וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא העברת זכויות, פעילותה של הפועל פתח תקוה תופסק

1.6.2011 / 20:50

ביה”ד לא קיבל את טענות הההנהלה והודיע כי העברת הבעלות צריכה להתבצע עד סוף החודש. האוהדים דורשים ועדה קרואה

הפועל פתח תקוה התייצבה הערב (רביעי) בבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל, במטרה לדון בפרשת העברת הזכויות, נקנסה ב-10 אלף שקלים ובעיקר שמעה כי על הקבוצה להשלים את העברת הזכויות עד סוף החודש (ה-30 ביוני). אם לא תעשה כן, תופסק פעילותה עד למילוי הוראת תקנה זו.

כפי שפורסם בוואלה! ספורט לפני שבועיים, פתח תקוה זומנה לדיון לאחר שעלו חשדות לפיהן מי שמגדירים עצמם בעלי הקבוצה, תומר סיני וגל חצור, לא ביצעו הליך של העברת זכויות מאז פרישתו של רונן אלעד מהתפקיד בשנת 2009. הטענה המרכזית שעולה מתוך בדיקה שערכה לאחרונה ההתאחדות לכדורגל היא שהשניים כיהנו כחברי עמותה וחלקם שימש כמורשי חתימה. את פתח תקוה ייצג עו"ד שי אליאס ובדיון נכח גם המנכ"ל, אפי צפריר.

פתח תקוה טענה בדיון כי אין צורך בהעברת הזכויות כל עוד דני לוי נמצא בקבוצה, מאחר שהוא שימש כחבר הנהלה בעמותה מזה שנים רבות, כמו גם גל חצור שכיהן בתפקיד הזה בתקופת אלעד. נוסף על כך, בדיון נטען כי הבעלים הקיימים עוזבים בקרוב ולכן אין צורך בפתיחת הליך של העברת זכויות. נוסף על כך, עו"ד אליאס הציג בפני בית הדין פרוטוקולים לגבי מה שנעשה בעמותה בתקופת הבעלים הקודם בהשוואה להנהלה הנוכחית, כדי להוכיח ששתי התקופות כוללות מנהלים משותפים.

עו"ד אליאס מסר בתגובה לאחר הדיון: "לטעמי, ההוראה הקבועה בסעיף מספר 2 לתקנון העברת הזכויות הינה הוראה בעייתית שיש לבטלה. המשמעות היא שאם אדם הוא חבר בעמותה, להבדיל מיו"ר או חבר ועד העמותה, הוא יכול לנהל אותה ולהיות הבעלים שלה והדבר לא ייחשב בהעברת הזכויות. מאידך, אם הרישום הטכני הוא כיו"ר העמותה הדבר נחשב כהעברת זכויות. בעמותה לא נעשה שום שינוי מאז שהוקמה. התאגיד נשאר כפי שהוא בכל ההיסטוריה ארוכת השנים שבו הוא מתנהל ולכן גם הדרישה הנוכחית לפיה הצטרפות חבר לעמותה דורשת העברת זכויות לא עולה בקנה אחד עם תקנון ההתאחדות ומנוגדת גם למציאות העובדתית הקיימת. הרשעה של המועדון עשויה ליצור מהפכה של ממש ותצרוך בדיקה מקיפה של כל התאגידים שמפעילים קבוצות הכדורגל בישראל".

כפי שפורסם מוקדם יותר, באותו נושא, הבוקר נשלחה למשרדי ההתאחדות לכדורגל בקשה לביטול ואי אישור העברת זכויות בקבוצה ומינוי של ועדה קרואה. לרשימת החותמים על הבקשה הצטרף גם גברי לוי, לשעבר יושב ראש ההתאחדות, התומך בהפקעת זכויות הניהול מידי העמותה לניהול כדורגל והעברתה לידי ועדה קרואה בשיתוף נציגי עמותת איגוד אוהדי הפועל פתח תקוה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully