וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופות: ארסנל ניצחה 1:2 את ברצלונה

התותחנים ביצעו מהפך דרמטי בזכות שערים של ואן פרסי (78) וארשבין (83). שחטאר ניצחה 2:3 את רומא באולימפיקו

עם כל הכבוד לעימותים בין מילאן לטוטנהאם ובין ולנסיה לשאלקה, הסיפור המרכזי של השבוע בשמינית גמר ליגת האלופות היה הערב (רביעי) במפגש בין ארסנל לברצלונה, שעמד בכל הציפיות וסיפק 90 דקות של קצב אדיר, מהפך ו-1:2 של התותחנים, שייצאו למפגש הגומלין בקאמפ נואו עם יתרון שייתן לה הרבה אופטימיות. במפגש שמינית גמר נוסף הצליחה שחטאר דונייצק לנצח 2:3 את רומא באולימפיקו ולהשיג מקדמה רצינית במיוחד לקראת משחק הגומלין.

ארסנל - ברצלונה 1:2

חמישה מפגשים בעבר היו בין השתיים והתותחנים מעולם לא ניצחו. כבשה שחורה? כנראה שרק כשאתה לא מספיק טוב יש כבשים שחורות. היום ארסנל הציגה משחק ובעיקר מחצית שנייה פשוט מצויינים והצליחו לשבור את המאזן הרע מול אלופת ספרד כשחזרו מפיגור בדרך ל-1:2, שמשאיר לתותחנים תקווה גדולה לקראת הגומלין בקאמפ נואו בעוד שלושה שבועות. הקבוצה של פפ גווארדיולה ספגה בסך הכל הפסד שלישי העונה בכל המסגרות, אך בשלבים רבים במשחק היום הראתה שאפילו היא פגיעה. אם זה לא מספיק לאוהדי ברצלונה אז גם אחד מעוגני ההגנה שלה, ג'רארד פיקה, ספג היום כרטיס צהוב והוא לא יוכל לשחק בגומלין.

התותחנים פתחו חזק והגיעו לכמה הזדמנויות, אך לאט לאט בארסה השתלטה על המשחק והצליחה להכתיב את הקצב שלה, שהיא כל כך אוהבת עם מסירות קצרות מרגל לרגל וסגרה את המחצית כשהיא מעבירה 170 מסירות יותר מארסנל (328 לעומת 158). וייה ניצל את השליטה האדירה הזו ולאחר מסירת עומק חלומית שקיבל ממסי הצליח להכניע את שצ'סני.

ארסנל פתחה את המחצית השנייה הרבה יותר טוב והצליחה להגיע לכמה הזדמנויות מצוינות. בסופו של דבר זה גם היה שווה לה זהב, כשבדקה ה-78 מצאו התותחנים את השוויון לאחר בעיטה של ואן פרסי מזווית קשה וטעות של ואלדס שלא סגר טוב את הפינה. המהפך האדיר של ארסנל הושלם חמש דקות לאחר מכן ועם מהלך ענק של סמיר נאסרי, שבכלל היה בספק למשחק, שבישל לארשבין את אחד השערים הקלים בקריירה שלו. מעניין איך יסביר פפ גווארדיולה את החילוף ההגנתי שביצע בדקה ה-68 כשסיידו קייטה החליף את דויד וייה.

דקה 6: מהלך גדול של וולקוט נגמר במסירה לפברגאס, שהקפיץ נפלא לוואן פרסי. החלוץ ההולנדי בעט חזק מקרוב, אך ואלדס הציל יפה.

דקה 15: וייה הכניס מסירת עומק מצוינת למסי, שנותר לבד מול שצ'סני, אך הארגנטינאי הקפיץ החוצה.

דקה 25: וולקוט יצא למתפרצת מהירה והכניס מסירת עומק לפברגאס, שהגביה לוואן פרסי, אך אבידל הקדים אותו והרחיק.

דקה 26: גול! מסי נע במרכז המגרש והכניס מסירת עומק לוייה, שלא התבלבל מול שצ'סני ובעט פנימה. 0:1 לברצלונה.

דקה 29: וייה הגיע מאגף ימין ויישר למרכז לעבר פדרו, שמול שצ'סני בעט ישר לגופו של השוער הפולני.

דקה 56: וולקוט יישר מסירת רוחב שהגיעה לוואן פרסי. החלוץ ההולנדי בעט חזק, אך מעל השער.

דקה 68: אינייסטה ניצל טעות קשה של אבואה והכניס מסירת עומק למסי, שמזווית קשה בעט לרשת החיצונית.

דקה 78: גול! חילוף מסירות בין ארשבין לקלישי באגף ימין נגמר במסירה של האחרון פנימה. ואן פרסי בעט מזווית קשה טיל פנימה. 1:1 אחרי טעות של ואלדס, שלא סגר את הפינה.

דקה 83: גול! מסירת עומק של פברגאס מצאה את נאסרי, שיישר בצורה נפלאה לארשבין, שבנגיעה אחת בעט ברכות פנימה. 1:2 לארסנל.

הרכב ארסנל: וויצ'ק שצ'סני, עמנואל אבואה, יוהאן דג'ורו, לורן קוסיילני, גאל קלישי, אלכס סונג (אנדריי ארשבין, 68), ג'ק ווילשר, ססק פברגאס, תיאו וולקוט (ניקלאס בנדטנר, 77), סמיר נאסרי, רובין ואן פרסי.

הרכב ברצלונה: ויקטור ואלדס, דני אלבס, ג'רארד פיקה, אריק אבידל, מקסוול, סרחיו בוסקטס, צ'אבי, אנדרס אינייסטה (אדריאנו, 89), פדרו, לאונל מסי, דויד וייה (סיידו קייטה, 68).

רומא - שחטאר דונייצק 3:2

רומא חווה עונה חלשה במיוחד והגיעה למשחק הערב לאחר שני הפסדי ליגה רצופים, לאינטר ונאפולי, שהורידו אותה למקום השמיני באיטליה. הג'יאלורוסי קיוו שמה שלא הולך בליגה יצליח בליגת האלופות כפי שעשו כמה קבוצות בעבר, אך כנראה שאין קסמים וגם מול שחטאר דונייצק, שנמצאת בפגרה באוקראינה ולא שיחקה בליגה כבר חודשיים (שם היא במקום הראשון עם 12 נקודות יותר מהשנייה, דינמו קייב).

הקבוצה האוקראינית של מירצ'ה לוצ'סקו אמנם נקלעה לפיגור בדקה ה-28 אחרי שער של סימונה פרוטה, אך הצליחה לאזן תוך דקה אחת בלבד (ג'אדסון) ולכבוש פעמיים נוספות עד סוף המחצית (קוסטה ולואיז גוסטבו). רומא אמנם עוד צימקה משער מדהים של ז'רמי מנז והפסידה בסיום "רק" 3:2, אך בטוח שקלאודיו ראניירי לא חלם בסיוטים הכי שחורים שלו שהקבוצה שלו תספוג שלושה שערים בבית. מה שמעמיד אותה בעמדת נחיתות משמעותית לקראת הגומלין באוקראינה בעוד שלושה שבועות. אגב, מי בכלל זוכר שבמפגש היחיד בין השתיים באולימפיקו בעבר דרסו האיטלקים את האוקראינים 0:4? כרגע, נראה שלקבוצה של ראניירי נותר להתרכז בעיקר בגביע האיטלקי, שם היא נמצאת בחצי הגמר.

דקה 12: עבירה של ריסה הולידה בעיטה חופשית. סרנה בעט את הכדור החופשי מ-25 מטר קו אלכסוני, אך דוני הצליח להדוף לקרן.

דקה 21: קרן של רומא הגיעה לבורדיסו, שמחמישה מטר נגח החוצה. החמצה ענקית של הארגנטינאי.

דקה 28: גול! טדאי מצא את פרוטה באגף הרחוק, והוא בעט פנימה. 0:1 לרומא.

דקה 29: גול! ג'אדסון קיבל מסירת רוחב ובעט כדור חזק שפגע במגן רומא וחדר פנימה. 1:1 מהיר במיוחד.

דקה 36: גול! קוסטה קיבל מסירה מג'אדסון ומ-20 מטר שיחרר טיל לפינה הרחוקה. 1:2 ומהפך מדהים של שחטאר דונייצק.

דקה 41: גול! קוסטה קיבל מסירת עומק מול ההגנה הדלילה של רומא והכניס עומק ללואיז גוסטבו, שנותר חופשי לגמרי מול דוני וכבש בקלות. 1:3 מדהים לשחטאר דונייצק.

דקה 60: מסירת רוחב מצאה את מנז, שבעט חזק אך הכדור הלך החוצה.

דקה 61: גול! מנז, שרק לפני דקה בעט החוצה, ביצע מהלך אישי ושיחרר טיל לחיבורים. 2:3 לשחטאר דונייצק.

דקה 65: מחטריאן בעט חזק, דוני הדף לא מספיק טוב היישר למרכז הרחבה, אך הצליח לקום בזמן ולהדוף.

הרכב רומא: דוני, מרקו קאסטי, ניקולה בורדיסו, פיליפ מקסס, ג'ון ארנה ריסה (פאולו קסטליני, 46), רודריגו טדאי, דניאלה דה רוסי, סימונה פרוטה, ז'רמי מנז, פרנצ'סקו טוטי, מירקו ווצ'יניץ' (מרקו בוריילו, 68).

הרכב שחטאר דונייצק: אנדריי פיאטוב, דריו סרנה, דמיטרו צ'יגרינסקי, ירוסלב רקיצקי, רזבן ראט, הנריק מחטריאן (ויטלי ויטסנטס, 78), תומאס הובשמן, דוגלאס קוסטה (אדוארדו דה סילבה, 66), ג'אדסון (אלכס טשיירה, 85), וויליאן, לואיז אדריאנו.

לאונל מסי שחקן ברצלונה. רויטרס
כמה החמצות לא אופייניות. מסי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully