וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון הפירוס של דרק שארפ

8.7.2011 / 16:20

דרק שארפ אמנם יאריך בקרוב את החוזה במכבי תל אביב, אבל רק לאחר התערבות של פדרמן, שמנע מבלאט לדחוף אותו לפרישה. עם תפקיד עתידי לא ברור, גם הישארות של הקפטן הנצחי לא תגרום למשקעים שנוצרו אצלו להיעלם. מבט מבפנים על אתגר הקיץ הגדול של המועדון הצהוב

עד לפני זמן לא רב, מכבי תל אביב ודרק שארפ היו מילים נרדפות, אידיליה בעלת שורשים מוצקים. בפיינל פור במדריד ב-2008 הצטיין הגארד בחצי הגמר מול סיינה והשחיל את מכבי למשחק מול צסק"א אחרי שכבר הייתה בפיגור גדול. לאחר הניצחון נכנס דייויד פדרמן לחדר ההלבשה. "נחתים אותך לעוד שנתיים", אמר בחיוך. שארפ, שהיה בן 37, לא התבלבל. "נסכם שנחתום לארבע שנים", צחק.

קפטן מכבי תל אביב דרק שארפ לוחץ ידיים להנהלה. ברני ארדוב
"נחתים אותך לעוד שנתיים". פדרמן ושארפ/ברני ארדוב

מכבי תל אביב הוגרלה עם ריאל מדריד ופרטיזן
דיוויד בלאט: "קיבלנו הגרלה קשה בדרגים הנמוכים"
הכירו את היריבות של מכבי תל אביב
אודי הירש מנתח את הסגל של מכבי תל אביב

קיץ 2011. העונה נגמרה בסוף מאי, חוזהו של שארפ פג אך הקפטן עדיין לא חתום. אז נכון, הוא יחתום בקרוב ומכבי תל אביב תכריז על כך בגאווה. כל זה הפך כבר לריטואל, אולי אפילו פולקלור. אך מה שמעניין הרבה יותר מטקס החתימה הצפוי הוא הדרמה שהתחוללה מאחורי הקלעים, עם כל המרכיבים של אופרת סבון: עלבון, השפלה ודמעות. כן, למרות חופשת הקיץ, קשה להגדיר את החודש וחצי האחרונים שעברו על שארפ כמרגיעים או מהנים. למען האמת, עד לפני כשבועיים לא ידע הקפטן הנאמן מה יהיה עתידו בקבוצה.

ימים ספורים לאחר סיום הפיינל פור הגיע דיוויד בלאט לביתו של שארפ בהרצליה. "בשנה הבאה אין לנו מה להציע לך כשחקן", הבהיר המאמן והציע לקפטן מספר אופציות של משרות אימון, אחת מהן במגידו. גם אופציית האימונים האישיים הוזכרה באותה פגישה. "מובן שכמאמן או כאחראי על אימונים אישיים לא תרוויח את הכסף שאתה מקבל היום כשחקן אלא הרבה פחות", הזכיר. עוד הוא בישר לקפטן באותה שיחה עגומה, כי לא ייסע לחו"ל עם הקבוצה.

על פי גורם במועדון המעורה בפרטים, "דרק נפגע מהשיחה עד עמקי נשמתו. הוא לא הבין מה לא עשה בסדר והבהיר באותה שיחה עם בלאט שהוא בכושר משחק, מראה באימונים את המיטב, יכול לתרום ורק רוצה לשחק. דרק באמת אוהב את המועדון, הוא לא ציפה לשיחה הזו. הוא רגיש ועדין ובטח לא יעשה כלום לפגוע במישהו. אמרו לו שהוא לא ייסע לחו"ל עם הקבוצה, ואפשר להגיד אפילו שהמהלך בא כדי להשפיל אותו עד הסוף".

האם בלאט יזם את השיחה על דעת עצמו? התשובה לכך עמומה. לפי גורם בתוך המועדון, "השיחה והפגישה הזו של בלאט עם דרק הייתה מוזרה, לא ברור למה דיוויד עשה את מה שעשה", תוהה הגורם.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"השיחה והפגישה שלו עם דרק הייתה מוזרה, לא ברור למה דיוויד עשה את מה שעשה". בלאט/ברני ארדוב

כעבור ימים מספר נפגש בלאט בשנית עם שארפ – הפעם יחד עם המנהל גור שלף. שוב הופעלו על הקפטן לחצים והפצרות לעזוב את תפקידו כשחקן פעיל, ושוב חזרו אותן הצעות לשארפ – לבצע הסבה מקצועית לכיוון אימונים אישיים או עם קבוצת הבת. אך שארפ בשלו. "אני רוצה לשחק", שב ואמר. מהפגישה הזו, כך מספרים, הוא כבר יצא "עם דמעות בעיניים".

לפי הגורם, "מעולם לא ראו את דרק במצב כל כך פגוע. הוא היה כה שפוף מכל הסיפור הזה, עד שבסיומה של אותה פגישה הוא שקל ממש לעזוב את הארץ עם המשפחה. אולי אמר את זה מתוך זעם ואולי לא, אבל זה מעיד על גודל הפגיעה בו. היה כואב לראות אותו כך".

בעלים של מכבי תל אביב דיוויד פדרמן, שמעון מזרחי. ברני ארדוב
"לגבי מה שאעשה בעונה הבאה, זו שאלה שצריך להפנות לשמעון מזרחי ולפדרמן"/ברני ארדוב

מה מפריע לשארפ יותר, הכסף או הכבוד? גורם בסביבת הצוות המקצועי טוען כי דרק לא רוצה לפרוש "משום שכשחקן מרוויחים יותר", אך גורם אחר הודף את הטענות מכל וכל. "דרק לא הוציא מילה על כסף בכלל בשיחה. הוא רק רוצה לשחק", הוא אומר. חרף הפגישות העגומות, יש להדגיש ששארפ המשיך להגיד בנחרצות שהיחסים עם בלאט אינם עכורים, להיפך. "דיוויד הוא בחור טוב, הוא רוצה בטובתי", חזר ואמר הקפטן. גם בשיחות עם בני משפחתו מיאן שארפ להאשים מישהו מסוים בעיקול שאליו הגיעה הקריירה שלו. "למרות שהיה פגוע, דרק הוא האדם האחרון שיגיד משהו. נדיר שהוא יוצא נגד מישהו", מאשר גורם במועדון, אך מוסיף: "אבל את הפגיעה קשה היה לו להסתיר, הוא רק חזר ואמר שהוא רוצה לשחק".

התקשורת הריחה דם. לקראת סוף העונה, כאשר נשאל על ידי עיתונאים אם יפרוש, הטיח בהם שארפ: "מי אומר את זה כל הזמן?". גם ל"וואלה! ספורט" שארפ אמר מיד אחרי סיום האליפות: "אני רוצה להמשיך לשחק ואמרתי את זה לאורך כל העונה. לגבי מה שאעשה בעונה הבאה, זו שאלה שצריך להפנות לשמעון מזרחי ולפדרמן".

מיקי ברקוביץ' שחקן מכבי תל אביב לשעבר. ברני ארדוב
פדרמן אינו מעוניין להיות מזוהה עם ההיסטוריה העגומה של מכבי בכל הקשור להיפרדות מסמלים כמו ברקוביץ', ג'מצ'י ונדב הנפלד. ברקוביץ'/ברני ארדוב

העזרה הגיעה מלמעלה. מי שהחליט לשים קץ למחול השדים סביב שארפ הוא פדרמן. בסדרת שיחות שקיים עם שארפ הוא הבהיר לו כי ימשיך כקפטן, ויפתח את העונה כשחקן. "תיסע לחו"ל עם הקבוצה, גם ביורוליג. תמשיך לשחק במכבי תל אביב, בליגה ובאדריאטית", הבהיר לו בשיחה לפני כשבועיים.

אבן כבדה נגולה מליבו של שארפ, מה גם שבאותן שיחות, פדרמן הביע כלפיו המון אמפתיה ואמר לו שהוא מודע לחשיבותו במועדון. השניים הסכימו שיעזור בהמשך גם באימון. לשארפ ר?ווח: יש לו עוד שנה כשחקן. שנת הפרידה שלו.

מכאן, כאמור, הדרך להכרזה היא עניין קצר: השיחות עם פדרמן, שלקח על עצמו את הטיפול בנושא, סוללות את המשך דרכו של שארפ. אמנם, בחודשים האחרונים, בשיחות פנימיות של ההנהלה, סברו חלק מחבריה שעל שארפ לפרוש אולי, אך כאמור, הבוס סתם את הגולל על ההתלבטות לגבי גורלו של הקפטן הוותיק והמסור. מן הסתם, פדרמן אינו מעוניין להיות מזוהה עם ההיסטוריה העגומה של מכבי בכל הקשור להיפרדות מסמלים כמו ברקוביץ', ג'מצ'י ונדב הנפלד. מדוע להיות האיש הרע?

דרק שארפ שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"שארפ 15 שנה במכבי. שארפ יהיה במכבי גם בעונה ה-16". שארפ/ברני ארדוב

כעת, זה רק עניין של זמן עד שהמועדון יכריז רשמית על הישארותו של שארפ. עם זאת, מסתמן כי במקביל לשירותו כשחקן הוא יחל לעסוק גם באימון וישמש כעוזר מאמן-שחקן. כזכור, הוא כבר לקח קורס אימון. הקפטן אמור להרוויח כ-175 אלף דולרים לעונה – ירידה משמעותית לעומת העונה שעברה, שבה הרוויח כ-250 אלף דולרים. הויתור משמעותי נובע מרצונו להמשיך לשחק. אבל אלו הן צרות קטנות לעומת מה שעבר עליו באביב האחרון. כפי שאומרים במועדון: "שארפ 15 שנה במכבי. שארפ יהיה במכבי גם בעונה ה-16". סוף טוב, לפחות בינתיים.

דייויד בלאט מאמן מכבי תל אביב (שמאל) עם עוזרו אבי אבן. ברני ארדוב
"הוא הוזז מתפקידו ונתנו לו לעבור לתפקיד אחר בכבוד". אבי אבן עם בלאט/ברני ארדוב

מי שלא ימשיך הוא אבי אבן, ששימש בעונה שעברה כעוזר מאמן שני. עזיבתו של אבן פתחה מחדש את הדיון לגבי מי שימלא את מקומו: אף על פי שעלתה האפשרות למנות את שארפ כעוזר, בלאט אינו שש לראות את שארפ כיד ימינו. "דיוויד מרגיש ששארפ אינו מוכן עדיין לתפקיד", מעיד גורם בקבוצה . "אולי דרק יעזור בווידאו פה ושם, אולי יערוך אימונים אישיים. בכל אופן, בלאט לא סבור שיש לו את הניסיון למלא כעוזר שני במשרה מלאה כרגע", אומרים בקבוצה. המאמן רוצה לצרף את דני גוט, אולם ההנהלה אינה מתלהבת מכך, וכרגע הסיכויים שגוט ישמש כעוזרו של בלאט קלושים.

אז מדוע עזב אבן? הוא טען באותה שיחה שבה הודיע על עזיבתו כי "מרגיש שמיצה את עצמו והולך לדרך נוספת", אולם כאן הדעות חלוקות. על פי גורם בסביבת המאמן, "הוא הוזז מתפקידו ונתנו לו לעבור לתפקיד אחר בכבוד". על פי עדות נוספת, מאבקי אגו הם הסיבה. "גיא גודס הוא הדומיננטי, ברקע שמדברים על שארפ כעוזר מאמן לעתיד. ייתכן שהוא הריח את המהלך", אומר גורם בענף. "אולי הוא חשב שאין ברירה וצריך לשנות מסלול".

יעקב ג'ינו, שאבי אבן שימש כעוזרו בבני השרון ומקורב אליו, מוסיף: "אין לי ספק בכלל שלא היה שום פיצוץ. יש כאן את פרויקט מחלקת הצעירים וגלבוע והוא רצו ללכת לכיוון אחר. אי אפשר לעשות את שני התפקידים במקביל. מאוד אוהבים את אבן במערכת עד כמה שאני יודע והוא מאוד מוערך". אבן אמור לנהל את יקנעם/מגידו, כמו גם להיות אחראי על הסקאוטינג.

עד לשלב זה לא ניתן היה להשיג את תגובת כל מושאי הכתבה, והיא תובא כלשונה לכשתושג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully