וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות

1.7.2011 / 19:20

בזמן שאחרים ינצלו את השביתה ב-NBA, עמרי כספי עומד בפני הזדמנות אדירה להשתפר ולהיות שחקן מפתח בקליבלנד

ההזדמנות

עד כמה ההזדמנות שעמרי כספי קיבל גדולה? נאמר זאת כך - עמדת הסמול פורוורד בקליבלנד בעידן שאחרי לברון ג'יימס הייתה, ככל הנראה, העמדה החלשה ביותר מבין 150 העמדות ב-NBA בעונה שעברה. עמרי לא יכול היה לדמיין צ'אנס יותר גדול מזה. תמיד יכול להיות שאיזה איינגה יבצע קפיצת מדרגה משמעותית, אבל נכון לעכשיו השחקנים שייאבקו עם כספי על דקות הם לא שחקנים שאמורים להיות בליגה הטובה בעולם.

שחקן סקרמנטו קינגס עמרי כספי. Jae C. Hong, AP
הטרייד מוכיח שיש מנהלים בליגה שעדיין רואים בו הבטחה רצינית. כספי/AP, Jae C. Hong

הכבוד

לאמריקאים יש נטייה משונה לא להתייחס למה שקרה אתמול כמייצג הבלעדי ליכולת של שחקן. למרות העונה השנייה הבינונית של כספי, ובעיקר הסיום העגום שלה, הטרייד מוכיח שיש מנהלים בליגה שעדיין רואים בו פוטנציאל לשחקן משמעותי ב-NBA. אמנם הטרייד הזה מעיד לא פחות על ירידת המניות של ג'יי ג'יי היקסון, אבל מהצד שמעניין אותנו זו תזכורת לכך שהישראלי הראשון ב-NBA עדיין נחשב להבטחה רצינית, בסדר גודל של שחקן שלפני שנה נחשב לאחד השמות העולים בליגה מבין שחקני הפנים.

אגב, בטרייד הזה מעורבת גם בחירת דראפט שסקרמנטו שלחה לקליבלנד, אבל היא מוגנת די חזק ובשום שלב לא תהיה בחירת טופ 10. קליבלנד לא תקבל אותה אם היא תהיה בין ה-14 הראשונות ב-2012, ה-13 הראשונות ב-2013, ה-12 הראשונות ב-2014 וה-10 הראשונות בין 2015-17. אם עד אז קליבלנד לא תקבל אותה, היא תקבל בחירת סיבוב שני. מכיוון שהקינגס לא צפויים להפוך לקבוצת פלייאוף בשנים הקרובות, הבחירה עשויה להיות רלוונטית רק עוד כמה שנים. אל תטעו - כספי הוא הסיבה המרכזית לטרייד הזה, לא הסיכוי הדי סביר לבחירה ה-12 ב-2015.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

ביירון סקוט

אחרי עונה ראשונה איומה בניו ג'רזי, בעונה השנייה שלו סקוט הוביל את הנטס לגמר. אחרי עונה ראשונה איומה בניו אורלינס, בעונה השנייה שלו סקוט הפך את ההורנטס לאחת מההפתעות הנעימות של הליגה, ושנתיים לאחר מכן לקונטנדרית. בשני המקרים זה קרה תודות להצטרפות של פוינט גארד נפלא - ג'ייסון קיד בנטס וכריס פול בהורנטס. אחרי עונה ראשונה איומה בקאבס, ביירון סקוט מקבל את קיירי אירווינג. הוא כנראה לא בליגה של קיד ופול, אבל לא בטוח שהוא רחוק משם. בכל מקרה – זה זמן מצוין להצטרף לקליבלנד, בעונה השנייה של סקוט, כשהוא מקבל לקבוצה פוינט גארד דומיננטי.

יהיה מעניין לבדוק מה התוכניות של סקוט לעונה הקרובה. לפי כל הסימנים, הקאבס אמורים להיבנות מחדש כקבוצה של אירווינג, כשסביבו בעיקר רול פליירס. בערך כמו פול בניו אורלינס. אם סקוט ייתן את הבמה לצעירים, זו יכולה להיות קבוצה שמתבססת על אנרגיות ומשחק ריצה מהסוג שכספי יאהב במיוחד. קבוצה שמונהגת ע"י האנרגיות של אנדרסון ורז'או היא בדיוק הקבוצה שתאפשר לעומרי להרגיש בבית. אבל יש לו גם שני ותיקים בסגל, אותם יהיה קשה מאוד לדחוק לשולי הרוטציה - בארון דייויס ואנטואן ג'יימיסון. כרגע הם בעיקר עצם בגרון של תהליך ההתפתחות של קליבלנד. אולי שביתה ארוכה תאפשר לקאבס להיפטר מהם יותר בקלות אחריה.

שביתה

גם ביום רגיל טרייד בין שתיים מהקבוצות החלשות בליגה לא היה מעניין במיוחד, בטח לא ביום של השביתה. זה הסיפור הגדול של ה-NBA , אשר כרגע המעיב על העתיד. הפערים גדולים, לשחקנים יהיה קשה מאוד לוותר על הלוקסוס המוגזם שהם התרגלו אליו, והמנהלים, שבונים על כך שהשחקנים יפחדו מתקופה ללא משכורת, הולכים לגלות שבסין מוכנים לשלם המון לשחקני NBA. הסיכוי לשביתה ארוכה, בסגנון זאת שחיסלה חצי עונה ב-1998/99, לא קטן.

אם כספי ירצה, הוא יוכל להפוך גם את השביתה ליתרון. כי בזמן שאחרים יהיו עסוקים בלקושש דולרים בכל דרך אפשרית, הוא יוכל לנצל את הזמן כדי לעבוד. במקומו לא הייתי מנסה לחזור למכבי ת"א או לכל קבוצה אחרת, אלא עושה מה שהוא עשה בקיץ הראשון לפני ה-NBA ומתמקד בעבודה אישית על התחומים שחשוב לו לשפר לקראת המעבר לקבוצה החדשה. באופן לא מפתיע, מדובר בשני התחומים הקלאסיים של רול פלייר ב-NBA:

1. קליעה מבחוץ - לעומת המצב בסקרמנטו, הפעם היתרון של כספי על יריביו לעמדה הוא בכישרון. התלהבות ואנרגיות גם איינגה, אלונזו גי ולוק הרנגודי יודעים להביא, זה פחות או יותר כל מה שהם יודעים להביא, אבל שלושתם קלעים רעים. אם סקוט בונה על טריסטן תומפסון כשחקן חמישייה, זה אומר ששני שחקני הפנים הפותחים יהיו כאלה שלא מסוגלים לעשות סל מחוץ לצבע. היכולת של עמרי לקלוע מבחוץ תהפוך לקריטית בקבוצה כזאת.

כאשר הג'נרל מנג'ר של קליבלנד, כריס גרנט, התייחס לטרייד, הוא דיבר על נתון מעניין במיוחד- כספי קולע ב-47 אחוז שלשות מהפינה. לא מעט שחקנים עשו קריירה התקפית מרשימה בעיקר דרך שלשות מהפינה. בקבוצה מסודרת של פוינט גארד דומיננטי, אמורה להיות לעמרי הזדמנות להתמקם בפינות ולקבל כדורים, בטח אם שחקני הפנים יעבדו בשבילו בחסימות בלי כדור (וארז'או יודע לעשות את זה). בקבוצה עם כל כך מעט כישרון התקפי, מאוד יכול להיות שהקאבס אפילו יארגנו לו תרגיל יציאה מחסימות לשלשה סטייל קייל קורבר. לכן, כדאי לכספי לעבוד על עלייה לקליעה אחרי תנועה לרוחב המגרש, אם הוא יצליח להתמקצע בכך זה יוכל לשדרג את משחק ההתקפה שלו שרלוונטי ל-NBA באופן משמעותי.

2. הגנה אישית - רשימת הסמול פורוורדים שיסתובבו במזרח בשנים הקרובות כוללת את לברון ג'יימס, כרמלו אנתוני, פול פירס, דני גריינג'ר ולואל דנג. כולם סקוררים גבוהים וחזקים, רובם יודעים לייצר נקודות בכל דרך אפשרית. מי שרוצה להיות סמול פורוורד פותח במזרח יצטרך למצוא דרך להתמודד עם החבורה הזאת ואחרים לפחות ברמה סבירה.

כספי גבוה מספיק כדי לשמור עליהם ויש לו גוף לשים מולם, אבל נכון לעכשיו הוא לא שומר אישי מספיק טוב. זה יכול להשתנות, בעיקר אם יהיה לו זמן לעבוד על זה. הוא יכול להוסיף עוד קצת שרירים, לראות קלטות של שחקני הגנה גדולים, אפילו להיעזר במאמן הגנה אישי, כי לא נראה שלקליבלנד יש הרבה מה להציע בתחום. אם הוא אכן יקבל את תפקיד הסמול הפותח, כדאי שיתעקש לשמור על הכוכב של היריבה - זה עדיין הזמן שלו ללמוד מהנסיון.

סקרמנטו

ואי אפשר בלי כמה מילות פרידה מסקרמנטו שליוותה אותנו בשנתיים הראשונות. הקינגס הפכו הקיץ רשמית לקבוצה של המון כישרון והמון בלגן. בכל עמדה יהיה להם לפחות סקורר יעיל אחד, אבל לא ברור מי אמור לנהל את העסק. טוב שכספי לא יהיה חלק מהם, אבל מי שקיווה להיעזר בו כדי לצפות בכמה מהשחקנים המעניינים ב-NBA, ייאלץ למצוא לכך דרכים אחרות עכשיו.

עמרי כספי (משמאל) לצד טייריק אוונס, סקרמנטו קינגס. AP
כספי עובר למזרח. תצטרכו מעתה להתאמץ קצת יותר כדי לראות את הכישרון והבלגן של הקינגס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully