וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "החצי לאוהדים, הגמר למדינה"

מאמן מכבי ת"א חגג את הניצחון על ריאל: "בתחילת העונה הייתי מסתפק בלהגיע לטופ 16". בלו: "עוד לא סיימנו את העבודה"

רויטרס

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

מכבי תל אביב רשמה הערב (שישי) עוד הישג נהדר בעונה המדהימה שלה, כשהעפילה לגמר היורוליג אחרי ניצחון ענק 63:82 על ריאל מדריד. למרות חוסר הניסיון הבולט בקבוצה של דיוויד בלאט, הצהובים הגיעו לפיינל פור בברצלונה מלאי ביטחון, והתגברו על יום קליעות לא גדול בעזרת הגנה מצוינת ונחישות בלתי נגמרת כדי להשתחל למעמד השיא של הכדורסל האירופי.

כעת מחכה למכבי תל אביב המבחן האולטימטיבי מול פנאתנייקוס, שגברה מוקדם יותר הערב 69:77 על סיינה. בשל יום הזכרון ייערך המשחק כבר ב-17:30 שעון ישראל, וסגנית האלופה הישראלית לא תוכל לחגוג גם אם תזכה בגביע, אך אוהדיה מבטיחים חגיגות ענק עם כניסת יום העצמאות.

"הייתה הצגה בלתי רגילה", חגג בלאט בסיום. "אמרתי לפני המשחק שהרבה ממה שיקרה יהיה קשור ללחץ ולעובדה שאנחנו משחקים באולם מאוד גדול. במחצית השנייה פשוט התחלנו לקלוע ושיפרנו את ריבאונד ההגנה. השחקנים הבינו לאן הגענו ולמה אנחנו פה. זה לא מספיק לנו, אנחנו רוצים יותר".

על הכנסתו של דרק שארפ בשניות האחרונות אמר בלאט: "דרק הוא אחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה של מכבי תל אביב ומגיע לו להיות על המגרש במה שהיה היום. אני לא יודע כמה עוד נראה אותו אבל זה היה פיניש נחמד".

במסיבת העיתונאים אמר בלאט: "במחצית אמרתי לשחקנים 'אנחנו במשחק, כל מה שצריך זה להתחיל לשפר את הדברים הבסיסיים'. היינו רגועים ובטוחים בעצמנו ולדעתי שיחקנו מחצית שנייה מעולה גם בהגנה וגם בהתקפה".

לקראת הגמר מול פנאתינייקוס בעוד יומיים אמר בלאט: "המשחק היום היה בשביל האוהדים פה, המשחק ביום ראשון יהיה בשביל כל המדינה. רציתי בשביל האוהדים שבאו לכאן שלפחות יהיה להם למה לבוא ביום ראשון, ובגמר נלך על כל הקופה בשביל כולם". על העובדה שהוא עומד להתמודד מול אוברדוביץ', אמר: "אוברדוביץ' הוא המאמן הכי גדול של הכדורסל האירופי, אבל אנחנו משחקים נגד פנאתינייקוס. נראה ביום ראשון מי הקבוצה הטובה יותר".

"אין ספק שפנאתינייקוס היא היריבה הקשה ביותר שיכולנו לקבל", המשיך בלאט. "נראה ביום ראשון את שתי הקבוצות הטובות באירופה משחקות. נצטרך לעשות דברים מיוחדים מאוד כדי לנצח. אנחנו משחקים מול יריב מעולה, מנוסה, רבים משחקני היריבה שיחקו במעמדים כאלה. שחקנים רבים אצלנו לא שיחקו במעמדים כאלה. יש להם, לדעתי, מספר יתרונות, ואנחנו נצטרך לעשות מאמץ מיוחד כדי לנצח אותם. אבל אני מבטיח שתראו מאבק. תראו שני סגנונות שונים, ואני מקווה שהסגנון שלנו ינצח".

כשנשאל האם האמין בתחילת העונה שיתייצב בגמר היורוליג בסיומה, אמר בלאט: "כשהסכמתי לחזור למכבי הפרויקט הזה היה ארוך טווח בעיקרו. כשהגעתי היו מעט חתיכות מסודרות בפאזל, בנינו את הקבוצה כמעט מאפס, והתקדמנו משבוע לשבוע. לפני עשרה חודשים הייתי מסתפק בלהגיע לטופ 16. כשפרקינס נפצע לא חשבתי שנוכל לעשות את זה. הוא היה ה-MVP שלנו, ותהיתי איך נוכל לעשות את זה. השחקנים שלנו עשו עבודה נהדרת וחיפו על המחסור של דורון. אני מקווה שנצליח להחזיק את הקבוצה הזו מעבר לעונה הזו, כי אני באמת חושב שזה פרויקט ארוך טווח, אפילו שכבר העונה הגענו לגמר היורוליג".

בלו: "עוד לא סיימנו את העבודה"

דיוויד בלו, שצלף שתי שלשות וסיים עם עשר נקודות משחק טוב שלו, אמר: "עברנו קבוצה אחת, אבל עוד לא סיימנו את העבודה. לא הספקתי לראות את פנאתינייקוס, אבל זו קבוצה קשה שמשחקת טוב בהגנה. אני די נרגש, אבל אני אהיה נרגש יותר אחרי שננצח ביום ראשון".

גיא פניני, שנתן את משחק חייו עם 14 נקודות וארבע שלשות קריטיות, הוסיף: "בכל פעם אני משחק טוב ומוכיח מחדש. אותי היכולת שלי לא מפתיעה. לאורך תקופה אני משחק טוב. אני שמח שהקבוצה שיחקה כמו ששיחקנו כל השנה. רצינו לשחק באותה צורה למרות המעמד וההתרגשות. עצרנו אותם בכל מקום במגרש חוץ מבריבאונד וצריך להמשיך עם זה. משחקות פה ארבע אימפריות של כדורסל, אבל הקהל שלנו היה מדהים. הוא נתן תצוגה ענקית, חווינו צמרמורות בכל הגוף".

צ'אק אידסון: "זה מתוק, אי אפשר לתאר את זה, אבל חשוב לזכור שעדיין לא עשינו כלום. לעצור קבוצה כמו ריאל על 63 נקודות מוכיח ששיחקנו היטב בהגנה. יש לנו הרבה נשקים גם בלי דורון פרקינס, וזה משחק קבוצתי אז כולם משתתפים במאמץ".

בורשטיין: "שיחקנו פשוט מעולה"

סופוקליס שחורציאניטיס, שקלע 16 נקודות והוריד חמישה ריבאונדים, אמר: "כמו תמיד, הדבר הכי חשוב זה ששיחקנו כמו שאנחנו רגילים. היה משחק טוב, שיחקנו היטב בהגנה. אני מאמין שיהיה משחק נהדר ביום ראשון. פנאתינייקוס היא קבוצה שתמיד פותחת משחקים טוב, הם תמיד נמצאים בטופ של הפיינל פור. אנחנו נעשה את המיטב מולם כדי לשחק באופן קבוצתי. אנחנו נעלה כדי לזכות בגביע".

טל בורשטיין אמנם לא קלע, אבל תרם שלושה ריבאונדים ושלושה אסיסטים, ואמר בסיום: "שתי הקבוצות התרגשו, ההגנות היו אגרסיביות. במחצית השנייה המשכנו באותו קצב בהגנה. רצנו לסלים קלים עם סופו ופארגו. שיחקנו פשוט מעולה. לא יהיה קל, יש לנו יום וחצי להתכונן. הם קבוצה מצוינת ופיזית מאוד. הם הדיחו את ברצלונה שהייתה הקבוצה הכי דומיננטית כל העונה".

ריצ'רד הנדריקס: "ריאל מדריד היא קבוצה חזקה, אבל הצלחנו להשיג את הניצחון. כולנו ידענו שיחכה לנו משחק פיזי, אבל שיחקנו חזק ונלחמנו. גם פאו קבוצה חזקה, יש להם שחקנים מוכשרים מאוד בכל העמדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully