וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק התגעגענו יותר: הליגה האיטלקית חוזרת

7.9.2011 / 14:36

השביתה שדחתה את המחזור הראשון רק הגדילה את הרעב לחזרת הליגה האיטלקית, שנכנסת לעונת מבחן: הקו החדש של מילאן, הצרות הישנות של אינטר, הקושי של אנריקה ליישם ברומא את מודל ברצלונה, הסיכויים של נאפולי והזעזוע של זהבי. מי בא, מי הלך, מי צדק, מי טעה. הכל כאן

בשעה טובה ומוצלחת, גם הליגה האיטלקית תפתח בסוף השבוע את עונת 2011/12 - עונה בה הכדורגל בארץ המגף נאלץ להתמודד עם ההשלכות של הנסיגה ברמת הקבוצות. לראשונה מאז שונה מבנה ליגת האלופות, לאיטליה לא יהיו ארבע נציגות במפעל המרכזי של היבשת אלא שלוש בלבד (שתיים מעפילות אוטומטית לשלב הבתים בתום העונה הנוכחית, ועוד אחת תשחק במוקדמות) אחרי שאיבדה כרטיס אחד לטובת גרמניה. השינוי המשמעותי הזה יגרום להפסד כלכלי, אבל אולי דווקא מכאן ובסיום עוד קיץ בו כוכבי ליגה בכירים נטשו (סמואל אטו, אלכסיס סאנצ'ס, חאבייר פסטורה) תבוא הצמיחה וההתחדשות.

שחקני מילאן חוגגים זכייה באליפות. רויטרס
מועמדים בכירים לאליפות נוספת. שחקני מילאן/רויטרס

12 קבוצות החליפו מאמנים הקיץ - פאלרמו הספיקה לעשות זאת פעמיים עוד לפני פתיחת העונה - אבל זה לא אומר שלא נראה את הכסאות המוזיקליים הקבועים עוד לפני ינואר. מי שממשיכה עם אותו מאמן היא מילאן, שהצליחה לשמור על שחקני המפתח מעונת האליפות ומועמדת ללכת עד הסוף גם הפעם. אינטר תנסה להשיב אליה את ההגמוניה במילאנו, וגם יובנטוס ורומא ששינו את פניהן מכוונות גבוה. נאפולי תצטרך ללמוד לשלב בין הליגה לליגת האלופות על מנת לבלות עוד עונה בצמרת, וגם לאציו, פיורנטינה, אודינזה וגנואה חולמות לפחות על מקום בליגה האירופית. פאלרמו אף היא במפנטזות, הפעם עם שחקן ישראלי ראשון מאז ימי טל בנין בברשיה - ערן זהבי.

השביתה שהובילה לדחיית המחזור הראשון עשתה בסופו של דבר רק טוב. השחקנים והקבוצות מרוצים מההסכם החדש, ואנחנו קיבלנו את המחזור השני, המעניין יותר, כספתח עונתי נהדר.

משחקי סוף השבוע:

מילאן - לאציו (שישי, 21:45, ספורט1 וספורט1 HD)
צ'זנה - נאפולי (שבת, 21:45)
יובנטוס - פארמה (ראשון, 13:30, ספורט1 וספורט1 HD)
קטאניה - סיינה (ראשון, 16:00)
קייבו - נובארה (ראשון, 16:00)
פיורנטינה - בולוניה (ראשון, 16:00)
גנואה - אטאלנטה (ראשון, 16:00)
לצ'ה - אודינזה (ראשון, 16:00)
רומא - קליארי (ראשון, 16:00, ספורט1)
פאלרמו - אינטר (ראשון, 21:45, ספורט 5)

מילאן

אלברטו אקווילאני שחקן נבחרת איטליה. fabrizio giovannozzi, AP
כל הרעש על "מיסטר איקס" הסתיים עם אלברטו אקווילאני/AP, fabrizio giovannozzi

אחרי שבע שנים ללא סקודטו וחמש אליפויות רצופות שנחגגו אצל היריבה מעבר לכביש, הרוסונרי חזרו לשלוט בכדורגל האיטלקי בעונה שעברה. מינויו של מסימיליאנו אלגרי למאמן התברר כמוצלח, הקבוצה הפכה לממושמעת ובזכות הגנה יציבה התאפשר לזלאטן איברהימוביץ', רוביניו, אלשנדרה פאטו וקווין פרינס בואטנג להפעיל את הקסמים בחלק הקדמי ולסחוף את מילאן לאליפות. אחרי שהחזיקה במאזן ההגנתי הטוב בליגה בעונה הקודמת, צירפה האלופה כבר בתחילת חלון ההעברות את טאייה טאיוו ופיליפ מקסס שיוסיפו עומק לחלק האחורי, אותו מוביל טיאגו סילבה הנהדר.

העומק מאפיין גם את שאר חלקי הקבוצה. אל ההתקפה חוזר פיפו אינזאגי הבלתי נגמר (אף על פי שלא נרשם לשלב הבתים של ליגת האלופות), גם אנטוניו קסאנו עדיין כאן ובל נשכח את ילד הפלא סטפן אל שעראווי. אלה מתווספים לחבורה שהובילה את הקבוצה בעונה שעברה, שחיכתה במשך כל הקיץ ל"מיסטר איקס". הדיבורים על רכש ענק בקישור - קאקה, מארק האמשיק וגאנסו הוזכרו בין היתר כמועמדים - הסתיימו עם צירופם של אלברטו אקווילאני ואנטוניו נוצ'רינו. עומק היא מילת המפתח. זה צריך להספיק לאליפות שנייה ברציפות, אבל החלומות של סילביו ברלוסקוני על ליגת האלופות יצטרכו להמתין.

מילאן פתחה את העונה עם זכייה בסופרקאפ

כך זה נראה בעונה שעברה: אלבום האליפות של מילאן

אינטר

שחקני אינטר, ווסלי סניידר, סמואל אטו חוגגים. Bas Czerwinski, AP
אחד הלך, השני נשאר. סמואל אטו לצד ווסלי סניידר/AP, Bas Czerwinski

אפקט 'פוסט מוריניו' - זה מה שחוותה אינטר בעונה שעברה. רפא בניטז התגלה מהר מאוד כמחליף כושל, לאונרדו שבא במקומו הודח בצורה משפילה מליגת האלופות והסתפק בגביע, ועכשיו הגיע תורו של ג'אן פיירו גאספריני. מאמן גנואה לשעבר אמור לשקם את הקבוצה ויצטרך בעיקר להחזיר את חדוות המשחק לווסלי סניידר, שרצה לעבור למנצ'סטר יונייטד ובסופו של דבר ממשיך לעונה נוספת בעקבות המלצתו של מוריניו. לעומתו, סמואל אטו נענה להצעה כספית גרנדיוזית מאנז'י מחצ'קאלה הרוסית והפך לשחקן עם השכר הגבוה בעולם.

אוהדי אינטר הנמיכו ציפיות נוכח הדיבורים על עונה פיננסית, ויודעים שלא מעט יהיה תלוי בגווארדיה הוותיקה (ז'וליו סזאר, לוסיו, מייקון, אסטבן קמביאסו ודיאן סטנקוביץ') וביכולת של השחקנים להסתגל לשיטת שלושת הבלמים של גאספריני. במקומו של אטו וגוראן פאנדב שעזבו, הגיעו דייגו פורלאן ומאורו סראטה, שיחברו לג'אמפאולו פאציני ודייגו מיליטו. ריקי אלברס הארגנטינאי וג'ונתן הברזילאי יקוו לעשות את הפריצה בעונת הבכורה שלהם באירופה לצד יתר הצעירים של אינטר. יותר מכל, נראה כי בעונה הזו מאסימו מוראטי יידרש לגלות סבלנות.

הכירו את ג'אן פיירו גאספריני

דייגו פורלאן לא יעזור לאינטר בליגת האלופות

בהמלצת מוריניו: ווסלי סניידר נשאר באינטר

יובנטוס

חלוץ יובנטוס אלסנדרו דל פיירו. רויטרס
העיקר שנמשיך ליהנות ממנו. אלסנדרו דל פיירו/רויטרס

כמו בקיץ הקודם, גם הפעם הגברת הזקנה עברה מהפך רציני. השינוי החל עם כניסתו של הסמל אנטוניו קונטה, קפטן הקבוצה לשעבר, לתפקיד המאמן במקום לואיג'י דל נרי הכושל, שסיים עונה מאכזבת במקום השביעי וללא כרטיס לאירופה. יובנטוס, הקבוצה המעוטרת באיטליה עם 27 אליפויות, לא ראתה תואר מאז 2002/3 (האליופיות ב-2005 ו-2006 נגזלו ממנה בעקבות פרשת הקאלצ'ופולי) ומאז מגששת את דרכה בניסיון לשוב למקומה הראוי בצמרת הכדורגל האיטלקי.

ושוב, כמו בקיץ שעבר, גם הפעם יש ציפיות למכביר וגם אצטדיון חדיש ומחודש. מומו סיסוקו, פליפה מלו ויתר שחקני הרכש המיותרים נזרקו לכל עבר, ובמקומם הובאו תחליפים מבטיחים, אם כי לא השמות הגדולים עליהם חלמו אוהדי הביאנקונרי. יובנטוס השלימה קודם כל את רכישת כרטיסיהם של מרקו מוטה, פרדריק סורנסן, סימונה פפה, אלסנדרו מאטרי ופאביו קוואליארלה שכבר שיחקו בשורותיה, והתחזקה עם צירופם של סטפן ליכשטיינר, ארתורו וידאל (איש המפתח של הקבוצה), אלג'רו אליה, מירקו ווצ'יניץ' ואחרים. גם אנדראה פירלו הגיע ממילאן בהעברה חופשית מסקרנת, ולא ברור עדיין כיצד ישתלב במערך של קונטה. מה שבטוח, נזכה ליהנות עונה נוספת מהשערים הנהדרים של אלסנדרו דל פיירו.

מירקו ווצ'יניץ' פותח דף חדש ביובנטוס

האם אנטוניו קונטה יציל את הגברת הזקנה?

אנדראה פירלו ימצא את מקומו ביובנטוס?

רומא

שחקני רומא דניאלה דה רוסי, פרנצ'סקו טוטי עם מאמן הקבוצה לואיס אנריקה. andrew medichini, AP
כמה זמן הם יחזיקו מעמד עד הפיצוץ? פרנצ'סקו טוטי לצד מאמנו לואיס אנירקה/AP, andrew medichini

והנה הגענו לקבוצה המעניינת של הקיץ באיטליה. זה התחיל עם העברת המועדון לבעלות אמריקאית אחרי שנים בשליטת משפחת סנסי, נמשך עם מינויו המפתיע של לואיס אנריקה למאמן והסתיים עם יום עמוס אטרקציות לפני סגירת חלון ההעברות. משחקי טרום העונה וההדחה המביכה במוקדמות הליגה האירופית, הבהירו ללואיס אנריקה שהמשימה ליצור פרויקט דמוי ברצלונה תהיה קשה עד בלתי אפשרית. אז מה עשו הג'אלורוסי? התחזקו ממש לפני תום המועד בסימון קיאר, מיראלם פיאניץ', פרננדו גאגו, פאבלו אוסבלדו ופאביו בוריני.

כן, רומא מודל 2011/12 תהיה קבוצה כמעט חדשה לגמרי. עוד לפני כן הגיעו בויאן קרקיץ' כנדוניה מברצלונה, חוסה אנחל, אריק לאמלה וגם גבריאל היינצה הוותיק והטוב. מארטן סטקלנבורג אמור לתת מענה לבעיה שאפיינה את הקבוצה בין הקורות, ועדיין רומא תקום ותיפול בסופו של דבר על דניאלה דה רוסי (עבר משבר אישי ומקווה לשנת שיקום) ובעיקר פרנצ'קו טוטי. הקפטן והסמל של הקבוצה כבר הספיק להסתכסך עם המאמן החדש, במקרה שלא מבשר טובות מבחינת הספרדי. הכל חדש, אולי חדש מדי. אם השידוך בין לואיס אנריקה לטוטי יצלח את חודש ינואר, הפרויקט בעיר הבירה יוכל להתרומם. בטריגוריה דורשים קצת שקט.

פרנצ'סקו טוטי ולואיס אנריקה - הקרב החל

לואיס אנריקה חולם על מיני-ברצלונה ברומא

בויאן קרקיץ' כבר מתגעגע לברצלונה

נאפולי

גוקאן אינלר שחקנה החדש של נאפולי מחופש לאריה, לצד הנשיא אורליו דה לורנטיס. Franco Castano, AP
הצגת שחקן רכש, הגרסה הנאפוליטנית. גוקאן אינלר, מחופש לאריה, מוצג על ידי הנשיא אורליו דה לורנטיס/AP, Franco Castano

מי שמחפש התרגשות ודרמה, יכול לקבל אותה תמיד בסן פאולו. נאפולי הייתה המרענן הרשמי של הליגה האיטלקית בעונה שעברה, ניצבה בתמונת האליפות עד שלב מסוים ותוגמלה במקום השלישי ובכרטיס לליגת האלופות, 20 שנה אחרי הביקור הקודם שם. מה לא היה לנו בעונה הנהדרת של הפרטנופי? אינספור שערים דרמטיים שהובקעו עמוק בתוך תוספת הזמן, הפצצות של אדינסון קבאני, הרחקות ומריבות, ובעיקר כדורגל יצרי ומלא תשוקה כמו שאוהבים בדרום. לעולם לא להגיד נואש.

גם בתקופת ההעברות סיפקה נאפולי ריגושים, בעיקר בטקס הצגתו יוצא הדופן של גוקאן אינלר, אחד הקשרים הטובים בליגה שנרכש מאודינזה. הנשיא אורליו דה לורנטיס, מפיק סרטים ואיש צבעוני במיוחד, אף הצליח לשמור על מארק האמשיק ואסקיאל לאבצי, והשלים את רכישת כרטיסו של הסקורר קבאני. אז הטרידנטה הקדוש של נאפולי ימשיך להוביל ולהלהיב, כשאליהם הצטרפו מלבד אינלר גם הבלם מיגל בריטוס, הקשר בלרים דז'מאילי והמקדוני פאנדב מאינטר. המלצה: אל תעצמו עין בדקות האחרונות.

את טקס הצגתו של גוקאן אינלר כבר ראיתם?

אדינסון קבאני נשאר ומכוון לעבר הסקודטו

גם ערן זהבי כאן

ערן זהבי שחקן פאלרמו. Tullio M. Puglia, GettyImages
הרשים בטרום העונה. ערן זהבי/GettyImages, Tullio M. Puglia

לא מעט קבוצות באיטליה מאיימות להיות הסוס השחור של העונה. אודינזה, שתפסה את המקום הרביעי אשתקד עם כדורגל נהדר, תציג כמובן את מלך שערי הליגה אנטוניו די נטאלה, אך הפעם הוא נטול סאנצ'ס ומצוות לשחקנים צעירים רבים. המשימה של פרנצ'סקו גווידולין תהיה קשה הרבה יותר. לאציו, שהפסידה את המקום הרביעי לביאנקונרי מפריולי, תרצה להפגין יציבות ולשמור על מקומה בטופ האיטלקי, ולשם כך זקוקה לשערים של הרכש הגדול ג'יבריל סיסה, שחורר רשתות בשנתיים האחרונות ביוון. השוער פדריקו מארקטי הגיע במקום פרננדו מוסלרה וגם מירוסלב קלוזה פה, אבל לאציו תלויה יותר מכל במאסטרו הברזילאי הרנאנס.

פאלרמו, שכמו רומא הספיקה להתבזות עם הדחה מוקדמת מהליגה האירופית, תתנהל כהרגלה על פי הגחמות של הנשיא הקריזיונר מאוריציו זמפאריני. אחרי שמכר את פסטורה ופיטר את סטפנו פיולי עוד לפני שרשם משחק ליגה אחד, אל תתפלאו עם זמפאריני יכין הפתעות נוספות. אנחנו נשים עין על פאלרמו בעיקר בגלל ערן זהבי, שהרשים בטרום העונה ומתוכנן להיות שחקן הרכב בקבוצה. פיורנטינה, עם ריקרדו מונטוליבו שנשאר סטבן יובטיץ' שחזר אחרי כמעט שנה מחוץ למגרשים, מייחלת לעונה קצת יותר מוצלחת. כך גם גנואה, שבמהלך הקיץ בעיקר מכרה ומכרה, אך ביצעה גם כמה רכישות נאות. בתחתית יהיה מעניין לעקוב אחר נובארה הקטנה, שהדהימה עם שתי עליות רצופות וחזרה לסריה A אחרי 56 שנה. בדומה לכדורגל האיטלקי כולו, גם עבור נובארה זוהי שנת מבחן.

האיטלקים כבר מאוהבים בערן זהבי

מתי איטליה תזכה לאלופה דוגמת הלאס ורונה?

כדורגל איטלקי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully