וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניתוח דראפט ה-NBA: יורים לכל הכיוונים

26.6.2011 / 13:18

לסקרמנטו לא יהיו מספיק כדורים לכולם בהתקפה, לקליבלנד עוד אין מחליף ללברון וג'ורדן הימר נכון לשם שינוי. ניתוח הדראפט

הדראפט הוא מקום מצוין לבחון מגמות בליגה. הפעם הוא הגיע לאחר פלייאוף בו דירק נוביצקי היה השחקן הכי טוב וג'יי ג'יי בראה היה הפתעת העונה ושחקן משמעותי באלופה. האם המסקנה של מנהלי הקבוצות הייתה שצריך למתן את העוצמה שנותנים לנתונים של אתלטיות, פוטנציאל גולמי והתאמה לעמדות, ולהתחיל לבדוק מה השחקנים תורמים בפועל, כי מי שיש לו את זה פשוט יש לו את זה? מה פתאום. המסקנה הייתה שצריך לבחור זרים עם שמות מצחיקים. הנה מבט זריז על הקבוצות שביצעו שינויים מעניינים בליל הדראפט, בעזרת בחירות או בטריידים.

יונאס ולנצ'יונאס שחקן טורונטו עם דייויד סטרן אחרי שנבחר בדראפט. Mike Stobe, GettyImages
הלקח העיקרי שנלמד מהפלייאוף. עוד זר עם שם מצחיק נבחר/GettyImages, Mike Stobe

***

קליבלנד

קליבלנד עשתה את הדבר היחיד שהייתה יכולה ובחרה בשחקן היחיד שיש לו קשר לבחירה ראשונה בדראפט. קשה לדעת מה קיירי אירווינג שווה כי הוא בקושי שיחק בעונה האחרונה, אבל רק עבור הסיכוי שמדובר בעוד פוינט גארד גדול שמסוגל להוביל קבוצה שווה היה לקאבס לבחור בשחקן שיכריח אותם לבצע טריידים נוספים הקיץ (אם יהיה קיץ). מה שבטוח, אירווינג הוא לא הלברון הבא, בינתיים הסיפור שלו יותר דומה לזה של גרג אודן.

בבחירה הרביעית קליבלנד הפתיעה עם טריסטן תומפסון. ניתן להגיד שהוא פותר צורך בעמדות הפורוורד, אבל לקאבס יש צורך בכל עמדה פרט לפוינט גארד. ההגעה שלו בעיקר הופכת את אנטואן ג'יימיסון לחוזה הגמור של אנטואן ג'יימיסון. השאלה מי בקליבלנד יקלע שלשה בשנה הבאה נותרת ללא מענה. אולי מצ'באן.

מינסוטה

זה היה עוד יום בהיסטוריה של דייויד קאן. היה הרבה יותר הגיוני עבור מינסוטה לבצע טרייד על הבחירה השנייה במקום לקחת את דרק וויליאמס, שיושב על המשבצת של כוכב הקבוצה. אבל זה עוד כלום. בהמשך קאן ויתר על הבחירה ה-20 ועל ג'וני פלין, בחירה חמישית שלו רק לפני שנתיים. שבעה טריידים אחר כך התברר שהוא ויתר עליהם נטו בשביל כסף מזומן. הדובדבן היה שהתברר שבסיבוב השני הוא בחר בשחקן שלפי הדיווח האחרון הוא בן 47. הקליפרס יכולים להירגע - הבחירה שמינסוטה חייבת לה בשנה הבאה כנראה תהיה גבוהה מאוד.

יוטה

גם לג'אז היו שתי בחירות והם השתמשו בהן בהגיון - בבחירה השלישית לקחו את הכשרון הכי מבטיח - הסנטר הטורקי אניס קנטר, ובבחירה ה-12 השתמשו למילוי הצורך בשחקן כנף - אלק ברקס. יהיה מעניין לראות מה הצעד הבא של קווין אוקונור. עם כל הכבוד לברקס, הוא לא נראה כמו מי שיוציא את משחק הפרימטר מהבינוניות של השנים האחרונות. לעומת זאת, האפסייד שמסתובב לו בצבע עם אל ג'פרסון, פול מילסאפ, דרק פייבורס וקנטר די יכריח אותו לבצע טרייד. מהלך שיביא לסולט לייק סיטי שחקן מהסוג של אנדרה איגודלה נראה מתבקש.

***

טורונטו

לראפטורס יש צורך ברור ומיידי - צורך בשחקנים טובים. בריאן קולאנג'לו המידרדר כנראה החליט שאין בדראפט הנוכחי כלים לטיפול בצורך הזה, ובחר להשאיר את הקבוצה שלו גרועה מאוד גם לקראת הדראפט הבא והאיכותי יותר. בינתיים, יונאס ולאנצ'יונאס שהוא בחר ימשיך להתפתח באירופה, וזאת לא תהיה הפתעה גדולה אם הוא ימשיך להתפתח גם עוד חמש שנים.

וושינגטון

הבחירה ביאן וסלי מראה שבעיר הבירה החליטו שאין סיבה להסתפק ביי ז'יינליין אחד אם אפשר שיהיו שניים כאלה. וסלי, מיודענו מפרטיזן בלגרד, נראה בעיקר כמו פלופ אירופאי טיפוסי, שחקן שמייצר שני היי-לייטים במשחק ולא שמים לב לקיומו בשאר הזמן. דווקא מומחה ההגנה כריס סינגלסטון שהוויזארדס לקחו בבחירה ה-18 עשוי להיות השחקן שתורם באופן מיידי כסמול פורוורד, למרות שהוא מצטרף לרשימה ארוכה מדי של שחקנים בוושינגטון שעדיף שלא יחזיקו בכדור ליותר משנייה. זאת עדיין לא העזרה שג'ון וול זקוק לה.

שארלוט

מייקל ג'ורדן הוא סוג של כוכב בדראפט הזה. הוא התחיל אותו עם מהלך מעניין - טרייד משולש בו הוא מוותר על השחקן הכי טוב שלו (סטיבן ג'קסון, וזה די עצוב לכשעצמו) וסופג את החוזה המעיק של קורי מגטי רק כדי לבחור בביסמרק ביומבו. מי? שחקן של 6 נקודות למשחק בליגה הספרדית, אבל עם מוטת גפיים של מטוס וחוש לחסימות. סיכוי סביר שהוא בן 18 כפי שהוא טוען, כך שביומבו הוא בקלות אחד הפרוספקטים המעניינים של הדראפט הזה.

לשארלוט הייתה גם הבחירה התשיעית, בה ג'ורדן בחר בקמבה ווקר. מי כמו ג'ורדן יידע להעריך את הכוכב של אלופת המכללות. ווקר אמנם נמוך, אבל יש לו את האקספלוסיביות של הפוינט גארדים המובילים בליגה ולעומת חלק מהם הוא יודע גם לעלות לקליעה מכדרור. הוא בקלות יכול להפוך לנשק התקפי קטלני גם ברמת ה-NBA. יהיה מעניין לראות איך בשארלוט ישלבו אותו עם די ג'יי אוגוסטין, לא אתפלא אם הם אפילו יוותרו על אוגוסטין כדי להפוך את הקבוצה לשלו.

דטרויט

ברנדון נייט היה אמור להיבחר גבוה יותר, זה כנראה גם היה קורה אם היו קוראים לו נייטיביצ'יוס. זאת נראית כמו גניבה של דטרויט, לנייט יש פוטנציאל להיות כל מה שרודני סטאקי אמור היה להיות. בשקט, ג'ו דומארס בונה דרך גניבות דראפט קבוצה צעירה ומבטיחה. אם נייט יגשים את הציפיות ויצטרף לגרג מונרו, אוסטין דיי ויונאס ירבקו, ניאלץ לחזור ולקחת את הפיסטונס ברצינות מהר מהצפוי.

***

סקרמנטו

הקינגס בחרו בג'ימר פרדט, או בתרגום לעברית - עמרי, תברח משם כמה שיותר מהר! עם ג'ימר, טייריק ודמרקוס, לסקרמנטו יש גם קבוצה שלא זקוקה לשמות משפחה וגם קבוצה שכן זקוקה לחמישה כדורים כדי לספק את כמות הזריקות של כולם. אה, ויש גם את מרכוס תורנטון וג'ון סלמונס כעוד גארדים שצריכים לזרוק. על בנו אודריך, מנהל המשחק היחיד שלהם, הם ויתרו. זה הולך להיות עדר ללא רועה, אבל אחד העדרים המרתקים בליגה.

מילווקי

הצלע השלישית בטרייד שכלל גם את שארלוט וסקרמנטו קיבלה את סטיבן ג'קסון, שיצטרף לברנדון ג'נינגס ואנדרו בוגוט, כדי ליצור שלישייה שניתן לבנות סביבה קבוצה ראויה. אם כולם יהיו בריאים ושפויים וסקוט סקיילס יצליח לא לעלות לאף אחד על העצבים, יש כאן פוטנציאל לקבוצת פלייאוף אמיתית.

אינדיאנה וסן אנטוניו

השיטה של הפייסרס היא לבחור בשחקן שהפרשנים לא מבינים למה הידרדר כל כך נמוך. זה עבד נהדר עם דני גריינג'ר ולא רע בכלל עם רוי היברט, השנה הגישה הזאת הביאה דיבידנדים זריזים במיוחד. לארי בירד בחר בקוואי לאונרד, סמול פורוורד מבטיח שהבעייה העיקרית שלו היא שהוא משחק על המשבצת של גריינג'ר. לכן, מיד הוא שלח אותו לספרס תמורת ג'ורג' היל.

הגארד המגוון הוא שחקן בשל ואיכותי יותר מרוב מי שנבחר בעשירייה השנייה של הדראפט הזה, הוא יכול לשחק במקום דארן קוליסון או לידו והוא בדיוק החוליה החסרה בקבוצה הנפלאה שמתפתחת לה באינדיאנה. סן אנטוניו, מצידה, ויתרה על שחקן שהיא יכולה לוותר עליו וקיבלה פוטנציאל לסמול פורוורד פותח. אם החוש לכשרון של אר סי ביופורד, לא הייתי מהמר נגד לאונרד.

פורטלנד, דנבר ודאלאס

בסופו של סיפור מסובך, כל אחת מהשלוש נשארה עם משהו שהיא צריכה. פורטלנד החליפה פוינט גארד מזדקן באחד שנמצא בשיא הקריירה ויכול לסגור את העמדה לשנים ארוכות, הרווח העיקרי שלה הוא שמונה השנים שמפרידות בין ריימונד פלטון לאנדרה מילר, וזה רווח גדול.

דנבר קיבלה את מילר שיקבל בברכה את תפקיד המחליף/מנטור לטיי לאוסון, והשמועות טוענות שכחלק מהטרייד פורטלנד השאירה לנאגטס את מכונת הריבאונדים קנת פאריד לבחירה ה-22. פאריד עשוי להפוך לפאוור פורוורד הפותח של דנבר כבר מהרגע שתסתיים השביתה. דאלאס קיבלה את רודי פרננדז שאכזב בפורטלנד. יהיה מעניין מאוד לראות את רודי, שבאירופה עשה לעצמו שם של ווינר ושחקן איכותי, בקונטנדרית שמשחקת בסגנון שמתאים לו.

פיניקס

הסאנס לא עשו שום דבר חשוב בדראפט הזה פרט לכך שבפעם השלישית בשנים האחרונות הם בחרו את התאום הפחות מוכשר מבין צמד תאומים. אחרי רובין לופז (אח של ברוק) וטיילור גריפין (אח של בלייק), הפעם הלכו בפיניקס על מרקיף מוריס. העניין הוא, שהתאום המוכשר יותר - מרכוס מוריס, עדיין היה פנוי ונבחר בבחירה הבאה ע"י יוסטון. יש דברים שעדיף לא לנסות להסביר. הייתי ממליץ לאלי וקובי בלול להירשם לדראפט 2012 רק כדי לראות מה יקרה. שיגידו שהם בני 18, אף אחד לא יבדוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully