וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבקעה ניצחה את הפועל ת"א 83:96 ועלתה לליגת העל

האדומים פנטזו על חזרה לליגה הראשונה, אבל הקבוצה של אשכנזי השלימה סוויפ מרשים (0:3) בסדרת הגמר של הלאומית

רק לפני כמה חודשים העונה של הפועל תל אביב נראתה ורודה. הקבוצה דרסה את הליגה, לא הפסידה אפילו משחק בודד, הגיעה כל הדרך עד לחצי גמר הגביע, ואף היתה במרחק נגיעה ממפגש עם מכבי תל אביב בגמר. אלא שאז הגיעה הנפילה: הקבוצה החלה להחליק בליגה, שחקנים נפצעו וההתלהבות פחתה. כבר בסדרה שלה מול יקנעם/מגידו התגלו הקשיים הראשוניים, אבל גם האוהדים באדום לא האמינו שהעונה שלהם תיגמר כבר הערב (שני). קבוצתו של אברהמי רצתה להישאר במאבק על ההעפלה לליגת העל, אך במקום זאת הפסידה שוב בהדר יוסף למ.כ הבקעה 96:83 וראתה את שחקניו של אבי אשכנזי חוגגים 0:3 עצום בסדרה, ומבטיחים את מקומם בעונה הבאה בליגת הבכירה.

אלא שעם כל הכבוד לאדומים המסקרנים, הסיפור של הסדרה הזו היא ללא ספק הבקעה- קבוצה שפתחה את העונה בצורה מבולבלת, החליפה מאמנים ולא ממש ידעה לאן פניה מועדות. אלא שמאז הגעתו של אבי אשכנזי לעמדת המאמן משהו התחבר, ובשליש האחרון של העונה היא הפכה לקבוצה הטובה ביותר בליגה הלאומית. ניצחון משכנע כבר אז על הפועל תל אביב אולי שלח איתות על הבאות, ועתה הוכיחו שחקניו של אשכנזי שהם הדבר האמיתי, עם שני ניצחונות חוץ גדולים באולם מאוד ביתי, ועוד אחד בגבעת שמואל, שם הוכיחו את האופי שלהם כשחזרו מפיגור 3, 6 שניות לסיום כל הדרך לניצחון. עם הופעה שכזו בגמר הפלייאוף, אין כל ספק שיותר מתמיד, מקומה של הבקעה הוא בליגת העל.

בפתיחת המשחק היה נדמה שהפועל נורתה מלוע של תותח, ושהמשחק עשוי להיגמר כבר במחצית הראשונה, ואולי אף להשפיע על שאר הסדרה. האדומים טסו ליתרון 4:15 כשאוסברי ואוטר מטביעים ללא הפרעה, והקהל המקומי חגג. אלא שהבקעה, שהראתה את האופי שלה עוד במשחק הקודם ובעונה כולה בכלל, לא נבהלה, חזרה לחיים בזכות יכולת נהדרת של איתי גרינבוים, ולמחצית היא כבר ירדה ביתרון 2. דלייני וחבריו המשיכו את המומנטום גם ברבע השלישי וכבר עלו ל-14 הפרש, אבל אז החלו אוטר ואוסברי להתעורר, והפיגור האדום ירד ל-8 בלבד ברבע האחרון. האורחים המשיכו להפגין ביטחון, דלייני נכנס לקצב, וסקוורר בשלשה עצומה העלה ל-74:87. הפועל ניסתה לחזור דרך קשת השלוש אבל לא היה לה אף אחד שהצליח לקחת על עצמו את המשחק, האוהדים החלו להבין שגם בעונה הבאה הם צפויים לשוטט בליגה הלאומית, בעוד הבקעה שמרה על היתרון פצחה בחגיגות שכה מגיעות להם.

מהלך המשחק

האדומים פתחו בטירוף את המשחק, אוסברי היה בלתי ניתן לעצירה, ועם 7 נקודות מהירות העלה את המארחים ליתרון 2:10. האורחים פשוט לא מצאו את עצמם בהתקפה, לא קלעו במשך 4 דקות שלמות, בעוד הפועל המשיכה לנצל את האיבודים הרבים, והגדילו את היתרון שלה. גרינבוים העיר מעט את החברים שלו עם שלשה, וסקוורר מצא נקודות בצבע, וברדפורד חתך היטב את ההגנה של האדומים כדי להוריד ל-7. אוסברי הלך עם הראש בקיר, שאלתיאל הוריד בסל ועבירה ל-4, אבל שלשה של חיימוביץ' הורידה את האדומים ביתרון 20:25 בסיום הרבע הראשון. סקווורר ומטלון פתחו את הרבע השני עם שתי שלשות והבקעה כפתה שיוויון 30:30. הפועל שוב ברחה ל-4, אבל האורחים העלו ליתרון ראשון אחרי שדלייני קלע שלשה גדולה. המארחים השוו אבל גרינבוים המשיך ללהוט מחוץ לקשת, והוריד את הבקעה ביתרון 46:48 בסיום המחצית.

דלייני פתח היטב את הרבע השלישי וחדר מצויין, ברדפורד עשה את העבודה בצבע, והבקעה השתיקה את הקהל בהדר יוסף כשעלתה ליתרון 49:63. הפועל ניסתה לצמק אבל גרינבוים שוב הוציא את האוויר עם שלשה גדולה שקבעה 56:69. אוסברי ואוטר סוף סוף מצאו נקודות והצליחו לצמק, הבקעה איבדה, והאדומים הורידו ל-10 בלבד, רגע לפני הרבע האחרון. סקוורר פירק את ההגנה האדומה בפתיחת הרבע הרביעי ומטלון המטיר שלשה ענקית על ראשה של הפועל כדי להעלות ל-13. המומנטום המטורף של הבקעה נמשך, וסקוורר בשלשה ענקית קבע 74:87, 3 וחצי דקות לסיום. המארחים ניסו עוד שלשה ועוד שלשה אבל כלום לא נכנס, ומנגד, הבקעה חגגה עם שלשה ענקית של דלייני שקבעה יתרון 15 לפני הדקה האחרונה, ונתנה את האות לחגיגות של האורחים.

סטטיסטיקה

קלעו למ.כ הבקעה: סטפון ברדפורד 19 ו-7 ריבאונדים, פול דלייני 18 ו-8 ריבאונדים, יחזקאל סקוורר 15 ו-4 אסיסטים, ניר מטלון 13, איתי גרינבוים 12, אור שאלתיאל 7, מוטי מוסקוביץ' 6, איתי לב 4 ו-6 ריבאונדים, גיא קנטור 2.

קלעו להפועל תל אביב: בריאן אוסברי 29 ו-8 ריבאונדים, אדריאן אוטר 25 ו-7 ריבאונדים, טוהר חיימוביץ' 14, שוורצמן 8, גל איתן 4, ירון להט 3 ו-3 אסיסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully