וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי תל אביב ניצחה 82:99 את מכבי אשדוד

הצהובים לא הרשימו, אך ניצחו את העולה החדשה. בני השרון דרסה את גלבוע/גליל 48:69, נתניה ניצחה באשקלון 72:75

המחזור ה-17 בליגת העל נמשך הערב (ראשון) עם שלושה משחקים כשבמוקד המפגש בין מחזיקת הגביע הטרייה מכבי תל אביב לבין הקבוצה אותה דרסה בחצי הגמר רק לפני פחות משבוע, מכבי אשדוד. מכבי תל אביב הציגה יכולת נפלאה בשבועות האחרונים, וכולם ציפו לניצחון גדול של הצהובים, אבל שחקניו של דייויד בלאט התקשו מול העולה החדשה, ורק ברבע הרביעי הבטיחו את הניצחון בתוצאה 82:99.

מי שהובסה בגמר הגביע, ברק נתניה, יצאה למשחק חוץ קריטי במאבקי התחתית באשקלון, שהחליפה בשבוע שעבר את המאמן אריאל בית הלחמי באלי רבי. נתניה פיגרה לאורך המשחק, אבל יכולת נפלאה של רומאו טראוויס עם 24 נקודות ולחימה ברבע הרביעי, אפשרו לה לקטוע רצף של שני הפסדים עם 72:75 על האשקלונים.

לאלופה הפועל גלבוע/גליל עליון יש יומרות להתברג בצמרת, אך הערב, כשאירחה את בני השרון, היא ביישה את עצמה לעיני האוהדים בגן-נר, כשהובסה על ידי בני השרון 69:48, עם תצוגה התקפית מביכה.

מכבי תל אביב – מכבי אשדוד 82:99

לאחר שזכו בגביע המדינה, במכבי תל אביב רצו להמשיך במומנטום החיובי מול אשדוד, לקראת השבוע החשוב שכולל משחק חוץ מול לובליאנה במסגרת היורוליג. המאמן דייויד בלאט ביקש משחקניו להמשיך "להיות מרוכזים, ולהציג יכולת חדה ואינטנסיביות מול היריבה", אבל זה קרה רק ברבע הראשון. הצהובים "נרדמו" ואשדוד ניצלה זאת כדי להוליך במחצית 37:38. המארחים לא הרשימו, התקשו מול התלהבות האורחים, ורק התעוררות ברבע הרביעי חילצה אותם ממבוכה. אשדוד הסימפטית ספגה הפסד רביעי רצוף, וקבוצתו של עופר ברקוביץ' מאבדת גובה בטבלה.

מכבי תל אביב פתחה עם ג'רמי פארגו, דורון פרקינס, גיא פניני, ליאור אליהו וסופוקליס שחורציאניטיס. החמישייה של אשדוד כללה את ווין וואלאס, ניב ברקוביץ', ג'וש קרטר, מאיר טפירו וג'וש דאנקן. המשחק נפתח בשלשות של פניני וקרטר. מכבי רצה ל-3:9 אבל החטיאה בהמשך ולא הצליחה לפתח מומנטום. שלשה של דייויד בלו העלתה את מכבי ל-7:14, צ'אק אידסון, אליהו וסופו ייצרו נקודות, כשבצד האשדודי ניב ברקוביץ', מאיר טפירו וג'וש דאנקן החטיאו ואפשרו לצהובים להוביל 11:25 בתום הרבע הראשון.

הרבע השני נפתח בסל של אידסון, אבל אשדוד ביצעה ריצת 2:10 בעזרת נקודות של טפירו, קרטר ויאן מרטין. אשדוד נלחמה, טפירו הזין את קרטר ואשדוד הורידה למינוס 3 בלבד. סל של ריצ'רד הנדריקס נתן למכבי אוויר, אבל בהמשך דאנקן הוריד למינוס 1 ומתפרצת של האורחים אפשרה לוואלאס להעלות את אשדוד ל-37:38 מפתיע במחצית. זו הייתה הפעם השנייה בלבד העונה בה מכבי ירדה להפסקה בפיגור, כשאשדוד מנצחת את הרבע השני 12:27!

אשדוד פתחה את הרבע השלישי בסל של טפירו, ומכבי הלכה לסופו בצבע. פרקינס הפך את היתרון לצהוב, אבל טפירו, וואלאס ומרטין בדקות מצוינות השאירו את אשדוד קרובה. בסיום הרבע השלישי הוליכה המארחת 61:69, הרבה בזכות הפעלתנות של אליהו, פארגו, הנדריקס ושחורציאניטיס.

מכבי פתחה את הרבע הרביעי עם 0:5, ועופר ברקוביץ' הזעיק פסק זמן. זה לא עזר. הלחץ ההגנתי של מכבי עצר את הגארדים של אשדוד, אידסון דייק מחוץ לקשת וההפרש צמח ל-17 נקודות. אשדוד נשברה ומכבי תל אביב שייטה לניצחון 82:99.

קלעו למכבי ת"א: סופוקליס שחורציאניטיס 18 (7 מ-9 מהשדה, 7 ריבאונדים), ליאור אליהו 17 (8 מ-12 מהשדה), צ'אק אידסון 14, דייויד בלו 14, דורון פרקינס 12, ריצ'ארד הנדריקס 10, גיא פניני 10, ג'רמי פארגו 4 (10 אסיסטים), דרק שארפ שותף אך לא קלע.

קלעו לאשדוד: ג'וש דאנקן 19, מאיר טפירו 16 (10 אסיסטים), יאן מרטין 11, ראמל בראדלי 11, ג'וש קרטר 9, ווין וואלאס 6 (8 ריבאונדים), ניב ברקוביץ' 6, דניאל גור אריה 2, אור איתן שותף אך לא קלע.

עירוני אשקלון – ברק נתניה 75:72

אחרי כמעט שני סיבובים בתחתית הליגה, החליטה עירוני אשקלון, לפני היציאה לפגרת הגביע, לבצע זעזוע בסגל ולסיים את ההתקשרות עם המאמן אריאל בית הלחמי ולמנות במקומו את אלי רבי כשעוזרו הוא דני גוט. בקבוצה שיחררו גם בשבוע את אקינה איבקווה, אבל הזעזוע הזה לא עזר. ברק נתניה, שלאורך המשחק נראתה כאילו לא השתחררה מהתבוסה בגמר הגביע, נלחמה ברבע הרביעי, יצאה מפיגור ונעזרה ב-24 נקודות של רומאו טראוויס כדי לנצח ולקטוע רצף של שני הפסדים.

אשקלון, ללא גור פורת הפצוע, פתחה עם ג'ונתן גיבסון, דרור חג'ג', ארז מרקוביץ' ודזמון פארמר. החמישייה של נתניה כללה את אדריאן בקנס, ערן אסנטי, שמוליק ברנר, רומאו טראוויס ואלטון בראון. טראוויס פתח עם 4 רצופות לנתניה, ושתי הקבוצות הציגו משחק מפוזר בדקות הפתיחה. יכולת מצוינת של ארז מרקוביץ' העבירה את היתרון לאשקלון. ראשון טרנר נכנס אף הוא לפעולה ואשקלון הגדילה את יתרונה ל-14:22 בסוף הרבע הראשון.

אשקלון פתחה את הרבע השני בשלשה של ג'ונתן גיבסון, ושמרה על יתרון חד-ספרתי. טוני וושהאם היה עצבני, ספג שתי עבירות במהירות, מחה כלפי השופטים וספג טכנית, מה שגרם לזעם בספסל הנתיינתי. תומאס טרל הצטיין בצד המארחים, טראוויס בצד של האורחים, והיתרון האשקלוני נשמר במחצית עם 35:40.

חג'ג' וגיבסון ייצרו נקודות לאשקלון, שהוליכה בבטחה בתחילת הרבע השלישי. שמוליק ברנר ניצח על ריצת 2:7 נתנייתית, אך פארמר ומרקוביץ' חילצו את אשקלון ממשבר הקליעה. בתום הרבע השלישי הובילה אשקלון 50:57. יכולת טובה של טראוויס אפשרה לנתניה להוריד למינוס 2 באמצע הרבע הרביעי. אשקלון נלחצה, וליאור שגב, בשלשה גדולה חולל מהפך. חג'ג' קבע שוויון 68:68, שגב החזיר ל-68:70 נתנייתי, וטרנר החזיר ל-70:70. טראוויס העלה את נתניה ל-70:72 מהקו. אשקלון חזרה מפסק הזמן עם איבוד כדור של חג'ג', ובנקס הבטיח מהקו ניצחון לנתניה בתוצאה 72:75.

קלעו לאשקלון: ראשון טרנר 17 (11 ריבאונדים), דרור חג'ג' 11 (5 ריבאונדים, 6 אסיסטים), תומאס טרל 11, ארז מרקוביץ' 9, דזמון פארמר 8, ג'ונתן גיבסון 8, ליאור ליפשיץ 8, ג'ון ג'ייקס שותף אך לא קלע.

קלעו לנתניה: רומאו טראוויס 24 (8 ריבאונדים), אדריאן בנקס 19, אלטון בראון 11, ליאור שגב 10, כריס ווטסון 6, אריק מקולום 4, שמוליק ברנר 2, ערן אסנטי וטוני וושהאם שותפו אך לא קלעו.

הפועל גלבוע/גליל עליון – בני השרון 69:48

חוסר היציבות אפיין את גלבוע/גליל עד כה בעונה הנוכחית, והבוסה לבני השרון היא דוגמה לכך. אחרי שני ניצחונות רצופים, האלופה נראתה נורא ושילמה על כך בגן-נר. בני השרון, מנגד, יצאה לפגרה עם מטען כבד של 46 נקודות הפרש ממכבי תל אביב וחזרה ממנה עם זר חדש, ברייאנט דאנסטון, שהגיע מאריס סלוניקי, במקומו של מייסיאו באסטון.דאנסטון השתלב היטב במשחקה של בני השרון, שנעזרה ביכולת טובה של בן רייס, לי ניילון ודן גרונפלד כדי לנצח בחוץ.

גלבוע/גליל עלתה בחמישייה עם דגן יבזורי, גל מקל, רודני גרין, וורן קרטר וטיילר ווילקרסון. בני השרון פתחה עם בן רייס, רון סטיל, דן גרונפלד, לי ניילון ושון ג'יימס. יכולת טובה של בן רייס ודן גרונפלד אפשר לאורחים לפתוח יתרון 9:16 באמצע הרבע, אבל דגן יבזורי להט בגלבוע/גליל עם 8 נקודות, והשוותה ל-16:16. שלשה של בן רייס הנהדר חתמה ריצת 2:7 של בני השרון, שהוליכה 18:23 בתום הרבע הראשון.

בני השרון פתחה את הרבע השני בריצת 0:6, והאלופה צימקה בעזרת נקודות של ווילקרסון. החטאות של גלבוע/גליל בהמשך אפשרו לקבוצתו של דן שמיר להוליך 24:33 במחצית, שהייתה נוראית מצד שתי הקבוצות, להן יומרות להתברג בצמרת.

לי ניילון והזר החדש ברייאנט דאנסטון התעוררו ברבע השלישי, ושמרו על יתרון דו-ספרתי לזכות בני השרון בתומו, כשלוח התוצאות הראה 35:47. האלופה המשיכה להיראות רע גם ברבע הרביעי, והתקשתה לייצר נקודות. בני השרון, שההתקפה שלה לא הייתה טובה יותר, נהנתה מההפקר וההפקרות בשורות היריבה. גלבוע/גליל ביישה את עצמה אל מול אוהדיה והובסה בסיום 69:48.

קלעו לגלבוע/גליל: טיילר ווילקרסון 16 נקודות ו-10 ריבאונדים, דגן יבזורי 10, וורן קרטר 7, גוני יזרעאלי 5, גל מקל 4, עידו קוז'יקרו, קורטני פלס ורודני גרין 2 כל אחד, כן שותפו ג'ק מקלינטון, ואבישי גורדון.

קלעו לבני השרון: בן רייס 13 נקודות, לי ניילון 12 ו-7 אסיסטים, דן גרונפלד ורון סטיל 11 כל אחד, בריאנט דאנסטון 9, שון ג'יימס 8 ו-9 ריבאונדים, ]ילברטו ריברה 3, ארז כץ 2, כן שותפו שרון ששון, דורי אסף ומתן מרציאנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully