וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש לי עוד הרבה שנים באירופה". על ההתאקלמות של מאור בוזגלו במדי סטנדרד ליאז'

30.10.2011 / 11:48

השיחה עם המאמן, האוהדים שהחלו לשנוא את מכבי תל אביב והתהיות של הפרשנים . הצצה ראשונה ומלאה לחבלי הקליטה של מאור בוזגלו בליאז'

בשבוע שעבר, ערב משחק הליגה בין סטנדרד ליאז' לזולטה וארגם, נלקח מאור בוזגלו לשיחה עם כמה מראשי האוהדים של קבוצתו. "אנחנו מאוד שמחים לראות אותך בקבוצה", אמרו האוהדים לבוזגלו וגילו לו: "אנחנו חברים טובים של אוהדי הפועל תל אביב וגם ניסע לתמוך בהם בדרבי הקרוב. אנחנו שונאים את מכבי תל אביב, שמענו מה עשו לך שם ולא האמנו". השיחה עשתה טוב לקשר בן ה-23 וגם השבוע שלו המשיך מצוין. בשבת הוא רשם בישול ראשון בניצחון הליגה של קבוצתו 0:1 ושלושה ימים מאוחר יותר השלים לראשונה 90 דקות במפגש בין הקבוצות בגביע. סטנדרד ניצחה 1:2 ועלתה לשלב רבע הגמר של המפעל בו היא מחזיקה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רעב יותר להצלחה ועובד קשה מאי פעם. בוזגלו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בוזגלו נמצא בסיטואציה לא פשוטה. הוא הגיע למועדון גדול עם שאיפות שמכר הקיץ את כל כוכביו ולפיכך, נושא עמו ציפיות גבוהות. גם הקיץ של הקשר היה קשה וסוער וגרר אחריו לא מעט קשיי התאקלמות שנבעו בעיקר מהכנה פיזית לקויה לעונה. הוא פתח את העונה עם משחקים לא טובים, אבל מתחיל להיכנס לעניינים בבלגיה. מעבר לצד המקצועי, בוזגלו של סטנדרד הוא שחקן חדש. רעב יותר להצלחה ועובד קשה מאי פעם. החיבור הראשוני עם המועדון, השחקנים ובמיוחד המאמן חוזה ריגה נראה טוב ועכשיו בעצם מתחיל המבחן האמיתי. בוזגלו מחפש לשים את פרשת מכבי מאחוריו, לשמור על יציבות בהרכב, לשפר את היכולת והפיזיות ולמצוא, לראשונה בקריירה, בית אמיתי וחם. בינתיים, אפשר לנסות לקבל תשובה ראשונה לשאלה: האם הקריירה שלו בכיוון הנכון?

מאור בוזגלו היה בין השגרירים המצטיינים של השבוע
מה מצפה לנציגינו באירופה בסוף השבוע הקרוב?

מתחיל מאפס

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מאור בוזגלו שחקן סטנדרד ליאז'. GettyImages
"הבלאגן שהיה עם מכבי, שלא נתנו לי להתאמן או לצאת למחנה האימון, פגע בי גם במעבר המאוחר לסטנדרד וגם בנבחרת". בוזגלו/GettyImages

בוזגלו לא ירד מהכותרות במשך כל הקיץ. הסכסוך המתוקשר עם מכבי תל אביב, הבוררות הארוכה ושבועות ארוכים בהם נאלץ להתאמן לבדו מאחר ולא הורשה לצאת למחנה האימונים. לא מעט סוכנים עבדו במטרה למצוא לקשר קבוצה באירופה ובסופו של דבר, בוזגלו חתם רשמית בסטנדרד ליאז' ב-19 באוגוסט. עד אז הוא החמיץ את מחנות האימון של הקבוצה, ארבעה מחזורי ליגה וארבעה משחקים במסגרת האירופית. המשמעות היא שבכל הקשור לנושאי כושר גופני וכושר משחק, לישראלי היה הרבה מה להשלים לעומת חבריו החדשים. בנוסף, בעקבות הקיץ הקשה בוזגלו לא היה חלק ממשחקי הנבחרת מול יוון וקרואטיה בספטמבר ורשם רק ארבעה משחקים בכל הקמפיין – בכולם, אגב, ניצחה הנבחרת.

"ההתחלה הייתה מאוד קשה כי לא עשיתי הכנה כמו שצריך", מודה הקשר. "הבלאגן שהיה עם מכבי, שלא נתנו לי להתאמן או לצאת למחנה האימון, פגע בי גם במעבר המאוחר לסטנדרד וגם בנבחרת ואני מאוכזב שכך יצא. הגעתי למקום שאני צריך להתחיל מאפס, לא מכירים אותך, אין דעות קדומות ואין סטיגמות. באתי נקי לעבוד קשה בידיעה שאם נותנים הזדמנות צריך לקחת אותה. אם לא תיקח, לא תשחק. לא היה פשוט לשחקן כמוני שרגיל לשחק לעשות את הסוויץ' בראש, אבל לקחתי את זה למקום בו ידעתי שבגלל כל מה שקרה, אני לא אשתלב מהר וייקח לי קצת זמן".

ואכן, לבוזגלו לקח זמן להיכנס לעניינים. תשעה ימים אחרי החתימה הגיעה הבכורה ב-1:1 בבירסחוט במשחק בו רשם הופעת בכורה. שבועיים לאחר מכן פתח לראשונה בהרכב בתבוסה 3:0 בגנק. "סטנדרד עברה שינויים גדולים בקיץ ויש שחקנים שעדיין לא לגמרי מוכנים. בוזגלו הראה דברים יפים וריגה מראה לו שהוא בתוכניות, אבל במשחק מול גנק הוא יכול היה לראות שבכל הקשור לעבודה הגנתית, יש לקשר עוד מקום להתפתח וגנק היא יריבה שגורמת לך לשלם במזומן על כל טעות", נכתב ב"ספורט מגזין". הפרשן הבלגי הבכיר אדי סנלדרס הוסיף אז: "לבוזגלו יש טכניקה טובה, אבל חסרה לו פיזיות ובגרות".

ריגה נתן לבוזגלו עוד הזדמנות בהרכב במשחק הביתי מול קופנהאגן בליגה האירופית, אבל אחרי מחצית מאופסת שמע קריאות בוז צורמות מהאוהדים, שדרשו ממנו להכניס את החלוץ מוחמד צ'יטה. ריגה אכן עשה כמבוקשם והוריד את בוזגלו לספסל. צ'יטה היה הבולט במחצית השנייה בה כבשה סטנדרד שלושה שערים ללא מענה. אחרי אותו משחק ועד השבת האחרונה, בוזגלו רשם שבע דקות כמחליף בליגה האירופית וישב על הספסל בשלושה משחקי ליגה. "המשחקים הראשונים שלו היו מאכזבים, אבל בשבת הוא היה אחד הטובים על המגרש ואין ספק שהוא אחד הבודדים בקבוצה שיכול לעשות את ההבדל בפעולה אישית. אם בהתחלה לא ידענו מה לחשוב עליו, אחרי המשחק האחרון אנחנו מסוקרנים כמה עוד הוא יכול להשתפר", מסביר העיתונאי הבלגי בארט לאהה.

מחזק את הגוף

מאמן סטנדרד ליאז' חוזה ריגה. Michael Sohn, AP
שיחות יומיות ואמון פומבי. ריגה/AP, Michael Sohn

בתום המשחק נגד קופנהאגן התייצב המאמן ריגה למסיבת העיתונאים ובין היתר נדרש להגן על בוזגלו: "אני לא מסכים עם אלה שאומרים שמדובר בהעברה כושלת. אנחנו לא סבלניים מספיק עם שחקנים שבאים מתרבות כדורגל אחרת". המשפט של ריגה בהחלט משקף את יחסו לשחקן. השניים מנהלים שיחות אישיות על בסיס קבוע. "אנחנו מדברים מדי יום והוא מדגיש את האיכויות שלי ומדבר על הטכניקה שלי. הוא אמר לי שבליגה הבלגית אני יכול לעשות הרבה צרות בזכות הטכניקה הגבוהה שלי והעובדה שאין כאן הרבה שחקנים טכניים", מספר בוזגלו.

בסטנדרד עובדים עם בוזגלו בעיקר על הקטע הפיזי והכושר הגופני. בשבועות הראשונים דאגו לערוך לו בדיקות מקיפות בתדירות גבוהה כדי שלא ייפצע ויקרוס תחת עומס האימונים והמשחקים. בהמשך הצמידו לו מאמן כושר שבדק את היקפיו ובנה לו תכנית אימונים מיוחדת הכוללת שלושה ביקורים שבועיים בחדר הכושר עם תרגילים ספציפיים לחיזוק הגוף. "בראש, היה לי הכי קשה בעולם בהתחלה. זו סיטואציה לא קלה לבוא לקבוצה שעשתה הכנה, כולם בכושר ולך אין כושר ל-15 דקות. כשהייתי נכנס, הייתי גמור אחרי 10 דקות. ניסיתי להשפיע, רצתי כמו משוגע, אבל קשה להיכנס לדקות אחרונות בקצב משחק כזה. הייתי צריך קצת זמן, עברתי מדינה ולא הכרתי את השחקנים. אני עדיין בשלבים של ללמוד את הקבוצה, החברים ומה המאמן דורש ממני. מה שגם שיש לנו סגל גדול והרוטציה רחבה".

בבלגיה מספרים שמבחינה חברתית, בוזגלו התחבר היטב לשחקנים למועדון ונראה רעב מאוד באימונים, עובד קשה מאוד ומנסה להשלים פערים ולהתרגל לקצב המשחק. בסביבתו טוענים כי הקיץ האחרון הפך אותו לרעב מאוד לכדורגל ולקהל, ובמקביל גרם לו ליהנות יותר מהאווירה הטובה בקבוצתו החדשה. "עכשיו אני כבר מחכה לשער הראשון", אמר.

העיתונאי לאהה מחזק: "ריגה רואה בו כשחקן שמהווה איום מהאגף הימני ולכן הוא שיחק עד כה רק באגף. יש לו הרבה ביטחון בשחקן והוא גם נותן לו לקחת קרנות ובעיטות חופשיות. רואים שבוזגלו רעב להצליח, המאמן בוטח בו וכרגע זה נראה די טוב. גם ביום שלישי היה לו משחק טוב מאוד בגביע הבלגי ורואים שהוא צובר ביטחון".

מחפש בית

יוסי בניון, מאור בוזגלו שחקני נבחרת ישראל מודים לקהל. ברני ארדוב
אירופה זה המקום הנכון בשבילו. בוזגלו/ברני ארדוב

סטנדרד עצמה היא קבוצה שנמצאת בעונת מעבר. קאמבק מופלא בפלייאוף העליון בעונה שעברה כמעט וסידר לקבוצה אליפות בחסות הקיזוז, אבל זה נגמר עם מקום שני וגביע. בקיץ איבדה הקבוצה את כוכביה הגדולים הקשרים סטיבן דפור (פורטו) ואקסל ויטסל (בנפיקה), כשגם הבלם הצרפתי אליקים מנגלה הצטרף לדפור בפורטו. במקומם הגיעו בעיקר צעירים כמו לואיס סחאס, שחקן נבחרת ונצואלה, יוני בוינס ממכלן ובוזגלו עצמו. המאמן ריגה מסביר: "הקבוצה עדיין בבנייה ואנחנו לומדים את האיכויות והמגבלות של הסגל. היררכיה בונים לאט. אין לנו זמן לעבודה קבוצתית באימונים בגלל הלו"ז הצפוף שלנו אז אנחנו נאלצים לבצע ניסויים במשחקים".

כבר בהצגה הרשמית של בוזגלו, אמר עליו המנהל הספורטיבי ז'אן פרנסואה דה סאר: "מאור הוא בדיוק שחקן מהסוג שרצינו, עקבנו אחריו מספר שבועות ואנחנו מרוצים שהעסקה הושלמה. הוא תמיד לבש את סרט הקפטן בנבחרות הצעירות וכעת משחק בנבחרת הבוגרת, אני בטוח שהוא יהפוך ליקיר האוהדים". . מבחינת הישראלי, משמעות הסיטואציה היא שעקרונית, ללא הכוכבים, קל לו יותר להיכנס לרוטציה ולקבל דקות משחק משמעותיות, אך גם רף הציפיות ממנו גבוה מאוד במיוחד כשמדובר במועדון גדול שלא מוכן לוותר על שום תואר.

עכשיו חובת ההוכחה עוברת לבוזגלו עצמו. שנים שמדברים עליו כהבטחה הגדולה של הכדורגל הישראלי, עוד כשנדד בין מחלקות נוער כשחקן צעיר. במשך השנים הוא סבל לא מעט מסטיגמות וההשפעות השליליות של הופעות אביו יעקב בתקשורת. מבחינת הקשר, המעבר לאירופה היה צעד נכון ומתבקש. מדובר במקום היחיד בו הוא באמת יכול לפתוח דף חדש ולקבל הזדמנות נקייה להראות מה שהוא יודע, לממש את הפוטנציאל שלו ולהרוויח מחדש את מעמד הכוכב. בוזגלו צריך שקט שהוא לא יכול לקבל בישראל. מועדון בסדר גודל של סטנדרד, דווקא בעונת מעבר ועם סגל פחות טוב לעומת השנים האחרונות, מתאים בדיוק לצרכים של הקשר.

"אני מרגיש את הציפיות ממני ומרגיש איך רוצים שאני אשחק", מסכם הקשר. "ידעתי שאני עומד בפני אתגר לא פשוט. לא הרבה שחקנים מחזיקים מעמד בחו"ל, אבל אני יודע לקראת מה אני הולך ובטוח שיש לי עוד הרבה שנים לשחק באירופה. אני שואף להתקדם ולעבוד עוד יותר קשה. עכשיו המטרה שלי היא להמשיך ולשמור על המקום בהרכב. אני צריך להמשיך להשתפר, ללמוד כמה שיותר, לנסות להיות הכי טוב ולהגיע עם הקבוצה שלי להישגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully