וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי תל אביב הביסה את רומא 58:99

מערכת וואלה! ספורט

27.1.2011 / 22:44

אחרי יכולת מקרטעת בשבועות האחרונים וההפסד לברצלונה, שחקניו של דייויד בלאט רמסו את האיטלקים החלשים 58:99 ביד אליהו ורשמו ניצחון בכורה העונה בטופ 16

ספורט 5

אחרי ההפסד לברצלונה בשבוע שעבר, מכבי תל אביב ידעה כי כל תוצאה זולת ניצחון הערב (חמישי) ביד אליהו מול רומא האיטלקית עשויה לפגוע משמעותית בסיכוייה להעפיל לשלב ההצלבה. אחרי היכולת הלא משכנעת בשבועות האחרונים, מכבי ידעה שעליה לנצח בצורה משכנעת, ברורה, כזאת שתזכיר את מכבי של שלב הבתים - קבוצה מלהיבה, נחושה ודורסת. לפני המשחק דייויד בלאט הצהיר כי הוא מצפה משחקניו ל"פול ווליום, אגרסיביות ותוקפנות", והוא קיבל את זה הערב. מכבי רמסה את רומא 58:99, והצבע הצהוב חזר ללחייה עם ניצחון בכורה העונה בטופ 16.

ג'רמי פארגו, מכבי תל אביב, מטביע לסל של רומא. ברני ארדוב
ניצלו את ההזדמנות כדי לחזור לעצמם. פארגו מטביע את רומא/ברני ארדוב

נדמה כי רומא באה למכבי בדיוק בזמן. המועדון האיטלקי מדשדש בליגה המקומית וסובל ממכת פציעות, שהפכו את הסגל שלו לדליל ולא מאיים. זה בא לידי ביטוי במגרש. שמירת הלחץ של מכבי, זו שקצת נעלמה לאחרונה, חזרה ובגדול, הגארדים של רומא לא הצליחו להניע כדור, הצהובים שלטו לחלוטין בריבאונד וקלעו בקלות בצבע, והמשחק הפך חיש קל לגארבג' טיים. זה היה ניצחון חמישי רצוף של מכבי על רומא, ובניגוד למפגש האחרון שנגרר להארכה, הפעם זו הייתה השפלה. מביך היה לראות קבוצה איטלקית - בעבר מעצמת כדורסל אירופית - נרמסת ככה בהיכל. שחקניו של סאשו פיליפובסקי הנראו מעוררי רחמים.

כמעט כל שחקני מכבי נהנו מחולשתה של היריבה. היתרון הפיזי המוחלט של ג'רמי פארגו וסופוקליס שחורציאניטיס בא לידי ביטוי בכל התקפה, צ'אק אידסון, שלאחרונה הציג יכולת חלשה, אומנם לא כיכב אבל הראה שיפור, ליאור אליהו פרח בקצב המהיר של מכבי וגם שחקני הספסל ניצלו את המעמד כדי לשפר את הסטטיסטיקה האישית. עתה הפנים של מכבי למשחק נגד לובליאנה ביום חמישי הבא בהיכל.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה עם דורון פרקינס, צ'אק אידסון, ג'רמי פארגו, ליאור אליהו וסופוקליס שחורציאניטיס. רומא עלתה עם אנדראה קרוסריול, דריוס וושינגטון, ולדימיר דאסיץ', לואיג'י דאטומה, ניהאד דג'דוביץ'.

מכבי פתחה אגרסיבי מאוד ורצה ל-0:7 מהיר. תוך פחות משתי דקות מאז ג'אמפ הפתיחה קרוסריול ביצע עבירה שנייה ורומא נראתה לחוצה ומבולבלת. מכבי ניצלה את העבודה שהקו הקדמי הרומאי דליל והכניסה את הכדור פעם אחר פעם לסופו (8 נקודות ברבע), שייצר נקודות בקצב מהיר. רומא לא הרימה ידיים וצימקה למינוס 3 באמצע הרבע כשהיא מנצלת הגנה חדירה של מכבי בצבע., אבל נקודות של פארגו (8 נקודות ברבע) סייעו לצהובים להוביל 18:30 בסוף הרבע הראשון.

מכבי פתחה את הרבע השני בהטבעה מ-פ-ל-צ-ת-י-ת של ג'רמי פארגו, ועלתה ליתרון 13. שלשות של פניני ופרקינס גרמו לקהל ביד אליהו למצב רוח טוב, ומכבי נכנסה לקצב המוכר. רומא החטיאה מבחוץ, סופו הזין את בלו באסיסט נהדר, אליהו ופרקינס ייצרו נקודות וההרפש תפח ל-23. בלאט אפילו הכניס את מילאן מצ'באן כדי שישתפשף קצת. מכבי שלטה לחלוטין בריבאונד ונהנתה מאחוזים גבוהים מחוץ לקשת בדרך ל-31:57 מוחץ במחצית. פארגו הוליך את קלעי מכבי עם 14.

השואו-טיים של מכבי נמשך גם בתחילת הרבע השלישי כשבייבי-שאק ואליהו קלעו צבע ומכבי המשיכה לשלוט ברבע. דאטומה החטיא, טראורה איבד, שמירת הלחץ של מכבי היקשתה על הנעת הכדור הרומאית וההפרש נע סביב ה-30 נקודות. סל של דג'דוביץ' עם הבאזר צימק את התוצאה ל-75:44 בסוף הרבע השלישי.

מכבי לא ריחמה, האוהדים דחפו מהיציע ועם כל דקה שעברה הרומאים נראו יותר ויותר אומללים. ההפרש תפח ל-40 כשלוח התוצאות הראה 46:88 באמצע הרבע והיה אפשר להיזכר בניצחון ההוא של מכבי על פזארו ב-50 הפרש. בסופו של דבר זה נגמר בניצחון גדול של מכבי בתוצאה 58:99.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: סופוקליס שחורציאניטיס 19 נקודות (8 מ-12 מהשדה) ו-10 ריבאונדים, ליאור אליהו 18 (8 מ-11 מהשדה), ג'רמי פארגו 16 ו-5 אסיסטים, דורון פרקינס (7 ריבאונדים), גיא פניני וטל בורשטיין 9 כל אחד, צ'אק אידסון 8 ו-7 ריבאונדים, מילאן מצ'באן 6, דייויד בלו 3 -9 ריבאונדים, דרק שארפ 2, כן שותף ריצ'רד הנדריקס.

קלעו לרומא: ולדימיר דאסיץ' 13 נקודות ו-7 ריבאונדים, ניהאד דג'דוביץ' ועלי טראורה 10 כל אחד, נמניה גורדיץ' 7, דריוס וושינגטון 6, לואיג'י דאטומה 5, אנדראה קרוסריול 4, צ'רלס סמית 3, כן שותף אנדראה יאליני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully