וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אוסטרליה: שחר פאר הודחה בסיבוב השלישי

שחר פאר, המדורגת 12 בעולם, פתחה טוב את משחקה נגד פלביה פנטה, זכתה במערכה הראשונה והובילה 2:4 בשנייה, אך הפסידה לבסוף 3:6, 7:6, 6:4 לאיטלקיה והודחה בסיבוב השלישי של אליפות אוסטרליה הפתוחה

"כשאתה יכול אתה לא מספיק רוצה, וכשאתה כבר רוצה אתה פשוט לא מסוגל". מכירים את הקלישאה הזו? הבוקר (שבת) גם שחר פאר למדה להכיר אותה מקרוב. הטניסאית הישראלית הבכירה, שמדורגת במקום ה-12 בעולם, הפסידה 3:6, 7:6, 6:4 לפלביה פנטה (25 בעולם) האיטלקיה בסיבוב השלישי של אליפות אוסטרליה הפתוחה, במשחק שכבר היה אצלה ממש בידיים. פאר נפרדת מהגרנד סלאם הראשון של 2011 בדיוק בשלב בו נפרדה ממנו בשנה שעברה, ותתרכז כעת בטורניר הזוגות ובגביע הפדרציה, שיתקיים באילת בתחילת חודש פברואר.

שחר פאר טניסאית ישראלית. רויטרס
אכזבה גדולה. פאר/רויטרס

אולי זה יישמע קצת חזירי, אבל שחר פאר בהחלט יכולה להרגיש תחושת פספוס וחמצמצות אחרי ההפסד לפנטה, אותה ניצחה בשני המפגשים האחרונים בין השתיים על משטחים קשים. הישראלית הוליכה כבר 2:4 המערכה השנייה וניצלה את העובדה שיריבתה פשוט לא נכנסה למשחק כדי לשלוט בו כמעט ללא עוררין. אלא שבשלב מסוים הכישרון, היכולות האתלטיות, חוכמת המשחק והניסיון של פנטה התחברו והיא פשוט הייתה טובה יותר מפאר. האיטלקיה יזמה, התמודדה היטב עם מצבי לחץ, לא נבהלה לעלות לרשת והלכה על זוויות קשות וחבטות מסוכנות ללא פחד.

מנגד, פאר ביצעה יותר מדי טעויות ונראתה מעט עייפה. אמנם רוח הלחימה הכל כך מפורסמת שלה הפציעה עוד מפעם לפעם, אך ביכולת הירודה שהציגה מאמצע המערכה השנייה היא לא יכולה ולא ראויה לנצח שחקנית איכותית כמו פנטה. הנחמה שכן אפשר לקחת מהמשחק זו המערכה הראשונה הטובה והיעילה של פאר, והעובדה שמדובר בגרנד סלאם הראשון של השנה, יש עוד הרבה זמן לשפר עמדות ובעיקר להציג טניס איכותי יותר. טניס שיש לפאר. בנוסף, הישראלית בת ה-23 לא תאבד נקודות דירוג, מה שאמור להשאיר אותה פחות או יותר בסביבות 15 הראשונות.

מהלך המשחק

מערכה ראשונה: 3:6 לפאר

פאר פתחה חזק, הצליחה לצאת מנקודת שבירה בדרך ל-0:1, והמשיכה במומנטום גם למשחקון הבא, שברה את פנטה ועלתה ל-0:2. במשחקון הבא ירדה פאר מעט ברמת האינטנסיביות ונשברה בדרך ל-1:2. פנטה שוב הייתה חלשה במשחקון ההגשה שלה, פאר עלתה לרשת והפעילה עליה לחץ, מה שהוביל אותה לשבירה ול-1:3. הישראלית שמרה על ההגשה שלה וזה 1:4. פנטה שוב הגישה רע ולא הכניסה את הראשונים וזה כבר 1:5, שלוש שבירות לישראלית בשלושה משחקונים. במשחקון הבא הייתה לפאר נקודת מערכה, אך היא ביצעה מספר טעויות ונשברה, 2:5. פנטה הצליחה להגיש מעט יותר טוב וניצלה חוסר דיוק של פאר כדי לצמק ל-5:3. אך במשחקון הבא הצליחה פאר לסגור עניין ולזכות במערכה 3:6.

מערכה שנייה: 6:7 לפנטה

המערכה השנייה נפתחה לא טוב מבחינת פאר, שנשברה ופיגרה 2:0. אלא שאז הצליחה לנצל את חבטות ההגשה הבעיתיות של פנטה ולשבור אותה בחזרה בדרך ל-2:2. פאר המשיכה במומנטום ועלתה כבר ל-2:4, אך נשברה בחזרה ופנטה הצליחה לאזן חזרה ל-4:4. פאר הצליחה לשבור שוב ולעלות ל-4:5, אך נשברה והשתיים שמרו על ההגשות בדרך לשובר שוויון, בו האיטלקיה הייתה טובה בהרבה וניצחה 3:7 ובמערכה כולה.

מערכה שלישית: 4:6 לפנטה

המערכה השלישית נפתחה בערך מאיפה שהקודמת הפסיקה והמשחק הלך צמוד מאוד, כששתי הטניסאיות שומרות על חבטות ההגשה עד ל-3:3. אלא שבמצב העניינים הזה פאר שוב גימגמה ונשברה. פנטה, שנראתה פתאום רעננה בהרבה מפאר, ניצלה את החולשה של הישראלית, שמרה גם על ההגשות שלה ועלתה ל-3:5. פאר עוד הצליחה לשמור על ההגשה שלה, אך זה לא הספיק ובסיום פנטה יורדת עם ניצחון 6:3, 6:7, 4:6 מתוק במיוחד מבחינתה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully