וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה עלתה לגמר ליגת האלופות

הקטלאנים סיימו ב-1:1 עם ריאל מדריד ועלו לגמר שלישי תוך שש שנים בזכות הניצחון במשחק הראשון. הפעם היה רגוע

ז'וזה מוריניו המורחק נשאר בבית המלון וידע למה. ריאל מדריד הגיעה לקאמפ נואו במטרה לחזור מפיגור שני שערים, אבל לרגע לא איימה על העפלתה של ברצלונה. לפחות היעדרותו של המאמן הפורטוגלי הפכה את המשחק הערב (שלישי) לרגוע הרבה יותר. הקטלאנים הוכיחו בפעם המי יודע כמה את עליונותם על פני ריאל, השיגו את היתרון מרגלי פדרו (54) ואז הורידו את הרגל מהדוושה. מרסלו (64) איזן את התוצאה וקבע 1:1 בסיום הקלאסיקו הרביעי, אבל ברצלונה העפילה לגמר ליגת האלופות בפעם השלישית בשש השנים האחרונות הודות ל-1:3 בסיכום שני המפגשים. הסדרה הלוהטת מגיעה לסיומה כשידה של ברצלונה על העליונה. המשך יבוא בסופר קופה שיפתח את העונה הבאה.

דויד וייה שחקן ברצלונה חוגג עם פדרו. Andres Kudacki, AP
רצים לעבר הגמר בוומבלי. וייה ופדרו/AP, Andres Kudacki

על הנייר, ההחלטה של מוריניו להציב את קאקה וגונזאלו היגואין בהרכב יחד עם אנחל די מריה וכריסטיאנו רונאלדו, אמורה הייתה להפוך את ריאל להתקפית יותר. אלא שבפועל שום דבר לא השתנה לעומת המשחקים הקודמים. ברצלונה החזיקה בכדור ב-70 אחוזים מהזמן החל מהרגע הראשון, קאקה ורונאלדו בקושי נגעו בכדור ובחלוף חצי שעה של גישושים החלו המארחים לתקוף בחמת זעם. ליאונל מסי היתל במרכז, דויד וייה הקיץ משנתו בצד שמאל ורק איקר קסיאס מנע מהבלאוגרנה לעלות ליתרון כשעמד בפרץ עם ארבע הצלות במטווח של חמש דקות.

ניצחון החוץ האחרון של ריאל במעמד חצי גמר האלופות הושג בקאמפ נואו ב-2002, אבל לחבורה בלבן לא היה כל סיכוי לשחזר את ה-0:2 ההוא ולחולל נס. בדקה ה-54 הסיפור נסגר באופן סופי, כשאנדרס אינייסטה שלח כדור עומק נפלא לפדרו והפעם גם ידיו הארוכות של סן איקר לא הצליחו להושיע. ריאל הבינה שנותר להילחם רק על הכבוד, השתחררה מלחצים ובחלוף 10 דקות היה זה מרסלו שמצא את הרשת מקרוב אחרי כדור ראשון של די מריה לקורה. יותר מזה הבלאנקוס לא השיגו, בעיקר כי ברצלונה פשוט לא מפסידה כשקרלס פויול משחק.

העונה הזו של ריאל, על אף גביע המלך שחזר למדריד אחרי 20 שנים ארוכות, תתויג מעתה ככישלון מהדהד. במשך השבוע כבר החלו להישמע בבירה לא מעט טרוניות על התנהגותו של מוריניו, שמכתים את המורשת של ריאל במעשיו ובעיקר בסגנונו הטקטי. הקולות הללו רק יגברו עד סוף העונה, ומעניין יהיה לראות איך 'המיוחד' יתמודד איתם. במקביל, ברצלונה תחגוג אליפות שלישית ברציפות ואולי גם זכייה רביעית בליגת האלופות. יחי ההבדל הקטן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מחצית ראשונה

דקה 1: יצאנו לדרך. ריאל פתחה בהתלהבות, האם ההרכב ההתקפי יישא פרי?

דקה 7: הבעיטה הראשונה לעבר השער שייכת לאינייסטה, שהחטיא את המסגרת מ-20 מטרים ושלח את הכדור החוצה.

דקה 13: לא חיכינו יותר מדי לצהוב ראשון. קרבאליו דרך על מסי כדי לעצור דהירה שלו לעבר השער. לדה בליקר לא נותרה ברירה אלא לשלוף את הכרטיס הראשון.

דקה 20: מישהו מופתע מאחוזי השליטה בכדור? 71 אחוזים לברצלונה לעומת 29 בלבד של ריאל.

דקה 22: צ'אבי הגביה קרן מצד ימין, בוסקטס מצא עצמו בודד ברחבה ונגח לידיו של קסיאס.

דקה 32: התקפה טובה של ברצלונה, בסיומה מסי עבר שני שחקנים ובעט מ-18 מטרים כדור מסובב שקסיאס הצליח לעצור.

דקה 33: מסי מתקרב. פדרו העביר מימין למסי, שהצליח להשתחרר ומתוך הרחבה בעט החוצה.

דקה 34: עוד התקפה נהדרת של ברצלונה. מסי מצא במתפרצת את וייה, שמצד שמאל סובב לחיבורים הרחוקים וסחט הדיפה נפלאה מקסיאס, ששומר את ריאל בעניינים.

דקה 35: מטווח של הקטלאנים. וייה ניער את השומר שול בעזרת הרבה נחישות, השאיר את פדרו במצב נהדר, אבל הצעיר בעט החוצה מ-16 מטרים.

דקה 37: ושוב קסיאס. הפעם מסי קיבל את הכדור על קו ה-16 ובעט חזק לפינה, אבל קסיאס הדף והראה שהטעות מהמשחק מול סראגוסה נשכחה כלא הייתה.

דקה 40: מתפרצת מאיימת של ריאל. רונאלדו העביר כדור רוחב מצד ימין, אבל ואלדס ביציאה אמיצה הקדים את די מריה.

דקה 45: המחצית הראשונה, שהייתה בשליטה מוחלטת של ברצלונה, מגיעה לסיומה. קסיאס שמר על תיקו מאופס עם ארבע הצלות, כשבארסה עם שבעה איומים על השער וריאל ללא אף אחד.

מחצית שנייה

דקה 46: אין אירוע גדול בלי הופעה של ג'ימי ג'אמפ. הפורץ הידוע מצא דרך להסתנן גם לקלאסיקו וזכה לתשואות האוהדים כשברח מהסדרנים. בסופו של דבר גם הוא נתפס.

דקה 47: היגואין שלח את הכדור לרשת, אבל דה בליקר עצר את ההתקפה עוד קודם לכן בעקבות עבירה של רונאלדו על מסצ'ראנו.

דקה 54: גול! אינייסטה הכניס כדור עומק נפלא לפדרו, שלא היה בנבדל ומול קסיאס בעט מדויק לפינה הקרובה. שער רביעי העונה לפדרו בליגת האלופות, 0:1 לברצלונה.

דקה 64: גול! די מריה עבר את אלבס והפציץ את הקורה. הריבאונד חזר אל הארגנטינאי, שבמסירה מהירה העביר למרסלו שכבש את השוויון באיום הראשון של ריאל למסגרת. 1:1, ריאל צריכה עוד שני שערים.

דקה 75: מרסלו תיקל בחריפות את מסי, דה בליקר שלף צהוב.

דקה 85: גם אדבאיור רק חיפש איך לפגוע במסי, והפעם זה עלה לו בצהוב והרחקה מהמשחק הבא באירופה.

דקה 90: איזה רגע מרגש. אבידל, שהתאושש במהירות מפתיעה מניתוח להסרת גידול בכבד, חוזר למרגשים וזוכה תשואות מאצטדיון שלם כשהוא מחליף פויול.

הרכב ברצלונה: ויקטור ואלדס, דני אלבס, חאבייר מסצ'ראנו, ג'רארד פיקה, קרלס פויול (אריק אבידל, 90), צ'אבי, סרחיו בוסקטס, אנדרס אינייסטה, פדרו, ליאונל מסי, דויד וייה (סיידו קייטה, 74).

הרכב ריאל מדריד: איקר קסיאס, אלברו ארבלואה, ראול אלביול, ריקרדו קרבאליו, מרסלו, לסאנה דיארה, צ'אבי אלונסו, קאקה (מסוט אוזיל, 60), כריסטיאנו רונאלדו, אנחל די מריה, גונזאלו היגואין (עמנואל אדבאיור, 55).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully