וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאלאס הביסה את הלייקרס 86:122 והשלימה סוויפ מדהים

ג'ייסון טרי השווה שיא למשחק פלייאוף עם 9 שלשות, דאלאס השפילה את הלייקרס 86:122 ושלחה אותה הביתה בסוויפ

רגע אחרי ההפסד השלישי של הלייקרס בסדרה מול דאלאס, אמר קובי בריאנט, כנראה במאמץ לעודד את חבריו לקבוצה, כי אפשר לקרוא לו משוגע, אך הוא מאמין שביכולת הלייקרס לעלות. ובכן, קובי, כנראה שאתה משוגע. מי שחשב שהמאבריקס יתמוטטו כפי שנהגו לעשות בשנים האחרונות בשלבים הסופיים של העונה קיבל את המשחק הטוב ביותר של הקבוצה עד כה בפלייאוף, בדרך לדריסה מטורפת, 86:122 על האלופה, ו-0:4 מדהים, שבועט את הלייקרס הביתה בסוויפ משפיל. עד כמה משפיל? לוס אנג'לס הראתה שהיא אלופה בלי קלאסה, כששחקניה לא הצליחו להשלים עם ההדחה, וברבע האחרון הורחקו למאר אודום ואנדרו ביינום בגלל עבירות מכוערות במיוחד.

אבל עם כל הכבוד ללייקרס, הערב הזה היה שייך בראש ובראשונה לג'ייסון טרי. הגארד הותיק התפוצץ על האלופה בדיוק ברגע הנכון, השווה את שיא השלשות לשחקן במשחק פלייאוף עם 9 קליעות מדהימות, והוליך במו ידיו את המאבריקס כל הדרך אל גמר המערב. בהמשך הלילה תנסה שיקגו לרכב על הגל מהניצחון הקודם במשחק מול אטלנטה, לעלות ליתרון 1:3 בסדרה ולהתקרב לגמר המזרח.

דאלאס - לוס אנג'לס לייקרס 86:122 (דאלאס ניצחה 0:4 את הסדרה)

מאיפה נתחיל? מהשוואת השיא של ג'ייסון טרי? מהעובדה שהאלופה מלוס אנג'לס, שהצהירה בתחילת העונה שהיא מחפשת תואר שלישי ברציפות, הביכה את עצמה ונראתה כמו חבורה של שחקנים שנפגשו רק הערב? מההרחקות המכוערות של ביינום ואודום, שהכתימו עוד יותר את העונה הזו? או האם עלינו להתמקד בכך שזהו משחקו האחרון של פיל ג'קסון ב-NBA כמאמן, וספק אם כך המאמן המעוטר ביותר בהיסטוריה של המשחק דמיין להיפרד מהליגה. או, שאפשר לעשות את הדבר ההגיוני יותר, ולדבר על דאלאס, שהדהימה את כולם, לא נתנה לכל הדיבורים מסביב להפריע לה, וראויה לכל מחמאה אפשרית. עתה נותר לראות האם המאברקיס יצליחו להשלים את המשימה, לחזור לגמר ה-NBA, במטרה אולי לעשות היסטוריה ולזכות באליפות ראשונה עבור המועדון.

המאבס המשיכו את המומנטום מהמשחקים הראשונים ועלו עם הרבה התלהבות , בדרך לריצת 0:8 במהלך הרבע הראשון שהעניקה להם את היתרון. קובי בריאנט, שזעם על חבריו לקבוצה במשחקים האחרונים, לקח אחריות כבר בפתיחה והותיר את הלייקרס קרוב, כשהוא מסיים עם 13 נקודות ברבע הראשון מתוך 23 של ל.א, בעוד דאלאס מוליכה ב-4. אבל גם הממבה השחורה לא הצליח לעצור לבדו את ג'ייסון טרי, שהתפוצץ ברבע השני, קלע 4 מ-4 מחוץ לקשת והריץ את המאבס ליתרון דו ספרתי. סטויאקוביץ' ראה כי טוב והטיח שתיים משלו, והיתרון המקומי עלה ל-18, כשהאלופה נראית חסרת אונים. דאלאס הריחה דם, המשיכה להפציץ, וירדה למחצית ביתרון מדהים של 39:63, כשהיא משווה שיא NBA של 11 שלשות במחצית אחת (!).

פיל ג'קסון אמר לשחקניו לא לדאוג, שהם יכולים לחזור למשחק, כדור אחרי כדור, אבל הגיח טרי לעוד צמד הפצצות מוצלחות (מספר 7 ו-8) והקהל באולם פשוט לא ידע את נפשו מרוב אושר. האורחים המשיכו להביך את עצמם, ארטסט החטיא מתפרצת פנויה לגמרי, ואז הגיעה שלשה מספר 9 של טרי, שהשוותה את שיא ה-NBA לשלשות במשחק פלייאוף, בעוד היתרון הגיע עד 29. הקהל רצה לראות את טרי שובר את השיא, אבל במקום זה קיבל את סטויאקוביץ', שצלף את השלשה החמישית שלו ללא החטאה. למאר אודום לא היה יכול יותר לסבול, דחף בצורה מכוערת את נוביצקי ברבע האחרון ונשלח אל חדרי ההלבשה על ידי השופטים. לא עברה דקה, וביינום רשם את אחד הרגעים המכוערים של העונה, אם לא המכוער שבהם: הסנטר של הלייקרס ראה את ג'יי ג'יי בראה חודר ללא הפרעה אל הסל, ונכנס בו בכוונה עם המרפק. הגארד של דאלאס נותר לשכב במשך שניות ארוכות על הפרקט, בעוד ביינום הוריד את חולצתו וצעד אל חדרי ההלבשה.

היתרון המשיך לצמוח עד לסיום, כשבריאנט מוצא את הנקודות הראשונות שלו במחצית השניה רק עמוק אל תוך הרבע האחרון (מקו העונשין), ודאלאס חגגה את העלייה לגמר המערב. ג'ייסון טרי השלים ערב מדהים עם 32 נקודות (ב-24 דקות בלבד!) כשהוא קולע 9 מ-10 מחוץ לקשת ומחלק 4 אסיסטים, ג'יי ג'יי בראה שוב היה גדול עם 22 (9 מ-14 מהשדה) וחילק 8 אסיסטים, פז'ה סטויאקוביץ' הפציץ 22 (6 מ-6 מחוץ לקשת) ודירק נוביצקי תרם 17 נקודות (7 מ-11 מהשדה) ו-7 ריבאונדים. דאלאס קלעה 20 שלשות מ-32 ניסיונות, ועם מאזן שכזה, מי יכול לנצח אותם? את הלייקרס הוליך קובי בריאנט עם 17 נקודות (7 מ-18 מהשדה, אבל רק 2 נקודות במחצית השניה), שאנון בראון רשם 15, כשהלייקרס קולעים ב-37.8 אחוזים עלובים מהשדה.

עוד קצת עובדות על הערב המטורף הזה

* האלופה האחרונה שעפה מהפלייאוף בסוויפ מהדהד היתה מיאמי, שחטפה 4:0 בראש משיקגו בפלייאוף של 2006/07

* ב-20 עונותיו בליגה, פיל ג'קסון הפסיד רק תשע סדרות פלייאוף. אף אחת מהן לא היתה בסוויפ

* בהנחה שהמשחק הערב היה האחרון בקריירה של הזן מאסטר, שימו לב למאזן של המאמן הגדול בתולדות ה-NBA ב-17 משחקיו האחרונים: 11:6. לא נעים

* הסוויפ האחרון אותו ספג קובי בריאנט היה ב-1999

* אגב, בפעם האחרונה ששתי הקבוצות הללו נפגשו בעונה הסדירה, רק לפני כחמישה שבועות, התוצאה היתה 82:110 לזכות הלייקרס

* 15 השלשות שקלעו ג'ייסון טרי ופז'ה סטויאקוביץ' יחדיו (מתוך 16 ניסיונות) הן שיא NBA למשחק פלייאוף עבור צמד שחקנים מאותה קבוצה

* 20 השלשות שקלעה דאלאס במשחק השוו שיא פלייאוף לשלשות של קבוצה במשחק בודד.

* ולבסוף, ההיסטוריה נמשכת: 99 קבוצות ב-NBA היו בפיגור 3:0 בפלייאוף. אף אחת מהן לא חזרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully