וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גווארדיולה: "אחת ההופעות הכי טובות שלנו"

מאמן ברצלונה חגג את הזכיה, שיבח את מסי ("לא נראה שחקן כמוהו") והבהיר: "אני ממשיך כאן". אבידל הניף את הגביע

אימג'בנק GettyImages

וידאו: רויטרס
עריכה: גדי ויינסטוק

אפשר לשנוא אותם, אפשר לקנא בהם ולהם, אפשר לייחל להפסדם. אפשר הכל, מלבד להתכחש לעובדות ולהודות: קבוצה כמו ברצלונה של השנים האחרונות, כבר המון זמן לא ראינו. הערב (שבת) הוסיפו הקטלאנים המופלאים של פפ גווארדיולה סעיף נוסף בדרך לטיעון 'הקבוצה הטובה בהיסטוריה', כאשר הניפו את גביע האלופות הרביעי בתולדותיהם לאחר 1:3 מוחץ על מנצ'סטר יונייטד בוומבלי. מהדקה הראשונה ועד האחרונה לא היה ספק באשר לזהות הקבוצה הטובה יותר, האטרקטיבית יותר, והראויה יותר. ברצלונה שלטה במשחק, היתה מסוכנת יותר, ובסופו של דבר, הודות לשערים של פדרו, ליאונל מסי ודויד וייה, גם מצאה את השערים המיוחלים.

רגע מרגש במיוחד התרחש כבר רגעים ספורים אחרי שריקת הסיום, כאשר לא הקפטן קרלס פויול הניף את הגביע, גם לא מסי, אינייסטה או צ'אבי. לא. אלופת אירופה הטריה החליטה לתת את הכבוד בראש ובראשונה לאריק אבידל, המגן הצרפתי שפתח הערב בהרכב כחודשיים וחצי בלבד לאחר שהוסר גידול שהתגלה בכבדו. פויול העניק לאבידל את סרט הקפטן, פלאטיני נתן את הגביע, וכך ניתנה האות לחגיגות שבוודאי יימשכו ימים ארוכים.

שחקן ברצלונה אריק אבידל מניף את גביע האלופות עם קבוצת ברצלונה. רויטרס
הרגע המרגש של הערב. אבידל מניף את הגביע/רויטרס

"אנחנו מאוד שמחים, כי קשה לזכות בליגת האלופות", הודה פפ גווארדיולה בסיום. "היה לנו זמן להתכונן למשחק הזה, לא כמו ב-2009, וזה נתן לנו הרבה שקט. למנצ'סטר יונייטד הגיע להיות בגמר, הם שיחקו מצוין, ההיסטוריה שלהם גרמה לנו להבין שיהיה משחק קשה מאוד. אבל לא רק שניצחנו, שיחקנו מצוין, כל העולם ראה שהגיע לנו לזכות. זו אחת ההופעות הכי טובות שלנו בגלל שלפעמים מצליחים לשחק טוב במשחקים חשובים, אבל לא במשחקים חשובים כמו זה".

מספר דקות לאחר מכן נשאל גווארדיולה האם יישאר בברצלונה בעונה הבאה, או שמא יעדיף לעזוב או לקחת שנת חופש, כפי שטענו חלק מהספקולציות. "יש לי עוד עונה בחוזה, כך שאני נשאר. אצטרך למצוא אתגרים נוספים בתוכי. זו לא עבודה קלה, אמשיך שנה נוספת ואז נראה. כשהתשוק תיעלם, אהיה חייב לעזוב".

ולבסוף, איך לא, נדרש גווארדיולה להתייחס גם לליאונל מסי. שימו לב מה אמר: "הוא השחקן הטוב ביותר שראיתי והשחקן הכי טוב שנראה. בלעדיו לא היינו יכולים לקפוץ כך ברמה, זה ייחודי וחד-פעמי".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שחקני ברצלונה מניפים את מאמנם פפ גווארדיולה באוויר. Michael Regan, GettyImages
זהירות, מאמן באוויר. אלופת אירופה זורקת את גווארדיולה לשמים/GettyImages, Michael Regan

השיחה בקרב השחקנים הייתה על ההחלטה לתת דווקא לאבידל להניף את הגביע, על אף שהקפטן הוא קרלס פויול. "אני לא יכול להסביר את התחושות שלי", אמר אבידל, "זה פשוט אדיר. אני כל כך אסיר תודה על המחווה הזאת".

גם גווארדיולה ידע שמדובר באקט אצילי. "אני רוצה להודות באופן פומבי לקרלס פויול על המחווה הזאת", אמר גווארדיולה, "היא מכבדת את הקבוצה ומחזקת את המועדון שלנו. זה רק מראה איזה סוג של מועדון יש לנו פה, וממחיש את האיכויות האנושיות שיש בחדר ההלבשה".

המנהל הספורטיבי אנדוני זוביזרטה הוסיף: "זוהי מחווה לכדורגל. ספרד יוצגה בצורה יוצאת מהכלל". על ההחלטה להעניק לאריק אבידל את כבוד ההנפה, אמר שוער העבר: "זוהי קבוצה שנוהגת על פי ערכים, על פי מערכת יחסים בין אנשים. זהו משהו שהגיע מתוך הקבוצה, כי הם ידעו כמה הוא סבל".

דויד וייה, שהיה אמון על השער השלישי והיפה ביותר במשחק, היה פשוט מאושר בסיום מגביע אירופה הראשונה שלו: "אני לא יכול להיות יותר שמח. השער שלי הגיע בזמן טוב ונתן לנו להירגע מעט, עלינו ל-1:3 וזה הכריע את המשחק. אנחנו פשוט מאושרים, זהו פרס על כל העבודה הקשה שלנו ואנחנו שמחים לקבל אותו באצטדיון כל כך חשוב. זה היה תואר מאוד חשוב למועדון, וכעת הוא שלנו. אתם מכירים אותנו, אתם יודעים שאנחנו מעולם לא נרגעים. יש לנו שאיפה, יש לנו פוטנציאל ואנחנו רעבים לתארים, לא היינו יכולים לבזבז את ההזדמנות הזו".

שחקן ברצלונה דויד וייה חוגג שער. רויטרס
"אנחנו מעולם לא נרגעים, אנחנו רעבים לתארים". וייה/רויטרס

חבאייר מסצ'ראנו חגג עם חבריו בסיום ואמר: "אנחנו ממש מאושרים כי ניצחנו קבוצה נהדרת כמו מנצ'סטר יונייטד, ושיחקנו כמו שאנחנו אוהבים לשחק. ניסינו להחזיק הרבה בכדור לאורך כל המשחק, ולשחק בחצי שלהם. היו לנו הרבה הזדמנויות להבקיע, אבל לא הצלחנו לעשות את זה מספיק במחצית הראשונה. במחצית השניה לעומת זאת הצלחנו, ולקחנו את ההזדמנויות שניתנו לנו".

על הזכייה עצמה בליגת האלופות אמר מסצ'ראנו: "לזכות בגביע האלופות זו ההצלחה האולטימטיבית עבור כל שחקן. עבורי, לשחק בתפקיד בלם היה קצת משונה, זה לא התפקיד הטבעי שלי, אבל ניסיתי לעשות הכי טוב עבור הקבוצה, ואני מאושר שעמדנו במטרה שלנו". השחקן הוסיף: "אני יודע שאוהדי ליברפול שאולי יהיו ביציאה מהאטצדיון קצת יכעסו עליי, אבל אני רוצה לומר להם שהניצחון הערב הוא גם קצת בשבילם".

פדרו, שהבקיע את הראשון ולמעשה נתן את הטון למשחק אמר כי הוא רוצה "להקדיש את השער הזה למשפחה שלי, כי אני מאוד נרגש שהם הגיעו לפה לראות אותי". עוד הוסיף החלוץ הנהדר: "עבורי זה מדהים להבקיע את השער הראשון בגמר. זהו רגע חשוב עבור כולנו, התחבקנו וחגגנו בחדר ההלבשה. אלה רגעים שלעולם לא נשכח".

שחקני ברצלונה חוגגים זכיה בליגת האלופות. Jasper Juinen, GettyImages
קבלו את אלופת אירופה 2010/2011/GettyImages, Jasper Juinen

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully