וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרין ביי ופיטסבורג עלו לסופרבול

24.1.2011 / 4:54

ארון רוג'רס והפאקרס ניצחו בשיקגו את הברס 14:21, רות'לסברגר והסטילרס החזיקו מעמד ב-19:24 על הג'טס

גמרי החטיבות ב-NFL נערכו הלילה (בין ראשון לשני), ואחרי שני משחקים צמודים מכפי שניתן היה לשער לאחר פתיחתם, גרין ביי פאקרס ופיטסבורג סטילרס יהיו השתיים שייפגשו בדאלאס בסופרבול בעוד שבועיים. האורזים הפכו לקבוצה השלישית בהיסטוריה המודרנית (אחרי פיטסבורג ב-2005 וניו יורק ג'איינטס ב-2007) שמגיעה לסופרבול עם שלושה ניצחונות חוץ בפלייאוף, לאחר שניצחו 14:21 בשיקגו. הסטילרס כבר הובילו 3:24 במחצית על ניו יורק ג'טס ושרדו קאמבק של האורחים בדרך ל-19:24 ולאליפות ה-AFC.

שחקן גרין ביי פאקרס ארון רוג'רס. רויטרס
לא משחק כזה מדהים, אבל הוא ייקח את זה. רוג'רס/רויטרס

שיקגו - גרין ביי 21:14

בעיקרון, זה אמור היה ללכת הרבה יותר בקלות, אבל גרין ביי החליטה להתאים את עצמה למעמד בכל מחיר. זה נראה כמו משחק בידיים של הפאקרס - יתרון 0:14, אימפוטנציה התקפית של שיקגו, ג'יי קאטלר בחוץ - ועדיין, זה הפך איכשהו למותחן שהסתיים עם ניצחון דחוק, 14:21. אם גרין ביי תשחק כך בסופרבול היא נידונה לאבדון, אבל למאמן מייק מקארת'י יש כעת שבועיים לשפר את מה שעבד טוב ולתקן את מה שעבד פחות טוב בסולג'רספילד פארק.

אחרי התצוגה ההתקפית מהשבוע שעבר באטלנטה, נדמה היה שהפאקרס ימשיכו במומנטום הרצחני גם הפעם. כבר בפתיחה הוביל ארון רוג'רס את האורזים לדרייב של 84 שהסתיים בגיחה שלו לטאצ'דאון, ונראה היה שלדובים מצפה יום ארוך. כשג'יי קאטלר נפצע ויצא (וספג לא מעט ביקורות על כך במהלך ולאחר המשחק מאוהדי הברס) ביתרון 0:14 לפאקרס, זה כבר היה אמור להיות גיים אובר. אבל האורזים התעקשו לעשות את זה קשה.

רוג'רס, שסיים עם 244 יארד ב-17 מ-30 ושני איבודים אוויריים, נרדם כליל ולא הצליח להניע את ההתקפה של הפאקרס. מהצד השני, קאטלר נטש בפתיחת המחצית השנייה וטוד קולינס לא נראה כמו מישהו שיכול להושיע את הספינה. בצר לו, זרק מאמן הברס לאבי סמית' את קאלב הייני למערכה, וכאן נפתח המשחק. הייני הוביל דרייב שהסתיים בריצה של צ'סטר טיילור לאנדזון בפתיחת הרבע הרביעי - 7:14 וכך, פתאום, משחק שנראה גמור הפך פתוח לחלוטין.

שחקני גרין ביי פאקרס סם שילדס (מרכז) טראמון וויליאמס (שמאל) וניק קולינס (ימין). רויטרס
זה הזמן לחגוג, אבל ממחר מתכוננים לסופרבול/רויטרס

אבל זה לא הספיק, כי מול הגנה כמו של גרין ביי, חוסר ניסיון כמו זה שיש להייני הוא פקטור משמעותי. 6 דקות לסיום נראה היה שהמשחק נגמר שוב, כשבי ג'יי ראג'י המפלצתי חטף להייני כדור ורץ אתו לאנדזון של שיקגו - 7:21 וגרין ביי התחילה לראות את דאלאס.

רק רגע. בדרייב הבא מצא הייני את ארל בנט, שניצל כיסוי גרוע כדי לרוץ ולהיכנס לאנדזון - 14:21. הפאקרס לא הורידו זמן מהשעון והכדור חזר להייני, שנחטף על ידי סאם שילדס (משחק עצום למגן, עם השמטה כפויה ושני יירוטים). המהלך הזה סגר את המשחק וקבע - גרין ביי הולכת לסופרבול.

בסך הכל, כאמור, לא משחק טוב של הפאקרס. מפגן כזה בדאלאס, והם יסיימו בצד המפסיד. אבל השורה התחתונה היא שקובעת, וכעת הם יכולים להתחיל ללמוד את היריבה מפיטסבורג. ג'יימס סטארקס היה נקודת אור התקפית עם 74 יארד ב-22 נשיאות וטאצ'דאון, גרג ג'נינגס היה המוציא לפועל באוויר עם 130 יארד בשמונה תפיסות. בשיקגו, 153 יארד, טאצ'דאון ושני איבודים ב-13 מ-20 להייני, 6 מ-14 ל-80 יארד ואיבוד לקאטלר, 0 מ-4 לקולינס. חטיפה ותשעה תיקולים לבריאן אורלכר הוותיק, שמסיים עוד עונה ללא טבעת.

קיילב הייני שחקן שיקגו ברס. רויטרס
כמעט הציל את המולדת. הייני/רויטרס

פיטסבורג - ניו יורק ג'טס 19:24

את הג'טס אף פעם אסור להספיד. בן רות'לסברגר, שכבר נכנע לסילונים 22:17 בהיינץ פילד בדצמבר, יודע את זה טוב מכולם, והלילה הוא כמעט למד עוד לקח. כמעט, כי מסירה מדויקת שלו לידי אנטוניו בראון כשעל השעון נותרו פחות משתי דקות חיסלה סופית את הקאמבק המרשים של ניו יורק, שפיגרה כבר 3:24, וקבעה את התוצאה הסופית - 19:24 לפיטסבורג וכרטיס שני בשלוש עונות למייק טומלין ולשחקניו לנשף הגדול.

קשה להאמין, אבל הסטילרס רשמו את כל 24 הנקודות שלהם במחצית הראשונה. זו הייתה מחצית של טירוף, שבה לא נתנו למארק סאנצ'ז וחבריו לנשום. בדרייב הראשון נפצע רות'לסברגר בירכו, אבל המשיך לנהל את המשחק עד שרשארד מנדנהול נכנס לאנדזון. הטאצ'דאון הזה, שהעלה את פיטסבורג ל-0:7, הכתיב קצב משחק אדיר של הסטילרס משני עברי הכדור. מנדנהול הרשים על הקרקע, והג'טס לא מצאו תשובה. שני טאצ'דאונים של הסטילרס - אחד התקפי בריצה של ביג בן והשני הגנתי מאיסוף השמטה של וויליאם גיי - קבעו 0:24 מדהים לפיטסבורג. למרות שער שדה מצמק של ניק פולק, בשלב הזה כולם כבר הבינו שאפשר ללכת לישון.

רשארד מנדנהול שחקן פיטסבורג סטילרס (שמאל) מול דארל ריוויס שחקן ניו יורק ג'טס. רויטרס
איזה בומבה של שחקן. מנדנהול/רויטרס

כמעט כולם. לא סאנצ'ז, שאחרי מחצית ראשונה עלובה העמיד את הג'טס על הרגליים. הוא פתח את הרבע השלישי עם טאצ'דאון מרשים לסנטוניו הולמס, שקבע 10:24 והעביר את הלחץ לסטילרס. פיטסבורג עצרה את הג'טס על קו היארד האחד שלה, אבל חוסר קומוניקציה של רות'לסברגר עם הסנטר המחליף דאג לגורסקי (נכנס במקום מאורקיז פונסי המצוין שנפצע וכרגע נראה בספק לסופרבול) גרם לסייפטי - 12:24 וסף הלחץ עולה.

סאנצ'ז הריח דם, סאנצ'ז מצא את הכתובת, הפעם עם מסירה לג'ריקו קוצ'רי לאנדזון - 19:24. הג'טס קיוו לקבל את הכדור פעם נוספת, אולם שתי מסירות של רות'לסברגר להית' מילר ולבראון גמרו את המשחק וקבעו כי פיטסבורג טסה לדאלאס, הג'טס נשארים עם המחמאות על עוד עונה טובה מאוד.

רות'לסברגר סיים עם 133 יארד ב-10 מ-19 ללא טאצ'דאונים אוויריים ושני איבודים, אבל רשם טאצ'דאון על הקרקע, יחד עם 21 יארד בריצה. מנדנהול נתן משחק פנטסטי במחצית הראשונה, נוטרל בשניה וסגר בכל זאת 121 יארד בריצה ו-32 בתפיסה. בג'טס, 20 מ-33 ל-233 יארד וצמד טאצ'ים לסאנצ'ז, 61 יארד וטאצ'דאון להולמס.

בסיכומו של יום, הן פיטסבורג הן גרין ביי נקלעו לתסבוכות שלא היו אמורות להיקלע אליהן. יש להן מספיק זמן לתקן. ועכשיו - יאללה, מתכוננים לסופרבול.

מארק סאנצ'ז שחקן ניו יורק ג'טס. רויטרס
אפשר להגיד כל הכבוד, אבל גם העונה הזו הסתיימה ללא תואר. סאנצ'ז/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully