וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאבל נדבד לבית"ר ירושלים? פרויקט ההעברות הזויות

בקיץ רדום שבו עומר דמארי נחשב לאטרקציה, הגיע הזמן לחזור לפגרות הסוערות בהן בבית"ר חלמו על נדבד, בהפועל תל אביב דיברו על לואיס פיגו ובנתניה פנטזו על בקהאם. כל ההעברות ההזויות של הכדורגל הישראלי

פאבל נדבד לבית"ר ירושלים

פאבל נדבד שחקן נבחרת צ'כיה. Petr David Josek, AP
חצי מיליון דולר? כבד על דדש. נדבד/AP, Petr David Josek

איך נולד הרעיון?

עד יורו 1996, פאבל נדבד היה שחקן אלמוני בן 23 מספרטה פראג. באותם ימים, רגע לפני חוק בוסמן, שפתח את השערים בתוך אירופה והקפיץ את סכומי ההעברה, קבוצות ישראליות עוד היו יכולות לפנטז על הבאת שחקני נבחרות מזרח אירופאיות בסכומים שפויים. כזה היה סיפורו של נדבד, אז בן 23. מאמן בית"ר ירושלים דאז, אלי כהן, נזכר: "זה היה במהלך עונת 95/96, היה לנו בבית"ר שחקן זר בשם לאסלו צה והחלטנו להחליף אותו. חיפשנו קשר דינאמי באמצע ואיכשהו בין השחקנים שהוצעו לנו היה פאבל נדבד. ברור שנדהמתי ממה שראיתי בקלטות ובביצועים והמחיר גם היה אפשרי בקנה מידה ישראלי, כחצי מיליון דולר".

מה היה קורה אילו היה השחקן מגיע?

אליפות אירופה שהתקיימה באנגליה שמה את הכדורגלן הצ'כי על המפה אחרי שהנבחרת הדהימה את היבשת עם הפסד בגמר. כל כוכבי הנבחרת ובראשם נדבד הנפלא מצאו עצמם בקבוצות אירופאיות. נדבד הגיע ללאציו וסביר שכך היה קורה גם אם היה עוזב את ספרטה פראג לישראל. בואו נמשיך לפנטז. חמש שנים לאחר היורו, בקיץ 2001, נמכר נדבד ליובנטוס ב-41 מיליון יורו. אם משה דדש היה משאיר למועדון אחוזים ממכירה עתידית, מי בכלל היה צריך את בן גור, זאבי וגאידמק?

כמה זמן החזיק הרעיון?

מעט מאוד, כפי שמסביר כהן: "באתי עם הדברים לדדש, אבל הוא הבהיר לי שהקופה ריקה והתקציב היחידי שיש לו כרגע הוא לגרד בסביבות ה-100 אלף דולר ולא סנט יותר. בסופו של דבר עם עבודה קשה עלינו על שחקן פחות טוב מנדבד אבל גם קטן, דינאמי ומאוד משמעותי בשם אישטוואן פישונט".

דייויד בקהאם למכבי נתניה

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

איך נולד הרעיון?

הימים היו ימיו הראשונים של דניאל יאמר כבעלי מכבי נתניה, אי שם באוקטובר 2006. הגרמני פתח את מסעו בקופסה בסערה וביצע מסע רכש שכלל שחקנים כמו איתי שכטר, לירן שטראובר, אבי סטרול, אורי אוזן, דדי בן דיין ועוד, כשבנוסף אליהם מונה איל ברקוביץ' לתפקיד המנהל המקצועי ואלי גוטמן הוחזר מקדנציה ראשונה בקפריסין ישר לעמדת המאמן. אבל כל אלה לא הספיקו ליאמר, ששאף להשיג הכרה עולמית וחיפש גימיק שיסדר לו את מבוקשו. לשם כך, החליט בעלי מכבי נתניה להציג פנייה לדייויד בקהאם, שבאותם הימים איבד את מקומו בהרכב ריאל מדריד של פאביו קאפלו. "יאמר התקשר לילה אחד לדובר נתניה איציק גניש ואמר לו להעביר לעיתונים שנתניה מעוניינת בבקהאם", נזכר גורם בקבוצה. "במועדון ניסו למכור את הידיעה לתקשורת האנגלית, שלא התייחסה לזה ברצינות. אחרי כמה ימים הידיעה הודלפה על ידי אנשי יאמר לעיתון 'פרנקפורטר ניו פרסר' וכל העיתונים הגדולים בישראל קיבלו הדלפה לפרסם זאת כדיווח". על פי אותו פרסום אגב, נאמר כי בנתניה אפילו העבירו לבלאנקוס פקס עם הצעה של 7.5 מיליון יורו תמורת הכוכב האנגלי.

מה היה קורה אילו היה השחקן מגיע?

בדיעבד קצת קשה להתייחס ברצינות לשאלה הזו, אבל באותם הימים צולמו ילדים שיושבים בקופסה עם תמונות וחולצות של בקהאם. כנראה שהם לפחות האמינו בזה. מה שברור הוא שהמגה סטאר האנגלי לא היה מקבל אפילו שנייה של שקט בארץ הקודש, שלא לדבר על אשתו ויקטוריה, שהטיילת בנתניה לא הייתה רחבה מספיק כדי להכיל את שקיות השופינג שלה. סביר להניח שגם הזוג בקהאם מתחרטים כיום על זה שפספסו את ההזדמנות לנגב חומוס עם צנוברים ב"בת האיכר".

כמה זמן החזיק הרעיון?

בניגוד להערכות של אנשי נתניה, השמועה נפוצה לכל עבר ותפסה כותרות בהרבה כלי תקשורת בעולם כשיאמר מצוטט בהם כאומר: "החלום שלי הוא לראות את דייויד בקהאם בנתניה והכסף לא יהווה בעיה". בכלי התקשורת בעולם וגם בארץ החלו כבר לציין את הקעקועים בעברית שמעטרים את גופו של האנגלי ואפילו ניסו להבין אם ויקטוריה לא תפחד להביא את הילדים למדינה שסובלת מטרור. כעבור כמה ימים הסיפור הפך לבדיחה מוחלטת בתקשורת הישראלית, ואפילו גוטמן עצמו שיתף איתה פעולה וקיבל את הכל בחיוך. דווקא בתקשורת הספרדית לא הרפו ואף שאלו את בקהאם האם הוא בדרך לנתניה. "אני לא יודע על שום הצעה קונקרטית מקבוצה בישראל", אמר אז האנגלי, "וזה גם לא משנה כי אני לא מתכוון לשקול כלום ברצינות חוץ מאת ההצעה לה אני מצפה מריאל מדריד". אז הספין הזה החזיק מעמד ודובר במשך כמה שבועות עד שנקבר. הימים חלפו, הזמן עבר ויאמר החליט להשביע את רעבונו לפרסום בגרמניה ובכל אירופה כשמינה את לותר מתיאוס למאמן נתניה.

לואיס פיגו להפועל תל אביב

איך נולד הרעיון?

בשנת 2006 היה הטייקון לב לבייב על סף רכישת הפועל תל אביב. הדיבורים על כניסתו לקבוצה הכניסו את הכדורגל הישראלי לסחרור, ושמות גדולים נזרקו לאוויר כמועמדים להגיע לאדומים בעקבות המיליארדר. מקורבי לבייב פנטזו על המגן הברזילאי קאפו, אבל השם החם ביותר שעלה כמועמד הוא הקשר הפוטוגלי לואיס פיגו, שעמד אז לעזוב את ריאל מדריד. אליהו ילזרוב, אחיינו של לבייב, אישר בזמנו כי פיגו מועמד להצטרף לאדומים כשאמר: "מדובר בשמות בעלי סדר גודל עולמי ופיגו זה שם שעולה. אולי לפיגו אין מקום בריאל מדריד כי הוא בסוף הקריירה, אבל הוא יכול למשוך קהל". פיגו וקאפו לא היו השמות היחידים שעלו בהקשר של הפועל תל אביב. לבייב וחברו הטוב, רומן אברמוביץ', אפילו רקמו עוד מחשבה הזויה, אם תרצו אפשר לקרוא לה "המיוחדת" - 'ידיעות אחרונות' פרסם אז כי לבייב מתכנן להחתים את אברהם גרנט כמנג'ר על ואת ז'וז'ה מוריניו, מנג'ר צ'לסי, כיועץ מאחורי הקלעים.

מה היה קורה אילו היה השחקן מגיע?

כזכור, לבייב החרדי נסוג מרכישת הפועל תל אביב לאחר שלא קיבל הבטחה כי הקבוצה לא תשחק בשבת. אבל אילו היה נכנס, אין ספק כי הכדורגל הישראלי היה משתנה מן הקצה אל הקצה. עם אנשים רבי ממון, עוצמה וקשרים כאברמוביץ', מוריניו וגרנט לצידו. לבייב היה צפוי להשקיע סכומי עתק חסרי תקדים ואפילו שמות ענק כמו פיגו היו עשויים להתפתות. השקעה שכזו הייתה ודאי גוררת תגובה מיריבו הגדול של לבייב באותם ימים, בעלי בית"ר ירושלים ארקדי גאידמק. במצב כזה, השניים היו שוברים את השוק, מעלימים את הקבוצות הקטנות וישראל הייתה הופכת לקטאר הקטנה – ליגה שמושכת אליה כוכבים מזדקנים בסכומים מופרזים.

כמה זמן החזיק הרעיון?

בערך כמו הזמן בו נתפש לבייב כבעלים הבא של האדומים, כך במשך מספר ימים טייל שמו של פיגו בחלל האוויר הלח והחם של התקשורת הישראלית עד שהוא התאדה כשהקשר הפורטוגלי עזב את ריאל מדריד. לא להפועל תל אביב, אלא לקבוצה קטנה, צנועה, ולא מוכרת בדמותה של אינטר מילאנו.

המאמן המצרי חסן שחאתה בדרך לישראל? עוד הזיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully