וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורנפיין: "חכמון שופט מתנשא עם התנהגות מזלזלת"

19.4.2011 / 23:15

יו"ר בית"ר איציק קורנפיין תקף את אלי חכמון אחרי שערוריית השיפוט במשחק הגביע מול הפועל ת"א: "גם אחרי שיראה את זה בטלוויזיה, הוא לא יודה בטעות". על ידין: "שיחגוג מול האוהדים שלו, לא שלנו". צפו בתיעוד נדיר של עימות בין ראשי ואוהדי הקבוצה למאבטחים

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

שריקת הסיום של השופט אלי חכמון למשחק רבע גמר גביע המדינה בין הפועל תל אביב לבית"ר ירושלים (0:1 להפועל תל אביב) נתנה את האות למהומה אדירה. יו"ר בית"ר, איציק קורנפיין ועוזר המאמן, דוד אמסלם, עטו בסיום על השופט שפסק פנדל לא מוצדק להפועל תל אביב בדקה ה-88 ואילו באזור שערים 10-11 שאכלסו את האוהדים האורחים פרצה מהומה בהשתתפות שחקני שתי הקבוצות.

כמות התקריות בסיום לא היתה מביישת קרבות חמים מהעבר בין שתי היריבות הגדולות: אביחי ידין פרש בסיום את חולצתו על כר הדשא מול היציע של האוהדים בצהוב-שחור, מה שהצית את הרוחות. באותו שלב הגיעו מספר שחקנים נוספים לאזור שערים 10-11 ו-וואליד באדיר דחף את אריאל הרוש ואף חבט בו, אומרים בבית"ר. בבית"ר הוסיפו וטענו הערב שבאדיר הכה שחקנים נוספים וקובי מויאל אף הראה מספר שריטות על פניו שלטענתו נגרמו מעימות עם הקפטן האדום.

גם שחקנים של הפועל תל אביב, ביניהם שי אבוטבול ובן שהר, ספגו מהלומות ושחקנים בבית"ר התגאו הערב: "בן שהר לא ישכח את הבומבה ששי חדד נתן לו הרבה זמן. אם הוא יגיע עוד פעם לטדי הוא יחווה תחושות שונות מאוד ממה שהוא חווה היום". עימות מילולי נרשם גם בין מהראן לאלה למאמן שוערי בית"ר משה בן דוד, אחרי שהאחרון טען שלאלה ניגש לשופט חכמון והפנה את תשומת ליבו לקללות גזעניות מכיוון היציע של אוהדי בית"ר.

אירועים לא פחות אלימים נרשמו בין חלק מכוחות האבטחה ואוהדי בית"ר ירושלים. לטענת הירושלמים, המאבטחים הפעילו אלימות מוגזמת כלפי ארבעה אוהדי בית"ר באזור חדר ההלבשה של הקבוצה (כפי שזה מתועד בוידיאו המצורף). אנשי הקבוצה ובראשם עוזר המאמן דוד אמסלם ניסו להתערב, ועד מהרה החלה מהומה גדולה במקום. המאבטחים העלו את האוהדים למעלה, ל"חדר בידוד" באצטדיון. אמסלם ויו"ר הקבוצה, איציק קורנפיין, עלו אחריהם בניסיון לעזור לאוהדים. בחדר המהומה רק גברה.

לטענת אנשי בית"ר, אחד המאבטחים אחז באמסלם ואמר לו: "תרגיע, לפני שאני אטפל בך". יו"ר ועוזר מאמן בית"ר ביקשו את שמות המאבטחים, וכנראה ימשיכו לטפל בנושא בימים הקרובים. "אני לא יכול להישאר אדיש לדברים כאלה", אמר הערב אמסלם לוואלה! ספורט. "מחליטים לעצור אוהדים, זה דבר אחד. אבל לתת להם כאלה מכות, אגרופים, בעיטות, ולגרור אותם - זה משהו שאני לא יכול לראות ולשבת בשקט, ולא אשב בשקט עד שלא יהיה לנו את כל השמות של כל אחד מהאנשים האלה. אנחנו בני אדם, ולא משנה מה יהיה - אני לא מוכן לשבת בצד כשאני רואה דברים כאלה".

רוני לוי: "אני עוצר את עצמי מלהגיד את שעל ליבי"

בחזרה לאלי חכמון - היו"ר איציק קורנפיין אמר בסיום: "זו לא הפעם הראשונה שיש לנו טענות לאלי חכמון. הוא לא מתאים לרמות האלו ויש מי שצריך לטפל בזה. שחקנים באים ונלחמים והדברים מוכרעים על ידי השופט. זה מתסכל ומעבר לכך נשלח מכתב להתאחדות שלא ייתכן שנהיה בחדר הלבשה במרכז המגרש והפועל תל אביב תהיה מאחורי שער 5, בצמוד לחדר ההלבשה של השופטים".

בראיון לגלי צה"ל הוסיף קורנפיין על חכמון: "הוא שופט מתנשא. ההתנהלות שלו מתנשאת, שפת הגוף שלו מזלזלת. הייתי בטוח שהוא נותן לתמוז צהוב על התחזות, אבל הוא היה זה שהכריע את התוצאה. גם לפני שנתיים חכמון קיבל במשחק שלנו החלטות מעוררות מחלוקת. במעמד כזה, במשחק כל כך יוקרתי, עם יריבות כזאת, חבל שזה מוכרע ככה. השחקנים מיררו בבכי בחדר הלבשה. גם אחרי שהוא יראה את זה בטלוויזיה, אני בטוח שהוא לא יודה בטעות שלו".

על אביחי ידין אמר קורנפיין: "ההתנהגות של ידין הייתה מבישה. אם אתה רוצה לחגוג, תחגוג מול האוהדים שלך, לא מול שלנו. השחקנים שלנו ניסו לעצור אותו".

איגוד השופטים הוציא הודעה: "הוועדה המקצועית של איגוד השופטים תדון מחר בארוע ולאחר מכן תצא הודעה מסודרת".

מאמן בית"ר ירושלים רוני לוי היה מאוד כעוס על השופט, גם בשל הכרטיס האדום שספג משה בן לולו, ובעיקר, כמובן, בעקבות הפנדל המפוקפק שניתן לאחר שאלי דסה תפס את טוטו תמוז ברחבה בדקה ה-89, ולמעשה הכריע את המשחק. "אני לא הייתי ממהר לתת אדום במשחק גביע על משיכה ולא הייתי ממהר לשרוק פנדל, אבל בטלוויזיה ראו טוב יותר", אמר לוי. "היו עוד הרבה שריקות שלא היו נכונות. אני לא אומר מה שעל ליבי ועוצר את עצמי, אבל זאת לא הרגשה טובה".

על המשחק עצמו הוסיף המאמן הירושלמי: "המשקוף מנע מאיתנו שער פעמיים. הקבוצה עמדה בצורה טובה מאוד. מי שראה את המשחק ראה בית"ר טובה מאוד ולא נופלת מקבוצה איכותית שרצה לאליפות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully