וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניה ניצחה את הפועל ת"א 77:78 ועלתה לגמר הגביע

האדומים שלטו במשחק, אבל יכולת מופלאה של בנקס הובילה את נתניה למהפך דרמטי בשניות הסיום, ולגמר. צפו בתקציר

תאגיד כאן

באדיבות רשות השידור
עריכת וידאו: דורון שטיין

נתחיל מהסוף: ברק נתניה גברה הערב (שני) על הפועל תל אביב 77:78 בשניות הסיום של חצי גמר גביע המדינה, ועלתה, לראשונה מאז 1988, לגמר הגביע. עכשיו נריץ אחורה. נתניה פתחה טוב, אבל אז הפועל תל אביב השתלטה על המשחק. שחקניו של שרון אברהמי נלחמו כמו אריות, ולאורך דקות רבות היה נראה כי פנטזיית הדרבי בגמר הגביע תתממש בזכות יכולת גדולה של בריאן אוסברי, אדריאן אוטר וחבריהם. אבל לנתניה היה את אדריאן בנקס, שבמחצית שנייה פנתאונית, סחב את נתניה על הגב, קלע מכל טווח וזווית, ולשיאו הגיע בדקת הסיום עם שלשה שהשוותה ל-77:77 ונקודה מהקו 1.7 שניות לסיום שהעניקה לנתנייתים את הכרטיס לגמר.

אדריאן בנקס שחקן ברק נתניה (אמצע) חוגג עם אלטון בראון (שמאל), שמוליק ברנר (ימין). ברני ארדוב
המסע החלומי של הפועל תל אביב נעצר אצלו. גיבור הניצחון של נתניה אדריאן בנקס/ברני ארדוב

בנתניה האמינו כי למרות הרקורד המרשים שהגיעה איתו הפועל תל אביב למשחק חצי הגמר - הדחת הפועל חולון ומכבי חיפה - הם יוכלו לעצור את האדומים. אז האמינו. לאורך שלושה רבעים המשחק היה אדום לחלוטין, כשהפועל תל אביב הייתה קרובה לסנסציה נוספת וקביעת היסטוריה - לראשונה עולה קבוצה מהלאומית לגמר הגביע. נתני, שהגיעה למשחק לאחר שהדיחה בשמינית הגמר את מכבי הוד השרון מהלאומית וברבע הגמר הדהימה את הפועל ירושלים, נראתה אובדת עצות ולחוצה. ללא טוני יאנגר בסגל בגלל בעיה בוויזה שלו, ועם ליאור שגב, שהצטרף השבוע לקבוצה, שחקניו של אריק אלפסי נראו עצבניים, רופסים וחסרי תשובה מול האגרסיביות של היריבה. אבל לנתניה היה את אדריאן בנקס.

הגארד האתלטי השתלט על המשחק, ובכל פעם שהכדור עבר דרכו או נעצר אצלו, קרה לנתניה משהו טוב. נתניה, שרק בעונה שעברה הגיעה למעמד חצי גמר הגביע וחצי גמר הפיינל פור, והודחה בשני המקרים על ידי מכבי תל אביב, התעשתה. מנגד, הפועל תל אביב איבדה את הראש, וגם סל ענק של אוסברי לא עצר את המומנטום הנתנייתי, ולא שבר את רוחה של היריבה. בנקס קלע שלשה והוסיף נקודה מהקו, כדי להבטיח את ניצחונה של נתניה.

אבל עם כל הכבוד למנצחת, ויש כבוד על הדרך בה התאוששה וגברה על האדומים, מחיאות הכפיים מגיעות לשרון אברהמי ושחקניו, שנתמכו על ידי כ-5,000 אוהדים ביציע. הפועל תל אביב נשכה, השתטחה, מירפקה ונאבקה על כל כדור, כל ריבאונד, כל סל. הפועל הגיעה 19 פעמים לגמר הגביע, וזכתה בגביע המדינה ארבע פעמים בעבר, כשהפעם האחרונה בשנת 1993. ההופעה האחרונה בגמר הייתה ב-1994, ובחצי הגמר בשנת 2004. האדומים קיוו שהמסע הבלתי נשכח העונה יגמר שלב אחד גבוה יותר, ועכשיו, כשהחלום התפוגג ונשארו זיכרונות המסע המופלא, האדומים יתרכזו בליגה, כדי להחזיר את המועדון לליגת העל.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

מהלך המשחק

ברק נתניה, ללא טוני יאנגר בסגל, עלתה בחמישייה עם שמוליק ברנר, ערן אסנטי, אדריאן בנקס, רומאו טראוויס ואלטון בראון. הפועל תל אביב עלתה עם בריאן אוסברי, מתן נאור, אלעד אליהו, אדריאן אוטר וירון להט. שתי הקבוצות הלכו פנימה בדקות הראשונות כשבראון בנתניה ואוטר בהפועל תל אביב מספקים נקודות. נתניה חגגה בריבאונד ההתקפה ועלתה ל-4:9. איבודי הכדור של הפועל סייעו לנתניה לשמור על היתרון. 3:36 דקות לסיום חטף אריק אלפסי עבירה טכנית תמוהה, והפועל התקרבה למינוס 3. טראוויס השאיר את היתרון צהוב, אבל אוטר, להט וגל איתן כפו שוויון 21:21 בתום הרבע הראשון.

יריב רוקני נכנס בהפועל עם פתיחת הרבע השני ונתניה המשיכה לחפור פנימה עם בראון. שלשה של וושהאם העלתה את נתניה ליתרון 5. אבל הפועל נגסה בהפרש ושלשה של אלעד אליהו העלתה אותה ל-29:30. שלשות של הפועל תל אביב הובילו לריצת 4:17, כשדקות גדולות של אוטר ואוסברי הורידו את האדומים ביתרון 35:45 למחצית. אוטר קלע 17 והוריד 11 ריבאונדים בשני הרבעים הראשונים.

הפועל פתחה באיזורית את הרבע השלישי, ונתניה התקשתה לייצר נקודות, כשוושהאם לקח על עצמו יותר מדי. בצד השני, הפועל הייתה משוחררת, וניצלה את העצבים של היריבה. אבל נתניה לא נשברה, יכולת טובה של בנקס חתמה ריצת 0:8 וצימקה למינוס 5. אבל איבודים של וושהאם ו-ווטסון לא אפשרו לנתניה לחולל מהפך, ושחקני הפועל, שנלחמו כמו אריות, ירדו עם יתרון 53:61 בסוף הרבע השלישי.

נתניה נראתה רופסת בתחילת הרבע הרביעי, ואחרי סל של ירדן שוורצמן, אריק אלפסי הזעיק פסק זמן. בנקס סחב את נתניה על הגב, וצימק למינוס 5, אבל סל של מתן נאור הוריד מעט מהלחץ בהפועל. ברנר ובנקס ייצרו נקודות לנתניה, ובנקס נשלח לקו כדי לצמק ל-74:75. סל ענק של בריאן אוסברי העלה את הפועל ליתרון 3. בנקס, בשלשה עצומה, השווה ל-77:77. מדהים. 1.7 שניות לסיום אוסברי עשה עבירה על בנקס, שקלע את הראשונה, החטיא את השנייה וברק נתניה, בסיום בלתי נשכח, ניצחה 77:78 ועלתה לגמר.

סטטיסטיקה

קלעו להפועל תל אביב: בריאן אוסברי 24 נקודות, אדריאן אוטר 22 (15 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, 6 איבודים), גל איתן 9, אלעד אליהו 8 (3 חטיפות), מתן נאור 6, ירון להט 5, ירדן שוורצמן 2, יריב רוקני 1.

קלעו לברק נתניה: אדריאן בנקס 29 נקודות (7 ריבאונדים ו-3 אסיסטים, 5 מ-7 לשלוש), רומיאו טראוויס 13 (11 ריבאונדים, 4 חסימות), שמוליק ברנר 11 (6 אסיסטים), טוני וושהאם 11 (8 ריבאונדים), ליאור שגב 6, כריס ווטסון 4, אלטון בראון 2, ערן אסנטי 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully