וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווימבלדון 2011: נובאק דג'וקוביץ' זכה בטורניר

הסרבי הנפלא חגג את העלייה למקום הראשון בעולם עם זכייה היסטורית, אחרי ניצחון 4:6, 1:6, 6:1, 3:6 בגמר מול רפאל נדאל

המקום הראשון בעולם שייך החל מהערב (ראשון) לטניסאי הטוב בעולם. נובאק דג'וקוביץ' הגיע לרגע השיא בשנה החלומית שלו, כשגבר בארבע מערכות, 4:6, 1:6, 6:1, 3:6 על רפאל נדאל במשחק הגמר וזכה לראשונה בקריירה בטורניר ווימבלדון. הסרבי הפנטסטי הציג משחק נפלא, היה רמה מעל יריבו הספרדי ונישל אותו מתארו בעזרת ניצחון ראשון במפגשי גרנד סלאם מולו.

נדאל התגבר על פציעת ברך בטורניר ורשם קאמבק מרשים בחצי הגמר מול אנדי מארי, אבל היום לא היו לו תשובות לטניס המצוין של דג'וקוביץ'. הספרדי כשל דווקא במשחק מהקו האחורי וחווה הפסד שלישי בסך הכל בגמרים של טורנירים גדולים, למרות מיני קאמבק שהספיק רק כדי לזכות במערכה השלישית. את התואר ה-11 שלו הוא יצטרך לחפש במקום אחר. זה היה היום של נולה.

דג'וקוביץ', שניצח את נדאל בארבעת המפגשים האחרונים ביניהם, מצא את הנוסחה להתמודד עם השור ממאיורקה והשיג את ניצחונו ה-12 מולו מתוך 28 משחקים. הסרבי מיעט לטעות, ניצל את מרבית הזדמנויות השבירה שלו, עלה לרשת והשיג שם נקודות לעתים תכופות, ולמרות הורדת הילוך במערכה השלישית ידע להתעשת במערכה הרביעית ולזכות בגרנד סלאם שלישי בקריירה. סרביה כולה תחגוג איתו. מגיע לו.

אלוף טורניר ווימבלדון נובאק דג'וקוביץ' עם הגביע. GettyImages
אלוף ראוי. דג'וקוביץ'/GettyImages

מערכה ראשונה

שני הטניסאים פתחו עם נקודות מהירות ושמרו על ההגשות שלהם במשחקונים הראשונים, כשכל אחד מהם רושם גם אייס אחד בדרך ל-2:2. דג'וקוביץ' גילה אגרסיביות והפתיע את נדאל עם עליות תכופות לרשת שהחזירו לו את היתרון, אבל הספרדי שמר על ההגשות שלו למרות משחקון לא קל וחתם עם אייס נפלא שקבע 3:3. גם דג'וקוביץ' חתם את המשחקון השביעי עם אייס והמשיך להרשים מהקו האחורי, כשמנגד הציג נדאל את הפורהנד הקטלני שלו ושמר על השוויון. אף אחד מהשחקנים עדיין לא השיג נקודת שבירה. דג'וקוביץ' שוב שמר על ההגשות שלו, וידע לחזור מפיגור 30:0 כדי להשיג נקודת שבירה ראשונה שהיא גם נקודת מערכה. הסרבי לא החמיץ את הצ'אנס וסגר עניין עם 4:6 במערכה הראשונה.

מערכה שנייה

המומנטום של דג'וקוביץ' נמשך עם פתיחת המערכה השנייה, כשהוא זכה במשחקון ההגשה שלו והשיג שתי נקודות שבירה מול ההגשות של הספרדי אובד העצות. הסרבי שוב עט על המציאה ועלה ל-0:2 מהיר. האם לנדאל יהיה פתרון? לא במשחקון של דג'וקוביץ' הלוהט, שסגר עוד ניצחון על האפס עם אייס חמישי ו-0:3. נולה בזון. למרות כמה טעויות, דג'וקוביץ' שמר על הרמה הגבוהה מהקו האחורי, הפורהנד שלו עשה את הנזק וסידר לו נקודת שבירה נוספת. מאה אחוז בניצול המצבים של הסרבי, כבר אמרנו? 1:6 למדורג ראשון בעולם, שנמצא מרחק מערכה מתואר היסטורי בווימבלדון.

מערכה שלישית

דג'וקוביץ' כבר החל לחגוג, אבל הוריד הילוך וגילה בפעם המי יודע כמה שאת נדאל מוקדם להספיד. הספרדי שמר על ההגשות ובנקודת השבירה הראשונה שלו הצליח לקחת את הצ'אנס ולעלות ל-0:2. המומנטום שינה כיוון ונדאל עם משחקון הגשה מושלם קבע 0:3. השור ממאיורקה עבר לכסא הנהג לראשונה במשחק, ועם אייס חמישי עלה ל-1:4. דג'וקוביץ', עם שגיאה כפולה ראשונה במשחק ברגע קריטי, נשבר שנית במשחקון השישי והרים ידיים במערכה השלישית, שהסתיימה עם 1:6 לנדאל, שביצע רק שגיאה אחת בלתי מחויבת במערכה בה זכה ב-26 נקודות.

מערכה רביעית

דג'וקוביץ' עבד קשה בפתיחת המערכה כדי לעצור את הסחף ולזכות במשחקון ההגשה שלו. הלחץ עבר לנדאל, שביצע שגיאה לא נחוצה והסתבך עם פיגור 40:15. דג'וקוביץ' ניצל גם את נקודת השבירה הרביעית שלו (100 אחוזים) והחזיר לעצמו את השליטה עם 0:2. אלא שנדאל לא ויתר, השיג אפשרות שבירה ובעזרת הרשת והרבה מזל שבר וגם השווה ל-2:2. המשחקונים הבאים היו קלים יותר מבחינת המגישים, נדאל הציג לראווה את הבקהנד המופלא שלו והשוויון נשמר, 3:3. אחרי משחקון חלק של דג'וקוביץ', הגיע הרגע המכונן של המשחק, כשנולה עלה ל-0:40, החמיץ נקודת שבירה אחת, אבל ניצל את השנייה אחרי טעות לא אופיינית של נדאל. 3:5 לדג'וקוביץ', שרחוק משחקון מתואר היסטורי. הלחץ שיחק תפקיד בתחילת המשחקון המכריע, אבל המדורג ראשון בעולם עשה את העבודה ליד הרשת, ניצח 3:6 וצנח אל הדשא מהתרגשות. אלוף חדש וראוי מאין כמוהו.

נובאק דג'וקוביץ' זוכה טורניר ווימבלדון 2011. Julian Finney, GettyImages
קבלו אותו. דג'וקוביץ' חוגג/GettyImages, Julian Finney

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully