וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורובאסקט: ישראל ניצחה את לטביה 88:91

אחרי ארבע שנים ושמונה הפסדים, ישראל חזרה לנצח באליפויות אירופה עם 88:91 על לטביה במשחק שנערך לפרוטוקול

אימג'בנק GettyImages

צפו בתקציר המשחק באדיבות רשות השידור
http://www.iba.org.il
עריכת וידאו: טל רזניק

אחרי שלושה הפסדים רצופים באליפות ושמונה בסך הכל באליפויות אירופה, לאחר שכבר איבדה סיכוי לעלות לשלב הבא בטורניר הנוכחי המתקיים בליטא, נבחרת הכדורסל של ישראל ניצחה היום (ראשון) את נבחרת לטביה 88:91 במשחק הרביעי והלפני אחרון שלה. מחר (15:15, ערוץ 1) יסיימו אריק שיבק והשחקנים את דרכם באליפות עם משחק נגד איטליה ואין ספק שהיום הם מעט תיקנו את הרושם מהימים הראשונים ובוודאי צברו קצת ביטחון.

שחקן נבחרת ישראל ליאור אליהו שומר על שחקן נבחרת לטביה ריהרדס קוקסיקס. Christof Koepsel, GettyImages
לפחות לסיים בטעם טוב. אליהו מול קוקסיקס/GettyImages, Christof Koepsel

כמו ישראל, גם לטביה הגיעה למשחק היום אחרי שלושה הפסדים וללא סיכויי העפלה ועל כן בפתיחת המשחק שתי הנבחרות הציגו כדורסל משוחרר, כזה שהתאפיין בכמה סלים ומהלכים יפים, אבל גם בלא מעט פיזור ואיבודים. ישראל הצליחה להוביל כבר 13:19, אבל בפתיחת הרבע השני הציגה משחק נרפה, התקשתה לייצר זריקות טובות וגם כשעשתה את זה, השחקנים החטיאו. יובל נעימי שנכנס למגרש הכניס אלמנט התקפי, אבל כשישראל סופסוף הצליחה לייצר נקודות, היא לא הצליחה למנוע אותן בצד השני ואחרי 20 דקות הורה לוח התוצאות על 45:47 לישראל.

במחצית השנייה שתי הנבחרות המשיכו לוותר על הגנה, אבל קלעו באחוזים לא טובים ולא הצליחו לברוח האחת לשנייה. ליאור אליהו המשיך להיות יצרן הנקודות העיקרי של ישראל, בעוד יאניס בלומס קולע בלי סוף בצד השני ומונע מהיריבה שלו לברוח. הנבחרת של שיבק לא הצליחה לבנות מומנטום שייארך מספיק זמן בשביל לבנות יתרון דו ספרתי, שוב הגיעה להפרש של שש נקודות (51:57) ולא יותר.

כך נכנס המשחק גם לדקות האחרונות שלו. היתרון עבר בין הנבחרות, אבל שתיהן נראו לא טוב ולא הצליחו לברוח. לפיכך הדקה האחרונה בישרה על מתח רב, כשדיוויד בלו קולע שלשה שמעלה את ישראל ל-84:89 20 שניות לסיום, אבל מחטיא אחר כך פעמיים מהקו. לשמחתנו, גם הלטבים פספסו מהקו ובסיום 88:91.

כמעט ארבע שנים אחרי הניצחון האחרון שלה באליפות אירופה (75:80 על קרואטיה ב-7.9.2007) ישראל חזרה למסלול הניצחונות. מצב הרוח יכול להשתפר, אבל אסור שהניצחון הזה ישכיח שלנבחרת יש עוד הרבה מאוד בעיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מהלך המשחק

רבע 1

ישראל פתחה היטב ועלתה ל-0:7 עם נקודות של הלפרין, אליהו ובלו, אבל הלטבים מיהרו לשוב ולהוביל בזכות ריצת 0:8. גיא פניני עם ארבע נקודות רצופות בצבע סייע לישראל לטפס ל-13:19 אחרי כמה דקות של משחק צמוד, אבל המומנטום נקטע, היריבה חזרה ואחרי 10 דקות זה 22:23 לישראל.

רבע 2

ישראל פתחה רע את הרבע השני, בורשטיין זרק איירבול, פניני השליך את הכדור שני מטרים מאחורי קו השלוש ולטביה עלתה ל-24:27, כשיאניס בלומס המצוין לא מפסיק לקלוע ועד המחצית גם מגיע ל-14 נקודות. שיבק ראה שההתקפה תקועה והכניס את יובל נעימי, וזה פתח את הפקק וסייע לישראל לחזור ליתרון ולעלות ל-30:34. מכאן התפתח משחק מהיר, בלי הרבה עצירות ובמחצית 45:47 לישראל.

רבע 3

המשחק המשוחרר של שתי הנבחרות נמשך גם ברבע השלישי. ההגנות נעלמו, אליהו וסלקובס סיפקו שואו לקהל עם דאנקים יפים, יוגב אוחיון ייצר נקודות וישראל עלתה ל-51:57 פחות מ-5 דקות לסיום הרבע. עכשיו אפשר היה לקוות שסופסוף תבוא הבריחה, אבל לטביה שוב חזרה ושלשה של בלומס 10 שניות לסיום העלתה אותה ליתרון כשבסוף הרבע השלישי זה 66:67 לנבחרת הבאלטית.

רבע 4

הדברים נראו לא טוב מבחינת ישראל בתחילת הרבע. לטביה עלתה ל-68:71, אבל השחקנים בלבן הידקו את השמירה ובעזרת משב רוח רענן שהכניס גל מקל ושלשה חשובה של דיוויד בלו, רצו ל-0:7 וטיפסו ל-71:75 6:15 דקות לסיום המשחק. בדקות הבאות ליאור אליהו לקח את הנבחרת על הגב שלו מבחינה התקפית, אבל ההגנה - והוא חלק ממנה - שבתה. הלטבים לא הפסיקו להחטיא מהעונשין וישראל הגיעה מרוכזת לדקות ההכרעה כדי לעלות ל-84:89 20 שניות לסיום בזכות שלשה של פניני, אבל ספגה שלשה מיידית בצד השני. דיוויד בלו החטיא שתי זריקות עונשין בצד השני, אבל למזלו סטרלניקס החטיא אחת בצד השני ולבסוף ישראל ניצחה.

סטטיסטיקה

קלעו לישראל: ליאור אליהו 26 נקודות ו-10 ריבאונדים, גיא פניני 12, דייויד בלו 11 ו-7 ריבאונדים, יובל נעימי 9, יותם הלפרין 9 ו-5 ריבאונדים, יוגב אוחיון 7, גל מקל 7, 4 אסיסטים ו-4 ריבאונדים, אלישי כדיר 5 ו-5 ריבאונדים, טל בורשטיין 3, יניב גרין 2. אפיק ניסים שותף אך לא קלע.

קלעו ללטביה: יאניס בלומס 27 נקודות, 6 אסיסטים ו-4 ריבאונדים, אנדרייס סלקובס 14 ו-9 ריבאונדים, ריהרדס קוקסיקס 12, יאניס שטרלניקס 8, דאיריס ברטאנס 7, דייויס ברטאנס 7, מרטינס מיירס 5, רולנדס פריימניס 4 ו-6 ריבאונדים, ארתורס ברזינס 2 ו-4 ריבאונדים, מרקס יורביצ'וס 2.

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully