וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנה: נבחרת ישראל ניצחה את רוסיה 79:89

רגע לפני שהיא פוגשת את נוביצקי וגרמניה ביורובאסקט, התעוררה ישראל עם ניצחון על רוסיה של בלאט. אליהו הצטיין

ברני ארדוב

צפו בתקציר המשחק באדיבות רשות השידור
http://www.iba.org.il
עריכת וידאו: יותם בן דוד

זה עדיין לא עובד במאה אחוזים וההגנה עדיין לא מצליחה להתמודד עם שחקני פנים בצורה מושלמת, אבל נבחרת ישראל שלחה הערב (רביעי) מסר ברור לכל אוהדיה, ואולי גם ליריבותיה ביורובאסקט הקרוב, שהיא לא הולכת לוותר בקלות. נבחרתו של אריק שיבק שנראתה נורא במשחקי ההכנה שלה עד כה, התחברה דווקא מול נבחרת רוסיה של דיויד בלאט ואנדריי קירילנקו, אלופת אירופה לשעבר, ניצחה אותה 79:89, וקיבלה מנת ביטחון הגונה במשחק האחרון לפני אליפות אירופה. עם יכולת שכזו מחוץ לקשת של פניני והגארדים, וההתלהבות של כל השחקנים, אולי אפשר בכל זאת לפנטז על ניצחון או שניים בבית הקשה שצפוי לנבחרת.

גיא פניני שחקן נבחרת ישראל (שמאל) מול נבחרת רוסיה. ברני ארדוב
פשוט להט. פניני/ברני ארדוב

אז נכון, עמרי כספי לא נמצא, אבל כפי שהיא כבר הוכיחה לא פעם בשנים האחרונות, נבחרת ישראל היא בראש ובראשונה נבחרת. הרוסים עלו טוב יותר בפתיחה וניצלו עד תום את היתרון שלהם בצבע מול הגנה רכה של ישראל כדי להוביל בשבע הפרש, אך אז לקח ליאור אליהו את האחריות בהתקפה, וניצל את האתלטיות שלו כדי לשמור את חבריו בתמונה. ללא כספי, היתה חייבת הנבחרת בלבן למצוא ספק נקודות נוסף, והוא הגיע בדמותו של גיא פניני, שהחל לחמם את היד מבחוץ, ועד למחצית אגר לא פחות מארבע שלשות, בעוד הוא מטיס את ישראל ליתרון שבע משלה, ו-38:43 במחצית.

מטווח השלשות הישראלי נמשך גם ברבע השלישי, כשניסים והלפרין מצטרפים לחגיגה, אך קירילנקו האימתני פשוט היה בלתי ניתן לעצירה בהתקפה, ולא איפשר לישראל לברוח. טל בורשטיין היה שקט לאורך שלושה רבעים, אבל ברבע האחרון הוא נתן את האות לבריחה של הנבחרת כשצלף שלשה גדולה, פניני וחבריו הקשיחו את ההגנה וכפו איבודים רבים מנבחרתו של בלאט, שאיבדה את הראש ונפלה לפיגור עמוק ברבע האחרון, ועד לסיום הצליחה רק לצמק. הנבחרת של שיבק מקבלת מנת חמצן נחוצה מאוד בדיוק ברגע הנכון, ואפשר רק לקוות ליכולת דומה גם במשחק הבא, מול דירק נוביצקי וחבריו הגרמניים.

מדוע אריק שיבק לא מקבל את הקרדיט בארץ?

האם גם ג'ורדן פארמר יגיע לנבחרת ישראל?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מהלך המשחק

ישראל פתחה עם יותם הלפרין, אפיק ניסים, גיא פניני, ליאור אליהו ויניב גרין. רוסיה העלתה בחמישייה את יקטור חריאפה, סרגיי ביקוב, דימיטרי חרושטוב, טימופיי מוזגוב ואנדריי קירילנקו. הרוסים הלכו כבר מהפתיחה פנימה, אבל ליאור אליהו בצמד פעולות טובות בהתקפה, ופניני עם הגנה טובה הביאה היתרון המוקדם לישראל. מן העבר השני, קירילנקו נכנס לעניינים ויחד עם חריאפה וביקוב העלה את האורחים ליתרון 6:12. ישראל המשיכה להתקשות מאוד, ומלבד אליהו, לא ממש מצאה כלים התקפיים, בעוד האורחים כבר עלו ליתרון 10:17, אבל שתי שלשות גדולות של פניני הביאו את המארחים ליתרון 17:18, לפני ששלשה רוסית קבעה 20:20 בסיום הרבע הראשון.

ליאור אליהו המשיך להיות מאוד אפקטיבי בצבע של האורחים, אבל ההגנה הישראלית נרדמה ופרידזון צלף שלשה שהעלתה ל-22:27 את רוסיה. פניני המשיך לשאת את הנבחרת, מסר אסיסט נהדר לאליהו ומיד לאחר מכן סחט עבירה לשלושה והשווה ל-28:28. הצמד הישראלי המשיך להלהיב, ופניני שלח עוד כדור מרהיב לאליהו שבהאלי אופ ועבירה החזיר את ההובלה למארחים. רוסיה ניסתה לחזור, אבל שתי שלשות רצופות של פניני העלו את הישראלים ליתרון 7. שחקניו של בלאט הגיבו מצויין עם שני דאנקים נאים במתפרצות, ולמחצית ירדה ישראל ביתרון 38:43.

בלו פתח מצויין את הרבע השלישי עם שלשה מהפינה, אבל קירילנקו בדאנק ומיד לאחר מכן בסל ועבירה המשיך לאמלל את הגבוהים הישראלים והוריד ל-46:45. אפיק ניסים שקיבל הרבה קרדיט משיבק החזיר בשלשה גדולה, ומיד לאחר מכן מצא גם הלפרין שלשה פנויה והעלה את הנבחרת ליתרון 8, לפני שקירילנקו באסיסט מרהיב ביופיו החזיר את רוסיה לפיגור 4 בלבד. גרין בסל ועבירה המשיך את המומנטום הישראלי, ועבירה בלתי ספורטיבית על גיא פניני איפשרה לשחקניו של שיבק לעלות ליתרון 9. הרוסים שוב עשו עבירה בזמן זריקת שלוש, הפעם על הלפרין, ורק שלשה מוצלחת של חריאפה מנעה מהלבנים לברוח, והורידה אותם ביתרון 60:67 בסיום הרבע השלישי.

אליהו פתח את הרבע האחרון בדאנק יפה, ובורשטיין מצא את עצמו פנוי לחלוטין מחוץ לקשת כדי לתפור שלשה ולקבוע יתרון 12. הרוסים פשוט הרימו ידיים, וישראל המשיכה עד 60:77. דווקא אז הורידו שחקניו של שיבק הילוך, רוסיה החלה לחפור בצבע, והורידה את הפיגור ל-13 בלבד, מה ששלח את המאמן הישראלי לבקש פסק זמן. שבד עוד הצליח לתפור שלשה במתפרצת לפני הדקה האחרונה כדי להשלים ריצת 3:15 של האורחים, ולהוריד ל-84:77, אבל הלפרין עם שלשה גדולה סגר את הסיפור מהפינה, והעניק לשיבק ניצחון גדול, בדיוק בזמן.

סטטיסטיקה

קלעו לנבחרת ישראל: ליאור אליהו 27 נקודות ו-8 ריבאונדים, גיא פניני 17, יותם הלפרין 13, דייויד בלו 8, יניב גרין 7, אפיק ניסים 6, אלישי כדיר 4, טל בורשטיין 3, יוגב אוחיון 2 ו-6 אסיסטים, אורי קוקיה 2. בלטו ברוסיה: אנדריי קירילנקו 29, סרגיי ביקוב 11, ויקטור חריאפה 9 נק', 10 ריבאונדים ו-8 אסיסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully