וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצג הקוד האתי החדש: מי שלא יישם - לא ייתמך תקציבית

בין היתר עוסק הקוד בחלק מתחלואות הספורט הישראלי. השרה לימור לבנת: "מאמינה שזה יוביל לצמצום התופעות השליליות"

לאחר חודשים ארוכים של עבודה משותפת של משרד הספורט בשיתוף המרכז לאתיקה משכנות שאננים בראשות השופט בדימוס יצחק זמיר, ובשיתוף הוועד האולימפי וגופי הספורט, הציגה היום (ראשון) שרת התרבות והספורט לימור לבנת את הקוד האתי החדש בספורט הישראלי. מטרת הקוד האתי, שגובש ביוזמת השרה לבנת במסגרת המאבק להטמעת ערכים של טוהר מידות בספורט, הוא ליצור תשתית נורמטיבית אחידה המושתת על ערכים אתיים בסיסיים להתנהגות ספורטיבית של הוגנות, שקיפות ויושרה מעבר לכללים הפורמאליים המחייבים בתחום הספורט.

בין היתר, הכללים בקוד לא יאפשרו מצב שבו מי שעומד בראש איגוד, התאחדות או הוועד האולימפי, יוכל לכהן גם כיו"ר או חבר הנהלה באחד ממרכזי הספורט. כמו כן, כולל הקוד שורה ארוכה של ערכי ליבה של הספורט וכללים לבעלי העניין בספורט, ומתייחס בין השאר לנושא הסדרת ניגודי העניינים ומניעת "ריבוי הכובעים" שלהם. בנוסף אוסר הקוד על שחקנים, מאמנים, שופטים וחברי הנהלות להשתתף בהימורים על משחקים שהם מעורבים ולקבל או לתת טובות הנאה.

עקרונות נוספים שנמצאים בקוד האתי החדש עוסקים בין היתר בהגינות ספורטיבית, יושר מקצועי, אחריות כלפי ספורטאים קטינים, וכבוד, כאשר לכל בעל מקצוע - שחקן, מאמן, מאמן נבחרת, שופט, חבר מוסד, מנהל - מפורטות הנחיות נקודתיות.

יש לציין כי על פי דברי משרד התרבות והספורט, גוף או התאחדות שלא יאמצו ויטמיעו קוד אתי המבוסס על עקרונות הקוד המוצע, לא יוכלו להמשיך ולקבל תמיכה תקציבית, זאת כתוצאה מהכנסת הקוד כתנאי סף למבחני התמיכה. הקוד האתי גם יובא לאישור המועצה להסדר ההימורים לשם החלתו כתנאי לקבלת תמיכות גם מהמועצה להסדר הימורים בספורט.

"אני מצפה מהתאחדויות וגופי הספורט לאמץ את הקוד האתי למען עתיד הספורט והספורטאים בישראל", אמרה השרה לבנת. "אני מאמינה שהקוד האתי שהוצג היום וחוק טוהר המידות שאנו מקדמים, יובילו לצמצום התופעות השליליות בספורט הישראלי כדוגמת אלו המשתקפות בחשדות החמורים שנחשפו בימים האחרונים בענף הכדורגל. במקביל, אני בטוחה שהמשטרה תעשה את עבודתה ותגיע לחקר האמת במישור הפלילי של הפרשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully