וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטירוף מתגבר: אליפות העולם בראגבי מגיעה לרבע הגמר

הקרבות בין דרום אפריקה לאוסטרליה ובין המארחת ניו זילנד לארגנטינה הקשוחה יעמדו במוקד העניינים בסוף השבוע

אליפות העולם בראגבי מתחממת ולאחר מנוחה של שבוע, ייפתח ביומיים הקרובים שלב הנוק-אאוט. באופן מדהים, התחלקו רבעי הגמר בין החלק הצפוני של הכדור לחלק הדרומי. כמובן שבראגבי החלוקה הזו אינה סמלית בלבד.

שני הטורנירים החשובים ביותר מלבד אליפות העולם (ואולי אף יותר ממנה) הם טורניר שש האומות וטורניר שלושת האומות. בטורניר ששת האומות משתתפות נבחרות החלק הצפוני, האירופאיות. ארבע הנבחרות שסיימו ראשונות בטורניר האחרון יתעמתו ביניהן בשני רבעי הגמר הראשונים, כשהזוכה האחרונה אנגליה תפגוש את צרפת, בעוד שווילס ואירלנד ייפגשו לדרבי בריטי לוהט.

טורניר שלושת האומות שייך לחלק הדרומי של הכדור, כששתיים מהמשתתפות בו, אוסטרליה, שזכתה בטורניר האחרון ודרום אפריקה, אלופת העולם הנוכחית, תשחקנה ביניהן במשחק הגדול של רבע הגמר ואילו המשתתפת השלישית, מארחת אליפות העולם ניו זילנד, תפגוש את ארגנטינה. החלוקה המעניינת הזו למעשה תביא למצב בו לכל צד תהיה "אלופה" משלו, כשגמר אליפות העולם יהווה מעין קרב בין שני הסגנונות השונים בהן מתאפיינות המדינות משני חצאי כדור הארץ.

נבחרת ניו זילנד בראגבי. רויטרס
ניו זילנד לא מפחדת מאף אחד/רויטרס

אירלנד - ווילס (שבת, 7:00, שידור דחוי ב-20:00 בספורט 1)

האירים חתומים על ההפתעה הגדולה ביותר של שלב הבתים, אחרי שגברו על אוסטרליה החזקה וסיימו עם ארבעה ניצחונות ובמקום הראשון בבית. הנבחרת של דקלן קידני, מדורגת במקום החמישי בעולם והיא מעולם לא עברה את שלב רבע הגמר באליפויות העולם. קית' ארלס כבש ארבעה טריים מתוך 15 אותם השיגה הנבחרת בשלב הבתים. הבועט רונאן או'גרה היה אמין מאוד, השיג 39 נקודות והוא במקום השלישי בדירוג הנקודות האישי בטורניר.

הוושלים מבחינתם, עשו את העבודה בעצם ההעפלה לרבע הגמר. לפני ארבע שנים הם נזרקו מהטורניר אחרי הפסד לפיג'י במשחק הסיום של שלב הבתים והפעם הם למדו את הלקח והביסו את נבחרת האיים 0:66, שוב במשחק הסיום. ההפסד היחיד של ווילס בשלב הבתים היה 17:16 לדרום אפריקה. סקוט וויליאמס השיג ארבעה טריים וג'ורג' נורת' שלושה ויחד הם מתחזקים את ההתקפה שהשיגה את מספר הנקודות השני בכל שלב הבתים.

שתי הנבחרות נפגשו לא פחות מ-115 פעמים בעבר, כשאירלנד ניצחה 46 פעמים, ווילס 63 ושישה משחקים הסתיימו בשוויון. במפגש האחרון, בטורניר ששת האומות לפני חצי שנה, ידם של הוולשים הייתה על העליונה עם 13:19.

רונאן אוגארה שחקן נבחרת אירלנד בראגבי. רויטרס
רונאן או'גרה מספק את הנקודות אצל האירים/רויטרס

אנגליה - צרפת (שבת, 9:30, שידור דחוי ב-21:45 בספורט 1)

משחק מסקרן יתקיים באצטדיון המרכזי של האליפות, אדן פארק באוקלנד, שם תשחק אלופת טורניר ששת האומות האחרון והנבחרת שהגיע לשני גמרי אליפות העולם האחרונים, אנגליה מול צרפת, שסיימה שנייה בששת האומות. המפגש ביניהן באותו טורניר, נגמר ב-9:17 לנבחרת הורד האדום, אבל הצרפתים לא יוותרו בקלות גם הפעם.

אנגליה לא הרשימה במיוחד בשלב הבתים וגירדה ניצחונות מלאי מזל מול ארגנטינה וסקוטלנד. כריס אשטון, הכוכב הגדול, מחזיק את האנגלים ומוביל את האליפות כולה עם שישה טריים. אחת הבעיות של האנגלים עד עכשיו היא ג'וני ווילקינסון. הבועט האגדי מאוד לא מדויק ומחטיא יותר מדי פנדלים.

המצב בצרפת עוד יותר גרוע. הטריקולור הפסידו פעמיים בשלב הבתים, פעם אחת ללא מאבק מול ניו זילנד ופעם אחת התבזו מול טונגה. למזלם, אותה טונגה הפסידה לקנדה וכך מצאו את עצמם וינסנט קלרק וחבריו ברבע הגמר. לפני ארבע שנים, שתי הנבחרות נפגשו בחצי הגמר, הצרפתים כבר הובילו 5:9, אבל האנגלים ביצעו מהפך, ניצחו 9:14 בסיום ושברו את ליבם של מיליוני הצרפתים שאירחו את הטורניר. גם ב-2003 אנגליה עברה את צרפת בחצי הגמר, בדרך לזכייה היסטורית בגביע.

כריס אשטון שחקן נבחרת אנגליה בראגבי. dita alangkara, AP
אי אפשר לעצור אותו. כריס אשטון/AP, dita alangkara

דרום אפריקה - אוסטרליה (ראשון, 7:00, ספורט 1)

ללא צל של ספק, זה המשחק הכי מעניין של רבע הגמר. אוסטרליה לא הייתה אמורה להיות כאן, אבל ההפסד לאירלנד שיבש את התוכניות של הוואלאביס, שייאלצו להיאבק מול אלופת העולם על מקום בחצי הגמר. לשם כך, הם בונים על יכולת טובה מצידו של אדם אשלי קופר, שכבש חמישה טריים עד כה.

הספרינגבוקס לא הבריקו גם הם בשלב הבתים, ניצחו בקושי את ווילס וסמואה וההתקפה שלהם, שזוכה לביקורות על איטיותה, לא נראית טוב. למזלם של הדרום אפריקאים מורנה סטיין נמצא צעד אחד לפני כולם באליפות הזו והשיג 53 נקודות מתוך ה-166 של נבחרתו. דרום אפריקה שנייה בדירוג העולמי, אוסטרליה מקום אחד מתחתיה. בשלושת האומות האוסטרלים ניצחו פעמיים, בגביעי העולם המאזן עומד על 1:1.

אדם אשלי-קופר שחקן נבחרת אוסטרליה בראגבי במשחק נגד ארצות הברית. רויטרס
אשלי קופר והוואלאביס ינסו להפתיע/רויטרס

ניו זילנד - ארגנטינה (ראשון, 9:30, ספורט 1)

לאול בלאקס פשוט אסור ליפול במשחק הזה. ניו זילנד היא הנבחרת הטובה בעולם, המארחת, הנבחרת הטובה בטורניר והיא גם ניצחה את הפומאס מארגנטינה ב-12 מתוך 13 המפגשים ביניהן. הבעיה של ניו זילנד היא הלוזריות הטבועה בנבחרת, שזכתה פעם אחת בלבד באליפות העולם והפסידה כל משחק חשוב וצמוד בטורניר ב-20 השנים האחרונות. הפעם, כאמור, אין תירוצים.

לניו זילנד הייתה ההתקפה הטובה ביותר בשלב הבתים, עם 240 נקודות ו-36 טריים. מתוך 11 השחקנים שמובילים את כובשי הטריים, נמצאים לא פחות מחמישה ניו זילנדים, ביניהם ישראל דאג הנהדר עם חמישייה משלו. לצערם של האול בלאקס, מלך הנקודות בכל הזמנים דן קרטר, נפצע וסיים את האליפות. ארגנטינה עלתה בזכות הניצחון על סקוטלנד. ההתקפה הארגנטינאית לא ממש מתפקדת, אבל ההגנה הקשוחה עושה את העבודה והרשתה רק שלושה טריים עד כה. פליפה קונטמפוי הקפטן, מוביל את הנבחרת, שתקווה להדהים את עולם הראגבי.

זאק גילדפורד שחקן ניו זילנד בראגבי. Christophe Ena, AP
ניו זילנד היא הפייבוריטית הגדולה. זאק גילדפורד/AP, Christophe Ena

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully