וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין שינוי במצבו של אבי כהן. תמיר: "בטוח שיתעורר"

21.12.2010 / 17:50

כדורגלן העבר, שנפצע קשה בראשו בתאונת דרכים, עדיין מונשם ומורדם במחלקה לטיפול נמרץ. תמיר כהן: "הוא שומע אותנו, אבל לא מגיב. אני מבקש מכולם להמשיך להתפלל"

קובי אליהו

צילום וידאו: קובי אליהו
עריכה: עידן גוראל

כדורגלן העבר אבי כהן מאושפז במצב קריטי בבית החולים "איכילוב" בתל אביב אחרי שנפגע בתאונת דרכים. כהן, 54, רכב על אופנוע ברחוב ז'בוטינסקי ברמת גן בעת שנפגע ממכונית שנסעה באותו הכיוון. הוא סבל מפגיעת ראש קשה והובהל לחדר הניתוח באיכילוב. הניתוח ארך מספר שעות ולאחריו מסר דובר בית החולים כי כהן הועבר ליחידה לטיפול נמרץ ומצבו מוגדר קריטי. אחר הצהריים עדכנו בבית החולים כי לא חל שינוי במצבו והוא עדיין נמצא בסכנת חיים. ההערכות של צוות הרופאים מדברות על כך שלא צפוי שינוי במצבו של כהן בשעות הקרובות ואולי אף בימים הקרובים. שחקן העבר נמצא תחת השגחה מלאה וטיפול תרופתי רציף.

תמיר כהן, בנו של אבי כהן המשחק בבולטון האנגלית, המריא בשעות הלילה לישראל ונחת לפנות בוקר בנתב"ג, ומשם חש למיטת אביו. בהמשך הבוקר תמיר כהן ירד לדבר עם התקשורת ונראה שבור. כשהוא ממרר בבכי אמר: "המצב של אבא אנוש, כל דקה קריטית, אין הרבה מה להגיד מעבר לזה כרגע, פרט לזה שכולם יתפללו בשבילו שיתעורר". בשעות הצהריים עזב תמיר כהן את בית החולים למנוחה בביתו, אך חזר אחרי כשעה.

אחר הצהריים ירד תמיר לשוחח עם התקשורת ואמר: "אין שינוי מהמצב שהיה בבוקר, גם לא בשעות האחרונות. המצב עדיין קריטי. אנחנו כל היום מתפללים, רבנים באים והולכים ואנחנו מרגישים שכל המדינה מתפללת איתנו. אני רק מבקש שכולם ימשיכו להתפלל, זה חשוב לנו וזה מחזק אותו. אני בטוח שהוא יתעורר בקרוב".

תמיר נשאל אם נכנס לחדרו של אביו, והשיב: "הוא שומע אותנו, אבל לא מגיב. אני בטוח שהוא שומע את כל התפילות של האנשים. זה כיף לראות שכל כך הרבה אנשים אוהבים אותו ובאים לחזק אותו ואת המשפחה. כיף לדעת שהוא עשה טוב לכל כך הרבה אנשים, שבאים ומשתתפים איתנו ברגעים הקשים האלה. אני בטוח שכשהוא יתעורר כולנו נשמח וכל אחד שהתפלל בשבילו ישמח גם כן. אני כל הזמן מדבר עם היושב במרומים. דיברתי איתו גם בטיסה, אנחנו מאוד קרובים. למרות שהיושב במרומים נמצא בכל מקום, רק ברגעים האלה יודעים להעריך".

קשר בולטון סיפר כי שוחח עם אביו אתמול ב-12 בצהריים: "אני לא יכול להגיד מה היה שם כי אשתי לא תאהב את זה. זה צחוקים שלנו שנשארים במשפחה, ואני בטוח שעוד נצחק בעתיד. תודה לכולם".

ראש הממשלה התקשר לדורית כהן, לחזק אותה ואת בני המשפחה ולאחל רפואה שלמה והחלמה מהירה לאבי. "כרגע המצב של אבי קריטי", אמרה האשה דורית, "הרופאים מאוד לא אופטימיים וכולנו מאמינים שאבי ייצא מזה, כי הוא בחור חזק ואוהב לחיות, וכל מי שמכיר את אבי יודע שהוא רק נהנה מהחיים והוא לא יוותר לאף אחד על החיים האלה. אנחנו נאחזים בתקווה, מתפללים, יש כאן גם רבנים. אני מבקשת מכולם שיתפללו בשבילנו, אתם יודעים מי זה אבי כהן, אתם יודעים איזה בן אדם הוא, אני מבקשת - תתפללו שהוא יחיה, תתפללו".

שוער העבר וחברו הטוב של אבי כהן, אריה אלטר, אמר: "צריכים את כל התפילות מכל הכיוונים, אנחנו מחכים לראות איך אבי יתמודד עם המצב הזה. המצב רע מאוד, אנחנו מחזיקים אצבעות ואין יותר מזה מה לעשות. אני לא יודע להגיד רפואית, אבל מלכתחילה המצב היה רע מאוד וכרגע אין בשורות טובות, לא מצד הרופאים ולא מצד כל מי שמבין בזה ובדק את המצב".

ד"ר נבו מרגלית, סגן מנהל המחלקה הנוירוכירורגית בבית החולים "איכילוב", אמר בראיון לתכנית "מה בוער" בגלי צה"ל: "היה לאבי דימום תוך גולגלתי, ולצערנו הדימום הוא לא העיקר, כי יש לו פגיעה במוח עצמו, ופגיעה קשה בגזע המוח. הוא במצב אנוש". כשהמגיש רזי ברקאי אמר לד"ר מרגלית "העסק נראה חסר סיכוי", הוא הודה בצער: "אכן כן".

ליברפול: "מחשבותינו עם המשפחה"

אחיו של אבי כהן, חיים, אמר הבוקר (שלישי) בראיון לגלי צה"ל: "כל הלילה היינו לידו ואנחנו מחכים לנס. הוא עדיין מונשם ומורדם. יש פגיעה קשה בגזע המוח ומצבו מאוד קשה. כולנו מתפללים שייצא מזה, הוא בחור חזק ושמח ואנחנו מקווים שיחזור לעצמו". בהמשך אמר חיים כהן: "המצב מאוד לא טוב, הרופאים הזמינו אותנו כי יש סכנת חיים, רק נס יכול לעזור. היו התפתחויות שליליות בשעות האחרונות, הרופאים אמרו שנכון לעכשיו המצב קשה ולא מגיע דם למוח, וזה מצב קריטי. נקווה לנסים כי רק זה יכול לעזור כרגע".

גם שרת התרבות, המדע והספורט, לימור לבנת, הגיעה לבית החולים לבקר את המשפחה. בנוסף, הרבה בכירים מעולם הספורט שמקרובים אליו, בהם גיסו ויקי פרץ, חברו הקרוב אריה אלטר, וכן מוטי איוניר, בוני גינצבורג, טל בנין ואלון מזרחי. אלון נתן, שכיכב עם כהן במכבי תל אביב של שנות ה-80, הגיע לבית החולים כשהוא ממרר בבכי.

כהן, מגדולי כדורגלני ישראל, עבר במחלקות הנוער של מכבי תל אביב וערך את הופעת הבכורה שלו במדים הצהובים בעונת 1973/74. אחרי חמש עונות מצוינות במכבי תל אביב עבר כהן לליברפול הגדולה, איתה היה שותף לזכיה באליפות אנגליה (79/80) והנפת גביע האלופות (80/81). לאחר שנתיים בקבוצת הפאר האנגלית שב הבלם למכבי תל אביב, ולאחר מספר שנים שוב יצא לאי הבריטי - הפעם לריינג'רס הסקוטית.

את קריירת המשחק שלו סיים כהן במכבי תל אביב, ולאחר מכן שימש כמאמן במספר קבוצות שונות, בהן מכבי נתניה, בית"ר תל אביב, הפועל כפר סבא, הפועל אשקלון, מכבי הרצליה ואחרות. כיום משמש כהן, אביו של קשר בולטון תמיר כהן, כיו"ר ארגון השחקנים.

אנשי מכבי תל אביב קיבלו את ההודעה על התאונה של כהן בדרכם למשחק בבאר שבע. מהקבוצה מסרו: "הלב של כולנו נמצא עם אבי והמשפחה. אנחנו מתפללים ומייחלים להחלמתו המהירה והמלאה".

עדכון ראשון: 8:02
עדכון אחרון: 18:20

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אבי כהן. bob Thomas, GettyImages
מהגדולים בכדורגלני ישראל. כהן/GettyImages, bob Thomas

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully