וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק שיבק: "המצב של גרין וכספי לא אידיאלי"

11.4.2011 / 15:44

נבחרת ישראל מתכוננת לאליפות אירופה, המאמן מציב מטרות ("12 הראשונות"), ושוקל את האפשרות לצרף את ג'ייק כהן

ברני ארדוב

צילום: אבי כהן. עריכת וידאו: יאיר דניאל

מאמן נבחרת ישראל בכדורסל אריק שיבק ערך היום (שני) שיחה עם מספר שחקנים שאמורים להיכלל בסגל הנבחרת לקראת אליפות אירופה הקרובה בליטא. לאחר השיחה ערך שיבק תדרוך לעיתונאים, שבה התייחס בין היתר לטורנירי ההכנה של הנבחרת לקראת אליפות אירופה.

כזכור ישראל תתמודד בשלושה טורנירים: בראשון מביניהם (שייערך בקפריסין) היא תפגוש את נבחרות יוון ורוסיה, בשני (שייערך בהולנד) תפגוש ישראל את הנבחרת המקומית ואת גיאורגיה, לאחר מכן תפגוש את גיאורגיה למשחק נוסף, והנבחרת תסיים את ההכנה עם טורניר בישראל בהשתתפות רוסיה של דיוויד בלאט ופולין. כזכור תתמודד ישראל בבית ב' של אליפות אירופה בצוותא עם נבחרות סרביה, צרפת, גרמניה, איטליה ולטביה.

השחקנים שנכחו היום בפגישה עם גל מקל, יובל נעימי, יוגב אוחיון, מורן רוט, טל בורשטיין, גיא פניני, ליאור אליהו, דיוויד בלו, משה מזרחי, עידו קוז'יקרו, יניב גרין, דגן יבזורי, אורי קוקיה, אלישי כדיר ורוברט רות'בארט.

"זה יהיה לא נכון מבחינתנו לדבר על מטרות קדימה", אמר היום שיבק, "אנחנו צריכים להציב מטרות מדורגות. בעזרת השם נגיע למטרה שהצבנו ואז נציב את המטרה הבאה. לא יהיה חכם לעשות את זה היום. יש לנו מטרה להגיע לוילנה ל-12 הראשונות".

שיבק סיפר על שינוי בחוקה ביורובאסקט הקרוב. "יש דבר חדש מבחינת פיב"א: אפשר לנסוע עם 14 שחקנים, בגלל שזאת אליפות ארוכה, אבל אפשר לרשום רק 12 שחקנים בטופס", סיפר שיבק, "יש לזה היבטים לכאן ולכאן: יש לך אפשרות לבחור שחקן מסוים אם שחקן נפצע או לא מרגיש טוב, אבל מצד השני, השחקנים שלא ישחקו יהיו עם הפנים למטה וישפיעו על האווירה הכוללת. בכל מקרה זה אפשרות ואופציה, אם נשתמש בזה, נדע בעוד חודש או חודש וחצי".

המאמן התייחס למצב הפצועים ולריענון הסגל. "קבעתי עם יניב גרין שנדבר בסוף מאי, כי אין שום צורך לדבר על השתתפות בנבחרת עד שהוא מוכן לשחק כדורסל, כרגע זה לא רלוונטי", אמר שיבק, והוסיף: "אנחנו בודקים לגבי אפשרות לצרף את ג'ייק כהן, שמבחינה לוגית נחשב ישראלי. כדי להיות בטוחים אנחנו מחכים לתשובה מפיב"א. אנחנו יודעים מה הוא עושה בקולג', אז אנחנו מחכים לתשובה, אלה יכולים להיות השחקנים ה-13 או ה-14 שיהיו בסגל". ג'ייק כהן היהודי (20, 2.10 מ'), שהעונה רשם במכללת דייוידסון ממוצעים של 12 נקודות ו-6.2 ריבאונדים, שיחק בנבחרת העתודה בשנה שעברה.

"אומנם המצב של עמרי כספי ויניב גרין לא אידיאלי, אבל שאלתם את אותו הדבר לגבי יותם הלפרין בעונה שעברה, ובקיץ הוא נתן קמפיין ענק", נזכר שיבק, "זה לא מצב אידיאלי, אבל יש לנו חודש וחצי להכניס את השחקנים לכושר משחק. הם לא שכחו לשחק כדורסל, זה מה שהיה לנו שנה שעברה, והפכנו אינדיבידואלים לקבוצה".

שיבק התייחס ליריבות, ואמר ש"אני לא מתעלם מהעובדה שבנבחרות שהוגרלנו מולן משחקים שחקני NBA. הכל מתנקז לשאלה האם תהיה שביתה ב-NBA, או לא. אם תהיה שביתה, רוב שחקני ה-NBA יגיעו. אם לא תהיה שביתה, רוב כוכבי ה-NBA לא יגיעו".

"אני לא רוצה להיכנס לעניין של שביתת השחקנים בישראל", סיכם שיבק, "זה לא ענייני להצדיק את זה או לא. כולנו רוצים שהשחקן הישראלי לא יינזק וישחק, אנחנו רוצים שהוא יעבוד קשה כדי לקבל את דקות המשחק שלו וכדי להיות יותר טוב. בין אם תהיה שביתה או לא, אני רוצה להאמין שזה לא ישפיע עלינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully