וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופה אמריקה 2011: ארגנטינה הביסה 0:3 את קוסטה ריקה

סרחיו אגוארו כבש צמד, ליאונל מסי הצטיין עם שני בישולים והאלביסלסטה הלחוצים השיגו ניצחון ראשון והעפילו לרבע הגמר

כמה לחץ השתחרר הלילה (בין שני לשלישי) בארגנטינה. אחרי שתי תוצאות תיקו מאכזבות ופאניקה ששררה במדינה בעקבות היכולת המאכזבת של ליאונל מסי וחבריו, נבחרת ארגנטינה הצליחה להחזיר את השקט כשהציגה יכולת משופרת והביסה 0:3 את קוסטה ריקה הצעירה בדרך לרבע גמר קופה אמריקה 2011. האלביסלסטה סיימו במקום השני בבית א' עם חמש נקודות, וברבע הגמר בסנטה פה (1:15, בלילה שבין שבת לראשון) יחכה להם מפגש עם הנבחרת שתסיים שנייה בבית ג' (צ'ילה, פרו או אורוגוואי). לעומתם, קוסטה ריקה תמתין לראות מה יקרה בבתים האחרים, כדי לדעת אם תהיה אחת משתי המדורגות במקום השלישי שתעפלנה לשלב הבא.

סרחיו אגוארו שחקן נבחרת ארגנטינה חוגג עם ליאונל מסי, אנחל די מריה. Natacha Pisarenko, AP
אוף, אפשר להסדיר נשימה. מסי, אגוארו ודי מריה חוגגים/AP, Natacha Pisarenko

החדשות הגדולות באצטדיון על שם מריו קמפס בקורדובה היו באשר לתאונת דרכים בה היה מעורב דייגו מראדונה, שככל הנראה התנגש עם מכוניתו באוטובוס, נפצע קל ופונה לבדיקות בבית החולים יחד עם חברתו. הסיפור הזה לא הוסיף לשקט במגרש והעצבים שיחקו תפקיד מרכזי במחצית הראשונה, עד שקוסטה ריקה נשברה.

מאמן הנבחרת סרחיו באטיסטה, שהשיג בשעה טובה ניצחון ראשון במשחק רשמי, ביצע ארבעה שינויים בהרכב: פרננדו גאגו ואנחל די מריה תפסו את מקומם בקישור של אבר באנגה ואסטבן קמביאסו, ובהתקפה החליפו סרחיו אגוארו וגונסאלו היגואין את קרלוס טבס ואסקיאל לאבצי המאכזבים. המהלך הזה, ששחרר את מסי לתפקיד חופשי בקישור ההתקפי, התברר כמוצלח. בצד השני, ריקרדו לה וולפה, שטען שארגנטינה לא מסוגלת לשחק כנבחרת, הציב את חוסה קוברו בקישור במקום דויד גוסמן המושעה, כשגם רנדל ברנס חזר להרכב אחרי שהורחק במשחק הראשון. קוסטה ריקה מעולם לא ניצחה את ארגנטינה, אבל סיימה איתה ב-0:0 במשחק ידידות לפני כארבעה חודשים. הפעם הסיפור היה שונה.

היגואין סיכן את השער פעמיים בפתיחת משחק תוססת מצד המארחת, בעוד מסי סובב כדור חופשי מעל לשער לקול קריאות האכזבה מצד הקהל. למרות זאת, המגמה הייתה ברורה. אגוארו והיגואין סחטו שתי הצלות מצוינות מליאונל מוריירה, ובדקה ה-26 נגיחה של ניקולאס בורדיסו פגשה את המשקוף. מסי לא קיבל את הכבוד גם מהשופט הפרואני, אבל המשיך ליזום וליצור מצבים להיגואין, שרשם עוד החמצה גדולה בדקה ה-43. בתוספת הזמן הגיע שחרור אנחת הרווחה המיוחל. גאגו בעט מהאוויר מ-20 מטרים, מוריירה הדף לא טוב עם הרגל וקון אגוארו, כובש השער הראשון של האלביסלסטה בטורניר, היה שם כדי להבקיע אל הרשת החשופה.

בדקה ה-53 הושגה רגיעה באופן סופי, כשאגוארו שוב כבש ועלה לראשות טבלת המבקיעים בטורניר, הפעם מבישול נפלא של מסי, שקיבל את כל הברכות לאחר השער. לפתע שריקות הבוז נשכחו וקריאות ה"אולה" המפורסמות ליוו את ההתקפות של ארגנטינה. מסי נתן השראה והמשיך לפטם את החלוצים במסירות עומק נהדרות, ורק השופט ריברה הפריע לחגיגה כששוב לא העניק פנדל למארחים. היגואין הפעלתן בעט כדור ששפשף את המשקוף בדקה ה-62, אבל שתי דקות לאחר מכן חברו די מריה הראה לו איך עושים זאת נכון, כשירה בשמאל לפינה הקרובה אחרי עוד מסירת אומן של מסי. ארגנטינה המשוחררת יכלה להגדיל את התוצאה עם משחק הצירופים בהתקפה, מסי חיפש שער ראשון בטורניר גדול אחרי שמונה משחקים (מאז חצי גמר הקופה ב-2007), אבל מוריירה והקורות מנעו תבוסה גדולה יותר. בסיום 0:3 חלק לארגנטינה, שסוף כל סוף הראתה שמץ מהפוטנציאל שלה.

מסי בסיום: "היינו זקוקים לקצת אהבה"

קולומביה סיימה בראש בית א'

קופה אמריקה 2011 בוואלה! ספורט

אוהדי נבחרת ארגנטינה עם דיוקנו של דייגו מראדונה. Natacha Pisarenko, AP
גם אצלו הכל בסדר. אוהדי ארגנטינה עם דיוקנו של מראדונה, שעבר תאונת דרכים קלה/AP, Natacha Pisarenko

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully