וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופות: ברצלונה ניצחה 0:2 את ריאל מדריד

מסי רקד על המגרש עם צמד (76, 87) והשכיח את הדקות החלשות על המגרש בחצי הגמר. לפני כן, פינטו, פפה ומוריניו הורחקו

"אני לא יכול להבטיח לכם הרבה. רק דם, עמל יזע ודמעות", אמר פעם ווינסטון צ'רצ'יל לאומה הבריטית. זה בדיוק מה שפפ גווארדיולה ושחקני ברצלונה סיפקו למאות מיליוני האוהדים שלהם ברחבי העולם הערב (רביעי). זה, בתוספת שתי נגיעות כישרון עילאי של גאון הכדורגל ליאונל מסי. בארסה לא הציגה כדורגל גדול במיוחד, אך בזכות צמד פשוט נפלא של הפנומן הארגנטינאי הצליחה לנצח 0:2 את ריאל מדריד בסנטיאגו ברנבאו במשחק הראשון של חצי גמר ליגת האלופות בין השתיים אחרי משחק עצבני ואלים במיוחד, שכלל שלושה מורחקים (פינטו מבארסה, שהתפרע במנהרה, פפה מריאל ואפילו מוריניו, שהעיר לשופט הרביעי).

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. רויטרס
הגאונות שלו שוב הכריעה את ריאל. מסי/רויטרס

כדורגל גדול לא קיבלנו מאף אחת מהקבוצות, אך תהיו בטוחים שאת גווארדיולה זה לא יעניין מחר או ביום שלישי הבא, כשהבלאוגרנה יגיעו למבצר הביתי בקאמפ נואו עם יתרון משמעותי במיוחד של שני שערי חוץ ו-0:2. מישהו מוכן להמר על ליהוק אחר לגמר השנה מאשר שחזור של 2009, אז ניצחה בארסה 0:2 משערים של מסי וסמואל אטו?

מוריניו בסך הכל יכול להגיד שתכנית המשחק שלו עבדה כמעט בצורה מושלמת. הבלאנקוס גרמו לברצלונה להניע את הכדור באופן סתמי בחצי המגרש שלה ובאזורים הלא מסוכנים מבחינת איקר קסיאס, וצימצמה את כמות המצבים של היריבה למינימום. אלא שיש שני דברים שגם גאון כמו מוריניו לא יכול לתכנן: 1. זו ההרחקה של פפה בדקה ה-61, שהפכה את האורחת להרבה יותר מסוכנת והצליחה לכבוש פעמיים בסופו של דבר. 2. כישרון יוצא דופן של מסי, ששוב הראה שהוא השחקן הטוב בעולם.

מנגד, כריסטיאנו רונאלדו, שרק בשבוע שעבר הכריע את גמר הגביע עם נגיחה בהארכה, פשוט נעלם מהמגרש והיה פשוט אנמי לאורך כל שלבי המשחק. השחקן היחיד שהיה מסוכן אצל המארחת היה אנחל די מריה, שהביך את ההגנה של ברצלונה כמה פעמים במהלך המחצית הראשונה, אך גם זה לא הספיק.

המחצית הראשונה לא בדיוק עמדה בציפיות הגבוהות. ברצלונה הצליחה בדקות הראשונות לכפות על ריאל מדריד את סגנון המשחק שלה: הנעת הכדור הסבלנית, שעוברת בין כל שחקני הבלאגורנה, ומייאשת את היריבה. בארסה החזיקה בכדור ב-80 אחוז מהזמן, בעזרת ניהול משחק נפלא של צ'אבי, שכיפר על חסרונו של אנדרס אינייסטה, וכניסה מאוחרת אך טובה של ליאונל מסי למשחק.

יחד עם זאת, הקבוצה של גווארדיולה התקשתה לייצר מצבים של ממש, וגם שם נראה היה שדויד וייה לא מספיק חד ולא הצליח לסכן יותר מדי את איקר קסיאס, שהיה מספיק עירני בהזדמנויות הבודדות שהיו לו להוכיח את עצמו. לקראת תום המחצית הראשונה גם ריאל נכנסה למשחק, הרבה בזכות אנחל די מריה, שהגיע לאגף שמאל וייצר משם הרבה בעיות להגנה של ברצלונה, אך גם הם לא באמת הגיעו למצבים מסוכנים.

המחצית השנייה נפתחה באופן כמעט זהה לרוב המחצית הראשונה, כששתי הקבוצות בעיקר נראו עצבניות וגסות, כשבירידה למחצית גם ספג שוער המשנה של בארסה, פינטו, כרטיס אדום, לאחר מהומה גדולה בכניסה למנהרת השחקנים. נקודת המפנה הגיעה בדקה ה-61 כשפפה ספג כרטיס אדום לאחר עבירה על דני אלבס. מאותו הרגע הצליחה ברצלונה להשתלט על המגרש וצמד פנומנלי של מסי סידר לאורחת 0:2 גדול, שמבטיח לה כמעט באופן סופי את הכרטיס לגמר הגדול בוומבלי.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שחקני ברצלונה רבים עם שחקני ריאל מדריד. Alex Livesey, GettyImages
כמה עצבים היו בברנבאו/GettyImages, Alex Livesey

מחצית ראשונה

דקה 4: הזדמנות ראשונה במשחק, כשצ'אבי מנסה את מזלו עם בעיטה מ-28 מטר. קסיאס קלט.

דקה 5: רונאלדו קיבל מסירת רוחב ובחן את ואלדס, שלא התקשה במיוחד.

דקה 11: וייה קיבל מסירה באגף שמאל, עבר בקלות את מרסלו ופפה ושיחרר בעיטה מסוכנת מאוד, שחלפה סמוך לקורה של קסיאס.

דקה 14: צ'אבי הכניס מסירת עומק לפדרו, שהמתין באגף שמאל ויישר למרכז, אך הכדור הורחק.

דקה 18: אחוזי ההחזקה בכדור עומדים עד כה על 20:80 לטובת ברצלונה, שמצליחה להניע את הכדור בנינוחות, אך מתקשה לייצר מצבים של ממש.

דקה 25: מסי נע 30 מטר מהשער עם הכדור והכניס מסירת עומק גאונית לצ'אבי, שחיכה ברחבה ובעט, קסיאס הדף.

דקה 34: הגבהה של צ'אבי אלונסו מצאה את פפה, שנגח משמונה מטרים לקרקע, אך זה היה חלש ו-ואלדס קלט.

דקה 39: ארבלואה עצר מתפרצת של בארסה לאחר חסימה על פדרו. צהוב ראשון הערב.

דקה 44: המשחק מתחיל להתחמם. אלבס הכשיל את די מריה על סף הרחבה וראה צהוב.

דקה 45: רונאלדו הפתיע עם בעיטה מ-28 מטר, ואלדס הצליח להדוף. אוזיל הגיע ראשון לכדור החוזר, אך היה בנבדל.

דקה 45: מהומה בירידה לחדרי ההלבשה. נציגים של שני המחנות התקוטטו סמוך למנהרה. שוער המשנה של ברצלונה, פינטו, ספג כרטיס אדום המהומה ובארסה תהיה בבעיה אם ואלדס יורחק או ייפצע.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד. רויטרס
ממנו ציפו להרבה יותר. רונאלדו/רויטרס

מחצית שנייה

דקה 51: רונאלדו קיבל כדור בתוך הרחבה, ונותר לבד מול ואלדס, אך נדחק לזווית קשה, ניסה לבעוט ונבלם.

דקה 53: ראמוס הכשיל את מסי וספג כרטיס צהוב. זהו הצהוב החמישי של המגן הספרדי והוא לא יוכל לשחק בגומלין.

דקה 56: מסצ'ראנו בעט בפפה בפראות וראה את הכרטיס הצהוב.

דקה 61: כרטיס אדום! זה היה באוויר, זה היה צפוי, אבל עכשיו זה גם קרה. מורחק ראשון: פפה שלח רגל אל עבר הכדור, פגע באלבס וראה כרטיס אדום. מוריניו הביע מחאה והורחק בעצמו.

דקה 68: צ'אבי הכניס מסירת עומק מצוינת לוייה, שבעט לפינה הרחוקה, קסיאס הדף בקושי, אל עבר ראשו של פדרו, שנגח החוצה. גם כך הוא היה בנבדל.

דקה 76: גול! אפלאי קיבל מסירה באגף ימין, עבר בקלות את מרסלו ויישר למרכז, שם המתין מסי, שדחק מקרוב פנימה. שערו ה-10 של הגאון הארגנטינאי במפעל העונה. 0:1 יקר במיוחד לברצלונה.

דקה 82: עמנואל אדבאיור הלך עם שתי הידיים והרגליים לעברו של בוסקטס, ושלח אותו להתפתל אל הדשא, אבל השופט ריחם עליו והסתפק בצהוב.

דקה 87: גול! אין גבול למסי הזה. הפעם הכוכב הארגנטינאי חתך לבד את ההגנה במבצע אישי מרהיב וגלגל את הכדור נהדר מול קסיאס עם בעיטה לפינה השמאלית.

הרכב ריאל מדריד: איקר קסיאס, אלברו ארבלואה, סרחיו ראמוס, ראול אלביול, מרסלו, לסאנה דיארה, פפה (הורחק, 61), צ'אבי אלונסו, מסוט אוזיל (עמנואל אדבאיור, 46), אנחל די מריה, כריסטיאנו רונאלדו.

הרכב ברצלונה: ויקטור ואלדס, דני אלבס, ג'ראר פיקה, סרחיו בוסקטס, קרלס פויול, סיידו קייטה, חאבייר מסצ'ראנו, צ'אבי, פדרו (איברהים אפלאי, 71), ליאונל מסי, דויד וייה.

ז'וזה מוריניו מאמן ריאל מדריד (ימין) לוחץ ידיים עם פפ גווארדיולה. רויטרס
בסופו של דבר, אפילו הם לחצו יד. מוריניו וגווארדיולה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully