וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויס: נבחרת ישראל מחוץ לבית העליון

ויינטרוב לא הסתדר עם ההגשות של פוספיסיל, שניצח 0:3 ושלח את קנדה לבית העליון. קודם לכן, סלע גבר 0:3 על פולנסקי

החלום של נבחרת הדייויס של ישראל לשוב לבית העליון בגביע הדייויס תם הערב (ראשון) באיצטדיון קנדה ברמת השרון. הנבחרת נכנעה לקנדה 3:2 ותשחק בשנה הבאה בבית האירופי/אפריקאי במטרה לשוב ולנסות להגיע פעם נוספת לפלייאוף העלייה לבית העליון. אל המשחק החמישי החמישי והמכריע התייצב אמיר ויינטרוב שפגש את ואשק פוספיסיל בידיעה שהמנצח ישלח את נבחרתו אל הבית העליון, אבל לא הסתדר עם ההגשות של הקנדי והפסיד 6:2, 7:6, 6:4.

הקנדי הענק (1.93) שיחק גם במשחק היחידים ביום שישי, בו גבר אחרי כחמש שעות על דודי סלע ובגם במשחק הזוגות אמש, בו גבר יחד עם דניאל נסטור על אנדי רם ויוני ארליך. הישראלי, שהדהים את מילוש ראוניץ' ביום שישי, קיווה לנצל את עייפותו של פוספיסיל ואת התמיכה של הקהל, שהגיע בהמוניו אל המשחק המכריע, אך לא הצליח לעמוד אל מול הסרבים האימתניים של יריבו.

פוספיסיל שלט במשחק כבר מהנקודה הראשונה, כשהוא לא מפסיק להנחית אייסים על ויינטרוב ולייצר נקודות קלות. את המערכה הראשונה הוא ניצח בקלילות 2:6 וזה מה שנתן לו את הביטחון להמשך המשחק. במערכה השנייה הישראלי כבר זכה בנקודת מערכה, אך פוספיסיל הציל אותה וניצח בשובר שוויון ובמערכה האחרונה, שבירה שלו במצב 4:4 הספיקה לו כדי להשיג ניצחון.

פוספיסיל סגר את המשחק עם 22 אייסים ואת ההתמודדות כולה עם שלושה ניצחונות בשלושה ימים, בהחלט הישג מדהים לשחקן הצעיר, שרק בימים אלו פורץ לתודעה העולמית. ויינטרוב נותר חסר אנרגיות אחרי ההצגה שלו בניצחון על ראוניץ' וסיפק משחק חלש. ישראל הולכת הביתה, קנדה לבית העליון.

נבחרת הדייויס של קנדה חוגגת עלייה לבית העליון. ברני ארדוב
חגגו בסופו של דבר, ובצדק. נבחרת קנדה/ברני ארדוב

מהלך המשחק

מערכה 1

פוספיסיל בא חד וסיים את המשחקון הראשון בזריזות מרשימה. מיד אחר כך הוא גם שבר את ויינטרוב ועלה ל-0:2. ויינטרוב עלה על הלוח עם משחקון הגשה טוב וצימק ל-3:1. במשחקון השישי כבר החזיק הקנדי בשתי נקודות שבירה, אבל קאמבק גדול של ויינטרוב השאיר אותו בתמונה. פוספיסיל המשיך להראות מי השחקן העדיף מבין השניים ושבירה נוספת שלו זיכתה אותו במערכה הראשונה, 2:6.

מערכה 2

ויינטרוב המשיך לא להסתדר עם משחקוני ההגשה של הקנדי, שמצידו העמיס אייסים בלי סוף ועלה ל-1:2. ויינטרוב נכנס למשחק במשחקון החמישי ושבר בפעם הראשונה כדי לעלות ליתרון 2:3. המומנטום של הישראלי נמשך ומשחקון קשה הלך לטובתו, 2:4. ויינטרוב התקשה, סבל מטעויות שיפוט ואיבד נקודת מערכה. בסופו של דבר פוספיסיל שבר והשווה ל-5:5. שני השחקנים שמרו על ההגשות והמערכה הלכה לשובר שוויון. פוספיסיל השיג מיני ברייק מהיר, אבל ויינטרוב מיד הגיב. הקנדי שוב התעורר ואייס מספר 14 שלו במשחק הוביל אותו לניצחון בשובר השוויון ובמערכה כולה, 6:7. המצב של ישראל לא נראה מבטיח.

מערכה 3

ויינטרוב, שזכה לתמיכה גדולה מהקהל, עדיין לא ויתר על המשחק ושני משחקוני הגשה טובים שלו, העלו אותו ל-1:2. פוספיסיל כבר השיג שתי נקודות שבירה, אבל ויינטרוב ניצל ועלה ל-2:3. במצב של שוויון 3:3, שוב שתי נקודות שבירה לקנדי ושוב, ויינטרוב מצליח להישאר בחיים ולקחת את המשחקון. במשחקון התשיעי הגיע השבירה של פוספיסיל, על האפס וקנדה התקרבה מאוד לניצחון.

דודי סלע - פיטר פולנסקי 3:6, 3:6, 3:6

במשחק המוקדם נפגשו המחבט הבכיר של ישראל דודי סלע והמדורג 573 בעולם פיטר פולנסקי, שהחליף בנבחרת קנדה את מילוש ראוניץ' הפצוע. הפסד היה שולח את קנדה לבית העליון ואת ישראל הביתה, אבל סלע לא התקשה להביס את הקנדי חסר הנסיון בשלוש מערכות זהות, 3:6, 3:6, 3:6.

מערכה 1

סלע פתח לא מרוכז ונראה שפולנסקי לא הגיע כדי לשמש תפאורה בלבד. כל אחד מהשחקנים שמר על הגשותיו במשחקון ההגשה הראשון. במשחקון הרביעי, סלע התקשה מעט והמשיך לעשות טעויות בלתי מחויבות, אך עדיין הצליח לשמור על ההגשות והשווה ל-2:2. במשחקון השביעי סלע סופסוף הראה משהו מפערי היכולת בין השניים, שבר ועלה ל-3:4. סלע המשיך להתקשות עם ההגשות שלו ונקלע למשחקון ארוך ביותר, בו הציל שלוש נקודות שבירה עד שהצליח לעלות ל-3:5. הישראלי סגר את המערכה הראשונה עם הקפצה נהדרת ועוד שבירה, 3:6.

מערכה 2

סלע עלה מלא ביטחון אחרי הסיום הטוב של המערכה הקודמת וזכה במשחקון קליל. הישראלי המשיך להראות טוב ושבר שוב, בפעם השלישית מתוך ארבעת משחקוני ההגשה האחרונים של פולנסקי, 1:3 לישראל. הקנדי האלמוני, שמציג טניס לא רע בכלל אם כי מעט מהוסס עד כה, סירב להתייאש וכמעט שבר בחזרה, אבל סלע הצליח לעלות ל-2:5 והתקרב לניצחון במערכה השנייה. משחקון אחרון קשה, לא הפריע לסלע להשיג את הניצחון גם במערכה השנייה, שוב 3:6.

מערכה 3

עוד מערכה החלה והכיוון לא השתנה, כשסלע שובר כבר במשחקון השלישי, עולה ל-1:2 וממשיך לשייט לניצחון. סלע נרדם מעט ונחלש, ובמשחקון השישי פולנסקי סופסוף השיג שבירה ראשונה היום והשווה ל-3:3. השבירה הזו העירה את הישראלי, שמיד החזיר אחת משלו ושב להוביל בביטחון, 3:4. משם והלאה סלע הצליח לגמור את הסיפור בקלות, 3:6 במערכה השלישית ושוויון 2:2 בהתמודדות כולה.

בואו לדבר איתנו על המשחק בפייסבוק

טניס בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully