה, ויקטור ואלדס. רויטרס
760 דקות ללא ספיגה בבית בליגה. ואלדס/רויטרס

הערב מגיע חמד להיכל הכדורגל ובוודאי מגשים חלום של מיליוני ילדים. אלא שקבוצות בסדר גודל של מאיורקה מגיעות לקאמפ נואו עם מחשבה לצאת בנזק מינימלי ולא מעבר. שימו לב לנתון הבא: ויקטור ואלדס לא ספג שער בית בליגה מאז אפריל 2011 ובסך הכל 760 דקות ברציפות. היריבות במשחקים הללו היו: אוסאסונה (פעמיים), אספניול, לה קורוניה, ויאריאל, אתלטיקו מדריד, סנטאנדר וסביליה. רובן הסתפקו במגננה ובקושי סיכנו את השער.

אז לחמד מצפה משימה כמעט בלתי אפשרית בקטאלוניה, אבל כמו יתר חבריו המבחן האמיתי שלו יהיה בשבועות הקרובים כשמאיורקה תפגוש את גרנאדה, סנטאנדר, בילבאו, סראגוסה וחטאפה. במשחקים הללו חמד יצטרך להביא את יכולת הכיבוש המוכרת והמגוונת מהעונה שעברה, להמשיך בתהליך ההתאקלמות בליגה ולהוכיח שהוא יכול להוביל התקפה בלה ליגה ולא מדובר, "רק", בפנדליסט מחונן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully