וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורובאסקט: צרפת וספרד ייפגשו בגמר

פארקר ובאטום הובילו את הצרפתים ל-71:79 על רוסיה של בלאט. 35 נק' של נבארו הוליכו את ספרד ל-80:92 על מקדוניה

גמר יורובאסקט 2011 בליטא נקבע הערב (שישי) ויפגיש את נבחרות צרפת וספרד. הנבחרת של טוני פארקר גברה על נבחרת רוסיה של דיוויד בלאט 71:79, בזכות הצגה גדולה של פארקר וניקולא באטום. הצרפתים חוזרים למשחק גמר לראשונה מאז שנת 1949. ספרד ניצחה 80:92 את מקדוניה בזכות הצגה גדולה של חואן קרלוס נבארו שקלע 35 נקודות, ורשמה גמר שלישי ברציפות באליפות אירופה. הגמר עצמו ייערך ביום ראשון בערב, ושתי הנבחרות הבטיחו, בלי קשר לזהות המנצחת, את מקומן בלונדון 2012. לפני הגמר ייערך המשחק על מדליית הארד בין רוסיה למקדוניה.

במשחק שפתח את היום הביסה יוון את סרביה 77:87 והצטרפה לליטא בטורניר הקדם אולימפי שייערך בלונדון בשנה הבאה. היוונים היממו את סגנית אלופת אירופה לשעבר עם רבע ראשון מפלצתי של 8:34 (!), ומשם מיותר לציין כי סרביה כבר לא הצליחה לחזור. יואניס בורוסיס היה גדול אצל יוון עם 27 נקודות ו-5 ריבאונדים, ניקוס זיסיס נצץ אף הוא עם 18 ו-5 אסיסטים ואנטוניס פוציס תרם 16. סרביה, שקיוותה ללכת הרבה יותר רחוק בטורניר, בוודאי לא תתנחם ב-6 נקודות בלבד של טאודוסיץ', שמסר 7 אסיסטים ואיבד 6 כדורים. מרקו קסליי עמד בראש רשימת הקלעים עם 22 נקודות, מילאן מצ'באן הוסיף 14.

ספרד - מקדוניה 80:92

זה לא היה קל, ממש לא היה קל לספרד. כשם שמקדוניה היא בלי ספק ההפתעה הגדולה ביותר של יורובאסקט 2011, ואף אחד לא ציפה לראות אותה מגיעה עד חצי הגמר, כך גם אף אחד לא האמין כי היא תצליח להערים קשיים על הספרדים האימתניים. אלא שזה בדיוק מה שקרה. נבחרת החלומות של סרג'יו סקאריולו שמחצה את ספרד, סרביה, סלובניה וליטא ב-21 הפרש או יותר, מצאה עצמה נאבקת בשיניים מול המקדונים החביבים, כמעט עד הרגע האחרון. בסופו של דבר הכישרון העצום של ספרד עשה את שלו, והפייבוריטית הגדולה לשמור על התואר העפילה לגמר. מקדוניה סוגרת טורניר היסטורי ובלתי נשכח, ולמרות שהפסידה היא בהחלט מסיימת את הטורניר הזה כמנצחת גדולה.

סרג' איבקה ומארק גאסול היו הבולטים עבור ספרד בפתיחה, ושלשה של סרחיו יול בשניה האחרונה של הרבע הראשון קבעה 18:26 לאלופה המכהנת. בו מקאלב נשמר מצוין על ידי ההגנה הספרדית, ודווקא כאשר ירד אל הספסל ברבע השני הצליחו המקדונים להשלים מהפך ולעלות ל-31:32, בעיקר בזכות פרו אנטיץ' ולמרות התחממות של חואן קרלוס נבארו. סיום המחצית היה שייך לפאו גאסול, שהחל לשלוט ברחבות, אלא ששתי נקודות של ולאדו אילייבסקי 3 שניות לבאזר הורידו את הסינדרלה לחדרי ההלבשה ביתרון 44:45, תוך שהיא קולעת לא פחות מ-70 אחוז ל-2 נקודות ב-20 הדקות הראשונות.

לרבע השלישי הופיע איש אחד בלבד: חואן קרלוס נבארו האדיר, שהוכיח כי גם בגילו המבוגר אין סקורר טוב ממנו ביבשת. לה בומבה הפציץ לא פחות מ-17 נקודות ברבע השלישי לבדו, כולל כמה שלשות רצופות בלתי ניתנות לעצירה, ועם העליה לרבע המכריע סוף סוף הצליחה ספרד לברוח והוליכה 62:71. הסינדרלה ניסתה לצמק ולחזור, אך ריקי רוביו לפתע החל להראות יד רכה מבחוץ, ושתי נקודות של פאו גאסול קבעו 70:80 לספרדים, ומשם מקדוניה המופלאה כבר לא הצליחה לחזור.

נבארו סיים ערב בלתי אפשרי של 35 נקודות (13 מ-23 מהשדה, 5 מ-9 ל-3), 3 ריבאונדים ו-4 אסיסטים. פאו גאסול הוסיף 22 נקודות ו-17 ריבאונדים (9 בהתקפה), כאשר האח השני למשפחת גאסול תרם 11, 10 ו-5 אסיסטים. הופעה טובה רשם גם רוביו, עם 5 נקודות, 7 ריבאונדים ו-4 אסיסטים. מנגד, המפסידה קיבלה עוד ערב גדול מבו מקאלב הפנטסטי, שסיים הפעם עם 25 נקודות ו-5 אסיסטים, כשגם לפרו אנטיץ' היה משחק טוב עם 17 ו-9 ריבאונדים.

רוסיה - צרפת 79:71

רוסיה של בלאט כל כך רצתה להיות בגמר אליפות אירופה ולפגוש את נבחרת ספרד, אך טורניר מושלם ללא הפסדים נתקל בנבחרת צרפתית נחושה וקשוחה שהייתה עדיפה לאורך כל המשחק וניצחה בצדק. צרפת נעזרה ביום גדול של באטום, בעיקר במחצית השנייה, וכמובן בפארקר, הכוכב הבלתי מעורער של הטריקולור. בצד הרוסי יכולים בהחלט להיות מאוכזבים, לאחר שלא הצליחו להכתיב את הקצב, וינסו להתנחם בהשגת מדליית הארד במשחק ביום ראשון מול מקדוניה.

שתי הקבוצות פתחו את המשחק חזק בהגנה, כשצרפת הולכת לפארקר שהשתלט על המשחק מהפתיחה ואף סיים את הרבע הראשון במהלך מרהיב שהוביל את צרפת ל-16:17. צרפת ניסתה לברוח בתחילת הרבע השני, דווקא בלי פארקר, אבל מוניה וקירילנקו שמרו את הרוסים חזק במשחק והעלו אותם ליתרון 28:29. שלשות של דה קולו, באטום ופארקר נתנו לצרפת יתרון שמונה לקראת המחציתף אבל שלשה של ויטלי פרידזון צימקה את היתרון הצרפתי בהפסקה ל-39:34.

רוסיה פתחה את הרבע השלישי טוב מאוד ואף הצליחה להשוות את המשחק, אך דווקא אז ספג קירילנקו עבירה שלישית, ושתי שלשות של באטום העלו את צרפת ליתרון שש. בלאט לקח פסק זמן, אבל טראורה עם ארבע נקודות רצופות הוריד את צרפת ל-47:55 בסוף הרבע השלישי. טראורה המשיך ביכולת הטובה והעלה את צרפת ליתרון 12, אבל סל ועבירה של קירילנקו ושלשה של מוניה הורידו ל-61:55 בלבד. צרפת הלכה לבאטום שלהט והעלה אותם בחזרה ל-10, שלוש דקות לסיום. רוסיה ניסתה לחזור עם מטווח שלשות, אך ללא הצלחה, וצרפת עמדה בלחץ ורשמה ניצחון 71:79.

טוני פארקר הוביל את נבחרת צרפת עם 22 נקודות, אך רק עם 9 מ-20 מהשדה, כשניקולא באטום בולט לצידו עם משחק גדול שכלל 19 נקודות, 7 ריבאונדים ו-4 אסיסטים. צרפת קלעה 7 מ-12 מחוץ לקשת השלוש, אך למרות זאת איבדה 19 כדורים, מספר שלא יכול לחזור על עצמו מול ספרד. ברוסיה היה זה אנדריי קירילנקו שהצטיין עם 21 נקודות, אך חוץ ממנו רק טימופיי מוזגוב קלע בספרות כפולות עם 12 נקודות.

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully