וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנרבחצ'ה נזרקה מליגת האלופות

בעקבות פרשת מכירת המשחקים, אופ"א הורתה להתאחדות הטורקית להשעות את האלופה. טרבזונספור תמלא את מקומה

ההתאחדות הטורקית הודיעה היום (רביעי) כי פנרבחצ'ה לא תשחק בעונה הבאה בליגת האלופות בגלל החקירה המתנהלת בחשד למכירת משחקים. אופ"א החליטה כי סגנית האלופה טרבזונספור היא זו שתשחק בשלב הבתים במקומה.

לטענת ההתאחדות, אופ"א היא זו שהורתה על המהלך. פייר קורנו מוועדת המשמעת של אופ"א הגיע השבוע לאיסטנבול, נפגש עם ראשי ההתאחדות והכין דוח מפורט על הפרשה שזעזעה את הכדורגל הטורקי. בעקבות הדוח, שלחה אופ"א מכתב רשמי להתאחדות עם דרישה שפנרבחצ'ה תפרוש מהמפעל או לחלופין שההתאחדות היא זו שתאסור עליה את ההשתתפות. אופ"א איימה כי אם לא ייעשה כן, ההתאחדות הטורקית תספוג עונשים כבדים.

המכתב הגיע גם לראשי פנר שסירבו לפרוש מהמפעל ולפיכך החליטה ההתאחדות לאסור על האלופה את ההשתתפות מחשש לסנקציות. כזכור, פנר הייתה אמורה להיכנס אוטומטית לשלב הבתים שההגרלה אליו תתקיים בחמישי.

טרבזונספור, שהודחה על ידי בנפיקה בסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות, היא זו שנבחרה על ידי אופ"א להחליף את פנרבחצ'ה. כך נקבע בדיון החירום של הארגון . המשמעות היא שאתלטיק בילבאו, יריבתה של טרבזונספור בפלייאוף הליגה האירופית, עלתה אוטומטית לשלב הבתים ומשחק הגומלין ביניהן בוטל.

מזכיר אופ"א ג'אני אינפנטינו הגיב: "אנחנו חושבים שההתאחדות הטורקית לקחה את ההחלטה הנכונה כדי להגן על המשחק. ההחלטה עומד בקו אחד עם מדיניות אפס סובלנות שלנו כלפי מכירת משחקים. ההתאחדות הטורקית הראתה כי היא לוקחת אחריות ונלחמת בשחיתות".

כזכור, הפרשה שהתפוצצה לפני כחודשיים חשודים למעלה מ-60 אנשי כדורגל בכירים ביניהם: בעלי קבוצות, שחקנים, מאמנים ושופטים ברשימה ארוכה של מכירת משחקים בשני הליגות הבכירות. פנרבחצ'ה ובשיקטאש הן המעורבות הבכירות בפרשה ונשיא פנר, עזיז יילדרים, נשלח למאסר.

כל הפרטים על הפרשה שהסעירה את טורקיה

  • עוד באותו נושא:
  • פנרבחצ'ה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully